Hvordan vet jeg om han liker meg?

Started by Frk sky, February 19, 2014, 14:22:47 PM

Previous topic - Next topic

Frk sky

Hei!

Noen som kan komme med noen synspunkter på en sak? Noen ganger trenger man bare bekreftelse fra andre på om det man tenker er helt på jordet. Dessuten er det så sinnsykt lenge siden jeg har datet at jeg blir ekstremt usikker.

For circa fire uker siden møtte jeg en fyr på Tinder. Vi fant tonen fort, og snakket veldig mye sammen de to neste ukene. Det ble sms-er hver dag, og han tok mesteparten av initiativet. Første møte ble hjemme hos han med middag og film, noe som var veldig koselig. Det føltes naturlig og avslappet, begge var enige om å treffes igjen! Det ble til en ny hjemme-date, og denne gangen ble det til at jeg sov over med alt som det innebærer.

Han er veldig god på å gi meg komplimenter, si at han vil ta meg med på ting, opptatt av at jeg skal ha det bra etc. Men samtidig synes jeg han virker så utrolig avslappet, nesten uberørt på en måte. Kan det være at han bare er veldig høflig?? Kan ellers ha noe med selvsikkerhet å gjøre, eller personlighet. Fikk bare en dårlig følelse etter den siste daten nå, og sitter liksom igjen med en følelse av at jeg er mer involvert enn han og det blir liksom så vanskelig å lese han. Jeg klarer ikke forstå om han liker meg?! I og med at det er så tidlig vil jeg ikke ta dette opp som noe tema, vil jo ikke skremme bort fyren heller;) jeg har en tendens til å overanalysere bedre enn noen andre, og vil derfor bare ha noen synspunkter.. Om det så bare er for å si at jeg er kiln gæærn og bare burde slappe av! Vet også at jeg burde ta tiden til hjelp, men blir jo så vanvittig utålmodig også da!

Knipetak

Du er klin gæærn og burde bare slappe av.

doffy31

Hadde jeg vært deg ville jeg nok hatt en tredje date å se om noe forandrer seg, kanskje invitere ham hjem til deg selv denne gangen for å vise at du også er interessert slik at han ikke føler det kun er han som tar initiativet. Vet iallefall at jeg hadde satt pris på en slik bekreftelse.
Men ut i fra alt jeg vet om hvordan jeg og gutter generelt viser tegn på at de liker andre så vil jeg si at han liker deg eller iallefall har en viss interesse

Mvh
Christoffer

Greeneyed

Det virker som han liker deg, og jeg tror absolutt du kan slappe helt av. Når det er sagt, så er det ikke bra å bli for interessert for tidlig heller, jeg blir hvertfall lett sånn da, at jeg lurer mer på om han liker meg enn på hvor godt jeg liker ham. Det blir feil fokus, man oppfører seg fort annerledes, og får dessuten en lenger periode hvor man bruker masse energi på å tolke seg fram til guttens tanker og følelser. Det blir veldig slitsomt. Hadde jeg vært bedre på å følge mine egne råd om å ikke spekulere i hva en gutt føler, hadde jeg nok vært spart for en del følelsesmessige berg- og dalbaner, så jeg håper du klarer det bedre ;)

Love

Han liker deg nok, men har øker sin verdi i dine øyne ved å la være å ta kontakt. Sjekk ut PUA sider på nettet og push pull teknikken. Du blir hekta på bekreftelsen og så lager han en kunstig pause for å få deg enda mer interessert. dette skaper usikkerhet hos deg, men også spenning, så det kan være positivt fordi du da vil få mer lyst til å treffe ham igjen. Du kan jo gjøre det samme tilbake, Dvs være den som tar en lang pause neset gang, for å gi ham litt mer "spenning i hverdagen".....
At han ikke har tatt deg med på en mer offentlig date tyder på at han enten fortsatt er usikker på sine følelser, eller at han ikke er ute etter et fast forhold. Dette finner du ut dersom du klarer å ta tiden til hjelp. Neste gang han vil sees foreslå noe somkrever litt mer innsats, som kino elle spise ute.

Frk sky

Haha, jeg er enig med dere alle sammen jeg! Takk for svar! Men Greeneyed sa jo noe som var en utrolig åpenbar løsning! :) Jeg stresset absolutt for mye med hva han tenkte i stedet for hva jeg selv ville. Derav virker inlegget mitt nesten tåpete! Men uansett da. Nå har jeg altså tatt tiden til hjelp. Stresser ikke lenger og alt går veldig fint!