Tinder!

Started by upandcoming, October 20, 2013, 21:49:15 PM

Previous topic - Next topic

Josep_

#150
Jeg begynner å lure på om det har noe å si hva man skriver under bildet på tinder? Jeg har "Let's smile together!" - vil si jeg har et fint profilbilde, og varierte bilder (som venninner og andre damer på nettet har hjulpet meg å plukke ut). Likevel, jeg har en matchprosent på kanskje 0,5%... Altså, helt utrolig lav.

The Stig

Quote from: Smooth on August 28, 2015, 11:23:26 AM
Jeg sitter også og tenker på at jeg ikke må fortelle for mye i samtalene, at de blir for lange. Hvis vi har lange samtaler om hverandre, er det plutselig ikke mer å spørre om ettersom vi vet "alt" om hverandre.

Vi hadde 5-6 meldinger frem og tilbake før jeg spurte henne ut, så hun har ikke rukket å lære noe særlig om meg. Planlegger å ikke sende noe særlig meldinger til henne frem til neste uke, der jeg kan komme med et konkret sted og konkret dag (gjerne tidspunkt også). På den måten holder jeg kanskje litt spenning ved å ikke være for pågående og ikke gir henne sjansen til å bli lei av meg  ;D

Jeg vet hva du mener...drev å chattet med en Tinder dame i all evighet...vi dekket alle mulige emner...jeg var ikke sikker på om jeg hadde lyst å date henne engang,så holdt litt igjen...også dabbet det av.

En annen jeg chattet med ba jeg ut på date i melding nummer 2 samme dagen, hvorav hun responderte dagen etter med at hun fikk den litt for seint, men ville gjerne blitt med...så derfor inviterte jeg på samme date dagen etter,hvorpå det ble stille...også tok kontakt noen dager senere hvor hun sa at hun helt hadde glemt det...hvorpå jeg inviterte på kaffe,hvorpå hun sa det høres veldig bra ut...hvoretter jeg ikke hørte noe igjen, så kansellerte hu...så inviterte på kaffe igjen,hvorpå hun sa at det må vi definitivt gjøre snart med entusiasme, hvorpå neste meldingen fra meg hvor jeg prøver å avtale noe konkret så har hun noen eksamener å greier som hun må lese til, men vi må definitivt ta en date neste uke når hu er ferdig med det....damer asså...er det mulig å være så flakey....hadde vært så mye lettere om hu sa at hu ikke var interessert i date,istedenfor å si ja,og deretter nei...tror jeg lar det være opp til henne nå,gidder ikke mase mer...har andre egg i kurven uansett.
bye bye comfort zone.Just die already.

Kjetil GV

Quote from: Dr.Stigen on August 28, 2015, 12:07:46 PM
En annen jeg chattet med ba jeg ut på date i melding nummer 2 samme dagen, hvorav hun responderte dagen etter med at hun fikk den litt for seint, men ville gjerne blitt med...så derfor inviterte jeg på samme date dagen etter,hvorpå det ble stille...også tok kontakt noen dager senere hvor hun sa at hun helt hadde glemt det...hvorpå jeg inviterte på kaffe,hvorpå hun sa det høres veldig bra ut...hvoretter jeg ikke hørte noe igjen, så kansellerte hu...så inviterte på kaffe igjen,hvorpå hun sa at det må vi definitivt gjøre snart med entusiasme, hvorpå neste meldingen fra meg hvor jeg prøver å avtale noe konkret så har hun noen eksamener å greier som hun må lese til, men vi må definitivt ta en date neste uke når hu er ferdig med det....damer asså...er det mulig å være så flakey....hadde vært så mye lettere om hu sa at hu ikke var interessert i date,istedenfor å si ja,og deretter nei...tror jeg lar det være opp til henne nå,gidder ikke mase mer...har andre egg i kurven uansett.

Har du bra nok bilder, så vil de forsøke møte deg uansett. Tiltrekningen skapes ved hjelp av bildene.

Er du Brad Pitt, så "glemmer" de ikke en invitasjon.

