BC 24 til 26 mai, tips ønsket.

Started by pompel9, April 25, 2014, 19:09:24 PM

Previous topic - Next topic

pompel9

Hei.

Jeg har meldt meg på BC fra 24 til 26 mai. Og ønsker noen tips for å forberede meg.

Først litt om meg selv. Jeg er en mann i 30 årene. Jobber i butikk, og har enorme problemer med å starte en samtale med fremmede. Jeg vet, det høres litt teit ut. Jeg har ingen problemer med å hjelpe folk, spørre om de trenger hjelp, gi de råd når de lurer på noe. Men å starte ensamtale, og enda verre, holde en samtale igang er veldig vanskelig for meg.
Har vært anti-sosial i mange år, og prøver nå å komme ut av det.

Når det kommer til det sosiale, så har jeg mest trøbbel med å gå fram til ei dame og starte en samtale.

Hadde satt pris på noen tips, som jeg kan bruke som øvelser frem til BC.

Jeg har prøvd tipset om å si hei til mange så mange folk som mulig. Det nytter lite å kunne si hei til alle, men ingenting etter det. Hjernen min blokker ut, og jeg klarer ikke tenke ut noe jeg kan snakke om.

Gleder meg til BC. ser frem til å møte nye folk og lære hvordan jeg kan sjekke opp damer.

Stanley

#1
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

pompel9

#2
Takk for tipset.

Jeg har prøvd tidligere med å diskutere været eller snakke om noe aktuelt. Dessverre dør samtalen ut med en gang, siden jeg ikke klarer å holde samtalen gående.

Jeg har som regel mest problemer med det med fremmede. Nå har jeg ikke så mange venner, og er ikke veldig sosial så jeg er ekstremt rusten på dette.
Dessverre må jeg si at jeg har blitt en enstøing. Og har problemer med å komme ut av den situasjonen. Det hadde vært en fordel om jeg kunne funnet meg noen nye venner. Men jeg går i sirkel. Er dårlig sosialt og trenger trening, men jeg trenger det sosiale for å skaffe meg nye venner. Jeg kjører i rundkjøringen, men klarer ikke å finne veien ut selv (håper noen forstår hva jeg mener)

Jeg har hørt at instruktørene er dyktige, men jeg er redd for at de får en alvorlig utfordring med meg.

Edit: Beklager, jeg ser at denne posten ser veldig negativ ut. Jeg har meldt meg på BC for å prøve å bryte ut av sirkelen jeg har havnet i.

Northwind

Tror ikke du trenger å forbedre deg så voldsomt nye egentlig.
Sånn generelt, aksepter at du ikke er verdens beste i begynnelsen og at noen samtaler kan bli kleine, det gjør egentlig ingenting å bli avvist fra samtaler.
Og et lite tanke-eksperiment..Hvordan ville du sjekket opp ei jente om du ikke kunne bruke ord, bare ansiktsmimik, blikk, kroppsspråk og din egen trygghet? Hvordan ville du vist at du hadde nok verdi til å kysse ei fremmed dame uten å si noe først?
Er du trygg på deg selv, så trenger du faktisk ikke å si så mye for å bli likt.

Dessuten så ser jeg på det å ikke skravle så mye som en FORDEL. Om du likevel er trygg på deg selv vil det skape mer spenning mellom deg og ei jente, da det vil bli flere pauser med blikk-kontakt istede for prat.

Gjør som instruktørene sier og gi litt F.. i utfallet. Du er nok mye bedre en det du tror :)

pompel9

#4
Quote from: Northwind on April 25, 2014, 20:07:13 PM
Tror ikke du trenger å forbedre deg så voldsomt nye egentlig.
Sånn generelt, aksepter at du ikke er verdens beste i begynnelsen og at noen samtaler kan bli kleine, det gjør egentlig ingenting å bli avvist fra samtaler.
Og et lite tanke-eksperiment..Hvordan ville du sjekket opp ei jente om du ikke kunne bruke ord, bare ansiktsmimik, blikk, kroppsspråk og din egen trygghet? Hvordan ville du vist at du hadde nok verdi til å kysse ei fremmed dame uten å si noe først?
Er du trygg på deg selv, så trenger du faktisk ikke å si så mye for å bli likt.

Dessuten så ser jeg på det å ikke skravle så mye som en FORDEL. Om du likevel er trygg på deg selv vil det skape mer spenning mellom deg og ei jente, da det vil bli flere pauser med blikk-kontakt istede for prat.

Gjør som instruktørene sier og gi litt F.. i utfallet. Du er nok mye bedre en det du tror :)

Takk for boosten :)

Jeg er kanskje det, men jeg trenger hjelp. Så jeg ser veldig frem til BC.

Tenkte bare at jeg kunne få noen tips, så jeg kan trene litt før BC.


