Tråden for dumme spørsmål!

Started by SpantaX, March 16, 2012, 10:14:59 AM

Previous topic - Next topic

Dev

#255
Quote from: Jeagle on September 10, 2012, 21:13:43 PM
gutt.
siden jentenes plikt i det landet(etter hva jeg har hørt) er og produsere sønner.
Andelen av jenter og gutter i det nord-koreanske millitæret er ca 50%, så det kan fortsatt spekuleres i om det er en gutt eller jente. Kommunisme går ut på likhet for alle- *kremt* likhet for alle myndighetene misliker, og en annen likhet for de de liker. Det er definitivt forskjell på hvordan jenter og gutter behandles der, men jenter har også noen privilegier framfor menn: Kun pene kvinner får lov til å dirigere trafikken dersom et trafikklys går i stykker.

Selv om det er stor fattigdom der, så er situasjonen der veldig ulikt "normale" fattige f.eks afrikanske land. Det at landet er så lukket gjør det også mystisk og interesant. Har lyst til å prøve å ta en tur dit en gang i løpet av mitt liv.

Quote from: Autowin on September 10, 2012, 22:34:54 PM
Å svare dumt er morsommere enn å svare seriøst, uansett. Og her kan vi lirke av oss de villeste og rareste fantasiene våre, mens vi beskytter oss med at vi er ''mennesker i utvikling'' ;D

Jeg synes det også kan være ganske morsomt å finne noe så tullete som mulig å spørre om, og samtidig vite at svaret man får er 100% seriøst :)


Tror jeagle refererte til denne knekken forresten:


Stanley

#256
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Eh

Jeg har lange øyenvipper og jenter digger det.

Stanley

#258
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Jeagle

øhm....

blir vanskelig og si dette uten og bruke ordene "du over analyserer det" men skal prøve
autowin, jeg tror du tenker for masse på betydningen av ordene og skjulte ting bak de. om du har startet på et fotball lag for fem uker siden, så må du tenke på at det er folk som kansje har spilt der i 14 år og da er kansje gode og inn spilte i laget. for og bli innspilt så må man møte opp på treninger. ellers så må man delta i mange andre ting enn trening for og være et fulverdig medlem av et lag. på vestlandet iallefall så er det dugnader og lodd salg og samenkomster som man må møte opp på.

oppgave til deg: sett deg i en annen persons kropp og lat som om du ikke anner hvem du selv er. hva ville du selv syntes om deg selv? ville du da objektivt uten noen følelser puttet deg direkte inn på laget? trenger ikke poste svaret her.
med venelig hilsen håndball trener jeagle

hvorfor er håndball så sykt maskulint på herre siden og så sykt femi på dame siden?
å være eller ikke være

dtn


Stanley

#261
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

SpantaX

"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

Dev

Quote from: SpantaX on September 19, 2012, 19:17:14 PM
Quote from: dtn on September 19, 2012, 17:48:48 PM
Er ketchup usunt?

sukkerfri ketchup er ikke usunt :)
Sukkerfri ketchup bruker noe annet enn sukker for å kompensere, så er usunt på andre områder.

Hva er mest usunt av sukkerfri ketchup og vanlig ketchup? Er det fortsatt mulig å få tak i sort pepper ketchup?

Eh


deepArne

Aaaaaaah, for eit fantastisk godt dumt spørsmål! Ein kompis og eg har kødda med uttrykket sunt i fleire år. Han foreslår «Det motsette av usunt.» evt «Det folk flest oppfattar som sunt.» som definisjon på uttrykket. Sidan eg ikkje går med på desse definisjonane føreslår han vidare «Den maten som gir mest mettheit i forhold til energi.» eller «Det som maksimerer forventa levetid.». Og når du har klart å definere sunt, må ein jo vidare bevise at ulike filosofiar/regime har ulik grad av sunnheit!

deepArne

Quote from: Eh on September 19, 2012, 21:05:42 PM
Definèr usunt.
Hmm.Var det forresten ikkje eit spørsmål, men ein lakonisk kommentar til førre utsagn?

Claw

Quote from: Eh on September 19, 2012, 21:05:42 PM
Definèr usunt.

Slenger meg på den her. Det går ikke an å kategorisere matvarer i enten "sunne" eller "usunne". Det kommer helt an på kontekst.

Er epler sunt? Ja? Okey, hva med 5KG epler hver dag? ;)

SpantaX

Quote from: Dev on September 19, 2012, 20:47:12 PM
Quote from: SpantaX on September 19, 2012, 19:17:14 PM
Quote from: dtn on September 19, 2012, 17:48:48 PM
Er ketchup usunt?

sukkerfri ketchup er ikke usunt :)
Sukkerfri ketchup bruker noe annet enn sukker for å kompensere, så er usunt på andre områder.

Hva er mest usunt av sukkerfri ketchup og vanlig ketchup? Er det fortsatt mulig å få tak i sort pepper ketchup?

Jeg tenker mest på kalori-innholdet i forhold til mengde jeg, da jeg tenker sunt/usunt. Sukkerfri ketchup har mindre kcal enn vanlig ketchup. Men alt med måte selvsagt! Det er forskjell på ei stripe på pølsa, enn å helle i seg 1 liter om dagen :)

Eks: Skal du ha deg en brusboks er det "Sunnere" å drikke en boks med Cola Zero enn vanlig Cola. Men tyner du i deg 3 liter hver dag er ingen av delene særlig sunt.

En annen måte å definere sunt på kan være å se på hvor mye essensielle næringsstoffer du får i deg i forhold til mengden du spiser. Vitaminer, fettsyrer, proteiner osv osv..

"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

lamasen

Quote from: Eh on September 19, 2012, 21:05:42 PM
Definèr usunt.

Dette:

E 220 Svoveldioksid (svovelsyrling)
Type: Konserveringsmiddel. Er en giftig gass. Omstridt. Billig
Allergi/skadelighet: Usikkert, mange forskjellige meninger. Men er nok farlig i større mengder. Det er mye forskjellig dokumentasjon på dette stoffet.
Bruksområde: Øl, vin, tørket frukt, potetmos osv. Mye brukt og brukt i mange år.
Tillatt: Tillatt Norge og EU. I EU i store mengder.
----------------------------------

Det er lett å se på en kaloritabell og si hva som er sunt og ikke. Det mange ser ut til å drite i er hva de faktisk spiser. Det finnes f.eks. bøttevis med "pesto" på glass i butikken som ikke inneholder basilikum.

Forskere har funnet spor av stoffer dyr har spist hos avkommet til disse, så at du blir hva du spiser er underdrevet. Du blir hva det du spiser spiser.
Priorkyllingen som de fleste treningsglade sverger til er stort sett broilere som proppes i noe kraftfor. Noe av det "sunneste" i Norge sånn sett er lam, da de beiter størsteparten av året.