Til gutta (stil)

Started by Femininist, June 30, 2011, 18:38:55 PM

Previous topic - Next topic

piken

Tror nok det har mye med tidsepoker og hva man faktisk er vant til å se når det gjelder akkurat det der med bootcut (og andre ting for den del). Hvis du trives best med bootcut vil jeg anta at det er det du ser best ut i nettopp fordi du føler deg best da :)

Selv foretrekker jeg skinnyjeans og synes at hun dama på det nederste bildet du posta var råfin!

Spurte en kollega om dette med klesstil og ha sa bare: KISS - keep it simple stupid :)


Lisa

Quote from: Anugita on March 18, 2014, 06:57:58 AM
Også, fordi jeg er slem... Her MÅ dere vel være enig med meg om at det er ett sprengt pølseskinn, eller?



Jeg ser ei normal jente i ei flatterende bukse som strammer på de riktige stedene. Bootcut kunne kanskje hjulpet på å fordele vekten fra hoftene, og skape mer symetri, men til gjengjeld vil hele dama se større ut. Personlig tror jeg passform og trender er viktigere enn om buksen er bootcut eller skinny.

Knut

#92
Quote from: Love on March 18, 2014, 06:23:53 AM
Gutta bryr seg egentlig ikke så mye om det vi jenter putter masse tid, penger og energi i...sånn som klær og utseende. Mange jenter får aldri en kommentar fra kjæresten etter et frisørbesøk eller etter at de har kjøpt et nytt plagg...fordi han ikke ser det.
De fleste gutter jeg har spurt sier olabukse og t skjorte når jeg spør hva jenter ser best ut i... og de ser mer på kroppen enn klærne.
Tror de fleste jenter kunne spart noen kroner på å holde garderoben litt enklere;)
Det viktigste er uansett hva man selv føler seg vel i, fordi det gjør at man oppfører seg mer trygg og selvsikker:) Og smaken er vel som baken....
Du min skjønne dame, har skjønt det :)

Quote from: Love on March 18, 2014, 06:23:53 AM
Er forresten nysgjerrig på hva gutta mener om løshår, løs vipper og annet "juks" jenter bruker?
Forskjellige menn tiltrekkes av forskjellige visuelle aspekter ved ei jentes utseende, men generelt sett: Smink dere for å fremheve deres naturlige utseende, og ikke for å gjemme deres naturlige utseende bak en ny "sminke-maske".
En mann som synes at ansiktet til ei spesifikk jente er pent, vil synes at ansiktet hennes er pent med eller uten sminke.
Så prøv å skap denne look'en: "Forsterket/Markert Naturlig Utseende."

Perfekt bruk av makeup (min mening): http://klyker.com/wp-content/uploads/2013/08/girls-with-and-without-makeup-3-42.jpg
Overdreven bruk av makeup (min mening): http://data3.whicdn.com/images/61395406/original.jpg



Quote from: Anugita on March 18, 2014, 06:57:58 AM
Siden fargen ser ut til å være issuet (mannfolk  :o ) på skinny jeansen, så her er en i nøytral farge.. Bedre nå? Eller.. Dere likte jo skinny uansett, men la iallefall ikke fargen affisere dere i hva dere liker ;)
(Og ja, jeg synes fortsatt dama ser ut som ett sprengt pølseskinn)


Også, fordi jeg er slem... Her MÅ dere vel være enig med meg om at det er ett sprengt pølseskinn, eller?



Men lurer på om det kan ha noe med alderen å gjøre? Jeg er så gammel at jeg fremdeles HUSKER 80-tallet, og de eneste som gikk i superskinny da var homser som ville vise hele verden at de var nettopp det, og ble assosiert/forbundet med noe ekkelt... Synes på homoer har heldigvis endret seg siden den gang (hjelper å bli voksen og å forstå litt mer ;) )men kanskje mine fordommer mot disse buksene henger igjen fra den tiden? Jeg klarer jo heller ikke la være å le når jeg ser menn i trange jeans, fordi jeg synes det ser komisk ut...
Den øverste buksa er finere siden den ser ut til å sitte strammere nede ved ankelen, og ikke har så mange kurver, men for meg er det virkelig minimal forskjell på de. Hvis plagget viser en anelse eller mer av kroppsfasongen til jenta (som er det vi menn tenner på), så er det "riktig" plagg for oss. Det er utseende på ansiktet, formen på kroppen og den feminine energien deres vi tiltrekkes av, og ikke hvordan type bukse dere har. Vi menn tenner jo for eksempel på jenter som løper rundt i snekkerbukser i russetida...