Vet ikke om det er mulig, men jeg ønsker hjelp til å plukke ut noen nye klær. Tror jeg leste litt om at dere tilbyr det hvis man ønsker det på BC. Er dette en mulighet?

Spørsmålet ditt er interessant. Jeg tror det viktigste er å bruke øye kontakt og berøring.
Men man trenger en samtale for å holde det gående.
Det er jo en grunn til at de kaller det pinlig stillhet.

Jeg er ikke ute etter å bli super sosial, men jeg ønsker å bryte ut av skallet mitt.

Stanley

#5
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Knipetak

Jeg fikk hjelp med klær på lørdagen på min BC, regner med de fortsatt tilbyr det. Var ikke spesielt dyrt.

Kan ikke se noen grunn til at du skal være noe vanskeligere enn den jevne BC-deltaker. De fleste tar jo BC fordi de vil ha hjelp, og hjelp får du :)

Love

Jeg tenker jo at dersom du jobber i butikk vil anledninger by seg hele tiden:) Men kanskje du skal øve på "ufarlige" mennesker, typ hvem som helst som har tid til en prat:D Jeg har jobbet i butikk og vet at innimellom kommer det folk bort som av en eller annen grunn kjeder seg eller har lite liv/god tid ellers (typisk pensjonist eller liknende), og da kan du øve på å stille åpne spørsmål og lytte, og stille flere spørsmål for å "holde en samtale i gang", folk elsker å prate om seg selv.
Når du har underholdt noen slike "ufarlige" samtalepartnere vil du oppdage hva som får folk på gli i forhold til å prate mer med deg. Og så kan du benytte det som funker på dem til å forsøke å prate med flest mulig vanlige folk, og etter hvert også jenter;)

pompel9

Quote from: Knipetak on April 26, 2014, 03:51:57 AM
Jeg fikk hjelp med klær på lørdagen på min BC, regner med de fortsatt tilbyr det. Var ikke spesielt dyrt.

Kan ikke se noen grunn til at du skal være noe vanskeligere enn den jevne BC-deltaker. De fleste tar jo BC fordi de vil ha hjelp, og hjelp får du :)

Det høres bra ut :)

Håper de fortsatt tilbyr det. Hvor mye ekstra måtte du betale?

pompel9

Quote from: Love on April 26, 2014, 14:36:36 PM
Jeg tenker jo at dersom du jobber i butikk vil anledninger by seg hele tiden:) Men kanskje du skal øve på "ufarlige" mennesker, typ hvem som helst som har tid til en prat:D Jeg har jobbet i butikk og vet at innimellom kommer det folk bort som av en eller annen grunn kjeder seg eller har lite liv/god tid ellers (typisk pensjonist eller liknende), og da kan du øve på å stille åpne spørsmål og lytte, og stille flere spørsmål for å "holde en samtale i gang", folk elsker å prate om seg selv.
Når du har underholdt noen slike "ufarlige" samtalepartnere vil du oppdage hva som får folk på gli i forhold til å prate mer med deg. Og så kan du benytte det som funker på dem til å forsøke å prate med flest mulig vanlige folk, og etter hvert også jenter;)

Nå jobber jeg i en butikk der jeg har liten tid til å prate med kundene. Vi er for få ansatte på jobb, så arbeids oppgavene tar mesteparten av tiden. Eneste tiden jeg har til å prate med kunder er hvis det er lite folk og jeg sitter i kassa.

Men jeg skal prøve det ut når jeg får tid til det. Takk for tipset :)

Stanley

#10
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Jungeldyret

Det beste utgangspunktet du kan ha er at du ikke har lært deg noe de må rette på.
Altså noe de må "unlearne deg" , eks at du har lest noe fra andre forumer osv.

Ellers tror jeg du skal være i trygge hender. Det jeg kan anbefale deg er å daglig leke med tanken og forberede deg til at du faktisk skal på BC, at det kommer til å hende at du skal snakke med fremmede.
Dette vil gjøre det enklere for deg når den tiden kommer.

Lykke til, jeg har stor tro på at du klarer dette med glans! Gled deg!

Knipetak

Quote from: pompel9 on April 27, 2014, 19:37:14 PM
Quote from: Knipetak on April 26, 2014, 03:51:57 AM
Jeg fikk hjelp med klær på lørdagen på min BC, regner med de fortsatt tilbyr det. Var ikke spesielt dyrt.

Kan ikke se noen grunn til at du skal være noe vanskeligere enn den jevne BC-deltaker. De fleste tar jo BC fordi de vil ha hjelp, og hjelp får du :)

Det høres bra ut :)

Håper de fortsatt tilbyr det. Hvor mye ekstra måtte du betale?

Som Stanley sier, betalte ikke noe ekstra. Mente at klærne ikke var spesielt dyre :)

Roark

#13
.....

Stanley

#14
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.