Tinder!

Started by upandcoming, October 20, 2013, 21:49:15 PM

Previous topic - Next topic

The Stig

#135
Quote from: Anax on August 05, 2015, 23:34:35 PM
Hehe gode poenger fra piken her..

Er egentlig bare å bruke sunn fornuft; de har allerede sagt de liker "looken din" så så lenge du ikke fucker opp og er sosialt oppegående har de ingen grunn til å ikke møte deg for kaffe..

Så om de ikke vil møte deg for kaffe da er de ikke der for å møte noen. Og da er det ikke på din kappe at du ikke får noe "resultat"

Akuratt  samme som på by'n

Jeg er ny på Tinder...forstår det ikke helt enda. Chatter med 2 damer jeg er interessert i. Med hun ene så har vi allerede etablert masse felles interesser og at vi begge er oppegående folk, chattet i 2-3 dager. Så sender jeg melding; hva med en kaffedate til helgen?  ....får tilbake "nei,vil bli bedre kjent først" (og det skriver hun uten å legge til noen oppfølgningspørsmål om meg etc) .... og da har jeg lyst å skrive tilbake "er ikke det poenget med en kaffedate...?"   jeg kan ikke fordra chatting eller teksting....
Jeg tenker det kanskje blir litt misvisende av meg å drive å chatte i ukesvis med en dame når jeg egentlig ikke er keen på noe kjæresteforhold,bare lyst å rote rundt liksom.
Hun andre chattet jeg med,fant felles interesser etc, så sa jeg første dagen " jeg skal løpe en tur rundt i byen,bli med! (vi begge liker løping"  , så sier hun senere " ohh,jeg så den meldingen for sent, så fikk ikke blitt med"  , så sender jeg samme melding tidligere på dagen neste dag,siden jeg skulle løpe samme ruten....og får ikke noe svar.....takke meg til personlig kontakt,sjøl om det krever at jeg må jobbe seriøst med verdens mest paralyserende AA.
bye bye comfort zone.Just die already.

Anax

De var sikkert ikke keene på å møte noen anyway, og var bare ute etter å prate litt.

Jeg finner aldri noen felles interesser og forteller ingenting om meg selv.. Når de sier "bli bedre kjent" har min erfaring vært at de ønsker å vite "hva er du på tinder for?" . Har et standard svar jeg ikke deler her.

Men det går omtrent; "er på utkikk etter en kjæreste men har litt høy standard. Du virker lovende og er kanskje den rette, kansje ikke." (Spoiker alert; det er de ikke)

Poenget er at de vil ha vekk all press om sex, men fortsatt ha muligheten for et intimt forhold. De vil vite at du kommer til å fortsette å prate med de etter sex.

The Stig

Quote from: Anax on August 06, 2015, 10:20:52 AM
De var sikkert ikke keene på å møte noen anyway, og var bare ute etter å prate litt.

Jeg finner aldri noen felles interesser og forteller ingenting om meg selv.. Når de sier "bli bedre kjent" har min erfaring vært at de ønsker å vite "hva er du på tinder for?" . Har et standard svar jeg ikke deler her.

Men det går omtrent; "er på utkikk etter en kjæreste men har litt høy standard. Du virker lovende og er kanskje den rette, kansje ikke." (Spoiker alert; det er de ikke)

Poenget er at de vil ha vekk all press om sex, men fortsatt ha muligheten for et intimt forhold. De vil vite at du kommer til å fortsette å prate med de etter sex.

Komliserte greier. Jeg kan godt være litt ambivalent med dem i forhold til hva jeg ønsker...men jeg vil ikke lyve og si at jeg er på jakt etter en kjæreste. Jeg føler det er det jeg legger opp til hvis jeg chatter i ukesvis om indre følelsesliv etc.
bye bye comfort zone.Just die already.