Er jenta fysisk pen/sexy i mannens øyne, og hun har feminin utstråling = Garantert seksuell attraksjon, uavhengig av hennes kosmetiske/mote-messige klær/tilbehør.

Anugita

Så det du sier, Knut, er at vi bør tenke MINDRE på mote/hva dere liker men MER på passform og feminin utstråling?

Da spør jeg; hva/hvordan sender man feminin utstråling i noe så enkelt som joggesko, jeans og t-skjorte? (Som er ett helt vanlig hverdagsplagg for de fleste ;) )

Knipetak

Tenk så mye på mote etc dere vil imo. Det synes jo når du tar deg ekstra bra ut (og føler deg ekstra bra), det er bare ikke så mange gutter som nødvendigvis ser akkurat hva du har foretatt deg.

Potet

Generelt sett vil jeg tro (blir sikkert kjempegeneralisering farget av tilgjengelighetsbias) at en persons motestil og interesser gjenspeile hva han/hun foretrekker. Trener han mye vil han antageligvis foretrekke jenter som også er veltrente. Liker han selv å vise fram kroppen sin [aka vise mye hud], foretrekker han nok også at jenta også gjør det. Jeg tror menn som er opptatt av mote lettere legger merke til når jenter pynter seg litt ekstra, og foretrekker også jenter som bryr seg mer om utseende. Innenfor visse miljøer er det også visse maler (sosiale koder) for hva som blir sett på som attraktivt (lov), selv om det kanskje ikke gjenspeiler hva en person egentlig foretrekker (lyst). Menn som ikke bryr seg nevneverdig om mote, dvs. de aller fleste menn, foretrekker også at jenta også er mer enkel i klesveien. Disse legger heller ikke merke til om du klipper deg eller går med en ny topp, for de legger ikke merke til slike detaljer siden de selv bruker så lite tid på å tenke på hva de skal ha på seg. Jeg vil tro at mange av disse kan si om de liker et antrekk eller ikke, men klarer ikke å påpeke hvorfor de gjør det. Så lenge man ikke prøver å tiltrekke seg en gutt innenfor et miljø med andre tydelige koder (f.eks. mer laidback skatemiljø) vil jeg annse tettsittende klær som en sikker vinner. Det samme med en mer naturlig sminkelook. Høye hæler funker bra hvis du klarer å gå bra på dem og har en god holdning. Hvis du er ganske høy fra før av bør du passe deg litt, for mange menn vil føle seg truet av jenter som er på høyde eller høyere enn seg selv.

Feminin utstråling: Tiltrekkende kroppspråk i menns øyne, og samtidig vise varme. Øyne med tilstedeværelse (men kan også titte litt ned og opp for å virke mer uskyldig), smile og le og vis at du har det gøy, oppreist holdning, bevege seg med lange skritt og jevne bevegelser (remember to move those hips). Når jeg hører feminin utstråling tenker jeg på Victoria's Secrets Fashion Show med en gang. De modellene er blant jordas vakreste også fordi de lærer å ha en god utstråling på catwalken. Selvsikker (oppreist holdning og sexy gange), men samtidig varm og litt submissive (smiler og ser litt uskyldig på deg). Ikke vær aggressiv, og det å være bossy blir sett på som maskulint. Sikkert mer jeg ikke har tenkt på.

