Hvordan gå videre?

Started by urutinert, October 07, 2012, 15:25:57 PM

Previous topic - Next topic

urutinert

Hei!


Først litt bakgrunnsinfo:
I sommer møtte jeg en jente (la oss kalle henne Tone) som jeg fikk inntrykket av at var en søt og hyggelig jente, på en fest hos en kamerat av meg. Kameraten min har en dame som vi kan kalle for Jenny. Tone er venninna til Jenny.

Denne fredagen skulle kameraten min ha vorspiel/fest igjen. Det passet i utgangspunktet dårlig for meg, men når jeg fikk vite at Tone hadde spurt Jenny om jeg skulle komme, var avgjørelsen enkel.

Vi møttes på festen, og mitt inntrykk av Tone ble forsterket, jeg tror faktisk jeg kan påstå at jeg er blitt litt betatt av henne. Jeg forsøkte meg på litt øyekontakt når vi satt tvers over bordet for hverandre. Senere på kvelden fikk jeg også et kyss på kinnet av henne, og hun fikk et tilbake. Det skal sies at det var Jenny som satte i gang dette, og at Tone på det tidspunktet var ganske full. Jeg fikk også vite at hun visste at jeg visste at hun hadde spurt om jeg skulle komme på festen.

Nachspiel ble også hos kameraten min, og mens kameraten min, Jenny, Tone og jeg satt og pratet "koste" jeg litt med føttene til Tone fordi hun frøs på de. Både jeg og Tone overnattet hos kameraten min, jeg på sofaen, og henne på en egen seng. Dagen derpå så vi en film mer eller mindre alene bare vi to, uten at jeg tok noen grep, da jeg følte meg sinnsykt ufresh.

Nå vil jeg ta dette et steg videre, komme på tomannshånd med henne. Spørsmålet er om jeg begynner å få dårlig tid på å få ting til å skje? Jeg har lyst til å ta henne med ut på date.

Problemet er at jeg bor i Oslo, og hun bor i en stor by 1t og 20min med tog utenfor Oslo. Hvor skal jeg date henne, og har dere noen forslag til hva vi kan gjøre? Skal jeg forvente at hun kommer til meg (og dermed gjøre terskelen for å bli med på date større), eller si at jeg kan komme til hennes by (og dermed subkommunisere at daten er viktig for meg)?

Tingen er at jeg har årsbillett på tog (noe hun vet), mens hun må betale av egen lomme hvis hun skal komme på besøk.


Dette ble et langt og tilsynelatende komplisert innlegg, men det føles veldig enkelt og jeg tror vi begge trives godt i hverandres selskap.  Jeg har veldig lyst til å få dette til å fungere. Det hører riktignok med til historien at hun visste at jeg etter å ha møtt henne første gang syntes at hun var søt.


Takk for alle hjelpsomme svar :D

Do something today that your future self will thank you for.

VB

#1
Denne her var vanskelig, spesielt fordi det rådet jeg vil gi er sannsynligvis ikke det du vil høre.

Uansett, slik jeg ser det er dette et typisk tilfelle av en gutt som blir over interessert i en jente kun fordi hun viser litt interesse for han. Møter du ellers mange jenter eller er det en relativt sjelden ting for deg? Hvis du møter masse jenter ellers i livet så se bort i fra resten av posten min.

Jeg vil anbefale deg å lese disse to postene på bloggen hvis du ikke har gjort det,
http://www.0330.no/2011/09/kjre-boligkjpermagasinet-jeg-trenger.html
http://www.0330.no/2011/02/no-more-mister-nice-guy.html

Det jeg tror du burde prøve å gjøre er å dra ut å møte andre jenter, du kan godt holde kontakten med henne og prøve å få ting til å fungere. Men hvis du ikke treffer andre jenter blir det fort til at du kun tenker på henne og på å få dette til å fungere, noe som sannsynligvis gjør at du ikke kommer til å få det til å funke og avvisningen blir bare mye hardere.

QuoteSpørsmålet er om jeg begynner å få dårlig tid på å få ting til å skje? Jeg har lyst til å ta henne med ut på date.

Ikke nødvendigvis, hvis hun faktisk liker deg vil du ha tid. Men slik jeg leser det fra posten din skjedde det ikke noe særlig mellom dere i helga. Og de tingene som skjedde var det hovedsaklig andre enn henne som tok initiativ til. Selv om dette ikke trenger å bety noenting, for alt jeg vet er hun super keen på deg.

Quotehar dere noen forslag til hva vi kan gjøre? Skal jeg forvente at hun kommer til meg (og dermed gjøre terskelen for å bli med på date større), eller si at jeg kan komme til hennes by (og dermed subkommunisere at daten er viktig for meg)?

Få henne på facebook så kan dere i det minste prate sammen, så kan dere jo se hva dere bestemmer dere for. Hvis mulig kan et godt alternativ være å få henne med på en ny fest der hvor du bor? Kjæresten til kameraten din kan kanskje få til noe der.