Love

Tror dere gutter har lett for å tenke at alle jenter vil ha kjæreste, og det kommer veldig an på hvor hun er i livet. Hvis jeg spør meg selv hvorfor jeg innledet et forhold er det forskjellige svar på det for hver av dem jeg har "hatt". Det lengste forholdet ble innledet av at jeg var i modus "etablere meg", så da gjorde jeg det (gikk for en fyr jeg trodde hadde de rette kvalitetene) og vi kjøpte leilighet osv.
Han siste jeg har "datet" traff jeg etter bruddet med samboer og da gikk jeg for ham fordi han virket sånn passe useriøs. Det kommuniserte han med atferden sin, ikke så mye med ord. Han pratet om alt og ingenting, så ikke redd for å dele av seg selv (noe som er en nøkkel i kommunikasjon med jenter, vi liker å prate). Men måten man sier ting på kan tolkes i ulike retninger, så du kan jo svare på "bli kjent" spørsmålet med "hva vil du vite?" eller noe humoristisk. Bare ikke bli defensiv (reaktiv) og hopp til den konklusjon at hun vil fange deg. Hvordan skulle hun kunne det forresten? det er ikke mulig å tvangsgifte noen;)

Kjetil GV

Det tar tid å bli god på dette, men først og fremst må du lese og prøve å forstå SMS reglene på det lukkede forumet, og bruke de slavisk. Du bør også lese alle arkivpostene der som handler om å date.

Det virker ikke etter det jeg leser her som du bruker tipsene fra det lukkede forumet, så bruk det mer, og husk du kan spørre instuktørene om tips.

Quote from: Dr.Stigen on August 06, 2015, 08:56:05 AM
Med hun ene så har vi allerede etablert masse felles interesser og at vi begge er oppegående folk, chattet i 2-3 dager.
Det holder å sende en 3 - 5 meldinger før man ber på kaffe. Man trenger ikke å ha en god connetion eller en god grunn til å møtes. Grunnen til å møtes er at dere liker profilbildet til hverandre, virker normale nok når dere chatter litt, og beslutter å møtes fordi dere har nok felles å snakke om over en kopp kaffe.

Eks de 2 forrige tinderdatene jeg var på, spurte jeg om kaffe i min 4de og 7nde melding. Kommer litt an på..

Når man inviterer på kaffe følger man SMS reglene!

Quote from: Dr.Stigen on August 06, 2015, 08:56:05 AM
Så sender jeg melding; hva med en kaffedate til helgen?
Du bryter SMS reglene her. Les de og husk at det er viktig å komme med konkrete forslag, og å ALDRI kalle det for en date fordi det setter en ramme på møtet som kan gjøre at jenta føler seg bundet eller at forventningene er for store.

Fredag og Lørdag er dessuten utedager som skal brukes til å smadre AA og skaffe nr ;)

Quote from: Dr.Stigen on August 06, 2015, 08:56:05 AM
Jeg tenker det kanskje blir litt misvisende av meg å drive å chatte i ukesvis med en dame når jeg egentlig ikke er keen på noe kjæresteforhold,bare lyst å rote rundt liksom.
Dersom du slutter å prate i dagevis og holder deg til noen få meldinger før du inviterer på kaffe så blir alt rimelig casual og du tar det derfra. Du kan ALDRI vite på forhånd hva intensjonen til jenta er(om ikke hun sier det da, og da er det jo riktig av deg å være ærlig tilbake om din intensjon), så den kan dere finne ut sammen. Dersom dere ikke har samme intensjon så er ikke det noe problem så lenge du ikke later som om du er ute etter noe annet. (dvs kommuniserer eller subkommuniserer kjæreste intensjon).

Quote from: Dr.Stigen on August 06, 2015, 08:56:05 AM
" jeg skal løpe en tur rundt i byen,bli med! (vi begge liker løping"  , så sier hun senere " ohh,jeg så den meldingen for sent, så fikk ikke blitt med"  , så sender jeg samme melding tidligere på dagen neste dag,siden jeg skulle løpe samme ruten....og får ikke noe svar.....takke meg til personlig kontakt,sjøl om det krever at jeg må jobbe seriøst med verdens mest paralyserende AA.
En første date bør ha veldig lav investering. Å løpe sammen med en person man ikke kjenner er en større investering og krever mer tillit, og vanskeligere å komme seg ut av enn en enkel kaffedate (som man ikke kaller en date  ;D)
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Love

Quote from: Anax on August 06, 2015, 10:20:52 AM
De var sikkert ikke keene på å møte noen anyway, og var bare ute etter å prate litt.

Men det går omtrent; "er på utkikk etter en kjæreste men har litt høy standard. Du virker lovende og er kanskje den rette, kansje ikke." (Spoiker alert; det er de ikke)

Poenget er at de vil ha vekk all press om sex, men fortsatt ha muligheten for et intimt forhold. De vil vite at du kommer til å fortsette å prate med de etter sex.

