Sykt beskjeden/reservert jente IRL, hvordan gå frem?

Started by Schwippi, February 04, 2016, 21:06:11 PM

Previous topic - Next topic

Schwippi

Hallais, kort intro: Vært i gamet litt nå, har alltid vært en "natural" og aldri hatt noen spesielle problemer med og få ting til og gå min vei, ENDA. Vært grei skuring så langt med jenter som VET de har verdi, anser seg selv som verdens diggeste (hb 7.5-9) og som gir mye shittests. De snur jeg fort rundt, men har kommet til et sticking point hvor jeg møtte ei via et spill, et SPILL faktiskt, sykt random, men er litt nørdete av meg so here it goes :) :... Jente til gutt ratio er vel ca 2-100 i detta gamet, så alle veit hvem hu er, prøver og chatte a opp etc. Jeg holdt alltid svara mine korte, "busy" og køddent. Endte med at hu plutselig joina laget vårt som "mascot" og masa alltid om at jeg skulle logge på ts/skype etc, men sa alltid at jeg ikke hadde muligheten. Jeg var da den eneste hu ikke hadde prata med. En whatsapp grp ble tilslutt laget, alle prøver seff og få attention hennes, endte med at jeg forlot den gruppa pga mye spam og møkkmldinger.
Fikk til slutt snapchaten hennes og hu drøssa på med meldinger, sa alltid hvor "awesome" snappsa mine var og tok stadig screens. Viste seg at hu var fra Norge. Ignorerte noen av mldingene hennes når jeg var opptatt, og svarte ikke alltid, eller venta lenge med og åpne. Så flytta hu over grensa for og studere, lurte på når vi skulle besøke hu. Sa at jeg ikke hadde muligheten nå, men at hu kanskje fikk en surprise visit en gang. To andre karer og jeg planla turen ned i hemmelighet. Når vi kom ned blei hu overraska såklart, men hu var beskjeden som f! Jeg tok lead, fikk samtalen til og flowe. Starta med kino, og fikk hu til og vise oss rundt. Jeg kødda mye rundt og hu lo av alt og tok seg stadig til håret (lekte med det nervøst). Stemmen hennes ble skakk når hu så meg i øya. Detta var fredag. På lørdags ettermiddag merka jeg et skift på en måte i hu mot han andre fyren som var med, veit at de 2 har snakka myyye sammen online,  etc og hu ante aldri at han skulle være med. Jeg og han andre snakka litt om det, så hu hadde det litt på feelingen at vi 2 kom en gang, men ikke denna karen. Hu skrev til han på whatsapp privat når vi skulle møtes seinere på dagen osv, og de fleste mldingene var retta til han. Super kjedelig fyr, veldig low energi, nesten litt deppa kar. Satt seg ofte ved siden av ham osv noe jeg ikke kunne finne ut av hvorfor. Jeg dro igang litt kino og etter det initierte hun stadig til mer kino ila lørdagen. Søndagen kom og hu skulle reise, hu sa at detta var den største overraskelsen ever og ville ikke reise. Problemet for meg gjennom denna surprise visiten var at jeg aldri fikk henne isolert. Var alltid 4 stk, og det virka som hu drifta litt mot han fyren hu har snakka med mye med fra før av. Nå som vi har reist hjem merker jeg at sendte mldinger via snap fra hu har gått veldig ned, og at interessen for han andre kanskje har økt. Kanskje jeg skremte henne litt? Jeg er veldig sikker på meg selv og hva jeg står for, men brukte aldri noen såkalte harde "negs" siden hu har så lav selvtillitt, sikkert jomfru også. Hadde mye DHV og komme med også, men hu var sykt vanskelig og lese.
Jeg er ingen typisk gamer, helt det raka motsatte av hva hu er, men det er noe der jeg vil utforske. Hvordan går man fram med og øke attraksjonen med en super sjenert jente? Tenker litt på og kutte kontakt og ignorere det meste av kontakt fra henne og legge til DHV stories, bilder og ha det fett her slik som alltid. Vente til hun kommer tilbake til Norge, eller hun lurer på hva jeg driver med. Siste jeg har lyst til er og ende opp som alle de andre fgt/buddyboy handlekompisene hennes. Vil se hvor jeg kan dra dette, noen tanker?


