Kriterier til drømmemann/-dame

Started by Ananas, September 22, 2014, 22:32:29 PM

Previous topic - Next topic

Ananas

Det har slått meg nylig at jeg ikke har et klart bilde i hodet av hvordan min drømmemann er. Og det kan jo forklare, i ihvertfall til en viss grad, hvorfor jeg er single når jeg egentlig ikke ønsker å være det.

Da kom jeg til å tenke på å høre med dere hvordan dere har sett for dere deres drømmemake. Er det noen kriterier de må oppfylle for at dere skal falle for dem, og i så fall hva er de kriteriene? Har dere et klart bilde av hvordan drømmedama/-mannen ser ut, i hodet deres? Og hvordan vet dere hva dere skal se etter for å finne han eller henne?

Det jeg har sett for meg er hvertfall dette:
- eldre (selv om det ikke er en must)
- morsom (Larry David-typ-observasjonshumor, uten å være slem)
- kan noe eller driver på med noe jeg ikke kan, som jeg kan lære litt om
- at han er snill, og ikke har behov for å skyve andre ned for å føle seg bra
- må ha litt av samme tro som meg (som går veldig mye i den buddistiske læren)
- selvinnsikt
- må ikke være klassisk pen, men det kan være en fordel.....

Det siste punktet er det jeg har på utseendet, og det er derfor vanskelig å se for meg å forestille en fysisk person. Men det spiller vel egentlig ingen rolle da hvordan en person ser ut nok aldri kommer til å stemme med hvordan jeg ønsker at de skal være som person, som i mine øyne er mye viktigere.

Koraboros

Har ingen spesifikke krav, annet enn bra utseende (i mine øyne), en personlighet jeg liker, og god seksuell kjemi. Man kunne prøvd å analysere hva de forskjellige innebærer, men det er så stor variasjon i hva jeg liker så man ville ikke kommet fram til noe særlig fornuftig.

Jeg tror ikke det lønner seg å se etter noe spesifikt. Hvis tiltrekningen er der, så gir man det en sjanse til man finner ut at det ikke går.

--WTF?--

Jeg har noen få, men veldig strenge krav i tillegg til at den fysiske tiltrekningen må være til stede:

- Hun må være uavhengig, trygg på seg selv og vite hvor hun skal i livet (med eller uten meg).
- Hun må ikke sette meg i lojalitetskonflikter.
- Hun må vite hva 100% diskresjon er.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Love

Felles humor er viktigst:)
Har vært samboer med det jeg trodde var perfekt. Og har andre kriterier nå...
Humor og kjemi, at han utfordrer meg (smart), at han er mann så jeg slipper den rollen (mer spenning når jeg kan få være femi), mentalt tilstede når vi er sammen, har et eget liv, avslappet.

--WTF?--

Quote from: Love on September 23, 2014, 17:02:40 PM
Felles humor er viktigst:)

Tenkte på å inkludere det, men siden det bare er små barn og veldig høyt utdannede mennesker som ler av vitsene mine så har jeg gitt det opp.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Love

Quote from: --WTF?-- on September 23, 2014, 17:18:43 PM
Quote from: Love on September 23, 2014, 17:02:40 PM
Felles humor er viktigst:)

Tenkte på å inkludere det, men siden det bare er små barn og veldig høyt utdannede mennesker som ler av vitsene mine så har jeg gitt det opp.

What was the astronaut doing on the computer?
Looking for the spacebar

--WTF?--

Quote from: Love on September 23, 2014, 21:21:40 PM
What was the astronaut doing on the computer?
Looking for the spacebar

Hva sa arkitekten da han var ferdig å tegne?
Nå setter vi strek
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Lady MacBeth

Handy, hardtarbeidende, sporty, teit humor, slank og middels høy.

Faller for gutter som er veldig typisk norsk. Altså gutter med allværsjakke og som kan tenne opp et bål selv om det regner. Utseende betyr ikke så mye annet enn at han må være slank og se normal ut. Liker ikke muskelbiffer eller kvapser.

Og med en dose teit humor løser alt seg  ;)

Anugita

Har ingen spesielle til hverken utseende eller personlighet, alle fyrene jeg har vært sammen med har vært ganske forskjellige av både personlighet og utseende, men har noen krav som er absolutte:

- Må være glad i dyr, og ha forståelse for at jeg alltid vil ha minst 1 hund, kanskje 2, og godta at jeg bruker mesteparten av fritiden på hundetrening. (Om han er eller blir like hekta som meg er det bare en bonus :D )

- Vi bør ha noenlunde samme syn på livet og politikk.. Sier ikke at vi bør stemme samme parti og være enig i ett og alt, men siden jeg befinner meg mest på høyresiden politisk, tviler jeg på at jeg hadde klart å leve sammen med en fra ytterste venstre. Og det gjelder selvsagt også syn på barn, ekteskap vs samboerskap, hva man skal bruke penger på, og ikke, osv osv...

solstråla

Humor for meg er viktig så enig med love her. ( da jeg digger will ferrell, jimmy carey o.l).

