Hvordan gå videre?

Started by urutinert, October 07, 2012, 15:25:57 PM

Previous topic - Next topic

Stanley

#30
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

VB

#31
Quote from: lamasen on October 09, 2012, 22:12:37 PM
Mener dere virkelig at et utropstegn i en sms skal ha noe å si på om en jente
Liker deg eller ikke?

Som jeg sa over, et utropstegn her og der er ikke så ille. En smiley i ny og ne er heller ikke så ille. Men hvis man konstant slenger inn utropstegn og smilies i alle meldingene, så ja, det gir et dårlig inntrykk. Merker det selv når jeg snakker med damer over sms som legger inn alt for mange smilies, man føler at de er usikker.

"Det var kjempe kult å treffe deg i går! :) Hva skal du neste uke? :) Jeg har ingen planer enda så vi kan jo finne på noe sammen! :P"

Den var litt overdrevet, men har fått noen meldinger som nesten er så ille. Det verste er når en smiley blir satt etter et forslag eller spørsmål, det virker som du ikke føler den andre personen vil si ja så du slenger inn en smiley for å gjøre ting bedre.

Enda verre er det når man snakker over facebook/msn, mange jenter har en tendens til å slenge inn smilies etter hver eneste setning. Det finner jeg bare irriterende.

Stemning

I fare for å fyre oppunder avsporingen så har jeg noen ord om smilefjes. Jeg driter litt i smileys fra jenter. Bruker også en del selv. Har nok noe med at jeg begynte min "internettkarriere" på msn som 12-åring og var en smileyvillmann allerede da. Jeg tror (merk:tror, men med empirisk bakgrunn) at det ikke er så farlig. De fleste jeg snakker med tar meg med smileyene mine med et smil. Dog veldig veldig vanskelig å få det bevist om det er bedre uten.

Chuck Baz

Quote from: Stemning on October 10, 2012, 11:44:56 AM
I fare for å fyre oppunder avsporingen
MSN var himmelen, hadde flere hundre smileys, men er sjeldent jeg bruker smileys når jeg tekster eller sitter på face nå. Jeg bruker det så sjeldent at folk tror jeg er sur, så mellomtingen mellom oss er nok perfekt!

Enig med VB dog, er det å overbruke noe eller å bruke noe upassende i en smiley som er turnoff.