Utfordringer med dater..

Started by fri90, April 23, 2014, 18:35:22 PM

Previous topic - Next topic

fri90

Var på date med ie fra sukker i går, det vil si vi gikk tur. Pratet med henne i 2 dager før hun foreslo tur. Hun virket veldi kul på meldingene, men da jeg møtte henne var hun tydeligvis veldig sjenert og usikker. Hun prøvde å virke tøff med å kverulere og si hvor flink hun var til alt og hade en neativ holdning. Klarte å holde meg rolig før jeg avsluttet og dro hjem. Har i det siste hatt mange uheldige dater og jeg ser ikke hva jeg gjør feil. Bare for å teste sendte jeg henne melding senere på kvelden for å høre om hun svarte, det gjorde hun så vi sendte en 5-6 meldinger frem og tilbake før jeg ba henne på filmkveld ( bare for å se hvordan inntrykk hun hadde av daten) Da ble det helt stille...

Det gjør ikke så mye at jeg mistet henne, men hvordan kan jenter svare masse på meldinger for så å stoppe med en gang du tar ting videre? Er så lei av at datene mine går i vasken..

FatBoy

Noen tanker om dette, Fri90.
Kaizer skriver: "Mange jenter liker oppmerksomheten de får av gutter, selv om de ikke nødvendigvis har noen intensjoner om å møte dem".
Men det gjelder gutter også! Jeg sikter til TS, men inkulderer meg selv. :)

Såvidt jeg forstår ut i fra det du skriver har du vært på date med ei dame som det viste seg at du ikke likte noe særlig IRL, en dame som var en "skuffelse" for deg. Mange egenskaper du ikke likte, og jeg forstår det slik at du nærmest led deg gjennom daten.
Likevel prøver du å få til et nytt møte..

Hvorfor det?

Ettersom du ikke likte jenta noe særlig, antar jeg at det er fordi du ønsker å ta interaksjonene så langt som mulig for å lære mest mulig, "se hva som skjer", pluss at du kanskje også trenger litt bekreftelse på at du har draget.
Jeg har vært der, og det er ikke noe galt i det forsåvidt.
Men er du ikke enig i at man føler seg nesten skitten når man prøver seg på en dame man egentlig ikke vil ha, som deretter avviser deg? Man bare : "Æsj, jeg ville jo egentlig ikke ha henne, bare sjekke om hun ville ha meg. Men nå som hun avviste meg "knocket" hun plutselig "statusen min" under hennes, og hennes offisielle historie er nå at jeg er den som ville på date med henne mens hun var den som avviste meg."

Jeg skjønner at du er lei dater som går i vasken, man kan bli frustrert noen ganger. Men stopp opp og tenk litt. Du ville jo ikke ha dama i første omgang, så who cares? (You shouldn´t)

For all del, invitér på nye dates for å lære. Men ikke vær hard mot deg selv når ei du ikke liker ikke vil.
Det er ikke nødvendigvis du som "gjør noe feil", fri90! Noen ganger er bare jenta døll /kjip /teit /trang i nøtta. Noen ganger passer man bare ikke sammen. Og det er helt greit! Slutt å legg alt ansvaret på deg selv, eller PRESSET til å måtte gjøre en "feilfri date", liksom uavhengig av hvem dama er!

Faktisk vil jeg heller tipse deg, neste gang du er på date med ei jente som er weird eller som du ikke liker på et eller annet vis, tenk NEXT. Hva skal du med henne om du ikke er hypp på henne?

Finn heller chicks du er hypp på! Om noen ikke lever opp til kravene dine, next´em..

Funny enough, vil hun sikkert merke at du i ditt stille sinn tenker at sjansene hennes glipper.

Tenk på hvordan det er for henne. Hun merker jo også at dere ikke har en voldsom connection på date`n. Hun vet vel muligens om egne usikkerheter, og om hun er litt bevisst på seg selv, vet hun at hun ikke brakte sitt A-game på date´n. Kanskje tenker hun "uff, hvorfor drev jeg og hadde så negativ holdning..?" Likevel vil du se henne igjen, og legger alt til rette for et nytt møte. Blir jo litt rart for henne at du belønner hennes oppmøte (men weird oppførsel) med å ville se henne igjen. Da blir du litt too easy catch.

