Hvor går den feminine grensen for menn?

Started by Tingles, September 21, 2011, 00:39:03 AM

Previous topic - Next topic

Tingles

Solarium, spraytan, napping, threading, muskelimplantat, kjole? :P
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

Femininist

Det finnes ingen fast grense, alt kommer an kontekst og anledning samt hvem en er. Jo høyere sosial Verdi, jo mer kan en tillate seg i ekstreme retninger. Observer de rundt deg, kun slik får du kunnskap om hvordan du bør handle.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Tingles

Kjedelig svar fra deg :D ..håpet på et lite lattermild tirade om feminine gutter. Selvfølgelig kommer det ann på kontekst og verdi, men er vel noe som er dealbreaker uansett? Hvis han bruker laaang tid på badet f.eks? sminke?
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

Jungeldyret

Hva er så femenint med sol? Viste ikke at det var kun jenter/damer og homofile menn som hadde "lov" til dette :)

--WTF?--

Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Gaffateip

Det jeg ser på som feminint med sol, er at ved å ta sol. Signaliserer man at man er forfengelig. Dette er en egenskap ihvertfall ikke jeg ser på som veldig mandig. Er forskjell på om man blir bun, fordi man står å hogger ved i bar overkropp en hel dag, eller spiller sandwolly med kompisene på stranda. vs. å ligge i solarium eller på solsenger på stranda for å få 'tan'.

Tingles

Spørsmålet var hvor du setter grensen jungeldyret :) når syns du det er gått for langt? for min del så er det å ta sol og barbere vekk unibrow tendensene så langt jeg går på grensen. Og som ananas sier så ser man jo mye sunnere ut og får gjerne bedre assosiasjoner til en lettere brunfarge enn den vanlige bleke innehuden :P

Ta eksempel i guidoer, altså de mennene fra jersey shore har de gått for langt eller er det fortsatt innenfor? Mennene på paradise hotel som står å sminker seg og bruker lenger tid på å gjøre seg klar enn damen de bor med, er det for langt?

Eller hva med tømmerhuggeren som står i bar overkropp med rufsete skjegg og unibrow? er det for kort?

Jeg syns det er spennende å se hva folk mener om mannsidealet, kroppsform, metroseksualitet, femininitet o.l. for en mann. Ting har endret seg ganske mye fra Sean Connery/James Bond mannsidealet.

Hvis man bruker BI i Norge som ett utgangspunkt så sitter jeg med inntrykket av at samtlige gutter har Petter Pilgård som mote/oppførsel/utseende guru
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

QueenB

Quote from: Femininist on September 21, 2011, 11:51:39 AM
Det finnes ingen fast grense, alt kommer an kontekst og anledning samt hvem en er. Jo høyere sosial Verdi, jo mer kan en tillate seg i ekstreme retninger. Observer de rundt deg, kun slik får du kunnskap om hvordan du bør handle.

uenig. tviler på at sosial verdi har så mye å si hvis du ser ut som en femiklædd. Min grense går ved moderat bruk av solarium, og muligens forsiktig napping MELLOM øyenbrynene dersom du ser ut som Borat, men ikke UNDER brynene. Dessuten er det også greit for menn å bruke fuktighetskrem, det er ikke femi, men en nødvendighet. Biotherm har bra produkter.

Det finnes absolutt en fast grense. (spør du meg...).

Femininist

Verden er nyansert og da blir det kjedelig.

En skal se velstelt ut, nappe, barbere og fikse håret er "selvsagt".

Ta negler f.eks. Hendene bør se velstelte ut og vil en gutt ta på blank neglelakk er det fint, kanskje svart om han har stilen til det, men fransk manekyr (sånn med hvit tupp) er for meg å gå litt langt. Helt greit at folk gjør det, men det er ikke penere enn å ha helt ustelte negler.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Femininist

Quote from: QueenB on September 21, 2011, 20:23:48 PM
Quote from: Femininist on September 21, 2011, 11:51:39 AM
Det finnes ingen fast grense, alt kommer an kontekst og anledning samt hvem en er. Jo høyere sosial Verdi, jo mer kan en tillate seg i ekstreme retninger. Observer de rundt deg, kun slik får du kunnskap om hvordan du bør handle.

uenig. tviler på at sosial verdi har så mye å si hvis du ser ut som en femiklædd. Min grense går ved moderat bruk av solarium, og muligens forsiktig napping MELLOM øyenbrynene dersom du ser ut som Borat, men ikke UNDER brynene. Dessuten er det også greit for menn å bruke fuktighetskrem, det er ikke femi, men en nødvendighet. Biotherm har bra produkter.

Det finnes absolutt en fast grense. (spør du meg...).


Finnes ikke en universell grense for hvor mye som er ok og når grensen brytes (som er definisjonen på fast grense). ALT er avhenig av kontekst og mennesker. Det som ikke er femi på bar i San Fransisco blir veldig femi på dans på Vinstra.

Ellers er det verdt å merke seg at sosial verdi er kontekstavhengig. 

(Synes det er helt greit å fjerne hår mellom brynene og under brynene, samt stusse de, å endre form på dem - smalne dem mye f.eks er å gå over min grense).
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

ChristianL

Mye som er greit bare man ikke forteller det til noen. Som mann går man ikke rundt å forteller at man tar sol, napper øyebryn eller bruker en halvtime på badet om mårran. Man bare gjør det hvis det er noe man mener gir en mer naturlig look. Det er øyeblikket man går rundt å prater om det, eller i verstefall prøver å imponere noen med det at man krysser den feminine grensa.

piken

Quote from: ChristianL on September 21, 2011, 22:18:02 PM
Mye som er greit bare man ikke forteller det til noen. Som mann går man ikke rundt å forteller at man tar sol, napper øyebryn eller bruker en halvtime på badet om mårran. Man bare gjør det hvis det er noe man mener gir en mer naturlig look. Det er øyeblikket man går rundt å prater om det, eller i verstefall prøver å imponere noen med det at man krysser den feminine grensa.

Godt poeng det der!


For min del er det dealbreaker når gutten kan mer om sminke enn meg - og jeg er av typen som til nød bruker maskara. Men har fyren feks stygge arr i ansiktet han ønsker å skjule med dekkrem, så skal han selvfølgelig få lov til det, bare jeg slipper å få restene på sengetøyet mitt. Noen ganger er det greit at man er superfemi på noen områder hvis man bare veier opp med maskulinitet på andre områder, slik at man kommer ut på den maskuline siden totalt.

Claw

Arr er jo noe av det tøffeste som fins! Wear with pride.

piken

Quote from: Claw on September 21, 2011, 23:03:53 PM
Arr er jo noe av det tøffeste som fins! Wear with pride.

Hehe, joda, det kommer vel an på hva slags arr man har .. Uansett så var det jo bare et eksempel. Kviser er jo en annen ting som kan virke sjenerende - uten at jeg nødvendigvis synes at man skal behøve å dekke over slike ting. Men hva folk gjør for selvfølelsen er jo veldig individuelt.

Jungeldyret

Tingles: Helt enig. Tan synes jeg er for mye for gutta ,men litt sol er bare fint. Er jo bra at vi gutter gidder og bry oss om utseende vårt også?