I verste fall kan du alltids dra å besøke henne, ikke tenk så mye over hvor mye interesse ditt og datt viser. Det viktigste er at du gjør noe og faktisk prøver på å få ting til å gå fremover. Det er mye bedre å vise litt for mye interesse og bli avvist enn å dilte etter en jente i flere måneder uten å tørre å vise interesse.

Men en ting du kan spørre deg selv er, hva ville du gjort hvis du hadde masse jenter i livet ditt? Ville du reist en time med tog for å treffe henne? Er hun så utrolig kul og spesiell?

urutinert

Takk for svar!

Du har helt rett, jeg møter ikke mange jenter, men jeg jobber med saken.

Tingen er den at jeg har vært singel i snart ett år, etter å ha kommet ut av et nesten 6 år langt forhold. Den følelsen jeg har nå har jeg ikke fått for noen andre jeg har truffet det siste året. Jeg forstår at det kanskje ikke er det beste utgangspunktet, og har lest artiklene du linker til, men vil allikevel gi det en sjanse.

I verstefall blir steget det samme som om det ikke blir noe, at jeg går ut og treffer andre jenter=) Selv om jeg vil forsøke å få til en date med henne, skal jeg fortsatt jobbe med å ta kontakt med andre jenter på byen osv... Men jeg trenger noen til å pushe meg på det punktet, så hvis noen flinke skal ut i oslo og er gira, meld i fra=)
Do something today that your future self will thank you for.

Claw

Hun spurte om du kom på festen, hun kyssa deg på kinnet, og hun er komfortabel med å være alene med deg.
Synes det virker ganske lovende jeg!

Når det gjelder hvem som skal dra til hvem, så har du en fordel mtp at du bor i Oslo. Det er stort sett lavere terskel for å dra til en større by enn til en mindre. Men iom. at du har togkort og hun vet det, må det bli en vurderingssak. Men det beste (synes jeg) er å være på hjemmebane.

Kjør på  :)

urutinert

Takk for oppmuntrende ord=)

Jeg tok sjansen, med meldingen:

"Hei! Lyst til å ta en kaffe og kanskje en runde shuffleboard en dag?"

Fikk til svar at ikke er noe glad i kaffe eller god i spill, men at hun kanskje skal til oslo til helga:) også foreslår hun å ta med Jenny... noen meninger om det? i tillegg spør hun om jeg tenkte meg i oslo, byen hun bor, eller byen vi møttes (som jeg er fra)...

Uansett hvordan dette går, er det et stort skritt framover for meg, har ALDRI vært på en ordentlig date før.

Noen tips?
Do something today that your future self will thank you for.

dtn

Du bør vel unngå å ta med Jenny, i hvert fall...

urutinert

Ser den, men noen idé om hvordan jeg skal få til det?
Do something today that your future self will thank you for.

Solskinn

Kan hende hun ikke er helt trygg på å komme alene og må ha med seg Jenny.
Vær imøtekommende mot Jenny og ta med begge på shuffle.
Blir det bra, vil hun nok ta sjansen på å komme til Oslo alene neste gang :)

dtn

Nå vet jeg ikke hvor godt du kjenner Jenny og hvordan hennes innstilling til dette er, men det kan jo også kanskje funke å snakke med Jenny på forhånd, og avtale at hun "må gå" etter hvert?

Stanley

#9
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

urutinert

Ja, det er det jeg er redd for... Men at hun foreslår alternativer er jo et tegn på interesse, ikke sant?
Do something today that your future self will thank you for.

Solskinn

Hun er nok intr men veldig usikker.
Hvis dere møtes i Oslo finn på noe med både hun og Jenny. Ikke avtal noe med Jenny bak ryggen hennes.
Hvis du vil ha alenedate, kan du ta ledelsen og foreslå å komme til henne, og finne på noe i hennes hjemby :)

Jungeldyret

Nå har jeg ikke lest alt, men har vært i samme situasjon.
Var sammen med xen i 6 år, det tar tid. Treff og la tiden gå få det bra først og fremst.

:)

urutinert

sendte mld om at "hvis hun skal til oslo og det passer sånn, så tar vi det i oslo! :) sjekk med jenny du :)"

Regner med å høre fra henne i løpet av et par dager? sende mld igjen på torsdag hvis jeg ikke hører noe? Vi har jo planlagt noe konkret enda..

Takk for masse gode tips alle sammen!
Do something today that your future self will thank you for.

VB

#14
Quote from: urutinert on October 08, 2012, 23:54:41 PM
sendte mld om at "hvis hun skal til oslo og det passer sånn, så tar vi det i oslo! :) sjekk med jenny du :)"

Et tips til, kutt ned på smilies i meldinger, man virker veldig usikker når man bruker smilies hele tida. Og hvis du absolutt vil bruke en så hold deg til en per melding. Kan også være lurt å unngå for mange utropstegn også.

Generelt sett lønner det seg også å være obs på språket når man sender meldinger, i stede for å skrive "hvis det passer sånn", etc... så bare anta at det passer inntil det motsatte blir sagt.

"Da tar vi det i Oslo, sjekk med Jenny hvis du vil"

Høres mindre usikkert ut og er mer ledende, selv om den kan sikkert forbedres den også.