Personlig elsker jeg jenter som pynter seg. Jeg har svakheter for utrigning i ryggen, øredobber og generelt tettsittende passform. Høyt liv er det få som kler, det samme med knallrød leppestift og rett pannelugg. En trang topp er digg, og jenter i tettsittende treningstøy er også noe som gjør meg temmelig yr.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Knut

Quote from: Anugita on March 19, 2014, 23:22:15 PM
Så det du sier, Knut, er at vi bør tenke MINDRE på mote/hva dere liker men MER på passform og feminin utstråling?
Quote from: Knipetak on March 20, 2014, 00:13:24 AM
Tenk så mye på mote etc dere vil imo. Det synes jo når du tar deg ekstra bra ut (og føler deg ekstra bra), det er bare ikke så mange gutter som nødvendigvis ser akkurat hva du har foretatt deg.
Jeg er enig i det Knipetak og Potet også sier, siden det selvfølgelig hjelper/er mer tiltrekkende når ei jente har på seg "fine/sexy" klær framfor "stygge" klær. Uten tvil.
Men klærne til ei jente er ikke den avgjørende faktoren for menn.

Men hvis dere vil se så sexy ut som mulig i klær, for å maksimalisere den visuelle attraktiviteten deres: Ja, tenk mer på passform og hva som kler dere personlig, framfor hva som er "siste mote" osv., samt også hvilke klær som har en seksuell assosiasjon. Visuelt sett så tiltrekkes vi menn seksuelt av den deilige formen på kroppen deres (og av ansiktet deres); så klær som enten gir et hint eller en tydelig indikasjon på hvordan kroppen deres ser ut, eller klær som er assosiert med sex, er sexy. :)

Og siden alle menns seksuelle attraksjon er mest forårsaket av det visuelle, så tror jeg derfor at det er det samme om jenta er chubby eller slank. De mennene som tiltrekkes av chubby jenter, tror jeg ønsker å "se" en chubby kropp gjennom klærne, på samme måte som de mennene som tiltrekkes av slanke jenter ønsker å "se" en slank kropp gjennom klærne.



Quote from: Anugita on March 19, 2014, 23:22:15 PM
Da spør jeg; hva/hvordan sender man feminin utstråling i noe så enkelt som joggesko, jeans og t-skjorte? (Som er ett helt vanlig hverdagsplagg for de fleste ;) )
Hvilke klær/tilbehør som gir en feminin utstråling har nok du mer peiling på enn meg. Men for å gjøre det helt enkelt: Jentefarger, jentebukser, jentesko (hvis det er noe som heter det lenger?), jentetopper, jentegensere, jentebelter. Altså klær som er typisk feminine.

Når jeg skrev feminin utstråling, så mente jeg å uttrykke den type "energien/vibben" som er et kvinnelig særtrekk, og ikke hvordan klær ei jente bruker (selv om klærne hennes også hjelper med å uttrykke femininitet).
Potet skrev mye bra om hva feminin utstråling innebærer, men jeg vil utdype det litt mer.

Min definisjon av femininitet:
- Emosjonell/animert/"levende", både vedrørende positive og negative følelser.
- "Submissiv/etterfølger" (ikke ta dette på feil måte...). En væremåte som uttrykker at dere ser opp til/beundrer/respekterer deres mann, og prøver å imponere han med deres validerings-søkende kroppspråk og ved å gi han deres positive "energi"/følelser og deres oppmerksomhet.

Tenk på et stereotypisk scenario hvor en mann står og holder rundt ei jente, ansikt til ansikt. Mannen er litt høyere enn jenta, og han ser ned på henne med et betryggende, varmt og selvsikkert smil. Samtidig ser jenta opp på han med dådyr-øyne, litt hevede øyenbryn og et stort og bredt smil.
Den beundringen/respekten som jenta har for mannen i det scenarioet der, er det jeg mener med feminin utstråling. Og når dere møter en mann som dere virkelig er seksuelt tiltrukket av (og eventuelt etter ha blitt trygg nok på han), så starter dere automatisk å utstråle disse tydelige og subtile feminine signalene som indikerer at dere er "submissive"/villige til å "overgi dere" til mannen, og at dere vil imponere han i et håp om å bli valgt av han/beholde han.

