DAGENS MANN på tv3

Started by Vandelay, September 01, 2011, 02:59:41 AM

Previous topic - Next topic

Vandelay



Da dette er et sjekkeforum, og fordi Dagens Mann er et selverklært sjekkeprogram, tenkte jeg vi kunne diskutere hva som skjer i episodene.

I dette programmet skal tretti jenter og én gutt bli til en date one-on-one.
Selve prosessen med å filtrere ut jentene skjer i fire runder. I de første tre rundene er det jentene som velger om de skal være med videre eller ikke, mens i den fjerde og siste runda skal gutten velge mellom de jentene som er igjen.

- Runde 1: Gutten går ut på scenen, gjør noen triks, og sier: Hei jeg heter X og kommer fra X. Etter den lille presentasjonen kan jentene trykke på knappen og vips, så er de ute. 
- Runde 2: En liten presentasjonsvideo blir avspilt. Her vises det hva gutten driver med i livet sitt. Her kan jentene trekke seg mens filmen spilles av, ettersom mange av filmene er ganske "underholdende" og røper lite flatterende saker.
- Runde 3: Denne runden er åpen for alt mulig; kompiser kan kommer å fortelle historier (se lenger ned), facebook-profilen din kan bli nærmere undersøkt eller du kan vise et talent (tenk x-faktor)
- Runde 4: I denne runda blir rollene snudd om. Nå er det gutten som skal velge og vrake blant de jentene som er igjen. Det vil si, dersom det ER noen igjen i det hele tatt da. Skyhøy usikkerhetsmoment med andre ord ;)

Ganske streite regler altså!




Andreas GV

Hele programmet ligger ute gratis her: http://www.tv3play.no/play/252498/?autostart=true

Quote from: Vandelay on September 01, 2011, 02:59:41 AM
Det som i utgangspunktet hørtes ut som en litt crazy, kul og spontan harrytur ble til en fiasko for Svein. Hvorfor bestemte jentene seg for å trykke på knappene og si hasta la vista?

Hele programmet bekreftet egentlig Lyst&Lov-teorien vår. Svein er en type gutt jenter har veldig LOV til å like, men ikke føler LYST for. Snill og grei, "vanlig" og jovial. Men usikker. Jeg tror de fleste av jentene egentlig hadde bestemt seg ganske tidlig, men ga han en ekstra sjanse. Når kompisen hans kommer og er kledd dårlig, om mulig enda mer usikker og forteller om en biltur de hadde sammen (man får inntrykk av at kompisen er den eneste kompisen han har) som ente opp med "en ganske bra kveld" i Oslo (høres ut som de satt alene på hotellrommet), fordi de er surrete og lite konsekvenstenkende så var det spikern i kista.. Du har definitivt rett i at det er mangel på sosial verdi som er hovedproblemet.


QuoteSPØRSMÅL
Et spørsmål: Gutt nummer 2, hvorfor fikk han velge og vrake slik gutt nummer 1? Ser dere noen forskjell mellom de to i væremåte og hvordan de presenterte seg? Jogging, tøffe kompiser, titte på jenter, spraytan og ikke minst harde økter med magemuskelbeltet .
Nå skal det sies at de nok treffer segmentet sitt unormalt godt i akkurat den settingen. Harryjenter liker harrygutter. Men han klarer å fake selvsikkerhet nok til at jentene ga han en sjangs. En fyr jentene har LYST på, men ikke lenger har LOV til å like etter at han offentlig forteller om napping av øyebryn, spraytan og tv-shop-belte. Hun eneste som ble igjen til slutt hadde såpass LYST på han at hun lot det passere:)

QuoteHvis dere måtte kategorisere gutta som ble "vist fram"; hvordan ville dere ha beskrevet dem? I form av kles-sterotyper: H&M-gutt, Jack & Jones-gutt, metroseksuelle, klysete, badboys, vampyrer, godt kledd men jordnære osv osv, eller kanskje bedre, i form av fargen på sjekkebeltet deres? Hvem av de tror du er flinkest med sjekking?
Jack & Jones-gutt, Brandstad-gutt (enda værre), Jack & Jones-gutt og Jack & Jones-gutt.

QuoteFinally: Hvis dere hadde vært på showet, hvordan ville dere ha presentert dere i sjekkerundene- nummer en, hvor du gjør din entré og nummer to, hvor guttene skulle vise et filmminutt om seg selv?
Smilt, vært forholdsvis rolig.

