Så jeg traff en jente som har type, men ble plutselig singel

Started by strifone, November 09, 2011, 12:28:18 PM

Previous topic - Next topic

strifone

Så jeg traff en jente på byen en kveld, jeg hadde bra state og bygget opp sosialt moment i løpet av kvelden, og selvtilliten stod nært toppen av kurven. Jeg fikk øynene opp for en veldig pen jente, gikk bort, og forklarte henne at jeg syntes hun var en særdeles vakker jente som jeg gjerne skulle likt å bli bedre kjent med. Det var tydelig at hun ble smigret, og hun forklarte meg at hun lett hadde gått ut med meg om hun ikke hadde type. bummer ;D.

Men så, noen uker etterpå, kommer hun bort til meg på et utested, og hun forteller meg om en tidligere interaksjon vi hadde (som jeg ikke husket), og det viser seg at hun har lagt merke til meg flere ganger på skolen, og at hun husker overraskende mye fra våres tidligere interaksjoner. Jeg hadde også lagt merke til henne på skolen, og forklarte henne at jeg framdeles stod for det jeg sa sist osv..

Så greien er at jeg føler at hun er minst like tiltrukket til meg som jeg er til hun, så jeg ba om navnet hennes slik at jeg kunne adde henne på face(hun addet meg først).

Jeg hadde liten tro på dette ettersom hun hadde type, men ca en uke senere ser jeg at hun har blitt singel på face.

Hva gjør jeg?
Bør jeg gi henne litt tid før jeg prøver å eskalere?

Gatsby

Jeg ville ikke gitt henne noe tid i det hele tatt. Gjør du det kan det hende du mister muligheten din.

Noen tar jo det med forholdsbrudd tungt, mens andre blir skikkelig supersingle etterpå. Det er heller ikke uvanlig at folk med kjæreste går fra den ene til den neste uten noe overgangstid.

Etter hva du skriver virker det som om hun sjekket opp deg, uten at du kanskje skjønte det helt. Å vente å "se hva som skjer" er etter min mening en dårlig strategi. Den eneste måten du finner ut om hun "tilgjengelig", er om hun begynner å holde på med en fyr. La den fyren være deg. Be the first  :)



VB

Enig med det Gatsby sa, kjor paa mens hun fortsatt er singel

strifone

Takker for råd folkens. Har tenkt å planlegge et møte med henne 1 on 1 slik at jeg får sjanse til å eskalere(jeg føler meg mer komfortabel med dette 1on1 kontra på offentlig sted).

Noen som har tips til hva jeg skal dra henne med på?

Stemning

Jeg ville nok bruke mer tid på å utvide den eksisterende "attraction" ved å sjarmere henne med lekenhet og ufarlig berøring før du går inn for den tunge eskaleringen, det er da selvsagt med mindre du bare kjenner at her er det bare å "gi jernet".

Som gutta på 0330 sier; en kopp kakao eller noe i nærheten av en "annen date" er ikke så dumt. Slik at du møter henne gjerne ett sted, tar henne med til kafeen, og spør henne der om hun vil være med videre på en ny aktivitet når koppene nærmer seg tomme. Det være seg frisbee i parken når været er greit, en spasertur på litt kule steder, kanskje et sted du vet noe om og kan fortelle om (med fare for å være litt nerdy)? Eller en film eller matlaging hos deg. Kan være greit å sette møtetidspunkt på en sånn måte at det du planlegger å spørre om som neste aktivitet passer inn tidsmessig, møtes dere til noe kafegreier i 5 tiden er det kanskje naturlig å ta film og micropopcorn i 7-tiden sant ;)

vinnersmilet

Pass deg for at hun ser etter et nytt forhold hvis du ikke vil det.

strifone

Ok,
skal prøve å flørte med henne og bygge mer attraction, og fikse en "date" straks jeg har tid. Gir dere oppdatering om hvordan det går :)
Forhold er greit for for meg atm.

