Game for meg

Started by bareAre, July 21, 2013, 05:11:34 AM

Previous topic - Next topic

bareAre

Jeg har nå vært i sjekkemiljøet siden rundt 2010. Vært gjennom to boot camps med GV og en med annet firma i London. Jeg har en ekstrem barriere mot å få til ONS. Jeg husker svært få ONS jeg har fått til, utover damer jeg har møtt flere ganger ute (hukommelsen min er riktignok ikke verdens beste).

Jeg klarer rett og slett ikke å skape tiltrekning.. Likevel virker det som om så mange fulle folk klarer det hver helg.

Lurer på om det er gamle forestillinger som sitter i meg – på en side vil jeg helst treffe damer som IKKE er fan av ONS fordi jeg liker at jenta ikke ligger med hvem som helst og har ligget med mange. På en annen siden vil jeg ha ONS for å bekrefte at jeg kan skape tiltrekning og for å få en følelse av overflod og tilfredsstillelse. Dobbeltmoral mao.

GV har helt klart økt ønsket om standarden på jenter og jeg har avvist en rekke damer (forholdsmessig). Har heller ikke interesse av å ta med ei som er feit eller som jeg ikke digger. Jeg aner rett og slett ikke hva jeg kan gjøre eller fokusere på. Jeg lurer på om jeg har møtt veggen og nådd mitt potensiale.

Update: Siden 2010, ikke 2000 ;)

bareAre

Jeg skrev nok innlegget i frustrasjon over at ting tar så lang tid. Etter at jeg startet gå ut så mye siste månedene (ikke bare i helger, men hverdager også), så har jeg nok pushet nivået for hva som er en bra kveld. Jeg har tross alt aldri åpnet og eskalert så mye som nå (iallefall på en bra kveld - noe som først og fremst skjer når det er nok folk til å åpne opp inne på utestedet). Jeg må nok innse at alle har forskjellig utgangspunkt og jeg må bare prøve og feile for å se hva som passer min personlighet og utseendet. Det at jeg nå pusher meg selv og er mer på i en del situasjoner, gjør nok at jeg får tilbakemelding på dette med en gang (mer polarisering), i stedet for å ta nr, dra på date og kanskje få avvisning der. Dette burde jeg jo egentlig sette pris på!

Jeg har noen anelser om hva som jobber imot meg, men om det er dette som avgjør er vanskelig å vite. Det kan f.eks. være ansiktsuttrykk (litt preget av sjenerthet og vil ikke vise følelser) og lite smiling. Jeg har aldri vært veldig utadvent og trives godt alene - så det kan godt være litt sosial usikkerhet som også kommer til syne. Har trodd at dette var noe som ville forsvinne ved å være mye ute og jeg har tatt mye kursing hvor jeg har pushet komfortsonen (f.eks. salsa, gruppekurs i gitarspilling, reising alene, kurs), men disse tingene sitter langt inne. Jeg bare merker at jenter kan bli tiltrukket av gutter uten at jeg ser noen logikk i dette i form av de ting jeg har lært (eller blitt fortalt).

--WTF?--

Quote from: bareAre on July 21, 2013, 05:11:34 AM
Lurer på om det er gamle forestillinger som sitter i meg – på en side vil jeg helst treffe damer som IKKE er fan av ONS fordi jeg liker at jenta ikke ligger med hvem som helst og har ligget med mange. På en annen siden vil jeg ha ONS for å bekrefte at jeg kan det og for å få en følelse av overflod og tilfredsstillelse. Dobbeltmoral mao.

Jeg tror både problemet og løsningen ligger i det du selv skriver her.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

bareAre

Setter pris på tilbakemeldingene. Jeg har ikke tatt noe GV-coaching faktisk, for jeg har hele tiden tenkt at problem nr 1 har vært at jeg ikke har snakket med nok folk på byen og ikke er komfortabel nok ute. Nå som jeg, iallefall på gode dager, har snakket med veldig mange og vært langt mer komfortabel, så har disse nye erfaringene/tankene dukket opp og blitt tydeligere.

Det er forøvrig veldig nyttig med tilbakemeldinger, selv personlige. Hvis det hjelper meg med å finne mine svakheter, så vil jeg kunne (forsøke) takle dette på bedre måte og det kan jo være gull verdt.


krish

Et interessant og bra innlegg. Viktig å få frem utfordrende sider ved det å aktivt lære seg sjekking. Ute på byen virker det som du alltid har godt humør og koser deg, så da er du blitt flink til å skjule sosial usikkerhet. Kanskje det kan være bra å vise sosial usikkerhet iblant? I sjekking er det jo også viktig med trygghet/tillit. Kanskje det å tørre vise svakhetstegn kan være en styrke?

Kult at du er såpass ærlig.


