Hvorfor bli så få gode i game?

Started by Kaizer, July 09, 2013, 18:12:14 PM

Previous topic - Next topic

Kaizer

*

Openingherisont

Spørs litt hva du mener med en god sjekkeartist?
Tror mye handler om målsettingen som man personlig setter og graden av hvor mett man blir etter å ha mestret denne siden av livet. Også handler det om viljestyrke og gjennomføringsevne. Kan sammenliknes litt med idrett. Er ikke mange som blir fotballproffe f.eks. Og som du sier, går nok de fleste lei, og får seg dame etc..


Om man gjør det man alltid har gjort, vil man få det man alltid har fått.

VB

Motivasjon. En del ender som du sier opp med å få dame eller de gir opp. Men mange ender også opp med å bli fornøyde med det de har, hvis man går fra å være en kar som så og si aldri drar damer for så å komme til et punkt hvor man drar gjennomsnittlige damer relativt regelmessig er det ofte nok.

Av de jeg har møtt som er virkelig gode har så og si alle enten vært halvveis naturals fra før av eller hatt store problemer i livet som gjør at de overkompenserer når det kommer til sjekking. Det finnes sikkert unntak, men tror for gutter flest er det ikke verdt investeringen man må gjøre for å nå toppen når man kan være lykkelig bare ved å være litt over gjennomsnittet.

--WTF?--

PUA gir seg ut for å være en form for dannelse/sannhetssøkning, når det egentlig bare er tilpasning/trygghetssøkning.

De som går inn i miljøet med en intensjon om å finne sannheten om seg selv (som all seriøs personlighetsutvikling handler om), vil på et tidspunkt oppdage at "PUA-paradigmet" bare fungerer frem til et visst punkt før det blir selvbegrensende (selv om det er mye bra å lære der også  ;)).

Men når man har passert dét punktet er det ikke lengre så interessant, og man finner andre veier for å komme videre.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Lars GV

Jeg tror "sjekkeartist" er en fase for veldig mange. Det var det for meg hvertfall, og mange andre jeg kjenner.

Når man har lite erfaring med jenter og blir frelst av en åpenbaring om at man kan bli flinkere og få mer resultater så vil man gjerne ha ALT, man vil leve stikk motsatt av hva man har gjort til nå. Man vil leve som Hugh Hefner med masse sex med superhotte jenter, helst no-strings attached såklart. Man danner seg en identitet som "sjekkeartist" hvor sjekking er "det jeg gjør" (uansett hvor bra det går såklart, mange er dårlige i mange år og fortsatt lever i en slik boble) , og denne identiteten blir forsterket av både nettmiljøer og ved å henge med andre selvutnevnte "PUAs".

Jeg tror mange som endelig får mer erfaring skjønner at behovene deres er mindre enn fantasien deres når man er "sultne" (veldig enig med Openingherizont), og flere og flere går fra å være "sjekkeartist" til "flink med jenter", at det å møte jenter er en del av deres ellers vanlige sosiale liv, ikke noe spesielt eller en egendefinert aktivitet.

Mitt hovedinntrykk er at "PUAene" lager en stor avstand mellom det å sjekke jenter og vanlig sosialisering og hvor identiteten henger sterkt sammen med prestasjon, at man må møte nye jenter ofte. Identiteten ligger først og fremst i å sjekke, ikke i å ha det fint med jenter, samme om det er bare er én jente eller flere.
På den andre siden har man de som "er flinke med jenter". De har et nært forhold mellom sjekking og vanlig sosialisering, at det egentlig er det samme men hvor sjekkingen har en personlig spenning og fysisk eskalering i tillegg. Streetcredz for hvor mange man ligger med er mindre viktig/uviktig, og de prioriterer andre interesser i livet sitt som andre hobbier, utdanning og karriere mens det å møte jenter er en (viktig og ettertraktet) bonus som de har oversikt over og er fonøyde med.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

dagligvare


Det er av samme grunn som kun et lite fåtall blir topptrente muskelbunter. Alle vil jo være topptrent og se så bra ut som mulig, men få gidder å legge inn arbeidet som trengs. Det kreves en dedikasjon og motivasjon som de fleste mangler.

De fleste er fornøyd med å komme til et nivå der valkene ikke henger langt utover buksekanten, og man ser noenlunde ok ut naken. Samme med sjekking. Man når et nivå hvor man føler seg komfortabel, og så gidder man ikke å legge så mye mer arbeid i det.

George

Folk når sitt platå tror jeg. Det er begrensninger på hvor langt du kan nå visst du er uheldig fra naturens side. Egentlig synes jeg de fleste som driver med dette ender opp med damer de burde fått i utgangspunktet. Vil si at PU egentlig pusher deg til å nå ytterkanten av ditt genetiske/sosiale nivå. Det samsvarer og godt med dine observasjoner og mine. De som er virkelige gode har en del ting på plass fra før. Har en venn som har alt på plass, ser bra ut bra personlighet jobb osv. Men han turte ikke prate med damer. Når han satt seg inn i PU fikk han en ekstrem utvikling da han bare trengte å holde en vanlig samtale og eskalere lett for å
Dra damer. Han drar nye damer hver gang han er ute og de har bare blitt bedre og bedre. En annen bekjent startet likt med PU. Bra fyr det og, hyggelig og sosial, men han ser enkelt å greit dårligere ut enn han andre. Han får seg noe
En sjelden gang og som regel med damer som ikke er fullt så
Bra altså damer han burde fått uansett. Han mindre pene har kommet
På nivået der han som ser bedre ut startet, mens han andre har kommet der han bør være han og. Han drar damer på sitt nivå, jeg vil påstå at etter 4 år med dette er alt man gjør å optimalisere sitt eget utgangspunkt. Selvfølgelig vil man dra mer damer enn før visst man er ute 3-4 ganger i uken og aktivt oppsøker damer konta om man drar ut 1 gang i måneden og drikker seg drita med gutta!