Kanskje dumt spørsmål, men treffer du aldri noen du liker så vanvittig godt at du ville droppet å date andre?

Anax

#141
Quote from: Love on August 06, 2015, 12:22:42 PM
Tror dere gutter har lett for å tenke at alle jenter vil ha kjæreste, og det kommer veldig an på hvor hun er i livet. Hvis jeg spør meg selv hvorfor jeg innledet et forhold er det forskjellige svar på det for hver av dem jeg har "hatt". Det lengste forholdet ble innledet av at jeg var i modus "etablere meg", så da gjorde jeg det (gikk for en fyr jeg trodde hadde de rette kvalitetene) og vi kjøpte leilighet osv.
Han siste jeg har "datet" traff jeg etter bruddet med samboer og da gikk jeg for ham fordi han virket sånn passe useriøs. Det kommuniserte han med atferden sin, ikke så mye med ord. Han pratet om alt og ingenting, så ikke redd for å dele av seg selv (noe som er en nøkkel i kommunikasjon med jenter, vi liker å prate).

Sa jeg var på utkikk etter kjæreste ikke jenter. Burde ikke ha brukt ordet "kjæreste", bruker det heller ikke på tinder det har så mange assosiasjoner.

QuoteKanskje dumt spørsmål, men treffer du aldri noen du liker så vanvittig godt at du ville droppet å date andre? 

Nettopp, bra ordlagt! Er det jeg egentlig mente med kjæreste :) . Og sansynligheten for å møte ei slik jente er helt sykt liten

QuoteKomliserte greier. Jeg kan godt være litt ambivalent med dem i forhold til hva jeg ønsker...men jeg vil ikke lyve og si at jeg er på jakt etter en kjæreste. Jeg føler det er det jeg legger opp til hvis jeg chatter i ukesvis om indre følelsesliv etc.

Du er ikke uærlig om du sier du er på utkikk etter ei jente du liker så godt at du ønsker å droppe de andre jentene du dater. Om hun er en av de du kommer til å droppe, eller den du dropper alle for vet du ikke enda. (Selvom du sikkert har en god anelse :P )

QuoteMen måten man sier ting på kan tolkes i ulike retninger, så du kan jo svare på "bli kjent" spørsmålet med "hva vil du vite?" eller noe humoristisk. Bare ikke bli defensiv (reaktiv) og hopp til den konklusjon at hun vil fange deg. Hvordan skulle hun kunne det forresten? det er ikke mulig å tvangsgifte noen;)

Derfor jeg liker å skrive her, det hjelper meg ordlegge meg på en mer diplomatisk måte.

Poenget er at alle leter egentlig etter noen de liker så godt at de vil droppe alle andre.

Gutter vil egentlig ikke ha press om sex heller. Hva om hun er psycho? MYE feitere enn bildene? En transe?

Vi har alle samme intensjon, alle bare forklarer seg som idioter.

piken

Jeg tror man rett og slett legger for mye i hva man tror at andre forventer. Spill ærlig spill, ta ting som det kommer og ikke prøv masse rare ting for å få oppmerksomhet så er mye gjort !

Men jeg må si at det er nettopp de forventningene som mange får av tinder som gjør at jeg ikke liker så godt å møte folk via appen. Alt blir så pretensiøst og rart. Blir lettet når jeg snakker med noen innpå der som er litt rett på og sier "jeg ser ikke poenget med å chatte i ukesvis her inne for å finne ut om vi liker og hverandre , det finner vi ikke ut før vi møtes uansett, hva med å bare få det overstått?"

Hvis en fyr bor i samme by som meg og jeg ikke møter han på 2 uker (uten gyldig grunn) så er jeg mest sannsynlig ikke interessert .. men mange jenter liker å chatte og er derfor dårlig på å avvise før de får direkte spm.

The Stig

Quote from: Måka on August 06, 2015, 13:44:22 PM
Det tar tid å bli god på dette, men først og fremst må du lese og prøve å forstå SMS reglene på det lukkede forumet, og bruke de slavisk. Du bør også lese alle arkivpostene der som handler om å date.

Det virker ikke etter det jeg leser her som du bruker tipsene fra det lukkede forumet, så bruk det mer, og husk du kan spørre instuktørene om tips.

