Hvordan avvise jenter som er "under standard"?

Started by FatBoy, March 19, 2013, 15:17:19 PM

Previous topic - Next topic

Andreas GV

Hmm... Har skrevet en artikkel om "Hvordan slå opp" : http://www.0330.no/2012/02/hvordan-sla-opp-med-kjresten.html#.UUpXkhxWySo

Der skriver jeg litt om hvorfor mange gutter er redde for å såre jenter, fordi de er redde for å havne i drittsekk-rollen og fordi det kan virke som at jenter tåler mindre enn gutter (fordi de lettere VISER følelsene sine).

Jenter tåler avvisning like bra som gutter, men de viser følelser mye tydeligere, så det kan fort virke som de blir mye mer lei seg enn de faktisk er. Vi gutter kan fort tenke at "Oi shit, hadde jeg reagert sånn hun gjør nå så hadde det betydd at jeg VIRKELIG var lei meg. Stakkars jente, hun er sikkert helt knust!"

FatBoy

Quote from: Kaizer on March 21, 2013, 20:27:37 PM
Quote from: Ananas on March 21, 2013, 18:32:44 PM
Jeg tror jenter føler mer enn gutter generelt, og ikke bare at vi viser det mer.

Hva får deg til å tro det?
Det er noe hun føler...

FatBoy

#17
Yoyo!

Jeg må avslutte denne tråden med en historie, for jeg møtte disse chicksa etter stengetid i går! Check it:

Etter å ha vært på Lawo i går og møtt noen av forumgutta, uten hell forøvrig, dro jeg for å møte en kompis så jeg skulle låne sofaen. Møtte dem ved youngstorget og når jeg runda hjørnet, LO AND BEHOLD! De sto sammen med den jentegjengen fra Søndag som jeg snakker om i denne tråden.. De var i ferd med å sette seg inn flere taxier, en hel gjeng, dem pluss noen karer.

Jeg hilste på et par av jentene, MEN en av dem ville ikke engang se på meg! Dette var fordi hun innpåslitne fra Søndag hadde fortalt henne om hvor stort rasshøl jeg da tydeligvis var.. (Hva faen liksom? Er jeg et rasshøl fordi jeg ikke ville ha henne nå?? Fordi hun er tett i nøtta og ikke tar et hint...) (Hun innpåslitne var ikke der btw)

Men ei annen som likte meg godt ville ha meg med på nach. Jeg sa jeg ikke ville siden venninna deres ikke hade folkeskikk nok til å hilse på meg engang. Men jeg lot meg overtale siden kompisene mine ville prøve seg.

På nach var det mega-weird stemning! Gutta unngikk øyenkontakt og jeg måtte på en måte bare heve stemmen og si "Hei, jeg heter FatBoy" for å i det hele tatt bli acknowledged. Hun ene jenta nevnt over ville jo heller ikke se på meg. Ei annen jente der ville ikke si navnet sitt når jeg introduserte meg.
Meg: "Hei. Fatboy heter jeg."
Hun: "Vet dere hvordan man skifter musikk?"
Meg: "ehh." (Så henne inn i øynene som "yo wtf.. jeg prøver å hilse på deg her) og gjentok: "Fatboy"
Hun: "Vet dere hvordan man skifter musikk eller?"
Meg: "......." rista på hodet sakte og tok meg til panna over denne gjengens manglende basiskunnskaper om sosialt samvær.

(sidenote: jeg svarte ikke på det hun spurte om, bare så på henne. Hun kuka litt med anlegget, så kom hun bort og hilste)

Jeg og kompisene satt oss i stua, resten av de andre gikk ut på kjøkkenet. Vi fulgte etter for ikke å være asosiale. Da gikk de andre gradvis ut i stua igjen. Vi følte oss ganske frosset ut! Så utrolig teit!!!

Etterhvert sa hun ene fra søndag "hvorfor er dere så asosiale?" Weird.
Vi bestemte oss for å gå. Jeg sa til hun ene (hun jeg klina litt med på søndag, la oss kalle henne Cathrine)
"Look, vi stikker. Mulig vi kunne vært mere sosiale her, men for å være helt ærlig så har vi ikke fått annet enn kalde skuldre her siden vi kom. Jeg liker deg og venninna di (som kompis pulte søndag), men her er det bare helt jævlig klein stemning og det gidder jeg ikke."

For å tilføye, jeg gikk inn i stua igjen og takket for meg. Now THATS folkeskikk, bitches! Haha.

