Andres Moe sitt innlegg om norske menn og hvordan behandle jenter

Started by Daredevil, December 16, 2015, 04:15:21 AM

Previous topic - Next topic

Daredevil

Hva synes dere om FB innlegget som har fått litt oppmerksomhet:

http://www.side3.no/anders'-oppfordring-til-norske-menn-eksploderer-pa-facebook/3423171194.html

Masse interessante meninger i kommentarfeltet. Kvinnene ser ut til være mest positive, mens noen er ikke det. Menn ser ut til å ha mer delte meninger.

Northwind

Jeg syns han skriver veldig mye bra!

Når det er sagt så virker det som han overser at det er mange jenter som også liker uforpliktende sex. Det blir vinklet som at gutter er noen store stygge ulver om de drar på byen for å get laid.
Det er også individuelt hva jenter tenker om å bli spandert middag på. Er man kjærester eller kjenner hverandre godt, så er det litt anderledes å spandere en dyr middag. Er det første deit, så kan det bli try-hard. Billigere å bli kjent over en kopp kaffe i lengden, om du deiter mye.

Mine tanker om saken.

Kjetil GV

Enig m Northwind. Mange gode poenger.

Og det er jo ikke alltid hva man gjør som er viktigst, men hvordan man gjør det. Og at ting blir gjort ut i fra riktig ramme.

Ser for meg at en reaktiv og lite proaktiv person som prøver å åpne dører og spandere middager, og som setter kvinnen på en pidestall(feil ramme) neppe blir oppfattet mer som en skikkelig Mann.
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

piken

Jeg synes innlegget var helt ok. Flere ting han skriver som jeg er enig i, men jeg er ikke enig i at man blir ordentlig mann dersom man gjør disse tingene. Men her tror jeg vi legger litt ulik betydning i begrepet "å være ordentlig mann". Det viktigste her er vel om det han sier har noe for seg. Og ja, det er fint om menn er litt genltemen. Men det er en viktig balansegang her. Det må ikke føles påtvunget og det må ikke koste for mye energi/være en for stor investering. Med unntak av det å hente dama hjemme og å alltid spandere så er forslagene hans små ting som er hyggelige små gester som de fleste jenter setter pris på. Tror det viktigste her er at man tenker folkeskikk og høflighet og gjør ting med en intensjon om å være et ålreit menneske fordi man synes det er viktig. Er intensjonen ene og alene å imponere jenta blir det fort gjennomskuet.

Så ja. Noen poenger, men litt feil form og for mye "jeg har fasiten" og opphøying av kvinner til noe de ikke er.

Love

Enig i at det er attraktivt at menn tar hensyn og viser sin styrke i å "beskytte" damene.
Det med penger er jeg noe uenig i, vi norske damer er jo glad i å klare oss selv;) Men man bør ta hensyn til hverandre på date, og da at en kan tjene mindre enn en annen og ikke ha råd til fancy middager eller hotell osv.
Jeg liker ikke å "skylde" noen noe....eller føle meg "kjøpt". Tror de fleste jenter tenker slik:)


Djent

Jeg skrev litt med Anders på en tråd og spurte om han satte noen forventninger til oppførselen når han henger med jenter. Han svarte at han bare møter opp og alle kvinner oppfører seg eksemplarisk, hadde aldri hatt noen dårlige erfaringer med damer sa'n

For meg framstår denne fyren komplett narsissistisk og jeg lurer på om han egentlig kun er ute etter å indirekte skryte av hvor bra han selv er.

piken

^ Enig!

Han sier i prinsipp "Alle menn burde være slik som jeg oppfører meg". Hvorpå han tiltrekker seg kvinner som liker denne typen menn og det ser ut som at ALLE kvinner vil ha dette. Men fakta er at det er fler kvinner som ikke kommenterer enn som faktisk gir han berøm, og de aller fleste bryr seg ikke set døyt (eller er uenig) med fyren. Det bare syns ikke fordi de holder kjeft.

Igjen, han har noen poenger. Men de faller på sin egen urimelighet da jeg ikke synes det er spesielt gentleman-aktig å drive med selvforherligelse mens man rakker ned på andre som ikke er som en selv.


Anax

Hahaha bra sagt piken.

Jeg kommenterte faktisk med litt kritikk på facebook posten hans; surprise surprise all kritikk blir moderert vekk.

Ser på ham som en reell "PC Bro" fra South Park;
https://www.youtube.com/watch?v=ZGWKKI2ky8w

"our tolerant views and fight for social justice is just a way for us to crush puss"...


Men altså nå er ikke han der noe sjekke guru eller livsstil ekspert så ser ikke helt hvorfor folk tar det han sier så seriøst. Naturligvis nye idioti i det han sier fordi han rett og slett ikke har nok erfaring til å vite hva han prater om.

Tjodleik

Quote from: Anax on December 23, 2015, 14:43:34 PM
Men altså nå er ikke han der noe sjekke guru eller livsstil ekspert så ser ikke helt hvorfor folk tar det han sier så seriøst. Naturligvis nye idioti i det han sier fordi han rett og slett ikke har nok erfaring til å vite hva han prater om.

Simpelt. Folk tar ham seriøst fordi han i bunn og grunn raper opp ting som sammenfaller med det mentale bildet de har av en ideell "gentleman," samt at han skriver på en måte som for mange får ham til å framstå som en autoritet på området. I tillegg går de sannsynligvis i den fella at de antar han må ha peiling siden de selv ikke ville skrevet noe sånt uten at de var skråsikre på at de hadde rett, og ender med å gi ham mer kred enn han egentlig bør ha. Legg til evnen sosiale media har til å plukke opp slike ting, og det hele ender opp med å spre seg fortere enn forkjølelse i en barnehage.