Stanley

Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

VB

Quote from: Adriwen on November 10, 2011, 09:37:17 AM
Jeg har snakket med mange jenter om akkurat dette TS er i av situasjon.

De sier at de forstår det, hvis en person prøver å ''utnytte'' jentas situasjon.

Ting som ''Jeg hater virkelig folk som skal utnytte at jeg akkurat er blitt ledig''... hører jeg ofte.

Jenter sier mye rart. Det er viktig aa huske at gutt A og gutt B kan gjore akkurat det samme mot samme jente, mens jenta synes gutt A er ekkel men gutt B er kjempe sexy og kul.

I dette tilfellet er det rimelig klart at jenta liker han, derfor er det lite sannsynlig at hun vil fole at han "utnytter" at hun ble singel. Hvis han hadde bare vaert en venn og plutselig starta aa eskalere paa henne rett etter at hun slo opp, ja da kan det hende at hun hadde funnet det ekkelt.

Saa ikke tro paa alt jenter sier, eller i det minste forstaa at gutten hun sier er sinnssykt attraktiv og kul kan ha gjort akkurat det samme som gutten hun sier er ekkel. Forskjellen var bare hvor mye hun likte gutten eller hvilken situasjon / humor hun befant seg i naar det skjedde.

strifone

Jeg kan bekrefte at hun ikke føler seg utnyttet i hvertfall.
Det som forbløffer meg her er det faktum at hun virker mer interessert i meg enn jeg er i hun, og siden det ikke er så lenge siden jeg begynte å aktivt forbedre mitt selvbilde og selvtillit så er det flott å se at det har gitt resultater!

Daten jeg hadde med henne gikk etter min mening veldig bra. Ble litt stivt i starten, men på ett tidspunkt innså jeg at jeg bare måtte begynne å eskalere fysisk, så jeg spurte om hun var kilen(hun svarte nei) og begynte å kile henne(hun var kilen). Litt senere på kvelden kysset vi :).

En liten detalj som kan nevnes er at hennes ex nå visstnok hater meg. Han bor ikke på denne plassen, men har mange venner herfra. Jenten har spurt om vi kan være litt diskré når vi er på skolen osv.. ettersom det er såpass kort tid siden hun gikk ut av et forhold. Dette respekterer jeg og synes det er artig å ha en litt "hemmelig" greie på gang, og så er det vel idéelt å minske sjansene for å provosere en eventuell kompis av ex-en?

VB

Quote from: strifone on November 20, 2011, 14:36:16 PM
Jeg kan bekrefte at hun ikke føler seg utnyttet i hvertfall.
Det som forbløffer meg her er det faktum at hun virker mer interessert i meg enn jeg er i hun, og siden det ikke er så lenge siden jeg begynte å aktivt forbedre mitt selvbilde og selvtillit så er det flott å se at det har gitt resultater!

Daten jeg hadde med henne gikk etter min mening veldig bra. Ble litt stivt i starten, men på ett tidspunkt innså jeg at jeg bare måtte begynne å eskalere fysisk, så jeg spurte om hun var kilen(hun svarte nei) og begynte å kile henne(hun var kilen). Litt senere på kvelden kysset vi :).

En liten detalj som kan nevnes er at hennes ex nå visstnok hater meg. Han bor ikke på denne plassen, men har mange venner herfra. Jenten har spurt om vi kan være litt diskré når vi er på skolen osv.. ettersom det er såpass kort tid siden hun gikk ut av et forhold. Dette respekterer jeg og synes det er artig å ha en litt "hemmelig" greie på gang, og så er det vel idéelt å minske sjansene for å provosere en eventuell kompis av ex-en?

Konge, bra aa hore at det gikk bra for deg. Det aa vaere diskre paa skolen er jo faktisk ekstremt bra, du kan bygge mye spenning og florte med oyekontakt og lure smil. Du faar holde oss oppdatert paa hvordan det gaar fremover.