Bartender

Started by Bleu, February 10, 2013, 20:07:43 PM

Previous topic - Next topic

Bleu

Har noen hær jobbet som bartender?

Jeg tenkte å ta et bartender kurs. Jeg skjønner at det ikke fikser alt. det som er at akkurat nå har jeg en jobb som verken er kul eller betaler særlig bra samtidig som jeg bruker veldig mye tid på byen hver uke. Drikker ikke mye men går ut ofte.

Håper å forbedre livs rammen min litt. Bedre jobb.. mere morro. Hva tror dere?

Judge

Jeg tenker at det kanskje er bedre å ha en jobb på dagtid. Så kan du heller ha fri på kveldene til å treffe jenter. Har ikke jobbet i bar selv, men det virker som de er alt for opptatt til å gjøre noe annet enn jobben sin, i alle fall i helgene. Man får automatisk en høyere status, men spørs om det er verd det når du heller kunne ha brukt tiden på interaksjon med jenter? Bare en tanke :)
Tilsett litt salt og server.

babyface

Syntes selv det er kjempe gøy å mixe drinker, og skal søke jobb. blir en slags hobby-jobb. Det er en fin måte å kombinere jobb og uteliv.
Har jobbet en del i bransjen som servitør og oppvask, så kjenner til en del bartendere. Det jeg har erfart er att det er veldig slitsomt dersom det er snakk om jobb på fulltid. Mange lange netter, slitsomme kunder, som regel lav lønn, og ofte mye stress. Mange slutter etterhvert.

Likevel visst man liker jobben og er interessert, så tror jeg det er en topp jobb så lenge det ikke blir for mye.
Du har ikke nødt til å ta kurs for å bli bartender, men det er en fordel. Finnes jo kurs hvor man drar til utlandet i en periode, f.eks. disse: http://h-butler.no/kurs_1/ .

Men visst du tenker i forhold til sjekking, så må jeg si meg enig med Judge, mye bedre å gå ut selv :)

Tingles

Bartender er flott for networking da, blir kjent i utelivsbransjen og det er ikke feil, kjenner noen tidligere bartendere som fikk god valuta i form av damer og fester ved å være bartender :)
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

Potet

Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

--WTF?--

Quote from: Judge on February 10, 2013, 21:41:59 PM
Man får automatisk en høyere status, men spørs om det er verd det når du heller kunne ha brukt tiden på interaksjon med jenter? Bare en tanke :)

Har aldri jobbet som bartender, men har jobbet som DJ og kan bekrefte at dette stemmer.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.