Nettprofil og åpning av samtale

Started by Maximilian, May 22, 2014, 12:20:07 PM

Previous topic - Next topic

Maximilian

Har nettopp laget min første nettprofil og er på helt ukjent grunn.
Ser at det er skrevet litt her og at det finnes en egen GV-bok på emnet.

Tenkte at jeg skulle prøve meg litt frem først, men er nok mye å gå på både ift. bilder og tekst...

Så til det jeg lurte på:
Regner med at det her som ellers er mest opp til gutten og ta initiativ...Hva er en god åpning som funker?
En kort og grei: Hei, hvordan går det? :) Eller noe litt lenger som tar utgangspunkt i noe i hennes profil?

Kom gjerne med eksempler :)

Edit: Bor i en mindre by og utvalget ser ikke ut til å være stort så langt. Bør nok gjøre en bedre jobb med profilen. Men spørsmålet over gjelder fortsatt, kan ikke miste mange her på feil åpning...

Stanley

#1
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Potet

#2
De diggeste får så mye mail at de i utgangspunket ikke har behov for å ta intiativ selv. Om de er fornøyd med det som tikker inn er en annen sak, men for å maksimere dine sjanser med de jentene man selv synes er pene bør man selv ta intiativ. Det hjelper lite om jeg får 100 hjerter og 50 meldinger hvis kun én eller to av dem er interessante for meg.

Er jenta interessert (og åpningsspørsmålet ditt ikke krever for mye tankekraft og tid på å svare) svarer hun når hun ser meldingen. Hvis ikke er det bare å gå over to the next one. En av fordelene med nettsjekking er nettopp at man på kort tid kan finne ut om noen er interesserte. Ikke nøl for lenge med å sende meldingen. og det virker creepy hvis de kan se at du har vært innpå profilen hennes mange ganger uten at du har sendt melding. Det blir som på byen (men antageligvis i enda større grad siden utvalget på nettsjekking i mine øyne har større grad består av gjennomsnittlige og mindre pene jenter) hvor de fleste av de peneste blir tatt først eller drar videre, så få ut fingeren før det er for seint. Noen pene jenter vet ikke selv engang at de er pene, så for disse handler nesten om å komme først til møllen (og at man er normal).

EDIT: Og til slutt, ikke vis for mye interesse i starten (altså ikke vits å overøse henne med komplimenter i åpningsinnlegget). Ta det mer casual og prøv åpningsreplikker som du selv nevner. Er hun interessert så svarer hun. Hvis hun må bruke lang tid på å svare minsker det sjansen for at hun svarer siden det krever mer fra henne (kanskje hun glemmer det fordi hun tenker å svare senere) og siden hun allerede drukner i meldinger blir du enten glemt og/eller så forsvinner meldingen din blant alle de alle meldingene i innboxen hennes.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Anugita

Vet ikke om du vil ha svar fra jenter her, men jeg svarer allikevel ;)

Jeg regga meg for ikke lenge siden på en nettdatingside, og jeg drukner ikke i meldinger, men får nok til at jeg ikke gidder å svare de som jeg tror har en masseprodusert en som de sender til absolutt alle... Typisk masseprodusert er "hei, hvordan går det?" eller "halla, skjer'a?" osv i den duren... Jeg svarer de som viser at de har tatt seg tid til å gidde å lese profilen min. De trenger ikke skrive lange avhandlinger, men en liten setning om at du har lest den... F.eks så har de aller fleste listet opp drømmereisemål; og er det ei som drømmer om å dra til indre langtvekkistan, kan du spørre hvorfor hun vil dit, eller at dit har du også lyst til å dra, eller om du har vært der skrive det... Trenger absolutt ikke være noe fancy, men ett lite hint om at du har lest hva hun skriver... Og samme med komplimenter; drit i dem i begynnelsen. De hotteste gutta sier aldri sånne ting i begynnelsen, noe som får oss til å lure på om han faktisk liker oss eller bare er hyggelig ;)

Maximilian

#4
Takk for svar!
Mulig det, Stanley, men i mitt tilfelle tror jeg satser på egeninnsats først og fremst :)
Skjønner at profil og bilder har mye å si, men pga. yrket mitt som bla. inneholder kursing av noen hundre mennesker i året ser jeg meg nødt til å holde en litt lav profil. Dvs. noe anonymitet, og bilder i album og ikke på forsiden. Innser at det kanskje ikke er det som gir mest treff.

Anugita og Potet: Takk for for oppklarende svar :) Jenter er selvfølgelig velkomne til å svare ;)

Satser på en kort og grei åpning  med utgangspunkt i noe på vedkommendes side så får jeg se hvor det bærer. Er vel bare å la det stå til og ikke la blygheten i meg føre til nøling... og håpe på en bratt læringskurve.

Ser den med å gå inn mange ganger på profilen, Potet, selvom det er lett å bli nysgjerrig. Er nok typen som må ta en titt eller tre før jeg bestemmer meg...

EDIT: Har fått et par gule hjerter. Er det noe poeng for en gutt å sende sånt eller drukner det i mengden og/eller oppfattes balleløst?



Puzzle

Quote from: Maximilian on May 23, 2014, 11:59:09 AM
balleløst?
Hennes måte å vise at du har hennes/kan få hennes oppmerksomhet slik jeg ser det. Sånn at du fortsatt må ta initativ med meldingen, men at hun har tatt initiativ med de hjertegreiene, er som når du er ute og en jente ser på deg litt i skjul - det blir hennes måte å ta initiativ selv om du fortsatt må gjøre et litt større initiativ.

Bare send en kort og hyggelig melding uten å prøve å være morsom eller diverse. Jeg bruker å skrive "Hei, jeg heter *, hvordan går det? :)"

river

Min erfaring

1. På datingsider som Sukker fungerer det best å kommentere noe ut i fra bildene eller profilteksten.

2. Åå shallow sider som Tinder fungerer det best med en cheesy sjekkereplikk, siden du allerede har attraction.