Stanley

#7
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Openingherisont

Quote from: George on July 11, 2013, 10:01:06 AM
Egentlig synes jeg de fleste som driver med dette ender opp med damer de burde fått i utgangspunktet. Vil si at PU egentlig pusher deg til å nå ytterkanten av ditt genetiske/sosiale nivå.

Kan ikke si meg helt enig. At man "ender opp med" en kjæreste man kunne fått i utgangspunktet, før introduseringen av PU kunnskap, forutsetter jo at du kjenner den fulle sjekke-/forholds bakgrunnen til disse gutta. Og det tviler jeg litt på at man noen gang helt får.

En annen ting er at det kan virke litt som om at denne vurderingen er basert på ditt subjektive syn på at gutta matcher med jentene utseendemessig. Og dette kan jo variere veldig fra person til person. Kan jo være andre som f.eks misunner dem, og ikke skjønner hvordan de endte om med en så deilig dame.

Det stemmer nok at mange strekker grensene sine langt, når de får denne kunnskapen og får brukt verktøyene det høster. Men sosialt så finnes det en million andre settinger, som man ikke får oppleve når man sjekker, men som gjør at man øker sitt sosiale nivå.

Det "genetiske nivået" ditt er statisk (med mindre du muterer, haha), og vil nok ikke påvirkes av at du blir god til å sjekke opp jenter :P Ja, jeg skjønte du mente utseendemessig. Men tror igjen at dette kommer veldig an på hvem som tar vurderingen. Og biologisk er man nok kjekkest i majoritetens øyne, i 18-30 årsalderen. Ettersom man ofte i denne perioden i livet, utforsker dette med sjekking, så er det ikke så rart at man opplever yttergrensene sine utseendemessig.
Om man gjør det man alltid har gjort, vil man få det man alltid har fått.

Stanley

#9
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Lars GV

Nå troller du bare. Oppfør deg Selvtillit, ellers må jeg dele ut skrivesperre igjen. Diskutér temaet, ikke hverandre.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Unloved

Quote from: Openingherisont on July 11, 2013, 13:59:38 PM
Det "genetiske nivået" ditt er statisk (med mindre du muterer, haha), og vil nok ikke påvirkes av at du blir god til å sjekke opp jenter :P Ja, jeg skjønte du mente utseendemessig. Men tror igjen at dette kommer veldig an på hvem som tar vurderingen. Og biologisk er man nok kjekkest i majoritetens øyne, i 18-30 årsalderen. Ettersom man ofte i denne perioden i livet, utforsker dette med sjekking, så er det ikke så rart at man opplever yttergrensene sine utseendemessig.

Mulig dette blir litt off-topic, men så du ikke "Jomfru I Nød"?
Det var STOR forskjell på han fyren når serien startet, og når han til slutt endte opp i senga med ei jente.  Både når det gjaldt selvtillit og utseende (han fikk jo makeover).
Men så så det ut som han datt ett stykke ned igjen til sesong 2, etter det ble slutt med dama.

VB

Jeg tror det George sa her stemmer,
Quote from: George on July 11, 2013, 10:01:06 AM
Folk når sitt platå tror jeg. Det er begrensninger på hvor langt du kan nå visst du er uheldig fra naturens side.

Men ikke det her,

Quote from: George on July 11, 2013, 10:01:06 AMVil si at PU egentlig pusher deg til å nå ytterkanten av ditt genetiske/sosiale nivå.

Tror ikke det er noe genetisk nivå som man ikke kan overkomme for de fleste som er normale. Det de fleste trenger er å trene, få seg skikkelige klær og erfaring. Hvis du ikke har noen store defekter fra naturens side tror jeg ikke det "genetiske nivået" ditt har så mye å si for hvor langt du når. Det er heller hvor mye du gidder å putte i det.

Roark

#13
slettet

Carebear

Jeg er enig i at det er viktig å komme seg mye ut.

Men det Lars har sagt er jeg enda mer enig i. Det er alt for mange som ikke klarer å skille mellom "sjekkeartist" og det å være en normal fyr som er flink med jenter.

Ved å bare stikke mye ut for å sjekke så blir man til slutt litt "sjekke-dum". Altså, man er flink til å dra med seg jenter hjem fra byen. Men for de fleste jenter (og gjerne typisk også i en annen setting som du ikke er vandt til) blir man sett på som rar.

Jeg har ikke tall over hvor mange gutter jeg har møtt på som er i denne kategorien.

Men! Jeg synes at de som har lykkes aller aller best er de som en gang kom over dette. Og som faktisk gikk fra å være (som Lars sa) en "sjekkeartist" til en som er flink med jenter.


Faktorer som kan gjøre "at så få er gode i game":
- Folk har forskjellig nivå de er fornøyd på.
- Folk går for lite ut.
- Folk har ikke til vane å utsette seg for sosiale situasjoner hele tiden (kun når de drar ut for å sjekke).
- Noen går lei veldig tidlig.
- Noen får kjæreste og synes det er fint.
- Noen har rett og slett for dårlig selvbilde til å få sving på det igjen.
- Funshine Bear loves to play and tell jokes all the time, but sometimes forgets that there are times in life you must be serious.

[url="http://lolpics.se/pics/12317"]http://lolpics.se/pics/12317[/url].