Netflix & chill?

Started by urlm, September 14, 2015, 02:27:10 AM

Previous topic - Next topic

urlm

Quote from: Hyene on September 20, 2015, 15:47:40 PM
Ofte forskjell på hva de sier og hva de faktisk gjør desverre.

"i tillegg til at mye av spenningen mellom dere helt sikkert bygger nye på at hun oppfører seg som hun gjør."
ligger sikkert noe i det piken sier her.

Og som Alphaafc:
"Men begge vet hva som skal skje. Enten tar hun initiativ selv, ellers må du bare hoppe i det. Tør hun ikke ta initiativ vil hun nok bli så lettet når du gjør det at du kan gjøre det på akkurat den måten du føler for."
Om du skal møte henne, prøv å få henne på tomanshånd.. ta ting derfra. Sånn som du innleder posten med her.

Var jo dette jeg prøvde på da jeg spurte om hun hadde noen planer for helgen. Da spurte hun om jeg skulle ut på torsdag og inviterte meg til vorset hennes på lørdag. Torsdagen gikk som sagt veldig bra, selv om jeg var den som tok initiativet. Fredag morgen ba hun meg love at jeg skulle komme på lørdag, og sa at vi skulle fortsette der vi avsluttet på lørdag.

På lørdag var hun som sagt overlegen hele kvelden, noe jeg ikke akkurat tolket som at hun var keen på å være sammen senere. Tok tydeligvis feil der.

Sendte hun melding nå, sa at jeg dro i 3-tiden og at jeg ikke så meldingen hennes før i dag. Skrev også "Du virket jo ikke akkurat veldig keen i går :P".

Fikk svar: "Du virket ganske opptatt :)"

Noe som gir absolutt ingen mening med mindre hun mente det var sykt urimelig at jeg snakket med en dame i køen etter at hun hadde ignorert meg hele kvelden. Siste gangen jeg så hun, da hun bare sa "du er full" og gikk videre gikk jeg alene og hun med en annen gutt.

Vet ikke engang hva jeg skal svare til dette.. Har bare lyst til å forklare henne hvor sykt urimelig hun er. Da hun ringte forrige lørdag var hun overbevist om at jeg hadde sex med en dame jeg ikke vet hvem er engang.

Da jeg møtte hun på torsdag drev hun fortsatt og snakket om det. Jeg skjønner fortsatt ikke om hun bare har en rar sans for humor eller om hun seriøst tror det.

Det gir heller ingen mening at hun skal være sjalu når hun åpenbart er mye mindre "trofast" enn meg her.

urlm

Quote from: Love on September 20, 2015, 15:59:51 PM
Ok. Du er tydeligvis kjekk nok til at hun vil ha deg, mer enn en gang. Og andre damer kommer bort til deg.
Du ødelegger litt for deg selv med minuset (du tror ikke du er kjekk nok og tror du må chase).
Prøv å snu hue: hva om du er en kjekkas. Hva om du tar i mot den oppmerksomheten som du får og lar damer "ha draget på deg". Hva om du måtte jage dem unna fordi de sloss om deg?
Hvordan ser bildet ut da?

Jeg har egentlig bare satset alt på henne frem til nå (dvs. hvilt litt på at jeg har hatt en greie med henne). Jeg holder ikke på med noen andre damer. Jeg føler at hun har mange options og at jeg konkurrerer med flere andre menn. Derfor føler jeg at jeg ikke kan leke for hard to get.

Tro meg, jeg har ikke vært needy eller innpåsliten, men føler likevel at hun har meg rundt fingeren akkurat nå.

Sendte hun melding hvor jeg skrev at jeg dro 3, så ikke meldingen før i dag og at hun ikke virket så veldig interessert i går. Da svarte hun at "jeg så opptatt ut", altså hinter åpenbart til at jeg snakket med en dame i køen til utestedet. Skal jeg liksom bare gå rundt alene og vente til klokka er 3 så hun skal ringe meg? Det er hun som totalt ignorerer meg når vi er ute, selvfølgelig snakker jeg med andre mennesker og damer da...

Vet ikke engang hva jeg skal svare på den meldingen... Sist jeg så hun da hun sa "du er full" og gikk videre var hun med annen gutt og jeg alene.. Totalt urimelig.

urlm

Quote from: piken on September 20, 2015, 16:48:43 PM
Ut fra det du skrev i siste post nå så virker det jo som om hun liker deg, men kanskje er usikker.

Send en melding du selv er komfortabel med å sende, men tenk at meldingen også skal være komfortabel å motta og svare på. Hva skal hun svare på en sånn melding?  Legge seg flat og si "jeg er egentlig gal etter deg" ? Da syns jeg heller du kan forsøke å invitere henne på netflix og chill i kveld og heller si ansikt til ansikt de tingene du tenker og er usikker på.