Vi var i ferd med å gå, hun sto i døra og ville ha oss til å bli. (Hun var hypp) Jeg sa "bli med da", litt på fleip men hun svarte med en gang, "ok jeg skal bare hente jakka".
(Ja det var det med å gi katten melk..)
Vi sto ute og ventet på henne en liten stund men så sier kompisen min: "Nei fuck de jentene her ass, la oss stikke før hun kommer ut igjen."
Så vi gikk uten henne. Gikk i minst 20 minutter hjem til kompis. Satte oss ned for å prate så hører vi ringeklokka: "BZZZZZZZZZ!"
Mange ganger!
Kompis ville ikke åpne siden han hadde tagget rundt i gata mens vi gikk og ble observert rett før vi gikk inn til han, han trodde det var snuten som ringte på! :-D
Kompis bor i kollektiv.. Klokka var 0530.. Men det ga seg faen ikke å ringe på.
Tilslutt kom en annen som bor der til calling anlegget og ropte: "HVEM FAEN ER DET SOM DRIVER Å RINGER PÅ! KLOKKA ER HALV SEKS! HÆ? CATHRINE HVEM?? NEI! GÅ HJEM OG SOV!!!"
Røret ble slengt på med stor kraft.

Jeg satt og måpet, jeg kunne ikke tro det. Hun hadde faenmeg kommet etter oss! Gått alene i 20 minutter. Helt sykt. Helt, helt sykt. Nå begynte jeg å tenke at jeg nesten heller skulle ønske det var politiet som ringte på..
Altså, når hun kom ut av nachspielet og vi hadde gått fra henne, hva fikk henne til å tenke, "jeg følger etter jeg!"
??? ??
Og så, uten at jeg hadde gitt henne nummeret mitt eller etternavnet mitt eller noe, så RINGER HUN MEG!!! Vi sjekka nr på nett, det var henne. Og så ringer hun kompis. (Skrekkfilmstemning hahahah)
kompis 2 skulle videre hjem, så han gikk ut og oppdaget at "Cathrine" satt på trappa og frøs!! Han ringte oss men vi tok ikke tlf, vi skjønte at hun ville få han til å ringe oss. Han sendte også melding: "Yo hun jenta sitter på trappa her og fryser!!"

Jeg fikk selvfølgelig vondt av henne, men igjen ass... Vi hadde gått, YO! Ta et hint..
Shit is crazy.

Det eneste jeg angrer på her er at vi i det hele tatt ble med på nach når hun ene hadde så åpenbart manglende folkeskikk. (Selvom det gjorde litt vondt for meg som EGENTLIG er en snill fyr innerst inne å avvise en frossen jente som bare ville inn å få litt kroppsvarme)

Jeg antar at man er nødt til å venne seg til tanken på å bli sett på som et rasshøl i andres øyne.
Dont hate the player...

Peace.

That asshole FatBwoiii.

dagligvare

Quote from: FatBoy on March 22, 2013, 14:04:54 PM

Jeg hilste på et par av jentene, MEN en av dem ville ikke engang se på meg! Dette var fordi hun innpåslitne fra Søndag hadde fortalt henne om hvor stort rasshøl jeg da tydeligvis var.. (Hva faen liksom? Er jeg et rasshøl fordi jeg ikke ville ha henne nå?? Fordi hun er tett i nøtta og ikke tar et hint...) (Hun innpåslitne var ikke der btw)


Jepp. Slik er det. Du må avvise på en måte som gjør at dama ikke mister ansikt. "Du er ikke min type" er en ekstremt konfronterende og direkte måte og avvise på. Skaper garantert dårlig stemning. 

FatBoy

Quote from: dagligvare on March 22, 2013, 14:31:54 PM
Quote from: FatBoy on March 22, 2013, 14:04:54 PM

Jeg hilste på et par av jentene, MEN en av dem ville ikke engang se på meg! Dette var fordi hun innpåslitne fra Søndag hadde fortalt henne om hvor stort rasshøl jeg da tydeligvis var.. (Hva faen liksom? Er jeg et rasshøl fordi jeg ikke ville ha henne nå?? Fordi hun er tett i nøtta og ikke tar et hint...) (Hun innpåslitne var ikke der btw)


Jepp. Slik er det. Du må avvise på en måte som gjør at dama ikke mister ansikt. "Du er ikke min type" er en ekstremt konfronterende og direkte måte og avvise på. Skaper garantert dårlig stemning.

Jeg så du skrev det tidligere, og jeg syns tvert om "du er ikke min type" virker som et veldig bra svar. Jeg holder med VBs resonnement at da legger du det over på deg selv, ikke henne.
(Keep in mind at jeg ikke sa "du er ikke min type" til hun fra søndag. Da prøvde jeg alskens hint, men steppa opp hintene kraftig til det uhøflige, som "klin med kompisen min" osv. Og det er ikke sånn jeg er hypp på å framstå.)

Jeg forstår det sånn at jenter setter pris på tydelighet. Men å kombinere tydelighet og høflighet er en vanskelig balansegang indeed.

Femininist

Quote from: Ananas on March 22, 2013, 14:21:56 PM
Jeg er sykt følsom..

Kan godt være, men det betyr ikke at alle jenter er det.

---

"Du er ikke min type" indikerer "Jeg vet/tror du er interessert i meg, men jeg er ikke interessert i deg"  og derfor en dårlig måte å si fra på fordi det er så direkte. JEG foretrekker selvtillitt sin måte, det er veldig tydelig å være unnvikende og å gi lite respons.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

dagligvare

Quote from: FatBoy on March 22, 2013, 14:46:00 PM
Jeg forstår det sånn at jenter setter pris på tydelighet. Men å kombinere tydelighet og høflighet er en vanskelig balansegang indeed.

