Les Misérables

Started by Voltaire, February 01, 2013, 00:30:13 AM

Previous topic - Next topic

Voltaire

Skikkelig off-topic det her: Var på kino her om dagen og så Les Misérables. Hadde ikke noe forhold til musikalen fra før, men synes den var awesome. :D

Noen flere som har sett den/andre musikaler?

Lars GV

Jeg elsker den historien. Så en norsk versjon av musikalen på teater i Oslo for noen år siden og ble frelst. Har lest boka, og hører jevnlig på musikken på itunes=)

Skaff deg 10-eller 25-års jubileumskonserten, mye bedre orkester og synging enn i filmen. Jeg likte filmen, men helt klart en dårligere musikkopplevelse enn scenemusikal.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Voltaire

Jeg har hørt på musikalversjonene nå - og jeg må korrigere meg selv på at jeg ikke hadde noe forhold til den: Jeg har hørt løsrevne sanger, men aldri hørt den i sin helhet.

Filmversjonen er bra til sitt bruk; jeg føler at den er mer "ekte" på film, mens den er mer polert på scenen. Personlig verdsetter jeg å glemme at det jeg ser er en film (musikal eller ei), og siden f.eks. Jackmans synging faktisk høres ut som om han har vært i fengsel i nitten år, glemte jeg av og til at det ikke var virkelig. Men jeg skal se musikalen på scenen først og se hva jeg synes.

Habbi

Er den å anbefale til en kino-date med ei jente jeg har datet en stund?

Anders GV

Quote from: Habbi on February 04, 2013, 00:39:44 AM
Er den å anbefale til en kino-date med ei jente jeg har datet en stund?
Nei, egentlig ikke.

Voltaire

Ganske stort nei. Du får se ganske brutale ting, både fysisk og sosialt; bra film, men ikke en opptur på den måten. ;)