Quote from: Dr.Stigen on August 06, 2015, 08:56:05 AM
Med hun ene så har vi allerede etablert masse felles interesser og at vi begge er oppegående folk, chattet i 2-3 dager.
Det holder å sende en 3 - 5 meldinger før man ber på kaffe. Man trenger ikke å ha en god connetion eller en god grunn til å møtes. Grunnen til å møtes er at dere liker profilbildet til hverandre, virker normale nok når dere chatter litt, og beslutter å møtes fordi dere har nok felles å snakke om over en kopp kaffe.

Eks de 2 forrige tinderdatene jeg var på, spurte jeg om kaffe i min 4de og 7nde melding. Kommer litt an på..

Når man inviterer på kaffe følger man SMS reglene!

Quote from: Dr.Stigen on August 06, 2015, 08:56:05 AM
Så sender jeg melding; hva med en kaffedate til helgen?
Du bryter SMS reglene her. Les de og husk at det er viktig å komme med konkrete forslag, og å ALDRI kalle det for en date fordi det setter en ramme på møtet som kan gjøre at jenta føler seg bundet eller at forventningene er for store.

Fredag og Lørdag er dessuten utedager som skal brukes til å smadre AA og skaffe nr ;)

Quote from: Dr.Stigen on August 06, 2015, 08:56:05 AM
Jeg tenker det kanskje blir litt misvisende av meg å drive å chatte i ukesvis med en dame når jeg egentlig ikke er keen på noe kjæresteforhold,bare lyst å rote rundt liksom.
Dersom du slutter å prate i dagevis og holder deg til noen få meldinger før du inviterer på kaffe så blir alt rimelig casual og du tar det derfra. Du kan ALDRI vite på forhånd hva intensjonen til jenta er(om ikke hun sier det da, og da er det jo riktig av deg å være ærlig tilbake om din intensjon), så den kan dere finne ut sammen. Dersom dere ikke har samme intensjon så er ikke det noe problem så lenge du ikke later som om du er ute etter noe annet. (dvs kommuniserer eller subkommuniserer kjæreste intensjon).

Quote from: Dr.Stigen on August 06, 2015, 08:56:05 AM
" jeg skal løpe en tur rundt i byen,bli med! (vi begge liker løping"  , så sier hun senere " ohh,jeg så den meldingen for sent, så fikk ikke blitt med"  , så sender jeg samme melding tidligere på dagen neste dag,siden jeg skulle løpe samme ruten....og får ikke noe svar.....takke meg til personlig kontakt,sjøl om det krever at jeg må jobbe seriøst med verdens mest paralyserende AA.
En første date bør ha veldig lav investering. Å løpe sammen med en person man ikke kjenner er en større investering og krever mer tillit, og vanskeligere å komme seg ut av enn en enkel kaffedate (som man ikke kaller en date  ;D)

takk for feedback! 
Jeg har ikke brukt så mange av ressursene på det lukkede forumet enda, men skal se litt på det. Vi lærte ikke så mye om tinder og slikt på Bootcampen. Jeg har tydeligvis gjort det meste feil med disse 2 søte jentene jeg har kontaktet :)   Men begge to har sagt ja til dates nå,del om jeg kalte det for dates...så det gleder jeg meg til. Min første date på 10 år...med en jente som er 10 år yngre enn meg...haha...kan bli bra.
Så jeg får inntrykk av feltrapporter her at mange bare drar dem hjem til seg på første date, er det vanlig, eller er det vanlig å kjøre et par dates før man gjør det?   
bye bye comfort zone.Just die already.

Sharpie

QuoteSå jeg får inntrykk av feltrapporter her at mange bare drar dem hjem til seg på første date, er det vanlig, eller er det vanlig å kjøre et par dates før man gjør det?

Er opptil hva du vil. Om du liker henne og kjemien er bra, går det fint å ta hun med hjem på første date. Eller om du har lyst å bli litt bedre kjent og bygge opp mer spenning, kan du la det gå noen dater :)

Smooth

Spurte ei jente på Tinder som jeg har snakket noen dager med, om hun ville være med å ta kaffe en dag til uka. Foreslo tirsdag og torsdag (GV-oppskriften), men hun var borte frem til tirsdag og opptatt torsdag med lønningspils med jobben.

Hun skrev:
Quote"Det hadde vært veldig hyggelig :) BLA BLA BLA (forklarer hvorfor hun ikke kan de dagene)... Kan vi se det litt an? Vil gjerne ta en kaffe med deg  :)

Jeg svarte bare "Ah kjipt! Vi finner en annen dag du er hjemme da  :)", der hun svarte
Quote"Yes :) Er du fra Oslo eller?"
.