Samtalen bør være kort, slik at man får et lite inntrykk av den andre, og vist at man er normal og ikke rar. Ellers dropp chit chat og inviter.

Er du så god på å skrive at du faktisk klarer å tiltrekke mer ved hjelp av det, så er du en av få.

Alt man skriver kan tolkes, og jo mer man skriver jo større er muligheten for at du skriver noe rart eller lite fordelaktig. Ved å skrive mye så investerer du også mye, noe som subkommuniserer at du IKKE har andre egg i kurven.

"Keep it short and tight, then invite..."
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Smooth

Etter en litt tørrperiode pleier jeg slette tinder-brukerne og starte ny bruker. Jeg starter da med 0 matches. Noen ganger får jeg match med jenter jeg tidligere har fått match med på den tidligere brukeren min, selv om de ikke gadd svare meg da jeg sendte dem melding første gangen vi fikk match. Hvorfor fortsetter de å like meg/brukeren min, om de ikke er interessert i å prate?

Smooth

Quote from: Måka on August 28, 2015, 09:36:43 AM
Quote from: piken on August 28, 2015, 07:58:08 AM
Det kan være lurt å småprate litt for å holde henne varm, men ikke like mye som dere har gjort til nå kanskje?

Sikkert greit å småprate litt hvis du er smooth(pun intended) på tekst.

Jeg hadde ikke småpratet noen ting. Det øker mulighetene for at du kommer til å skrive noe rart eller helt unødvendig.
Dessuten hvis hun føler at du prøver å holde samtalen i gang, eller at den er viktig for deg så vil tiltrekningen dabbe av.

Hadde ventet en uke og prøvd igjen.

Selv om jentene her inne har reflektert mer over sjekking enn andre jenter (og tipset over forøvrig er greit)så er det generelt kjempeskummelt å ta datingtips fra jenter. Dette fordi jenter ofte snakker om hva de tror de logisk vil ha og liker, mens det de faktisk responderer på er noe helt annet.

Når burde jeg sende henne en melding? Hun kommer tilbake til Oslo på tirsdag etter en hjemtur i helgen, så burde jeg kanskje vente til onsdag?

piken

Tenkte litt mer på den "småprate for å holde varm"-greia.

Har blitt mer aktiv på tinder igjen og er et par stk jeg har avtalt å treffe etter hvert. Grunnen il at det først blir om et par uker er pga jobbsituasjonen til begge parter. Men nå som vi har etablert at vi skal treffes om 2 uker (han sier ifra når han er tilbake i byen) velger de 2 gutta å reagere ulikt. Den ene bare fortsetter praten fordi vi har mye til felles, det setter jeg pris på da vi snakker om våre felles interesser, men er strengt tatt ikke nødvendig. Den andre ber om å forflytte samtalen over på snapchat og sender dølle "hva skjer i kveld?"-snapper og forventer at vi liksom skal chatte der? Eller håper han på nakenbilder? Jeg sa ja fordi jeg ikke ville være avvisende, men merker at spenningen gikk veldig mye ned etter snapchatutvekslingen. Det var jeg som spurte om date (ganske tydelig tegn på interesse), så hvorflr han har behov for å "holde meg varm" mens jeg venter, er meg en gåte ...

Så selv om det er liknende situasjon med de 2 gutta er det likevel 1 ting som skiller dem: den ene faller det å chatte underveis seg naturlig fordi vi har noen felles interesser som vi diskuterer, mens nummer 2 har aktivt vist at han er "redd for at jeg skal glippe" og prøver snapchattrikset...

Det hører også med til historien at jeg ikke liker snapchat som flørtemedium med mindre man har kommet så langt i relasjonen at man har behov for de daglige oppdateringene eller å sende litt kroppsbilder (men der funker mms også like bra) .

Konklusjon: ikke hold varm bare for å holde varm. Våg å ta ting som det kommer og ikke tro at snapchat er vidundermediet for å flørte med noen du aldri har møtt ...

MaleOslo

Piken :

Er dere jenter altfor kravstore nå til dags? Ingenting er liksom godt nok lenger. Hadde han ikke sagt noe hadde ikke det vært godt nok heller?