QuoteIkke helt slutt: Mener dere serien bekrefter eller avkrefter noen myter om sjekking? og Hvilke kritiske synspunkter kan vi rette mot serien?
For min del var resultatene ganske forutsigbare.

QuotePSPSP: Han siste, mann nummer 4, føler seg lurt av tv3, ifølge fyren sjøl
Haha, det var så tydelig at han ble skuffa når han fikk hun gamle tjukke dama på slutten. Men han eleminerte bort all TILLIT og LOV jentene hadde til han ved å si at han var vant med å få hvem han vil. En ting er å mene det, en annen ting er å si det høyt:)

Miss Føniks

he he he ler!
Jeg ble sjekka opp av Svein fra programmet på fredag, hvor han sa" Du har kanskje sett meg på Dagens Man,kommer på tv til mandag :P"
Turn off! Søt og litt nervøs på skjermen dog
The Phoenix always rises from the asses

s.con.

Artig program! Selv er jeg interessert i å høre en mer detaljert bedømmelse av guttenes antrekk: jeg har lest herremote-serien på bloggen, men sliter likevel med å se hva alle gjør feil, hva det for eksempel er som gjør gutt 1 til Jack & Jones-gutt og hva han kunne gjort bedre.

Dorian Gray

Quote from: s.con. on September 01, 2011, 18:12:28 PM
Artig program! Selv er jeg interessert i å høre en mer detaljert bedømmelse av guttenes antrekk: jeg har lest herremote-serien på bloggen, men sliter likevel med å se hva alle gjør feil, hva det for eksempel er som gjør gutt 1 til Jack & Jones-gutt og hva han kunne gjort bedre.

Min umiddelbare tolkning er at han har et veldig generisk look, og han prøver å spice det opp med brune boots. Likte ikke buksene, og han kunne kanskje prøvd en litt mer utringet t-skjorte? Hadde han blitt bare litt mer hipster/rock så hadde jeg nok likt antrekket hans bedre.
Skoa likte jeg heller ikke så veldig godt, de ble litt tryhard syns jeg. Er ikke noe fan sort blazer + brune sko.
Alle har noe å lære, og alle har noe å lære bort.

QueenB

Så kult, Vandelay  ;D Jeg kunne ha lagd denne tråden selv, men ante liksom ikke hva problemstillingene skulle være. Du naila det!

Jeg kunne ha gått på minst 1 date med alle unntatt Hasse Hope. Og han som nappet øyenbryn. Han kan date Hasse Hope. Det er rart at flere her nevner at han var morsom, hadde sosial verdi osv, fordi jeg synes han var max frastøtende og usjarmerende. Og som om det ikke var nok, så hadde han DEN barten. OMG! Hvorfor valgte TV3 HAN som prog.leder, kom det ingen andre på audition? Kanskje de ville ha en ultra-klein person til å lede showet. Whatevs.

Og nei, jeg tror ikke jentene heller ville date HH enn deltakerne, men de hadde sikkert snakket med han backstage og måtte bare jatte med når han stilte spm. Vi må huske at dette var en meget kunstig situasjon iscenesatt av prod.teamet, og mye av årsaken til at mye gikk galt. Hvis HH hadde vært en av deltakerne, og kommet ut og oppført seg på NØYAKTIG samme måte som han gjorde som prog.leder, hadde lysene sloknet med en gang.

@Miss Føniks, morsomt at Svein prøvde å sjekke deg opp og var cocky, men virket nervøs på TV. Ikke alle som takler å få et kamera dyttet opp i trynet. Jeg tror at han egentlig er en ganske selvsikker/cocky type- ellers hadde han muligens ikke meldt seg på et TV-prog. Han var også den kjekkeste/peneste etter min mening, men klarte ikke å gjøre så mye ut av seg der og da, og var dermed ikke alfa nok for de harry bertene som var der.

Jeg tror også at mange angret når de X-et ut dansekongen, når det kom frem at han drev en danseskole for barn. Da virket han plutselig mye mer sympatisk. Men så gikk det til helvete igjen når han begynte å danse live. Kleint.

"feilene" gutta gjorde, var vel å prøve å imponere for mye- og det fikk dem til å fremstå som teite. unntatt svein som ikke prøvde å imponere, og som alle synes var kjedelig. Men igjen: de MÅTTE jo showe litt pga produksjonens form.

@Vandelay; hun kylling-og-ris-dama var med på gullungene på TVN også. Og danser i undertøyet på Emil & Samuel noen ganger  ;)

jentene var ganske kleine også. Og noen tacky. Og Elin, som vant en tur til Paris med danseren...huff. Make-over? Jeg sier det med kjærlighet, Elin!! <3

Dorian Gray

Quote from: QueenB on September 01, 2011, 23:21:24 PM
.

