Avfeie kritikk

Started by Zervs, July 17, 2012, 02:10:48 AM

Previous topic - Next topic

Zervs

Hva pleier dere å svare på kritikk/forsøk på hånligjøring via facebook eller ansikt til ansikt som bare er utrolig latterlig og absolutt ikke har noe grunnlag virkeligheten?
Tenker da på et svar som får motstanderen til å bli stille og som viser at du virkelig gir faen og hever deg over dem. For eksempel, haters gonna hate eller u mad bro.
Beste hadde selvsagt vært å ikke gi dem gleden av å bli hørt dvs ignorere dem, men synes man bør si fra!

En jente jeg holdt på med, kommenterte et bilde av meg på en flørtende måte, jeg har også fått mange likes på dette bildet. Jeg er 4 år eldre enn henne og det utnytter hennes ekskjæreste ved å skrive noe ala at jeg er gammel og skallet. Haha, er det mulig! 25 år og tykk hårmanke er sannheten.
Fra før vet jeg at denne fyren er en kjip person som flere misliker.

woop

Du kan svare med noe slik som "Okei?", "Javel?", "Jaha?" eller noe i den duren, eller bare et enkelt spørlålstegn("?") vist der er på Chat eller melding. Hun har faktisk allerede dritt seg ut så du trenger virkelig ikke å svare på det vist du ikke føler for det. Avhengig av hvor godt du kjenner henne og hvordan du oppfører deg som person så kan et svar som dette funke: "Lengesiden sist snudrepjusken! Glad i deg også <3". (Den var eksen din som skrev og ikke den nye typen til eksen, right?)

Utenom FB og tekstmeldinger så gjelder det å holde seg kort, eventuelt ikke si noe i det hele tatt.  Sett motparten i en posisjon der den må forklare seg, slik som eksemplene helt øverst. Eller bare si "Okå.", "Greit." eller "Okei." for så å snu seg og gå (Like a baws) ;)

VB

Vil si dette avhenger av din personlighet, hvis jeg får sleng kommentarer fra fremmede ute på byen pleier jeg som regel bare blåse det av med selv ironi. Rett og slett bare dra det lenger ut til det komiske og vise at jeg gir totalt faen i hva personen sier. Det fine med det er at det ikke er mulig for personen å fortsette å slenge dritt uten å se ut som en idiot for alle andre.

Eks hvis jeg hadde fått gammel og skallet kommentaren din hadde jeg sikkert slengt ut noe ala "jepp, har du ikke hørt at å være gammel og skallet er inn i år?" eller "takk! Jeg har planer om å kle meg ut som captain picard til halloween". Eller noe annet piss, finner det bare på der og da.

Men vet ikke om jeg hadde gjort det over facebook, sannsynligvis hadde jeg bare ignorert karen. Han er pissed fordi han ble dumpa og du holdt på med dama han ville ha. Er ikke vits å krangle med han, du har allerede vunnet. Ignorer det og drit i å svar. Spesielt hvis han ikke er en populær kar i din vennekrets, da er det helt akseptert å bare ignorere han.

Med det sagt vil jeg bare si at du trenger ikke bruke humor eller selv ironi, jeg gjør det fordi det er slik jeg er. Det viktige er at du ikke blir sint, furt eller reagerer på dritt slenging fra andre. Og ihvertfall ikke prøv å argumentere for at du ikke er det de sier eller sleng dritt tilbake, det viser bare at du ikke eier selvtillit.

Zervs

#3
Nesten korrekt, det var eksen til ei jeg har holdt på med som skrev dette. Jeg kjenner ikke fyren engang. Typisk sjaluopplegg selv om det er ca 2 år siden de var sammen.

VB: Jepp, jeg er heller ikke typen som fyrer meg opp. Tenkte derfor å skrive: Haha, haters gonna hate.. men det er kanskje bedre med et: Okei?  "Fornærmelsen" ble skrevet som en kommentar under bildet mitt på face.

Lego

Quote from: kastanje on July 17, 2012, 10:42:22 AM
Du kan evt bare like kommentaren hans.

What kastanje said!
- Lek med Lego

Femininist

Kort sagt a.) med ett smil eller b.) som ett spørsmålstegn.

I dette tilfellet er med et smil (altså lik kommentaren) fett ;)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Claw

"Okei?" =  :'( :'( :'(
"Haters gonna hate!" =  :'( :'( :'(
"You mad bro?" =

Vær enig og skriv noe om hvor skalla du er, eller lik kommentaren = 8) ;) ::)

Zervs

Quote from: Claw on July 17, 2012, 20:49:14 PM
"Okei?" =  :'( :'( :'(
"Haters gonna hate!" =  :'( :'( :'(
"You mad bro?" =

Vær enig og skriv noe om hvor skalla du er, eller lik kommentaren = 8) ;) ::)

Make sense:) Jeg er jo ikke skalla i det hele tatt, men det er hans måte å prøve å fornærme meg på siden jeg er litt eldre enn henne.

Voltaire

Synes liking av kommentaren eller jaha virker jevnbyrdige. Bekymre deg ikke; tror ikke det er noen som kommer til å tenke at du er skalla når du beviselig er noe annet på bildet. Hadde det vært noe om personligheten din, hadde det vært vanskeligere å være avvæpnende med et smil.