Hyene

Vanskelig å ta ut fra historien som du forklarer her..

hvordan kino brukte du?
Kanskje escalation window ikke ble nyttet.
Siden dere var flere gutter til stede fikk hun da også mulighet til å teste dere

Schwippi

#2
Ja beklager, blir litt mye og presse sammen. Tok initiativet for klem ved første møte. Viste henne div. "games" med hendene (berøring), high five, utover neste dagen, deretter startet hun med berøring med bein, sitte inntil osv. egentlig pent lite eskalering da ingen av situasjonene gjorde det mulig. Tenkt mye på det i ettertid, kunne ikke gjort kinoen annerledes mtp plassering, folk etc. Han som tok minst initiativ til kino var han karen hun drifta mest mot, som igjen var den hun hadde snakka mest med online. Mulig jeg rett og slett må bygge opp mer comfort? Eller kanskje hu tror at hu ikke har sjans uansett? Burde jeg la vær og åpne snappsa hu sender for en stund? Rett og slett vise at jeg har valgmuligheter. Akkurat slik som hu har i det i detta miljøet?
Takk for svar, har aldri vært borti en så sjenert jente før!

Love

Tror ikke ignorering er så lurt om jenta er sjenert. Hun tenker sikkert at du er for kul/uinteressert....
Hva med litt oppriktig interesse og spørsmål om sånt hun faktisk bryr seg om? Du er inne på å trygge henne, og det er sikkert ikke dumt. Virker som hun "safer"... Å være en av gutta betyr ikke at man som dame tror man har draget. Jeg har jobbet i miljøer med mye menn og da handler det om å være "kompis" og minst mulig "trussel" eller "jente".... Om hun tenker at dere er en gjeng "gamers" og hun tilfeldigvis har "feil kjønn" så er ikke hun klar over at du vil noe mer (tror jeg)

Schwippi

Du har helt rett på et par punkter her, Love. Hun anser seg selv som " det tredje hjulet", når det gjelder det meste. Ser på seg selv som en av "gutta" og safer ekstremt mye. Stilte henne noen oppriktige spm når vi var der, var ikke bare "fun & games".. Emner hun bryr seg om. Noen forslag til hvordan jeg skal skille meg fra de andre som er i det samme "miljøet" og ta dette videre for og bygge mer "comfort"? Dette gjelder forsåvidt sjenerte jenter generelt. Kan ikke akkurat drysse henne ned med mldinger heller, det blir fort veldig trengende. Evt avvente til hun kommer tilbake på ferie eller liknende og sette opp tid og sted deretter.

Love

Vel, vanskelig å svare når jeg ikke kjenner jenta. Men som jente i mannsdominert miljø så er man faktisk veldig bevisst på å "late som" man er an av gutta. Både for å passe inn og bli godtatt, pluss at man ikke vil få noe "ludder" stempel (hun vil sikkert gjerne beholde statusen sin i miljøet).

Så dersom du skal lykkes er det nok lurt å nærme deg henne utenfor spillet. Stusser litt på at du tok med deg en hel gjeng på besøk...sier seg selv at dere ikke ville få alene-tid. Du snakker om å isolere, og da er det nok bedre å dra på besøk alene eller be henne med på noe når hun kommer hjem (der ikke de andre er med).
At hun er sjenert er ikke så sikkert, mulig det er settingen som har ødelagt for deg. Hun holder igjen når hun er i miljøet (en av gutta). Om dere går på noe bare dere to så kanskje det løsner, om hun kan slippe å være "game-dama". Gjøre noe som er gøy og legger opp til flørt, og der rammen er en helt annen?

Schwippi

Jepp, var egentlig ment som et møte med "gjengen", så du har helt rett. Settinga ødela for mye. Blir og ta kontakt fra "utsiden". Legger inn en "field rapport" når tida nærmer seg. Takk for svar!