Real-time observasjon og verbalisering av det jenta sannsynligvis tenker

Started by FatBoy, February 14, 2013, 14:36:40 PM

Previous topic - Next topic

FatBoy

Prøver å gjøre denne kort.

Verbalisering av det jenta sannsynligvis tenker: Viser at du ikke er helt oblivious til det sosiale spillet, og du forstår hva som skjer, og du har empati med henne og hvordan du påvirker mennesker rundt deg.


Jo mere du er ute og sosialiserer deg, jo flere ganger vil du komme i lignende situasjoner. Så etter en god stund vil du på en måte ha "opplevd dette før". Jo mer som går på autopilot (autopilot som i unconcience competence, ikke som i et fastlåst reaksjonsmønster) jo mer mental kapasitet blir frigitt for å deale med situasjonene som oppstår.

Ok. Ofte når du approacher så vil jentene ha en slags (sunn haha) skepsis mot deg. Når du har vært ute en stund så ser du dette lett. Da kan det ofte være bra å "avvæpne seg selv, før jenta får sjansen til å gjøre det (og dermed sementere hennes skepsis/motstand mot deg i sitt eget hode)."

Skepsisen tar mange former.

Ved approach, om jenta ser ut til å "Bli skremt"/ trekke seg unna, så gjør det samme du også! Si f eks, "wow, mente ikke å skremme deg altså. Jeg er ikke farlig. Hei, jeg er FatBoy."
Du viser at du forstår. Du har empati!

Om du istedet "følger etter" og fortsetter å game, viser det at du ikke ser hva som foregår.
Forestiller meg tankene til de som fortsetter å game: "Oi, faen, dette går dårlig, la meg prøve dette... BZZZT.. AU. ok det funka ikke, la meg prøve dette da.. BZZZZT. Au faen." Uten noen tanker om at det er et annet MENNESKE foran deg, ikke en labratorie-rotte! haha.

Vær tilstede! Real time!

Husker en approach jeg gjorde, 3 jenter. Første approachen for kvelden så jeg var helt ute av det. Jeg sugde.
Jentene ble litt sånn: "ehhh... ok....?"
Da sa jeg: "Jeg prøver å varme opp sosial-muskelen bare, jeg vet ikke helt hva jeg prater om."
Jentene: "Å, aha! :)" Smiles and happiness.

En annen approach der jeg gravde meg dypere og dypere inn i noe piss jeg snakka som made no sense: Jenta så på meg som "huuuh...?" Jeg observerte det, og verbaliserte hva jenta sannsynligvis tenkte.
Meg: "Men hæ hva faen er det jeg prater om here, haha , hei jeg heter FatBoy!"

Om du eskalerer for raskt og dama trekker seg litt unna: "Mener ikke å gjøre deg ukomfortabel altså, jeg er bare en litt utadvendt person. blabla."

På en måte kan man si at man "pass the shit-test" før du får den!

Ha en vakker dag! :)

Fleskeberget

vinnersmilet

Blir gjerne med deg ut en kveld fleskeberget! Liker energien din!

tore

Fin post, FatBoy  :)

Jeg har også opplevd at det å avvepne seg selv har fungert. Akkurat som om jenta ikke helt vet hva hun skal gjøre i situasjonen, blir automatisk blir skeptisk og ikke virker trygg på deg.

Taper man noe på å virke ydmyk/ikke ta seg selv så seriøst/avvepne seg selv? Kan det gå utover kjekkas/alfainntrykket?

VB

Quote from: tore on February 19, 2013, 12:43:43 PMTaper man noe på å virke ydmyk/ikke ta seg selv så seriøst/avvepne seg selv? Kan det gå utover kjekkas/alfainntrykket?

Jeg mener at du ikke gjør det, det viser sosial intelligens at du er oppegående nok til å lese jenta og forstå hvorfor hun er skeptisk til deg. Det er ihvertfall mye bedre enn alternativet som er å ignorere reaksjonene hennes og fortsette å prøve som en idiot.

Denne verbalisering teknikken kan også brukes hvis du føler at du selv gjør / har gjort noe rart.

Eks. når jeg føler meg utafor og samtalen går i dass tidlig på kvelden bruker jeg ofte "jeg kommer rett fra 8 timer på jobb foran en PC, så føler meg litt asosial akkurat nå" eller lignende. Det pleier som regel å fungere bra siden de fleste har opplevd å være i en slik situasjon selv og vet at det tar litt tid å komme inn i prate modus.

Før når jeg var mer nervøs og sjenert rundt damer brukte jeg også å si rett ut at jeg er litt sjenert, trikset da er bare å si det på en litt useriøs og tullete måte. Eller hvis du sier det mer seriøst ikke lage noen stor ting ut av det, si det som om det er det mest naturlige i verden så fortsett å prat som vanlig.

Det fine når man verbaliserer slike ting er at det blir mindre rart, eks når jeg sier jeg ikke er i kjempe pratehumør pga lang arbeidsdag pleier jentene å jobbe hardere for å holde ting gående. Og de gangene hvor samtalen fortsatt stopper opp og dør ut så er det som regel mye lettere å åpne samme jente igjen senere når jeg er kommet i et mer sosialt humør.