Tråden for dumme spørsmål!

Started by SpantaX, March 16, 2012, 10:14:59 AM

Previous topic - Next topic

Stanley

#195
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

QueenB

I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.


Stanley

#198
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

SpantaX

Quote from: Ananas on August 27, 2012, 22:12:26 PM
Forelsket er noe jeg tror du bare kan bli når du først har blitt kjent med noen. Betatt kan du bli av noen du ikke kjenner så godt, eller i det hele tatt (en kjendis).

Hvorfor er det så vanskelig for meg å lære meg å bruke fram-knappen og til side-knappen på MW3?

MW3 som i modern warfare 3? Hva spiller du på isåfall?
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

SpantaX

Da har jeg ikkeno bra forslag annet enn å kjøpe det til PC ;)
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Jeagle

hvorfor svarer ikke jenter meg på sms???
å være eller ikke være

Stemning

Quote from: Jeagle on August 28, 2012, 16:40:26 PM
hvorfor svarer ikke jenter meg på sms???

Ikke nok tiltrekning da du møtte dem kan være en årsak. Men kan være mye annet også, som at de er opptatt med andre ting, andre folk, osv.

Hvorfor er mennesker (de fleste) mellom 150 og 200 cm?

piken

Quote from: Stemning on August 28, 2012, 17:20:46 PM
Hvorfor er mennesker (de fleste) mellom 150 og 200 cm?

Fordi vi skal passe i sengene og husene våre ;)

Stemning

Quote from: piken on August 28, 2012, 17:27:36 PM
Quote from: Stemning on August 28, 2012, 17:20:46 PM
Hvorfor er mennesker (de fleste) mellom 150 og 200 cm?

Fordi vi skal passe i sengene og husene våre ;)

Hei du! Tråden for dumme spørsmål! Ikke dumme svar ;)

piken

Quote from: Stemning on August 28, 2012, 17:38:52 PM
Quote from: piken on August 28, 2012, 17:27:36 PM
Quote from: Stemning on August 28, 2012, 17:20:46 PM
Hvorfor er mennesker (de fleste) mellom 150 og 200 cm?

Fordi vi skal passe i sengene og husene våre ;)

Hei du! Tråden for dumme spørsmål! Ikke dumme svar ;)

Faderullan, my bad der altså. *Lete-etter-tråden-for-dumme-svar*

Lars GV

Quote from: piken on August 28, 2012, 18:24:53 PM
Quote from: Stemning on August 28, 2012, 17:38:52 PM
Quote from: piken on August 28, 2012, 17:27:36 PM
Quote from: Stemning on August 28, 2012, 17:20:46 PM
Hvorfor er mennesker (de fleste) mellom 150 og 200 cm?

Fordi vi skal passe i sengene og husene våre ;)

Hei du! Tråden for dumme spørsmål! Ikke dumme svar ;)

Faderullan, my bad der altså. *Lete-etter-tråden-for-dumme-svar*

Her er den  ;D
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

deepArne

Quote from: Stemning on August 28, 2012, 17:20:46 PMHvorfor er mennesker (de fleste) mellom 150 og 200 cm?
Dette veit du eigentleg. Det er pga evolusjon: Dei som hadde denne høgda er dei som har forplanta seg. Så kan ein spørje om seksuell seleksjon påverkar dette i ein eller annan retning, jmf Survival of the fittest. Då eg sjølv er ca 180 cm, vel eg å ikkje tru det :D

Stemning

Quote from: deepArne on August 29, 2012, 01:08:03 AM
Quote from: Stemning on August 28, 2012, 17:20:46 PMHvorfor er mennesker (de fleste) mellom 150 og 200 cm?
Dette veit du eigentleg. Det er pga evolusjon: Dei som hadde denne høgda er dei som har forplanta seg. Så kan ein spørje om seksuell seleksjon påverkar dette i ein eller annan retning, jmf Survival of the fittest. Då eg sjølv er ca 180 cm, vel eg å ikkje tru det :D

Jo, selvsagt vet jeg det.

Men vi kunne like gjerne vært 50 cm eller 3-4 meter, om du går lengre tilbake i tid. Sett at primatene hadde utviklet seg til å bli større enn de er idag for eksempel. Eller "vi" kunne hatt 6 lemmer, eller vært skalldyr og ikke virveldyr. Eller kanskje ikke siste delen, for det kreves vel en ryggrad for å kunne utvikle et nervesenter som hjernen. Men egentlig ikke, om utviklingen gikk en annen vei og virveldyr aldri oppstod, kunne planetens mest intelligente skapninger vært et bløtdyr?

deepArne

Quote from: Stemning on August 29, 2012, 01:24:58 AM
Men vi kunne like gjerne vært 50 cm eller 3-4 meter, om du går lengre tilbake i tid. Sett at primatene hadde utviklet seg til å bli større enn de er idag for eksempel. Eller "vi" kunne hatt 6 lemmer, eller vært skalldyr og ikke virveldyr. Eller kanskje ikke siste delen, for det kreves vel en ryggrad for å kunne utvikle et nervesenter som hjernen. Men egentlig ikke, om utviklingen gikk en annen vei og virveldyr aldri oppstod, kunne planetens mest intelligente skapninger vært et bløtdyr?
Hitchikers guide to the galaxy? Trur ingen har svaret på spørsmålet ditt, men eg veit ihvertfall om to teoriar: Den eine er gripetommel og den andre er at vi går på to bein. For å utvikle intelligens, måtte det vere enkelt å lage verktøy og å kommunisere. Mykje enklare å kommunisere i bevegelse dersom ikkje "armane" måtte vere med å gjere jobben. Storleiken måtte også vere slik at intelligens er ein fordel. F.eks. vil ein elefant vere så stor at han ikkje har nokon naturlege fiendar, og dermed ingen seleksjon på intelligens. Det er også vanskeleg å tenke seg dyr på størrelse med mus som tar i bruk redskapar på ein effektiv måte. Kanskje kan det at vi er altetande også hatt noko å seie? At vi er ca 160 cm kjem vel frå utgangsstørrelsen til primatar pluss evolusjon etter det. Og så har vi fått ca 10 cm på godt kosthold i vekstfasen. Forøvrig tok eg eit kurs i biologi/filosofi ifjor, der eine førelesaren meinte at ein stor del av intelligensen vår kom ifrå seksuell seleksjon. Det er eit argument som isåfall ville vege tungt i debatten eg refererte til!