Det er bra å holde jenta varm helt frem til daten, hvis dere har noe å prate om selvsagt. Er mange PUAs som benytter seg av den metoden. Dvs at man svarer sent, men at man likevel har en samtale gående fram til man møtes. Ingenting negativt i det;)

Snapchatfyren derimot er jeg enig synes høres lame ut, men det er da bare å unngå å fokusere på det og heller prøve å finne hans gode sider. Alle mennesker har positive sider vettu:)

Hehe nå får jeg sikkert kjeft, men det er altså min mening!  8)

Love

Og det er grunnen til at jeg ikke er på Tinder (eller Sukker), det er som å stå i baren hele tiden (man forventes å være tilgjengelig)....
Tror mange jenter er på Tinder av nysgjerrighet og for å få oppmerksomhet (likes junkies)

piken

Quote from: MaleOslo on September 01, 2015, 11:24:46 AM
Piken :

Er dere jenter altfor kravstore nå til dags? Ingenting er liksom godt nok lenger. Hadde han ikke sagt noe hadde ikke det vært godt nok heller?

Det er bra å holde jenta varm helt frem til daten, hvis dere har noe å prate om selvsagt. Er mange PUAs som benytter seg av den metoden. Dvs at man svarer sent, men at man likevel har en samtale gående fram til man møtes. Ingenting negativt i det;)

Snapchatfyren derimot er jeg enig synes høres lame ut, men det er da bare å unngå å fokusere på det og heller prøve å finne hans gode sider. Alle mennesker har positive sider vettu:)

Hehe nå får jeg sikkert kjeft, men det er altså min mening!  8)

Jeg ser ikke på meg selv eller andre jenter som spesielt kravstore. Saken er vel at hva gutter tror at jenter krever ikke matcher innsatsen de gjør. Og noen ganger hjelper det ikke å si at det er lurt å gjøre si eller så på generelt grunnlag, for til syvende og sist vil det være noen faktorer som du ikke har kontroll over som avgjør. Jeg ville bare poste det jeg skrev for å vise litt hvordan det kan bli når man snakker med jenter og at det å følge ett enkelt tips ikke fører til det samme resultatet.

I tillegg er man jo alltid to om en relasjon og det er jo viktig at vi jenter også er aktive med å vise interesse og å holde den andre part "varm". Men i min situasjon nå er det nok også utenforliggende faktorer som gjør at jeg ikke orker helt han snapchatfyren, uten at han nødvendigvis har gjort så mye mer galt enn å være døll og overføre samtalen til snapchat ...

Og bare så det er sagt; jeg er absolutt ikke uenig med deg i det med å holde varm eller å se etter positive sider ved folk. Det var bare at det ikke er så svart/hvitt som jeg ville få frem samtidig som jeg ville eksperimentere med å dele en erfaring og ikke kun synsingen rundt mine (og andres) erfaringer.

Kjetil GV

Quote from: MaleOslo on September 01, 2015, 11:24:46 AM
Er dere jenter altfor kravstore nå til dags? Ingenting er liksom godt nok lenger. Hadde han ikke sagt noe hadde ikke det vært godt nok heller?

Nå er det viktig å tenke på at de fleste jenter lever i en verden av overflod, og får match på annenhver kis de trykker på. Det å bruke tid på de som gjør kjedelige eller rare ting i chatten er unødvendig, for det er alltid noen som gjør det bedre.

Dersom du matchet med 100 jenter i uka så ville du helt sikkert ikke hatt kapasitet, lyst eller tålmodighet til å prate med de som leverer under pari.
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

The Stig

Jeg er relativt fersk på Tinder...og fpler nå jeg trenger litt konstruktiv veiledning...
Jeg møtte nettop min første Tinder dame.Har chattet litt frem og tilbake med henne, hvor vi kom til et punkt hvor hun sier at hun er ute etter kjæreste,og jeg skriver tilbake at det er absolutt ikke jeg, er bare ute etter å rote rundt og ha det moro. Da skrive hu tilbake at det er greit,vi har forskjellige intensjoner etc. Da tenker jeg; fair enough,så skriver at det er helt greit for meg,ha et fint liv liksom...og da har hun plutselig lyst å møtes.
Så får jeg melding av henne natt til søndag hvor hun skriver at hun er kåt og vil ha en mann til å holde henne, noe som hun trekker tilbake neste dag og påstår at det var tequila fylla sin skyld.