Så var det dette med hva jenter sier de liker og hva de egentlig foretrekker da.

VB

#22
Quote from: dagligvare on March 20, 2013, 15:47:59 PMTror en slik kommentar bare fører til at dama blir skikkelig sur på deg, og vil cockblocke deg og snakke dritt om deg for venninner. Lettere å bare spille dum, og gjøre det tydelig at du er interessert i andre damer. Si "tror du jeg har sjans på hun der borte", elller "kanskje du kan være min wingwoman!" - altså kommunisere tydelig at du ikke er interessert uten å at hun legger deg for hat.

Quote from: Femininist on March 22, 2013, 18:45:07 PM
"Du er ikke min type" indikerer "Jeg vet/tror du er interessert i meg, men jeg er ikke interessert i deg"  og derfor en dårlig måte å si fra på fordi det er så direkte. JEG foretrekker selvtillitt sin måte, det er veldig tydelig å være unnvikende og å gi lite respons.

Altså, det virker som dere tror at når jeg sa "du er ikke min type" så var det ment som en ting du kunne gjøre med en gang, det var ment som noe man kan si hvis jenta ikke tar et hint. Selvfølgelig burde man først prøve å vise lite interesse, generelt unngå jenta og vise at man er interessert i andre jenter.

Trådstarter sitt spørsmål var hva man burde gjøre hvis jenta begynner å spørre ting som "hvorfor vil du ikke?" eller "hva er galt?", det nytteløst å prøve å vise lite interesse når det er kommet så langt, da er det mye bedre å bare avvise direkte. Og da er "du er ikke min type" en av de snillere måtene å gjøre det på, mye bedre enn å si "du er ikke pen nok for meg".

FatBoy

Sitat VB:

"Trådstarter sitt spørsmål var hva man burde gjøre hvis jenta begynner å spørre ting som "hvorfor vil du ikke?" eller "hva er galt?", det nytteløst å prøve å vise lite interesse når det er kommet så langt, da er det mye bedre å bare avvise direkte. Og da er "du er ikke min type" en av de snillere måtene å gjøre det på, mye bedre enn å si "du er ikke pen nok for meg".
"

Nettopp! To tomler opp VB!

Femininist

Min kommentar var ikke kritikk, men en forklaring på hvorfor noen fremdeles blir gretten. Det er muligens en snill måte å avvise på, men det er likefullt en avvisning og det er det mange jenter som ikke er vant til.

...også til roten av problemet ditt; Om jenta begynner å mase "hvorfor ikke" så har du vært for dårlig til å kommunisere. Skjer det en gang så er jenta fjern og det er kjipt for henne. Skjer det flere ganger så er det et problem i måten du oppfører deg på. Siden du starter denne tråden så høres det ut som det er et problem.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

dagligvare

Quote from: FatBoy on March 22, 2013, 19:48:41 PM
Sitat VB:

"Trådstarter sitt spørsmål var hva man burde gjøre hvis jenta begynner å spørre ting som "hvorfor vil du ikke?" eller "hva er galt?", det nytteløst å prøve å vise lite interesse når det er kommet så langt, da er det mye bedre å bare avvise direkte. Og da er "du er ikke min type" en av de snillere måtene å gjøre det på, mye bedre enn å si "du er ikke pen nok for meg".
"

Nettopp! To tomler opp VB!

Du er ikke min type = du er ikke pen nok for meg. Det skjønner jo alle.

Vanskelig det der. Direkte avvisning bør kun brukes i nødstilfeller. Det er ikke bare ei jente du avviser i så fall, det er hele venninneflokken.

QueenB

Du er ikke min type, er avvisende nok, egentlig.

Ellers kan du si: jeg er ikke ute etter noe spes ikveld", " vet ikke jeg, ikke i humør", " jeg vil bare danse!" (Pleier jeg å si = back off, mongo). Tar hun ikke hintet, så må du jo bare ignorere henne.

Dessuten har jeg vanskelig for å tro at dette er et vanlig problem, ettersom de aller fleste jenter fange opp sånne signaler, før du må bli veldig direkte. Med uanntak av noen få +/- alkohol. Men hva vet vel jeg. Uansett er det ikke såååå big deal å såre ei jente, hun kommer over det. De fleste tør ikke å prøve seg uansett, av frykt for å bli avvist. Og de som tør, bør tåle å bli avvist også. Synes jo jeg da.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

SlimBoy

Erfaring fra denne helgen:
  • Nåværende kjæreste har vært intim sammen med meg og en damen som jeg måtte avise (en 6'er). Min nye kjæreste likte ikke min metode, forventet en klar avvisning.
  • Jeg forklarte at jeg var nyforelsket og forklarte at jeg var eksklusiv. Det stoppet 6'ern midlertidig. Men, da kjæresten ba meg om å få henne til squirte på nasj - var håpet hennes tilbake. Konklusjon, tja - ord hjelper ikke om handling tilsier noe annet...