Så det å utstråle feminin energi er egentlig ikke noe dere trenger og konsentrere dere om bevisst, siden det forekommer naturlig hvis dere møter en mann som dere virkelig er seksuelt tiltrukket av (og som dere er trygge nok på). Dere opplever en "star-struck" effekt, slik som når fjortis-jenter møter sin favoritt-kjendis, og dere vil gjøre "alt" for å virke attraktive/interessante for han.

Anders GV

QuoteMen klærne til ei jente er ikke den avgjørende faktoren for menn.
Finnes det en avgjørende faktor for oss menn?
Jeg personlig har droppet flere jenter kun pga elendig klesstil.

Anugita

Og med rett pannelugg mener dere denne typen, og ikke denne som er veldig populær for tiden, eller ser dere ikke forskjell?

Quote from: Anders GV on March 20, 2014, 04:37:12 AM
Jeg personlig har droppet flere jenter kun pga elendig klesstil.

Og hva er elendig klesstil, i dine øyne?

Love

Jeg tenker at det er lettest å "trå feil" om man overdriver pynten i en eller annen retning, og det blir "trashy". Dersom du sminker deg så skal det fortsatt se ut som deg. Dersom du pynter deg, ta bort sånt som "stenger for utsikten", dvs virker forstyrrende for helheten. Menn liker best langt hår, uten noen "frisyre" så hestehale er det lengste du behøver å gå....
Man kan framheve kropp uten å se billig ut, og endel typiske moteplagg fra kjeder som H&M er bare "stygge", dvs forstyrrende...trekker fokus bort fra jentas egentlige skjønnhet.
Er du i tvil om et plagg...dropp det:) Feminitet er mye utstråling og flørt. Og smilet er det viktigste du kan ta på deg;)

Potet

Quote from: Anugita on March 20, 2014, 04:56:23 AM
Og med rett pannelugg mener dere denne typen, og ikke denne som er veldig populær for tiden, eller ser dere ikke forskjell?

Quote from: Anders GV on March 20, 2014, 04:37:12 AM
Jeg personlig har droppet flere jenter kun pga elendig klesstil.

Og hva er elendig klesstil, i dine øyne?
Sistnevnte hårsveis er mye bedre enn den første du linker til, men jeg foretrekker helt klart skeiv pannelugg hvis du først skal ha noen form for pannelugg.

Hva jeg ikke liker: Kler du deg slutty kommer jeg aldri til å vise meg offentlig med deg. Har du store pupper blir det rett og sett for vulgært om du har for stor utrigning. Er du ganske stor er ikke jeg så glad i veldig tettsittende klær, men det kan vel så mye være fordi jeg ikke tiltrekkes av store jenter. Ellers er too much skikkelig turn off, med kroneksempelet Mariann Thomassen. Veldig alternativt liker jeg heller ikke, og de som absolutt må vise fram sin sykt kule personlighet gjennom klesstilen sin har jeg vanskelig for å ta helt seriøst. Hatter er jeg heller ikke så glad i. Lue er det derimot mange jenter som kler :). Snekkerbukse er det styggeste som finnes. Uggs synes jeg faktisk ikke er så ille, men crocs er lite pent.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Knut

#101
Quote from: Anders GV on March 20, 2014, 04:37:12 AM
QuoteMen klærne til ei jente er ikke den avgjørende faktoren for menn.
Finnes det en avgjørende faktor for oss menn?
Ja, det mener jeg det finnes. Jeg mener de avgjørende faktorene som gjør ei jente uattraktiv for en mann, er når hun ikke er visuelt tiltrekkende i hans øyne, eller hvis hun har ekstremt lav selvfølelse, eller har en personlighet og etiske verdier som kolliderer ekstremt med mannens.

Quote from: Anders GV on March 20, 2014, 04:37:12 AM
QuoteMen klærne til ei jente er ikke den avgjørende faktoren for menn.
Jeg personlig har droppet flere jenter kun pga elendig klesstil.
Det kan godt hende jeg tar feil, siden det er vanskelig å vite noen ting om noen andre enn meg selv. Men basert på mine observasjoner av andre menn, og meg selv, så er ei jentes klesstil ikke blant de avgjørende faktorene for en mann, under introduksjons-fasen.