Det er som om du i et forsøk på å høste bekreftelse fra henne, gir henne bekreftelsen i stedet. The very nature. Prøver du å få bekreftelse om hvor kul du er via andre, gir du dem jo maktposisjonen til å bekrefte/avvise deg. Hun på sin side syns sikkert daten var sånn midt på treet (uten å ta stilling til skyld, her, men dere hadde en manglende connection hvertfall) ;) hun også, så hun tar mer enn gjerne til takke med bekreftelsen (at du ville se henne igjen), særlig om hun merker at du + henne ikke nødvendigvis er det helt store. Hun vil kanskje også tenke at du kun vil ha sex med henne, siden du elegant overser klein date og manglende connection i det du spør om et nytt møte.

Du blir for outcome dependent. Ikke for jenta, men for the notch in the belt.
Øk kravene til kvalitet på damer du dater, og tør å være tydelig på hva du liker, ikke vær solgt med en gang når dama er weird.
Si heller i (på en ålreit måte) fra om det er noe du ikke liker, f eks om hun er negativ.

Det kan bli kleint, men du skaper et slags bekreftelses-vakum, som hun sannsyligvis kommer til å hoppe inn i om du ikke gjør det. (På samme måte som når det er "pinlig stillhet", er det kun pinlig om man syns det er pinlig, den som er reddest for stillheten er den som føler et behov for å si noe. Det er ikke pinlig om man ikke bryr seg.)

Lek litt med bekreftelse greia, fri90. Vær den som gir og fratar bekreftelse. Pr nå virker du tilgjengelig for alle. Når det gjelder the weird&stupid ones, så next dem.. Men på de du liker, lek litt med å f eks "bli oppgitt over henne" på en tullete måte, eller vær uenig med henne osv.

Bekreftelse kan være et høyt spill, men veldig interressant. Som et eksempel, en smokin hot dimepiece jeg hooket opp med for noen måneder siden, drakk seg for full og ble helt inni sin egen verden andre gang jeg ble med henne hjem. Hadde hatt sex første gang, men nå var det plutselig weird og "no-go". Jeg på en måte bare var der mens hun var i egen fyllik boble, "ignorerte" meg og teaset meg men trakk seg tilbake med en gang det gikk mot sexytime. Dagen etter sa jeg: "Jeg skal stikke nå. Jeg føler du ikke er real med meg, eller tilstede med meg i det hele tatt. Derfor har jeg ikke lyst til å være her. Om du vil ha meg med en annen gang, kan du ikke drikke så mye, og jeg forventer at du er tilstede med meg."
Hun gråt og tryglet meg til å bli, jeg sa nei.
Hun ropte stygge ting i det jeg gikk ut døra hennes.
Jeg went about my life, så fikk jeg en kjempe-pusete og søt sms av henne 3 dager senere.

Jeg "fratok" henne bekreftelsen hun sikkert alltid får av gutter, og ble en utfordring (pattern break for henne). Hun måtte ta kontakt med meg igjen for å "vinne den tilbake".

Vær utilgjengelig for bullshit.

Peace,
fatBwoii

Love

Bekreftelse er interessant, og det fungerer sikkert begge veier. Gammel "kvinnelist" å overse gutter man er interessert i:)
Men igjen, hårfin balanse, for avvisning er også høyt spill.

Når det gjelder fyllerør så er det viktig å kunne si unnskyld når man oppfører seg idiotisk, og riktig å sette en grense. Nå er jeg voksen nok til å si unnskyld med en gang hvis jeg skulle finne på noe dumt (er 33....) men er man yngre så er man kanskje mer selvopptatt. (Men klart, er man sammen over tid så kan jo tabbekvoten fylles opp på begge sider, så fint å kunne legge sånt bak seg og ikke bruke det mot folk senere...)

Dersom trådstarter går på dater hvor kjemien ikke er der (i det hele tatt), så tenker jeg at det beste er om dama selv trekker samme konklusjon, da slipper man masse hassel med en man uansett ikke vil treffe igjen:)

Donnie Darko

Utrolig interessant det du skriver om bekreftelsesbehov, Fatboy. Likevel, jeg kan ikke la vær å undres om man kanskje må gå på noen sånne dater, og faktisk erfare både avvisning, pinlig stillhet og ukompatible personligheter, ene og alene av den grunn at man etter hvert blir bevisst på hva man ønsker og ikke ønsker mens man samtidig får trening i å sosialisere/sjekke? Jeg er enig i essensen i poenget ditt, men vil samtidig gjerne legge til at det muligens avhenger av hvilket nivå en ligger på?