Fra venner til noe mer?

Started by Bekr, June 19, 2014, 01:05:40 AM

Previous topic - Next topic

Bekr

Jeg har kjent en jente i lang tid, men ble veldig først veldig gode venner når hun flyttet 1 år til Mexico. Vi har snakket sammen hver dag ( i 1 år) over meldinger, kanskje 30 meldinger om dagen både frem og tilbake. Jeg har aldri tenkt på henne som noe annet enn en veldig god  venninne. Dette skulle vise seg å forandre seg litt nå som hun har kommet tilbake.

Jeg kjenner så å si alt om henne og vi har et veldig godt forhold. Problemet er at nå som jeg møter henne face-2-face etter et langt år, er det flere følelser som kommer samtidig. Vi er veldig mye sammen og det virker som om hun liker og vil være så mye sammen med meg som hun kan. Vi har begge enorm tillit til hverandre osv. Hun gir meg øyekontakt som varer litt mer enn det ville føles normalt, hun godtar fysisk kontakt og vi ler masse sammen. det virker som om hun føler litt det samme som jeg gjør. Hun har veldig mange gutte-venner, men jeg stiller kanskje litt høyere enn de aller aller fleste. Jeg får også komplimenter som at jeg er så snill, søt og  hyggelig osv.

Jeg blir først usikker da hun begynner å prate om masse gutter hun har møtt, hun synes er kjekke. Kan dette være for å prøve å gjøre meg litt sjalu eller tror dere jeg er stuck i friend-zone, og at alle de tegnene jeg har sett kanskje er "normale" signaler fra henne? Kanskje jeg også leter etter tegn?

Jeg er redd for å ødelegge et vennskap som er viktig, samtidig har jeg så lyst til å ta det til neste nivå. Hva gjør jeg?
Er ikke lett her i verden

Love

Vanskelig:) Men du kan prøve å bli mer utilgjengelig en stund og teste om hun savner deg. Ikke si ja til alt, men foreslå noe annet og se om hun føyer deg (ikke bare vil ha deg i sin fan-klubb).
Skape spenning ved at hun ikke vet helt hvor hun har deg før du prøver noe fysisk....humor kommentarer på at hun er keen på deg kanskje? Lodde stemningen;)

Bekr

Godt forslag! skal prøve å unngå meldinger en liten stund :) Kanskje en uke holder? Kommer litt ann på hennes reaksjon? Skal gi tilbakemelding på hvordan ting går 

Lisa

Jeg vet ikke om det er den smarteste løsningen, men hadde det vært meg ville jeg dratt på fylla og prøvd meg :P Da får du testet terrenget og har noe å gjemme deg bak om alt går til h******.

Greeneyed

Ser du har skrevet et annet innlegg litt lenger ned her .. Denne jenta, det er ikke hun bestevenninnen til eksen din, som også var på utveksling i et annet land, og som du har hatt mye kontakt med? I tilfelle kan det jo saken være litt vanskeligere. Er selvsagt fortsatt ikke umulig at det blir noe mer mellom dere, men jeg ville tenkt meg godt om først. Det kan hende det er best å holde forholdet på et vennskapelig nivå, og at det er det hun også tenker, selv om dere begge merker en tiltrekning.

Ellers er jeg enig med Lisa, i at fylla er en god anledning til å prøve seg :)