Når dama vet at du er en "player"

Started by Selveste, December 11, 2011, 18:42:33 PM

Previous topic - Next topic

Selveste

Er det en fordel hvis en jente får høre av andre at du er en "player"?

lucky


amista


Lego

- Lek med Lego

amista

Quote from: Lego on December 11, 2011, 21:09:28 PM
Quote from: amista on December 11, 2011, 20:55:17 PM
For meg er det ikke det.

Det er det du tror.

Haha.. ja, kanskje. Men ikke hvis man er ute etter noe litt mer seriøst.

Lego

- Lek med Lego

Lego

#6
Quote from: Kaizer on December 11, 2011, 21:52:00 PM
Som i at man kan få alle man prøver seg på?

Nei, for det finnes alt for mange faktorer man ikke har kontroll over.
Men det betyr fremdeles ikke at man velger hvem man blir tiltrukket av.

En jente med type kan fremdeles bli tiltrukket av en tredje person, men det betyr ikke at hun trenger å handle på det.
- Lek med Lego

piken

Jeg vil tenke at det hele kommer an på hva man legger i ordet "player" og hvilket setting det blir sagt i.
Player er ikke et ord med positive konnotasjoner i mine ører. For meg er det en fyr som trikser og mikser med damer og ikke har ærlige hensikter.

For å ta utgangspunkt i meg selv, så tror jeg at hvis jenta allerede liker deg godt så vil hun ikke bry seg om hva andre sier. Men er hun i startfasen av interesse kan dette være en dealbreaker. Dog kommer det også an på hva slags relasjon dere er iferd med å bygge. Er det kun sex, så kan fyren (for min del) være så tjukk i hue som en tømmerstokk så lenge han vet hva han gjør i senga, og det vil derfor ikke ha noe å si om folk kaller ham for en "player".

Femininist

Player er negativt, populær er positivt. Player er jentekode for "han vil du holde deg unna". Om jenta bryr seg om koden er individuelt
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Selveste

"You attract what you are" Interessant sitat, er det legetimt?

Stemning

Quote from: Femininist on December 11, 2011, 22:31:14 PM
Player er negativt, populær er positivt. Player er jentekode for "han vil du holde deg unna". Om jenta bryr seg om koden er individuelt

This.


Men samtidig har jeg noen erfaringer som taler for at det kan være litt ulike bruk av ordet og oppfatninger rundt det. De jentene jeg har snakket med de to siste ukene (som forøvrig har vært veldig bra uker) har slitt med å tro på at jeg normalt ikke flyr rundt med mye nye jenter (eller at jeg ikke alltid har gjort det). Felles for nesten alle er at når vi har snakket om sjekking og å ligge rundt og den tematikken (som jeg har begynt å like å snakke om etter hvert som samtalene utvikler seg) er at de sier jeg fremstår som en som ligger rundt mye. Men når de sier det, går eskalering omtrent av seg selv. Det kan gå for seg litt som dette:

Samtalen sporer inn på emnet, snakker litt om det løst og fast; så:
Hun: Du har vel mange hakk i beltet.. (eller noe i den duren)
Jeg:  Jeg nei? Helt sikkert færre enn du tror.. Fremstår jeg sånn?
Hun: Ja altså, du oppfører deg så selvsikkert at du må være en "player".
Jeg:  (ler kanskje litt) Vel jeg velger å ta det som et kompliment..

Så har det "gått veien" i etterkant. Så kanskje det å virke som en "player", men på en sånn måte at de kanskje eegentlig ikke tenker på deg som en ordentlig en.. er positivt?

Gatsby

#11
HAHAHAHA :D

Alle gutter med _noenlunde_ damedrag vil bli kalt player før eller siden. Evt: Cassanova, damemagnet, rundbrenner ol. Dette er positivt OG høy status. Damer blir nysgjerrige på playere. De kommer bort til deg for å finne ut mer. Kanskje vil de teste rammen din, men med mindre du er veldig fersk, er disse "testene" enkle å passere.

Snakker folk negativt om deg(blabla player, ikke til å stole på), er det typisk p.g.a at de er usikkre/misunnelige/ikke får nok pos. oppmerksomhet fra deg(du er tross alt høystatus, så dette er fult forståelig).
I sånne situasjoner er det lett å lage en kontrast til det folk sier, overraske positivt, og vise hvem du egentlig er.

Når en jente sier til en annen at en fyr er en player, har hun egentlig anbefalt han.

Edit:
Det er litt forskjellig om damer sier det om deg, eller til deg. Hvis de sier det til deg er det ofte for å prøve å få deg inn i en badboy/player-ramme(typisk jentefantasi). Hvis du ikke aksepterer rammen, er det fort gjort for henne å finne en som gjør det.

Femininist

Stemning, som Gatasby sier er det stor forskjell på å si noe til deg og om deg, men jeg er ikke enig i Gatasby om at å kalle noen player er en anbefaling" Det er negativt konnotert og kommer gjerne fra jenter som har blitt såret eller vil forhindre andre jenter i å bli såret.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.