Samtalen fortsatte her om noe annet, der hun stilte spørsmål og skrev lengre setninger.

Hva bør jeg gjøre nå? Er hun interessert? Jeg tenker jeg burde vente til neste uke før jeg tar kontakt igjen og foreslår et par nye dager jeg kan. Er det en dum idé?

piken

At hun aktivt skriver "jeg vil gjerne ta en kaffe med deg" er veldig positivt. Hadde hun ikke hatt lyst hadde hun ikke brukt energi på den setningen.

Det kan være lurt å småprate litt for å holde henne varm, men ikke like mye som dere har gjort til nå kanskje? Og det høres bra ut å foreslå to nye dager neste uke hvis. Hvis det ikke passer for henne da heller , så er ballen hos henne.

Kjetil GV

Quote from: piken on August 28, 2015, 07:58:08 AM
Det kan være lurt å småprate litt for å holde henne varm, men ikke like mye som dere har gjort til nå kanskje?

Sikkert greit å småprate litt hvis du er smooth(pun intended) på tekst.

Jeg hadde ikke småpratet noen ting. Det øker mulighetene for at du kommer til å skrive noe rart eller helt unødvendig.
Dessuten hvis hun føler at du prøver å holde samtalen i gang, eller at den er viktig for deg så vil tiltrekningen dabbe av.

Hadde ventet en uke og prøvd igjen.

Selv om jentene her inne har reflektert mer over sjekking enn andre jenter (og tipset over forøvrig er greit)så er det generelt kjempeskummelt å ta datingtips fra jenter. Dette fordi jenter ofte snakker om hva de tror de logisk vil ha og liker, mens det de faktisk responderer på er noe helt annet.
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Love

Quote from: Måka on August 28, 2015, 09:36:43 AM
Quote from: piken on August 28, 2015, 07:58:08 AM
Det kan være lurt å småprate litt for å holde henne varm, men ikke like mye som dere har gjort til nå kanskje?

Sikkert greit å småprate litt hvis du er smooth(pun intended) på tekst.

Jeg hadde ikke småpratet noen ting. Det øker mulighetene for at du kommer til å skrive noe rart eller helt unødvendig.
Dessuten hvis hun føler at du prøver å holde samtalen i gang, eller at den er viktig for deg så vil tiltrekningen dabbe av.

Hadde ventet en uke og prøvd igjen.

Selv om jentene her inne har reflektert mer over sjekking enn andre jenter (og tipset over forøvrig er greit)så er det generelt kjempeskummelt å ta datingtips fra jenter. Dette fordi jenter ofte snakker om hva de tror de logisk vil ha og liker, mens det de faktisk responderer på er noe helt annet.

Til dels enig. Umulig å vite hva hun tenker, men hvis hun liker deg så vil hun ikke slutte med det bare for at du drøyer med meldinger. En av de tingene jeg er enig i her inne er at vi jenter av en eller annen grunn responderer på fraværet av kontakt. Vi er veldig relasjonsorienterte, og så fort det blir stille noen dager savner vi fyren vi prater med. Savn er bra i denne sammenhengen. Og dersom du kommuniserer for mye kan du ødelegge litt av det mystiske (at hun ikke vet alt om deg) og dermed nysgjerrigheten hun har (nysgjerrighet er bra for da vil hun ha lyst til å treffe deg). Skal du ta kontakt igjen så foreslå gjerne et konkret sted. Møtes på xxx? (et sted du har lyst til å vise henne eller der du er trygg). Hva dere drikker (kaffe eller noe annet) er uvesentlig;)

Smooth

Jeg sitter også og tenker på at jeg ikke må fortelle for mye i samtalene, at de blir for lange. Hvis vi har lange samtaler om hverandre, er det plutselig ikke mer å spørre om ettersom vi vet "alt" om hverandre.

Vi hadde 5-6 meldinger frem og tilbake før jeg spurte henne ut, så hun har ikke rukket å lære noe særlig om meg. Planlegger å ikke sende noe særlig meldinger til henne frem til neste uke, der jeg kan komme med et konkret sted og konkret dag (gjerne tidspunkt også). På den måten holder jeg kanskje litt spenning ved å ikke være for pågående og ikke gir henne sjansen til å bli lei av meg  ;D