Avvisningsredsel

Started by Tingles, July 22, 2012, 03:19:48 AM

Previous topic - Next topic

Tingles

Jeg er ikke redd for å snakke med totalt fremmede mennesker, men jeg har problemer med å gå opp til fremmede folk når jeg har en agenda. Om den agendaen er å bli kjent med hele gjengen eller legge ann på hun ene frøkna, betyr ingenting.
Det som blir problemet mitt, er at jeg er redd for å gjøre ett førsteinntrykk som gjør at ett fremtidig forhold (vennskapelig eller seksuelt)blir uaktuelt. Med tanke på at det finnes så mange fantastiske personer som er så forskjellige så vil jeg ikke gå glipp av noen av de. Problemet er jo at jeg går glipp av alle fordi jeg ikke tør å snakke med de. Dette er og noe som hindrer meg i å slappe av og "være meg selv". Blir redd for at den personen jeg slipper løs er en som ikke blir godt mottat og derfor demper jeg meg selv.

Er det noen som kjenner seg igjen og hvis du er kommet ut av det, hvordan?

OBS! Denne posten var vanskelig å formulere for min del, så hvis det er noe ulogisk beklager jeg og oppfordrer til spørsmål :D



Dette var en vanskelig post å formulere for meg, så hvis det er noe ulogisk her så si ifra :)

I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

Carebear

Hei!

Folk har forskjellige grunner til at de er redd for å møte nye mennesker. Nå har det seg dog sånn at jeg hadde akkurat den samme redselen som deg.

Du har garantert blitt avvist før? Var det egentlig så ille? Var det så ille at du ikke har lyst å møte noen nye mennesker bare for at dette skal skje?

I hovedsak er erfaring og det å utvide komfortsonen din som hjelper. Jeg gikk bevisst aldri inn for å fjerne åpningsangsten helt, fordi det er jo tross alt en mekanisme som også har fordeler. Etterhvert blir man derimot vandt til at det er hardt å gå bort til nye mennesker, men velger å handle på tross av det. Så det gjelder i grunn bare å pushe seg gradvis for å utvide komfortsonen din litt og litt.
- Funshine Bear loves to play and tell jokes all the time, but sometimes forgets that there are times in life you must be serious.

[url="http://lolpics.se/pics/12317"]http://lolpics.se/pics/12317[/url].

Dev

Har samme problemer selv. Pleier å oppføre meg ganske klønete når jeg hilser (snakker alltid i munnen på den andre når vi presenterer oss) pga nervøsitet.

Roark

#3
...........

kebman

Når du åpner folk på byen, så er det for å være hyggelig, ikke for å inngå giftemål.

Ved å være hyggelig og sosial - med alle - skaper du social proof. Det holder at du sier hei, spør hvordan det går, eller gir et lite situasjonelt kompliment til gruppen - til menn og. Så kan du gå videre til neste gruppe og gjenta. Det er ikke meningen at du skal imponere, eller overbevise jenta om at du er «the one» der og da, bare at du viser at du har det hyggelig, og at andre synes det er hyggelig at du kommer bort. Det gjør deg ekstremt attraktiv, og andre folk - menn og - vil ønske å prate med deg, spandere pils på deg, og ikke minst sjekke deg opp. Det letter ALT presset fra deg for å prestere. Alt du trenger å gjøre er å lene deg tilbake og la deg bli sjekket opp. Eller om du føler for å sjekke, så er det sannsynligvis fordi jenta allerede står der og er interessert i å prate med deg, og serr, står jenta der og prater med deg trenger du ikke gjøre stort mer enn å si noe sånt som at «Whoa varmt her inne, vil du være med ut å ta litt frisk luft?»

Det siste der er en såkalt compliance test. Du tester om hun er interessert i å være med på noe. Hvis hun er positiv til det, er hun sannsynligvis positiv til mer. Og hvis ikke, er det helt kult. Da kan du f.eks fortelle litt om hvor du skal videre, og hvor kult det er, og tilby nummeret til henne og be henne ringe deg om hun kjeder seg - så går du videre til noe som er mer interessert.

Sånne comliance tester kan også ta form i lett og subtil eskalering. Om dere kommer godt av hverandre, og har en lengere samtale, eller hun virker interessert, kan du teste om hun er seksuelt interessert ved å ta hånden hennes og evt. stryke henne litt på hånden om du tør. Lar hun deg holde hånden, eller best, stryker tilbake, da kan du være bra sikker på at jenta ønsker mer - så inviter henne med på luft eller en gåtur, eller mat, og gå for kysset og ta henne med hjem.
Sow a thought, reap a desire. Sow a desire, reap a habit. Sow a habit, reap a destiny.
Nykomling siden 2008 :p