Sendte "Dro i 3-tiden, så ikke denne før i dag. Du virket jo ikke akkurat veldig keen i går :P" fikk svar "Du virket ganske opptatt :)"

WTF.

Hva skal jeg svare på det?

Hun var totalt uinteressert i å snakke med meg hele kvelden.

Er det innafor og bare skrive "Kan du ikke du bare si hva du vil? Får veldig blandede signaler" ? Idé til melding jeg kan skrive som får frem den forståelige frustrasjonen min uten at den er dramatisk eller ødeleggende?

Love

Enig med Piken. Hun er keen. Ikke ødelegg det ved å skrive meldinger. Foreslå et treff. Ta evt en prat i RL

piken

Da svarer du bare "Jeg er ikke opptatt i kveld ;)" og ser om hun napper på den.

urlm

Quote from: Love on September 20, 2015, 17:33:13 PM
Enig med Piken. Hun er keen. Ikke ødelegg det ved å skrive meldinger. Foreslå et treff. Ta evt en prat i RL

Okey, forslag til hvordan jeg skal gå fra passiv aggressive "Du virket ganske opptatt :)" til å foreslå et treff?

Hun skal reise bort neste helg, så bare byttet samtaleemne egentlig og spurte "Når reiser du neste helg?"

To be continued...

urlm

Quote from: piken on September 20, 2015, 17:45:53 PM
Da svarer du bare "Jeg er ikke opptatt i kveld ;)" og ser om hun napper på den.

Haha, vurderte faktisk den, men er usaklig fyllesyk i dag og blir veldig kort varsel nå egentlig.. :P

urlm

Drar på torsdag.. Så blir vanskelig å få til noe denne uken egentlig.

Eneste teorien jeg har som forklarer oppførselen hennes er at hun ble sur fordi hun følte at jeg ignorerte henne på vorset hennes ved å bare snakke med venninnene hennes.

Og at hun har en eller annen vill teori om at jeg driver og har meg med masse andre damer (selv om hun vet godt at jeg kun hadde hatt 3 sexpartnere før henne).

Da hun ringte forrige lørdag begynte hun samtalen med å spørre om jeg hadde sex med en eller annen dame som ikke var hos meg engang.

Da jeg var hos hun på torsdag fortsatte hun og snakke om dette, og "anklage meg" for å ha hatt sex med denne damen, som jeg forsåvidt egentlig ikke kjenner engang. Hun gjorde det på en useriøs måte, så jeg bare avviste det og tenkte ikke mer over det.

Og nå mener hun altså at jeg var "opptatt" i går...

Jeg hadde trodd hun var sjalu, hadde det ikke vært for én ting, når jeg var hos hun på torsdag fortalte hun "stolt" at jeg "bare var den andre til å ligge i sengen hennes", denne sengen hun kjøpte for 1 måned siden da hun flyttet inn.

Med andre ord følte hun behov for å fortelle meg at hun har hatt sex med en annen den siste måneden, også er hun sjalu over at jeg snakker med andre damer?

Fortalte også at hun hadde klint med kompisen min og hvor pågående han var (han spurte meg tidligere på kvelden om det var greit at han prøvde seg, så jeg har ikke noe problem med det).

Hvorfor i all verden forteller hun meg dette?!

Er det noen som klarer å forstå hva hun tenker med, og hva hun vil? Hadde jeg ligget med en annen dame hadde jeg jo aldri sagt det til hun, det er jo sykt turn off uansett hvem som sier det.


urlm

En liten update:

Sa det var kjipt at hun reiste så tidlig, og spurte om vi skulle finne på noe neste uke, da svarte hun "Jaa :D", repliserte med "Netflix&Chill? ;)" og fikk "Høres ut som en bra plan" og en noe tvetydig smiley med et skjevt smil og lukkede øyne.

Nå er jeg dritparanoid pga alt som har skjedd, men virker som hun er gira.. ? :)

Kom ikke på noen bra dag og foreslå da det er en del events den uken og vet ikke om hun skal på noe av det (jeg skal ikke, tror jeg). Synes også det å avtale "netflix&chill" 2 uker i forveien er litt drøyt og går litt mot hele meningen med en sånn type "date", som skal være litt casual og spontan.

Kan vel ta kontakt igjen etter helgen for å avtale en dato? Eller burde jeg peise på nå?