--WTF?--

For tiden leser jeg en del om ulike personlighetstyper, og det slår meg at det rådende paradigme innenfor sjekkemiljøet (og da spesielt mtp. utelivssjekking) slett ikke tar høyde for ulike personlighetstyper. Hvorfor må man være så #%&!!! utadvendt hele tiden? Noen er naturlig innadvendte og foretrekker dype samtaler fremfor overfladisk pjatt (også kjent som small talk), men forledes til å tro at det er unormalt. Å føle seg (og dermed også fremstå som) ukomfortabel er en logisk konsekvens av å prøve å være en annen person enn den man er.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

bareAre

Artig å høre at det iallefall ikke lyser usikkerhet fra meg. Mulig den kommer frem i bestemte (sjekke)situasjoner og da raser "fasaden" litt. Jeg prøver virkelig å bare nyte at jeg er ute, tenke at sjekking er gøy og jeg gjør dette for egen del, så det kan iallefall virke som den biten ikke er helt Off. Siden jeg har et liten issue moralsk/tankemessig mhp ONS, så kan det jo være at jeg begynner å faile straks jeg skjønner at her dukker muligheten opp. Men om det da er Tro (slik tilfeldig har inntrykk av) eller denne konflikten vet jeg ikke. Kanskje en kombinasjon.

Har litt vanskelig for å tro at jeg blir for "sterk", isåfall er det et luksusproblem jeg burde kunne fikse lett.

krish

Mener ikke si at du er for "sterk", men det virker som du fokuserer på at fasaden ryker som du sier. At det verste som kan skje, er jenter merker tegn til usikkerhet og da ryker alt. Jeg tenker at ekte selvtillit bygges på at man ikke på død og liv må være så sinnsykt selvsikker hele veien. Og dermed som en konsekvens av det blir mer selvsikker utad.

Personlig tolker jeg tilfeldig sitt innlegg som at du må gjøre øvelser for å fikse kroppsspråket (skjønner at det ikke er sånn det menes), men det blir kanskje igjen litt feil fokus? Men han er nok inne på at det å jobbe med den mentale innstillingen kan være en løsning, istedenfor å forsøke enda en annen ytre metode.

Syntes dette er interessant, for selv er jeg inne i en prosess hvor jeg vil opprettholde motivasjon til å dra mye ut og treffe jenter. Det jeg liker veldig godt med GV og spesielt bloggen deres, er deres holdning om at jenter liker faktisk vanlige gutter. Man må ikke være supermacho alfaman for å dra damer. Og merker selv at det å jobbe med innstilling til sjekking får mange biter til å falle på plass for min del. 

Håper forresten for guds skyld du ikke slutter dra ut, da dette ville vært kjedelig for oss andre :)

bareAre

Nei, jeg slutter nok ikke å dra ut, men mulig jeg kutter ned på hvor mye jeg er ute, særlig på ukedager som man-ons. Var en kjapp tur ut i dag også, med bil og altså edru, men tenkte det var på tide å gi meg når jeg ikke hadde fått gjort noe særlig og ei jente helte øl over meg (med et uhell). Hun virket litt keen rett før, så kan hende hun rett og slett ødela muligheten får å fange meg der og da ;)

Det er nok store gevinster ved å jobbe med innstillingen. Og for min del er det særlig det du sier om å ikke bry meg så mye om hva andre syns: Rett og slett gi f i hva andre tenker i lokalet.

Dwerg

Å gi F i hva andre i lokalet tenker kan jeg si funker bra for meg. Sist jeg startet edru på en nattklubb så tok jeg inn musikken og lagde en liten boble rundt meg. Det gikk 10 minutter før jeg dummet meg (ikke fryktelig flink, haha) på dansegulvet, og grenser ble sprengt.

Carebear

Quote from: --WTF?-- on July 22, 2013, 10:48:07 AM
For tiden leser jeg en del om ulike personlighetstyper, og det slår meg at det rådende paradigme innenfor sjekkemiljøet (og da spesielt mtp. utelivssjekking) slett ikke tar høyde for ulike personlighetstyper. Hvorfor må man være så #%&!!! utadvendt hele tiden? Noen er naturlig innadvendte og foretrekker dype samtaler fremfor overfladisk pjatt (også kjent som small talk), men forledes til å tro at det er unormalt. Å føle seg (og dermed også fremstå som) ukomfortabel er en logisk konsekvens av å prøve å være en annen person enn den man er.

Hvem er det som sier at du må være utadvent?

Jeg kjenner en hel del innadvente typer som er superflinke.
- Funshine Bear loves to play and tell jokes all the time, but sometimes forgets that there are times in life you must be serious.

[url="http://lolpics.se/pics/12317"]http://lolpics.se/pics/12317[/url].