@Vandelay; hun kylling-og-ris-dama var med på gullungene på TVN også. Og danser i undertøyet på Emil & Samuel noen ganger  ;)

Niiiiiiiiiiice  ;D
Alle har noe å lære, og alle har noe å lære bort.


MVP

Quote from: Miss Føniks on September 01, 2011, 15:10:21 PM
he he he ler!
Jeg ble sjekka opp av Svein fra programmet på fredag, hvor han sa" Du har kanskje sett meg på Dagens Man,kommer på tv til mandag :P"
Turn off! Søt og litt nervøs på skjermen dog

@ Miss Føniks: er du fra telemark? :)
Feltrapporter:
[url="https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0"]https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0[/url]

Miss Føniks

Quote from: MVP on September 02, 2011, 22:05:19 PM
Quote from: Miss Føniks on September 01, 2011, 15:10:21 PM
he he he ler!
Jeg ble sjekka opp av Svein fra programmet på fredag, hvor han sa" Du har kanskje sett meg på Dagens Man,kommer på tv til mandag :P"
Turn off! Søt og litt nervøs på skjermen dog

@ Miss Føniks: er du fra telemark? :)

Yes =)
The Phoenix always rises from the asses

MVP

Quote from: Miss Føniks on September 02, 2011, 22:54:05 PM
Quote from: MVP on September 02, 2011, 22:05:19 PM
Quote from: Miss Føniks on September 01, 2011, 15:10:21 PM
he he he ler!
Jeg ble sjekka opp av Svein fra programmet på fredag, hvor han sa" Du har kanskje sett meg på Dagens Man,kommer på tv til mandag :P"
Turn off! Søt og litt nervøs på skjermen dog

@ Miss Føniks: er du fra telemark? :)

Yes =)

kult
Feltrapporter:
[url="https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0"]https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0[/url]

Miss Føniks

Quote from: MVP on September 03, 2011, 03:54:54 AM
Quote from: Miss Føniks on September 02, 2011, 22:54:05 PM
Quote from: MVP on September 02, 2011, 22:05:19 PM
Quote from: Miss Føniks on September 01, 2011, 15:10:21 PM
he he he ler!
Jeg ble sjekka opp av Svein fra programmet på fredag, hvor han sa" Du har kanskje sett meg på Dagens Man,kommer på tv til mandag :P"
Turn off! Søt og litt nervøs på skjermen dog

@ Miss Føniks: er du fra telemark? :)

Yes =)

kult

Du å siden du spurte?
The Phoenix always rises from the asses

MVP

Quote from: Miss Føniks on September 03, 2011, 14:13:51 PM
Quote from: MVP on September 03, 2011, 03:54:54 AM
Quote from: Miss Føniks on September 02, 2011, 22:54:05 PM
Quote from: MVP on September 02, 2011, 22:05:19 PM
Quote from: Miss Føniks on September 01, 2011, 15:10:21 PM
he he he ler!
Jeg ble sjekka opp av Svein fra programmet på fredag, hvor han sa" Du har kanskje sett meg på Dagens Man,kommer på tv til mandag :P"
Turn off! Søt og litt nervøs på skjermen dog

@ Miss Føniks: er du fra telemark? :)


Yes =)

kult

Du å siden du spurte?

Det er hemmelig ;)
Feltrapporter:
[url="https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0"]https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0[/url]

Potet

Første post :D

Litt av noen deltagere foreløpig, ikke så mange typisk normale personer med spør du meg. Ikke vanskelig å gjette seg til hvilke personer som blir populære blant jentene når man ser entreen. Balansen mellom å ha selvtillit uten å virke arrogant/harry kombinert med et noe interessant liv ser ut til å være nøkkelen. Ikke akkurat overaskende.

Når det gjelder programlederen vil try hard være en passende beskrivelse. Presser fram morsomheter, og framstår i mine øyne som en dancing monkey som konstant trenger oppmerksomhet. Barten hjelper ikke akkurat.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Tingles

For min del ble hele settingen veldig falsk på gårsdagens episode, Hasse Hope var litt reprise fra forrige episode litt for oppbrukt, men likte han første episode :)

Men var det noen som la merke til at de filmet en av damene MENS hun trykket? i såpass god tid at det så veldig staget ut..

Begynner å lure på om det er som han Michael Jackson sier, at det er laget for å drite ut mannfolka som går ut der?
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.