Merk at det forrige innlegget mitt handlet om introduksjons-fasen (første gangen man møter ei jente), og ikke om forholds-fasen. I forholds-fasen forstår jeg at ei jentes klesstil kan ha betydning for mannens valg av jente, siden det noen ganger/ofte er forskjell på de jentene man ville rotet med, og de jentene man ville hatt et forhold med.

Men hvis du tenker deg at du møter den fineste jenta du noen ganger har sett (ansikts-messig, kroppsfasong-messig og personlighets-messig), men at hun har på seg klær som er helt grusomme i dine øyne; ville det da ført til at du hadde droppet henne, under introduksjons-fasen?
Med andre ord: Var de jentene du droppet på grunn av elendig klesstil, kun jenter som bare var litt visuelt tiltrekkende for deg, og/eller at de hadde veldig uattraktive personligheter for deg?
Og var det under introduksjons-fasen at du droppet de, eller var det etter det første møtet, altså under forholds-fasen/"relasjons-fasen"?

Anders GV

QuoteMen hvis du tenker deg at du møter den fineste jenta du noen ganger har sett (ansikts-messig, kroppsfasong-messig og personlighets-messig), men at hun har på seg klær som er helt grusomme i dine øyne; ville det da ført til at du hadde droppet henne, under introduksjons-fasen?
Om du husker fra klesstil-delen under bootcampen, den delen med bilder av samme kar med feil og riktig klær/passform?
Akkurat det samme skjer for damer som går med dårlig klesstil.
Har dama i eksemplet ditt en helt horribel klesstil med feil fargevalg er det umulig å se at hun faktisk er så fin som du skal ha det til.
Om hun i tillegg sminker seg feil, er det store sjanser for at jeg ikke engang åpner henne.

Love

haha...jeg har kledd meg veldig dafft med vilje (på fest) for å signalisere at jeg bare vil slappe av og ikke er på sjekkern, uten at det hjalp nevneverdig:D

Knut

Quote from: Anders GV on March 20, 2014, 15:19:57 PM
QuoteMen hvis du tenker deg at du møter den fineste jenta du noen ganger har sett (ansikts-messig, kroppsfasong-messig og personlighets-messig), men at hun har på seg klær som er helt grusomme i dine øyne; ville det da ført til at du hadde droppet henne, under introduksjons-fasen?
Om du husker fra klesstil-delen under bootcampen, den delen med bilder av samme kar med feil og riktig klær/passform?
Akkurat det samme skjer for damer som går med dårlig klesstil.
Har dama i eksemplet ditt en helt horribel klesstil med feil fargevalg er det umulig å se at hun faktisk er så fin som du skal ha det til. Om hun i tillegg sminker seg feil, er det store sjanser for at jeg ikke engang åpner henne.
Jøss, virkelig..? Det er i så fall helt annerledes enn hvordan det er for meg.
For meg er det slik at hvis jeg ser ei jente som har et veldig pent/"perfekt" ansikt i forhold til min personlige/biologiske "ansikts-preferanse", samtidig som hun også har en kjempe fin/sexy kroppsfasong, så kunne hun da ha hatt på seg hva som helst uten at det hadde gjort meg mindre seksuelt tiltrukket av henne. Så sant hun har på seg klær som gjør ansiktet hennes synlig da, og som gjør kroppsfasongen hennes tydelig nok. (For eksempel "burka" ville altså vært et umulig klesplagg.)

(Merk: Dette eksemplet er i konteksten av at jeg møter henne for første gang/under introduksjons-fasen, og omhandler kun visuell/utseendemessig tiltrekning.)

Quote from: Anders GV on March 20, 2014, 15:19:57 PM
Om hun i tillegg sminker seg feil, er det store sjanser for at jeg ikke engang åpner henne.
Enig i det. Men for meg skal ei jente ha sminket seg ganske mye feil/overdrevet for at hun skal kunne se stygg ut på grunn av sminken sin - hvis hun har et ansikt som, uten sminke, samsvarer med min personlige/biologiske "ansikts-preferanse" hos ei jente.