Love

Slår meg at dere kanskje begge to kan ha en oppfatning om at den andre er mer "erfaren" enn den er, og tolker hverandre i litt feil lys (blir mye spill og greier)
Begge tror den andre står i med andre osv /Begge vil sees, liksom casual, men begge vil ha trygghet på at man skal sees?

urlm

Quote from: Love on September 21, 2015, 13:12:22 PM
Slår meg at dere kanskje begge to kan ha en oppfatning om at den andre er mer "erfaren" enn den er, og tolker hverandre i litt feil lys (blir mye spill og greier)
Begge tror den andre står i med andre osv /Begge vil sees, liksom casual, men begge vil ha trygghet på at man skal sees?

Da må jo hun være helt gæren, fordi hun tok opp spørsmålet om antall sexpartnere, noe jeg synes er jævlig rart mtp at hun hadde hatt så mange. Da fikk hun vite at jeg hadde hatt langt færre. Hun valgte av en eller annen syk grunn og skyte inn at hun hadde hatt sex med en annen gutt den siste måneden (da mest sannsynlig etter at vi først møttes).

Det er jo derfor jeg ikke skjønner meg på henne og hva det egentlig er hun prøver seg på.

Blir også veldig usikker på meg selv når jeg er den som tar initiativ hver gang. Hun har faktisk ikke tatt initiativ én eneste gang siden første gangen vi møttes (da var det hun som tok initiativet hele veien, var nærmest desperat etter meg), med unntak av 2x bootycalls langt ut på natta, men dette har jo vært etter at jeg har tatt initiativet til at vi skulle dra ut sammen først.

Kontrasten mellom hvordan hun var i starten frem til vi hadde sex og hvordan hun har vært i etterkant er bare helt ubeskrivelig.
Har faktisk aldri møtt en dame som har vært så gira på meg så fort, og selv venner kommenterte jo i etterkant hvor sykt gira hun var da hun nærmest dro meg hjem.

Nå er det liksom null initiativ fra henne.. Selv om hun virket positiv til å hooke opp neste uke, da.. Men igjen, er jo jeg som tar initiativ.. Er egentlig vant til at det er helt motsatt, og trives egentlig best med det.

Love

Tror det du opplever som "gæren" er ganske normalt, både gutter og jenter vil ha det de ikke kan få, så når noen er "på" kan den andre bli litt "av" og omvendt. Fyll og uteliv er også en faktor som kan bidra til at man misforstår, blir sjalu osv. Og folk kan si mye rart dersom de føler seg usikre på den andre.
Som jente har jeg opplevd mye rar atferd fra andre jenter f.eks, de skal psyke hverandre ut for å imponere en fyr eller lignende... Og gutter har også et ganske kraftig konkurranseinstinkt.

Men man må ikke forstå hverandre for å ha glede av hverandre...heldigvis;)

Alphaafc

Har netflix&chill gjort det umulig å invitere til netflix uten at jenta automatisk går utifra at du har tenkt å pule? Så jenta da vil føle det slik at hvis hun sier ja til å se netflix så må hun tilby ? Eller på en annen måte: vil hun takke nei hvis hun ikke er gira på pulings enda?

piken

Jeg hadde ikke hørt om "netflix og chill" før denne tråden, hvis jeg hadde blitt spurt om det så hadde jeg nok svart noe a la "ja, da MÅ vi se trailer park boys!!" Og tatt med meg ostepop.

Men hvis man faktisk mener netflix og ikke sex så kan man jo faktisk foreslå en konkret serie man vil se. Og selv om jenta sier ja til netflix og chill, vel vitende om at det er sex det handler om, så betyr jo ikke det at det er fritt frem for hånda i buksa med en gang hun kommer inn døra. Vi jenter har ikke så lett for å bestemme oss for at i kveld vil vi ha sex uansett hva, vi trenger litt tid på å komme i stemning. Så gjør du ikke jobben på stemning-fronten kan det fort ende med nei likevel til slutt.. og det er da man skal dra en trond kirkevåg og grine litt og si at man river i stykker dressen sin hvis hun ikke blir med på soverommet  (neida, joda) :p

Alphaafc

I mitt miljø (21-24år) føler jeg netflix&chill begrepet har blitt ganske godt kjent.
Så fem-sekunders regelen er fremdeles ikke gjeldene selv om jenta kommer for netflix&chill? hmmm.. Jeg må nok revurdere litt her ser jeg.

Selvsagt forstår jeg at det siste du sier her er gjeldende. Lurte bare på hvilken vibe det vil gi. Hvis jenta er ute etter noe litt seriøst og ikke ønsker å ha sex på første "date", så vil kanskje det å invitere på netflix gi henne inntrykk av at du er en tøm og røm kinda guy og ikke noe for henne. - Altså at dette kan være en potensiell fallgruve. Det å foreslå en spesifikk film/serie kan nok hjelpe endel på inntrykket ja.