TV-serier

Started by Stemning, December 13, 2011, 11:49:13 AM

Previous topic - Next topic

Stemning

Eksamenstiden er over! TV-serier skal angripes :D I den forbindelse lurer jeg på om noen har noen forslag til kjekke serier?

Jeg ser helst på serier i følgende kategorier: (hehe jeg innser at listen over sette serier ikke stemmer overens med ønskede serier, men nå trenger jeg ikke ta hensyn til hva dama vil se så det er derfor ;) )

Spenning
Bra drama(men da må det gjerne være noe spenningsmoment i tilleg)
Episk
Historisk
Setting satt i gamle dager
SciFi
Fantasy
High School/College

Serier jeg har sett:
Game of Thrones, Lost, Dexter, Spartacus, Battlestar Galactica, Band of Brothers, The OC, 90210(den nye), Vampire Diaries, King of Queens, Friends, Blue Mountain State, Entourage, Scrubs, How I met your Mother, Harper's Island, The Big Bang Theory

Eh

#1
Serier jeg liker og kommer på i farta:

Dexter
The Walking Dead
The Cleveland Show
Family Guy
The Big Bang Theory
Generation Kill
The Pacific

Edit: Breaking Bad, Sopranos, Weeds og Mad Men må jo også med


Femininist

Gossip girl og House er favorittene.

Kan også anbefale;
90210,
True Blood,
Drop dead diva,
Chuck,
Greys Anatomy,
Frustrerte Fruer,
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

guffen

Dag
Etaten
Simpsons
In treatment
Corleone

deepArne

Quote from: Stemning on December 13, 2011, 11:49:13 AM
Eksamenstiden er over! TV-serier skal angripes :D I den forbindelse lurer jeg på om noen har noen forslag til kjekke serier?
Graturlerer! Eg anbefaler Twin Peaks. Elles er Peep Show bra viss du likar The Office-humor. Og så har vi jo ein eigen tråd om Klovn.

Gaffateip

Siden ingen har nevnt Suits, får jeg anbefale den! Og så er Archer gøy.

veroni2011

Gossip Girl. Ser du har med the OC på lista di, og da vil nok Gossip Girl funke for deg. I tillegg får du også tips om klesstil. Spesielt hvis du liker den litt preppy stilen. Gutta her kan kle seg..

mortenoe

Jeg anbefaler Shameless(US) sterkt. Liker også Suits, pluss en hel del serier som er nevnt her allerede.
Liker du drama kan jeg anbefale Friday Night Lights, mye drama, men serien er fengende.

Supernatural
Californication
House
The mentalist

Tror du vil bli hooked av noen her :) Bra du har mye tid!
Er du klein eller?

Potet

Den mest undervurderte serien: Nip/Tuck! En skikkelig alfamann i hovedrollen som man kan lære mye av med tanke på kroppspråk og selvtillit (dog er han narsisist så det holder så man må kunne sile ut litt av det han gjør :p), en god historie hvor du bryr deg om karakterene, tar opp etiske dilemmaer som få andre serier, mange morsomme kommentarer og mye bra damer. Ingen andre serier er god på så mange områder. Du har andre serier som er morsommere, har enda bedre historie o.s.v., men summen av alle sidene ved Nip/Tuck gjør det til den meget god serie som jeg anbefaller på det varmeste.

Ellers kan jeg også anbefalle Californication. Også en tv-serie som er bra med tanke på kroppspråk og hvordan mann kan snakke med det mostsatte kjønn. Veldig morsom serie er den også.

Gossip Girl er som sagt veldig bra for å få tips om klesstil + at Chuck Bass har et knallbra kroppspråk som man kan lære av. Til tross for at det er en litt mer jenteserie, er det absolutt ikke ille. Og så er det ikke negativt er det er så mange digge jenter i serien :)

True Blood. Twilight på bol og ecstasy. Mye nakenhet, vold, blod og gørr. Mange morsomme og spennende og uforutsigbar historie. Stadig mer av en ukjent verden åpenbares. Vampyrer blir ikke kulere enn dette.

It's Always Sunny in Philadelphia. Seinfeld på crack er det serien blir sammenlignet med. Useriøes og morsom serie. Hovedpersonene er kortenkte og tenker kun på seg selv. Slikt blir det mye backstabbing og hysteriske scener av.

Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Stemning

Takk for alle svar, jeg har sett meg ut noen som jeg har hørt om fra før av også som jeg tenker å teste i første omgang:

Niptuck
Gossip Girl
Dag
Walking Dead
The Wire

Har noen sett Deadwood? Western/goldrush greier eller noe fra HBO.. Liker litt sånne kostymegreier/gamle dager.

mortenoe

Quote from: Stemning on December 13, 2011, 16:06:09 PM
Takk for alle svar, jeg har sett meg ut noen som jeg har hørt om fra før av også som jeg tenker å teste i første omgang:

Niptuck
Gossip Girl
Dag
Walking Dead
The Wire

Har noen sett Deadwood? Western/goldrush greier eller noe fra HBO.. Liker litt sånne kostymegreier/gamle dager.

Legg piloten til shameless(US) på lista de også :)
Er du klein eller?

Eh

Jeg glemte jo to av de morsomste seriene som finnes; Arrested Development og Flight of the Conchords!

sweet

Quote from: Stemning on December 13, 2011, 16:06:09 PMLiker litt sånne kostymegreier/gamle dager.

Kan ikke se du har sett noen av disse:

Boardwalk Empire
Rome
Treme
Six feet under
Mad Men
Deadwood

Anbefales på det varmeste!!

Tv-serier: mitt favorittsamtaleemne med gutta på byen ;)
Led meg ikke inn i fristelse, jeg kan finne veien selv.

Complex

Veldig mye bra her! Har sett alt for mye serier allerede...

Kan dog anbefale den litt ukjente serien "White Collar"
Kriminalitet, utrolig god klesstil og i alt en solid serie

Cadillac

Følgende er obligatorisk:

The Shield
Sons of Anarchy
The Wire
Sopranos
Boardwalk Empire
Breaking Bad
It's always sunny in philadelphia (verdens beste komiserie)
Deadwood