Tråden for dumme spørsmål!

Started by SpantaX, March 16, 2012, 10:14:59 AM

Previous topic - Next topic

Jeagle

tenkte tanken selv her en dag, er man slem om man bare ignorerer jenter som man ikke er så keene på?
mange jenter vil nok svare ja her føler jeg, (si meg godt i mot.)
men igjen føler jeg det er hva jenter gjør mot meg og andre gutter, med unntak av kastanje som da faktisk svarer noe. som retferdig gjør det litt

så jenter hva gjør gutter mot dere når de ikke er så intrisert?

jeg har btw søkt studie plass, men skjønner ikke alt der. sendte mail til opptaks kontoret og fikk bare den samme linken som svar.
å være eller ikke være

piken

Alt kommer jo an på hvor hardt du ignorerer de og hvor masete de er. Det er helt ok å ikke svare på en typisk "skjer?"-melding hvis man er ute på byen, men får man en ordentlig melding hvor vedkommende spør om du blir med på kino er det mest ålreit å høflig takke nei.

Selv synes jeg de aller fleste gutter er dårlige på avvisning. Det kan være vanskelig som jente å skille mellom gutta som faktisk er interessert og bare litt trege på meldinger og de gutta som ikke svarer fordi de faktisk ikke gidder. (Ja, jeg er sammen med en nå som var helt forferdelig dårlig til å svare på meldinger, så har opplevd begge deler). Derfor synes jeg at man kan si fra på en ordentlig måte når man vet at man ikke har lyst til å treffe en person igjen. Men så er det nok mange som liker å ha en reserve på gress ..

Men i det store og hele så synes jeg det er fint å tenke: gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg. Problem solved.

Zervs

Fikk nylig tidslinjen på facebook. Hvordan sletter jeg profilbilder? Kan ikke se slettknappen noe sted..

SpantaX

Quote from: Zervs on August 25, 2012, 21:35:56 PM
Fikk nylig tidslinjen på facebook. Hvordan sletter jeg profilbilder? Kan ikke se slettknappen noe sted..

Trykk på bildet.. deretter trykk på "options" så trykk på slett dette bildet :)
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Zervs


Dev

#185
Dersom en jente spør deg et spørsmål som det er umulig å svare ærlig på uten å høres skrytende ut (f.eks en for bra til å være sant type jobb), uhm... hva svarer man?

Stemning

Quote from: Dev on August 27, 2012, 00:34:04 AM
Dersom en jente spør deg et spørsmål som det er umulig å svare ærlig på uten å høres skrytende ut (f.eks en for bra til å være sant type jobb), uhm... hva svarer man?

Jeg ville svart ydmykt. Er ikke så redd for å skryte litt da, heller.

fuglen

I morgen starter studeringa mi for fullt og jeg må begynne å lese. Har dere noen tips om hvordan være en student på Universitetet?

Supernova

Quote from: fuglen on August 27, 2012, 01:12:54 AM
I morgen starter studeringa mi for fullt og jeg må begynne å lese. Har dere noen tips om hvordan være en student på Universitetet?

Hvis du tenker på selve studiene så se på det som en jobb.
Sett av arbeidstiden din f.eks. 0900-1700. Og i denne perioden SKAL du sitte på skolen og jobbe.

Supernova


Stemning

#190
Quote from: Supernova on August 27, 2012, 11:49:30 AM
Hva vil det si å være voksen?

For meg begynner man å være voksen når en slutter å få hjelp hjemmefra, klarer seg selv, har stabilisert seg og har egne tanker om ting. Når man tar ansvar bevisst. Jeg tror også man bør føle seg voksen. Det er en flytende overgang mellom å være ungdom, ung voksen, og voksen, og vanskelig å si en tid hvor "nå, nå er jeg voksen". Det er også veldig individuelt når man blir voksen.

Det handler også en del om hva man gjør, og hva det er drevet av. En guttete ting som å kjøpe sportsbil tidlig i 30-årene er guttete, og mindre voksent i mine øyne. Å bli drita på byen, eller lekesloss eller kose seg med grisete guttehumor er heller ikke veldig voksent for meg, mer en guttegreie. Selv tar jeg meg selv i å føle meg veldig voksen og mann til tider, men samtidig veldig guttete i andre sammenhenger. Helt voksen er jeg nok ikke før jeg runder 50.

Stanley

#191
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

dtn

Quote from: Autowin on August 27, 2012, 15:26:39 PM
Er det dumt å bli forelsket i skoleperioden? Altså, kjæresten kan slå opp rett før eksamen, og det påvirker deg? Eller kan du kanalisere det til en positiv opplevelse, og bruke energien positivt, (selv om det høyst sannsynlig er umulig). Er forelsket nå, og lurer på om jeg skal hive meg i det nå, så jeg slipper å tenke på forelskelsen hele skoleåret.

Ikke tenk så mye på sånne problemer før de eventuelt kommer. Gjør det du har mest lyst til nå, og så takler du konsekvensene hvis de kommer senere. Det går nok bra. :)

SpantaX

Quote from: Autowin on August 27, 2012, 15:26:39 PM
Er det dumt å bli forelsket i skoleperioden? Altså, kjæresten kan slå opp rett før eksamen, og det påvirker deg? Eller kan du kanalisere det til en positiv opplevelse, og bruke energien positivt, (selv om det høyst sannsynlig er umulig). Er forelsket nå, og lurer på om jeg skal hive meg i det nå, så jeg slipper å tenke på forelskelsen hele skoleåret.

Er du sikker på at du er forelsket? Kanskje du bare er betatt?
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Stanley

#194
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.