Så vi avtalte date ikveld, klokken 21.30 i leiligheten min. Da tenker jeg at det er et booty call...men jeg har relativt lite(null) erfaring med booty call fra jenter jeg aldri har møtt, så tenker det at jeg har lyst å snakke med henne først og finne ut om hun har en personlighet jeg kan bli tiltrukket av. Så jeg steller istand ost og kjeks,dempet belysning,rolig musikk,vin. Så jeg treffer henne, får henne inn i sofaen og serverer diverse. hun sitter i sofaen med ytterklær på(full kåpe),sier hun er kald, jeg bretter teppe over henne. Vi snakker greit, jeg tar på henne,hu tar ikke på meg. Også etter kanskje en time så stikker hun fordi hun sier hun er trøtt og må hjem.
Jeg bare lurer på om jeg gjorde noe galt her ifølge booty-call standard!?  Burde jeg bare fått henne inn i leiligheten og hoppet på henne og fått av hu klærne,siden det lå i kortene liksom?   Kan man eskalere veldig fort i en slik situasjon, er hele "bli-kjent med hverandre" prossessen helt fånyttes??

Dette er da viktig informasjon for meg nå, siden jeg har avtalt en annen hjemmedate med en dame imorgen kveld klokken 21.30, hvor vi allerede har etablert at hun skal overnatte her, og at jeg kanskje må lære henne litt S/M (selv om jeg aldri har gjort s/m). Burde jeg kutte ned snakkingen og komme rett til saken, dra henne inn på soverommet og få av henne klærne liksom..? 
Jeg prøver jo å være hyggelig,men vil ikke havne i noe kjæreste kategori heller. Kanskje jeg ikke burde servere henne ost.... dæven jenter er så fucking kompliserte...singel-livet er tøft ass.
bye bye comfort zone.Just die already.

The Stig

Jeg tenker jeg bør sende en melding til henne etter noen dager...bare for litt konstruktiv kritikk, finne ut hvilken forventninger hun hadde for kvelden, og hvor det gikk feil. Jeg var ikke overmåte lei meg for at det krasjet...hun var ikke spesielt interressant, eller pen...men håper ting funker med hun imorgen,hun er 13 år yngre,så kanskje litt mer futt i henne.
bye bye comfort zone.Just die already.

Love

Quote from: Dr.Stigen on September 01, 2015, 23:32:58 PM
dæven jenter er så fucking kompliserte...singel-livet er tøft ass.

Det finnes alle (!!) mulige typer jenter, på hele skalen fra straighte til psykopatgale...
Jeg hadde aldri turt å treffe en fremmed fyr hjemme hos han første gang, så det sier meg at de du her snakker med har gjort det før.

Anax

Hadde aldri turt å invitere ei dame jeg aldri har møtt rett hjem heller... Hva om hu er transe?

Tror grunnen til at dere synes jenter er kravstore er fordi du er for logisk med de. Online forteller jeg ingenting om meg selv, engasjerer ikke i logisk prat og går rett for å foreslå møte.

Logisk prat om "hva driver du med" etc går ingensteds. For at de skal få lyst til å møte deg må de kjenne personligheten din, kjenner de ikke det prater du i evigheter uten at de har lyst til å møtes. Litt derfor det er vanskelig å holde det varmt også..

The Stig

Quote from: Anax on September 02, 2015, 10:17:11 AM
Hadde aldri turt å invitere ei dame jeg aldri har møtt rett hjem heller... Hva om hu er transe?


Ikke noe problem. Hvis jeg finner en kuk undet skjørtet så sier jeg takk for en hyggelig aften og sender ham/henne hjem. Bedre å finne ut etter en times bekjentskap,enn på date nummer 4 :)
bye bye comfort zone.Just die already.