Han må være spontan, sporty,handy, omsorgsfull og smart. :) utseende har jeg ingen spesifikke krav, annet enn at han må være kjekk og fysisk tiltrekkende. Mine 157 cm over bakken gjør at høyde er en liten faktor, 2 meter blir nesten for høyt dessverre.


zodd

#10
- Pen
- Tynn, men bør ikke ha slapp eller flat rumpe.
- Positiv og blid
- Hun trener
- Hun liker humoren min
- Vi har kjemi
- Selvstendig. Hun har egne prosjekter og ikke bare henger på meg.
- Submissiv i senga. Gjerne litt ellers også.
- Hun sminker seg bra og tar vare på seg selv.

Avocadojenta

Han skal være kjekk, intelligent, ha humor, ambisjoner, være familiekjær, spontan, snill og kjærlig +++
Utseendetmessig har han brunt hår, brune/grønne øyne, omkring 185. Behøver ikke være muskuløs, men jeg setter pris på bryst- og skulder/armparti som er veltrent.

Potet

Quote from: Avocadojenta on September 30, 2014, 14:07:59 PM
Han skal være kjekk, intelligent, ha humor, ambisjoner, være familiekjær, spontan, snill og kjærlig +++
Utseendetmessig har han brunt hår, brune/grønne øyne, omkring 185. Behøver ikke være muskuløs, men jeg setter pris på bryst- og skulder/armparti som er veltrent.
Litt creepy at du der ga en temmelig eksakt beskrivelse av meg. Men jeg må nok skuffe deg, jeg har mørkebrunt hår og er kun 184cm høy :).

For at jeg kunne tenke å være kjæreste med en jente: Pen nok til at jeg ikke hele tiden skal sikle etter andre jenter, en som jeg liker å tilbringe tid med (kan ha intelligente samtaler, men også kødde mye. Må også være en jeg kan finne på mye gøy med, altså ha i alle fall et par aktiviter som vi begge liker å gjøre. Hun må godta mine interesser, akkurat som at jeg skal ha respekt for hennes interesser. Jeg blir bare glad om hun prøver å lære mer om interessene mine), kosete, en som ønsker å utvikle seg (altså en som har ambisjoner, ønsker å opprettholde utseendet sitt, ønsker å komme et sted i løpet av livet og ikke minst en som ikke er redd for å diskutere sex og eksprimentere med meg til sexen blir så bra som overhode mulig), relativt like verdier (trenger f.eks. ikke stemme samme parti som meg, men det funker neppe om du er veldig til venstre eller høyre politisk sett), positiv, og en som ikke er totalt avhengig av meg/needy (har egne interesser/venner/trenger ikke konstant oppmerksomhet og komplimenter). Selvsikkerhet, selvfølelse og intelligens er veldig viktig, men blir gitt av det andre jeg har nevnt.

Konemateriale: Må godta at jeg en gang skal ha en hund, rase kan diskuteres :). Kunne lage mat (trenger ikke lage mat hele tiden, men må være så god at jeg ikke trenger å lage hele tiden). Ha kontroll på økonomien sin (trenger ikke være supersparer eller tjene bra, men kan ikke være en som spiser av pengene jeg tjener på unødvendig masseshopping og lignende) og ha bedre barnetekke enn meg (det skal ikke mye til). En koselig familie er også stort pluss, men hvis dama er super ellers, kommmer ikke familien hennes til å hindre meg fra at jeg velger henne. Og så må hun godta at jeg misliker og ikke er flink i mange former for handymanarbeid (hun trenger ikke være handy selv).

Litt mer spesifikt hva jeg liker fysisk: Tynn (her er jeg dritsær. jeg skulle ønske at jeg ikke var så overfladisk og at jeg også likte jenter med mer kjøtt på kroppen, men jeg har akseptert at det er en veldig viktig tiltrekningsfaktor for meg som jeg ikke kan gjøre noe med). Pene øyne og pent ansikt. Trenger ikke sminke seg for å se bra ut. Ikke crap kroppsholdning. Stilsikker uten å være en storforbruker på shopping (Liker ikke veldig hipster eller try-hard. tight og treningstopp er dritsexy, det samme med en stram bukse og en tanktopp. sommerkjoler er digg! Nei til rett pannelugg og snekkerbukse :))

Hva jeg ikke bryr meg om: Høyde, øyenfarge, hårfarge, hudfarge (men jeg må innrømme at jeg generelt ikke er så glad i de med veldig mørk hud, men det kan også ha med at mange med slik etnisitet har trekk jeg ikke liker så godt), jobb/utdannelse (så lenge du er opptatt av jobben din og har ambisjoner er jeg fornøyd), store pupper (faktisk foretrekker jeg små og medium pupper), hvilken sosial bakgrunn du har eller hvor du kommer fra (det som betyr noe er hvordan du er som person nå og hvordan vi matcher)


Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Love

Quote from: --WTF?-- on September 24, 2014, 08:40:40 AM
Quote from: Love on September 23, 2014, 21:21:40 PM
What was the astronaut doing on the computer?
Looking for the spacebar

Hva sa arkitekten da han var ferdig å tegne?
Nå setter vi strek

Kunde ved kiosken: Jeg skal ha en pølse med ketsjup, sennep og jordbærsyltetøy.
Kioskeieren: Jordbærsyltetøy?
Kunde: Nei takk!