Tinder!

Started by upandcoming, October 20, 2013, 21:49:15 PM

Previous topic - Next topic

fri90

Standardmeldingen min er som regel " Hei ( navn) Skjer hos deg? / Du gjør? / hvordan går det?. Kan også kommentere noe i albumet hennes i eller i profilteksten. Underteksten er at du syns hun virker spennende og når hun svarer  er det en undertekst på at hun syns det samme. Fokuser heller på å ta bra bilder av deg. Anbefaler perfekt profil boka. Har gått mye mer suksess på nettet etter jeg leste den og der får du mer forklaring om hvorfor ting funker som de funker. Grunnen til at jenter ikke svarer eller slutter å svare er oftest pga for dårlige bilder eller profil, det å prøve å skille seg for mye ut kommer litt fra feil ramme fordi man tenker at man ikke er bra nok i seg selv så man må si noe skikkelig kult eller orginalt for at jenta skal gidde å prate med deg. Der skal bildene gjøre jobben for deg.Understreker at dette e rikke en teori jeg har men sett selv at det funker den veien i praksis også:)

piken

Fri90 du oppsummerte ganske fint det jeg skulme si om mitt perspektiv som jente. greit å prøve å skille seg litt ut, men det kan fort fremstå som mer desperat enn at du er kul. Bedre å heller skille seg ut når man har fått i gang en samtale med å spørre litt annerledes spørsmål, erte litt osv. Men i starten så må man rett og slett gjennom noen bli kjent-fraser. Som fri90 også poengterer så fint så er det ikke at du skrev "hvordan går det?" Som gjorde at hun ikke svarte. det er som regel helhetsinntrykket av profilen din. jeg sveiper ofte ja på folk uten at jeg er 100% gira, så selv om vi får match så har de ikke nødvendigvis sjangs uansett hvo kreative de er med førstemeldingen.

Smooth

Rart. Podcasten til 0330 sa jo at det holder fint med et "hei, jeg heter ### :) Hvordan går det?". Jeg droppet "jeg heter" ettersom navnet mitt allerede står der.

piken

Men de fleste her er jo enige med podcasten til 0330 :) (men det er flere faktorer som spiller inn som nevnt over)

Smooth

Ja, jeg la vel kanskje bare merke til disse to tingene, og tolket det som at det var feil. Jeg har hatt god forbedring på bildene, men det er alltids noe å forbedre enda mer på  :)

Quote from: river on May 13, 2015, 21:16:23 PM
Skriver du det klassiske "Hvordan går det ?", så gjør du det samme som 90% av de andre gutta.

Viktig å differensiere seg litt.


Quote from: fri90 on May 13, 2015, 21:08:14 PM
( ps : Dropp ":D" smilyen)

Anax

If she smokes, she pokes

The Stig

Quote from: Smooth on May 13, 2015, 21:44:08 PM
Rart. Podcasten til 0330 sa jo at det holder fint med et "hei, jeg heter ### :) Hvordan går det?". Jeg droppet "jeg heter" ettersom navnet mitt allerede står der.

Jeg skrev; hei Kristin, hva gjør du på idag?  Liker du hybrid frukt?
Da tenker jeg oppmerksomheten er fanget ihvertfall...får se om det holder til noe..
bye bye comfort zone.Just die already.

piken

Quote from: Dr.Stigen on August 04, 2015, 15:17:51 PM
Jeg skrev; hei Kristin, hva gjør du på idag?  Liker du hybrid frukt?
Da tenker jeg oppmerksomheten er fanget ihvertfall...får se om det holder til noe..

Personlig synes jeg denne er altfor oppmerksomhetssøkende, med mindre det er noe du faktisk lurer på og kan noe om. Å skrive ting som åpenbart er for å vekke oppmerksomhet og skille seg ut i mengden, virker ofte bare mot sin hensikt. De som lykkes med det er ofte de som får sin oppmerksomhet uansett.

(Prøver bare på konstruktiv kritikk her altså, shoot me hvis jeg er for direkte)

I tillegg kan man ikke vite om årsaken til at du får svar eller ikke svar på denne meldingen skyldes din kreativitet i førstemelding eller det faktum at datingprofilen din generelt er døll. Så for å finne ut er det greit å endre en ting om gangen og teste over tid.

Anax

Min erfaring har vært at første melding spiller knapt noen rolle. Siden de har like'a profilen har du omtrent ett free pass så lenge du ikke er retard da.. om de ikke svarer hadde de ikke svart på noe uansett..
Meling 2 er hvor du skiller deg ut ved å ikke bare spørre om sex med en gang. Heller bare spørre om date etter litt back-and-forth. Om de ikke er med da enda er de ikke typen som kommer til å ha selv-tillit nok til å møte seg og knulle anyways...

Love

Hybrid frukt?
Er det et forsøk på humor eller bare random ord satt sammen?

Hver gang jeg leser om Tinder her inne er jeg glad jeg ikke er der ;D

piken

Quote from: Anax on August 04, 2015, 18:27:04 PM
Min erfaring har vært at første melding spiller knapt noen rolle. Siden de har like'a profilen har du omtrent ett free pass så lenge du ikke er retard da.. om de ikke svarer hadde de ikke svart på noe uansett..
Meling 2 er hvor du skiller deg ut ved å ikke bare spørre om sex med en gang. Heller bare spørre om date etter litt back-and-forth. Om de ikke er med da enda er de ikke typen som kommer til å ha selv-tillit nok til å møte seg og knulle anyways...

Enig og +1 til deg fra meg ;)

Veldig godt poeng at det er viktig å skille seg ut i lengden og ikke nødvendigvis i førstemeldingen !

Kjetil GV

Quote from: piken on August 04, 2015, 23:38:25 PM
Veldig godt poeng at det er viktig å skille seg ut i lengden og ikke nødvendigvis i førstemeldingen !

Så du mener å skille seg ut ved å oppføre seg normalt og ikke være rar.
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

fri90

Nesten sånn at man kan si at den beste måte å skille seg ut på denne arenaen er å ikke prøve å skille seg ut:)

piken

Quote from: Måka on August 05, 2015, 15:56:22 PM
Quote from: piken on August 04, 2015, 23:38:25 PM
Veldig godt poeng at det er viktig å skille seg ut i lengden og ikke nødvendigvis i førstemeldingen !

Så du mener å skille seg ut ved å oppføre seg normalt og ikke være rar.

Tenkte ikke på det på den måten, men egentlig det jeg mener. Men normal kan jo defineres på mange måter. Normam som i folkeskikk eller normalt som i at mange gjør det ... men det synes ihvertfall veldig fort hvis noen prøver å være noe de ikke er. Men gutter (og sikkert jenter også) har mye å vinne på å tørre å vise litt mer initiativ på en normal måte :)

Anax

#134
Hehe gode poenger fra piken her..

Er egentlig bare å bruke sunn fornuft; de har allerede sagt de liker "looken din" så så lenge du ikke fucker opp og er sosialt oppegående har de ingen grunn til å ikke møte deg for kaffe..

Så om de ikke vil møte deg for kaffe da er de ikke der for å møte noen. Og da er det ikke på din kappe at du ikke får noe "resultat"

Akuratt  samme som på by'n