Betytningen av klær?

Started by Selveste, March 30, 2012, 19:51:29 PM

Previous topic - Next topic

Selveste

Følte denne hørte mer til generelt enn klær og stil.

Spørsmålet mitt er som følger: Hvor mye er klær av betydning når du skal sjekke opp en dame?

Grunnen til at jeg stiller dette spørsmålet er fordi jeg har hatt venner som har kledd seg som dasser, men likevel dratt mange damer. Jeg har også hatt venner som har kledd seg uklanderlig, men likevel failet totalt på damefronten. Selv om jeg personlig elsker å kle meg bra, tror jeg den største effekten den har er på egen selvtillit, og ikke hva folk synes om deg.

Ved spørsmålet må vi gå utifra at egen selvtillit ikke påvirkes av klærne - med andre ord at man føler seg like bra i stygge og pene klær.

Jungeldyret

QuoteHvor mye er klær av betydning når du skal sjekke opp en dame?

Klær betyr en del, men det viktigste er at du er normal.
- eks: Skal du sjekke opp en "sosse jente" og du kommer med gangster klær vil du automatisk ikke ha like mye Verdi og lov. Med mindre du er Eminem ;)
- Har merket det selv på vestkant utesteder at hettegenseren og "normale" klær blir litt under dems sitt nivå. Skal jeg sjekke jenter på vestkantsteder blir det fra nå av litt penere klær.

piken

Slik jeg ser det så blir klær like viktig som det generelle utseendet når man skal sjekke damer (eller menn). Det vil mao ikke ha så mye å si i den store sammenhengen hvis du er en awesome person på alle andre området, men det vil være en stor fordel å være velstelt i tøyet og ha tøy som passer til din kropp når man er i situasjoner hvor man fort kan siles vekk pga utseende.

Derfor tror jeg det med å være normal er et viktig stikkord. Men samtidig så må man også tenke på hva slags type jenter/gutter man ønsker å tiltrekke seg. Som Jungeldyret sier, så tar han på seg litt andre klær når han skal sjekke jenter på vestkanten.

Personlig liker jeg litt mer alternative/rocka klær og velger å gå i dette selv om jeg skulle gå ut på vestkanten, da jeg ikke er interessert i typiske vestkantgutter. Jeg signaliserer med min stil at jeg liker gutter som "ikke er som alle andre". Men samtidig passer jeg jo på å ikke ha alt for sær stil når jeg går ut også, for å ikke utelukke for mange.

Ole GV

Klær (passform) er viktigere en mange gutter tror.

Merker klart forskjell etter jeg fikk gode tips på bootcamp. Jeg trodde jeg kledde meg ganske bra tidligere, og har brukt mer penger en gjennomsnittet på dette de siste årene.

Jeg hadde derimot ikke tenkt så mye på passform som jeg burde


http://www.0330.no/2010/12/klr-og-stil-bukser.html

Sjekk ut Zack Effron (bilde). Bytt ut hans klær med dobbelt så store bukser og en for stor t-skjorte som han hadde stappet nedi buksa, så hadde resultet vært ganske annerledes :)
Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

VB

Personlig mener jeg det har ikke så mye å si så lenge du ser ok ut, men bra kles stil kan trekke deg opp mange hakk (eller ned mange hakk hvis gjort fryktelig feil). Det blir som utseende, det har ikke sinnssykt mye å si sammenlignet med personlighet og kroppsspråk, men det kan trekke deg opp mange hakk hvis du ser bra ut.

Hvis du virkelig er langt over gjennomsnittet vil det gjøre ting mye lettere for deg, men det er ikke nødvendig. Noen jenter vil også være ekstremt kresne når det kommer til kles stil, så med dem vil du nok ikke komme langt hvis du ikke passer deres stil. Men dette gjelder alle ting, noen jenter vil bare ikke like deg pga visse ting ved ditt utseende eller personlighet og det kan man ikke fikse.

Men jeg har for eksempel sjekka goth jenter mens jeg gikk med en mer casual/rock stil, så det er fullt mulig å sjekke på kryss av stiler osv.. For meg vil jeg si at bedre klesstil og utseende generelt har hatt størst effekt pga selvsikkerheten som kommer med det. Men nå er ikke jeg over gjennomsnittet på noen av delene, jeg har bare dratt meg opp fra under gjennomsnittet til rundt gjennomsnittlig.