Eskalering - noen som har gode erfaringer/tips?

Started by Studenten, November 22, 2012, 17:40:01 PM

Previous topic - Next topic

Studenten

Følte meg håpløs blant damene før, men etter å ha lest en del på denne bloggen har det skjedd, om kanskje liten, men dog en revolusjon i sjekking og kontakt med damer. Denne bloggen er en gullgruve og  har endret livet mitt til det bedre! Er evig takknemlig for denne bloggen.

Men over til grunnen til at jeg skriver dette innlegget (mitt første). I den siste tiden har jeg vært så heldig å fått god kontakt med en nydelig jente i fra sørlandet. Vi har vært i samme klasse i hele høst, men det virka som begge (eller bare meg) ble klar over hverandre (og hvor flott ho faktisk er!) på en fest for en uke siden. Ble med henne på nachspiel, prata litt, men det skjedde ikke noe særlig (kom stadig folk innom kollektivet som avbrøt...). Det endte med at jeg gikk hjem seint og fikk mob.nr hennes. Men interessen for hverandre ble på en måte vekka.

Prøver å følge noen av retningslinjene til bloggutta, som å om å virke interessert, men ikke for mye. Og ha i bakhodet at det finnes mange på markedet, noe det faktisk er! Syns man blir "halvinteressert" da, på en måte. Og det funker.

Festen var på en fredag. I hælja ble den litt face-teksting og spurte henne på søndag om hun ville bli med på lunsj ved mitt institutt på campus på mandag. Lavmælt, joine? Ho var gira. Tenkte vi skulle sitte der en time, men ble sittende å prate lettbeint i 4 timer! Det må da være et godt tegn?? (Vi har mye til felles, mtp barndom, interesser o.l.)

De siste dagene ble det litt sms'ing, lettbeint. I dag lurte på om hu ville være med på en kaffe før forelesning. Gira igjen. Praten gikk ikke like lettbeint i dag, men fortsatt casuale. Jeg har for høyt spenningsnivå, noe jeg må jobbe med, men virker ikke som det er til "ulempe". Begge var slitne likevel (semesteroppgavejobbing i vårt felles fag...ho hadde kun sovet 1-2 time i natt..)

MEN, over til caset. I følge det jeg har lest på bloggen, hu har vært gira på å være med på det jeg har foreslått, noe som kanskje tyder på at hu er "hypp". Praten går løst og det er mye smil og latter.
  Det kan tyde på at det går an å gå videre med dette. Det er nå jeg lurer på, hvordan? Noen som har noen gode tips? Vurderer å dra henne med på en "klatredate" en kveld (men for all del ikke kalle den en date!). Som regel har man veggen for seg selv, så man kan prate og klatre. Samtidig vise at man stoler på hverandre, særlig mtp sikring (7m vegg..). Og så får jeg fordelene med "hjemmebane".
Eskalering har jeg aldri vært sterk på, og virker som det er tidspunktet for det nå.
   Kanskje be henne med å se en film hjemme hos meg? Og lage en enkel middag? (kanskje greit å ikke starte med typ 4 retter med en gang...). Et lite problem er at jeg bor med 2 andre gutter, så kan være vanskelig å få huset for seg selv.

Alle tips og forslag tas i mot med STOR takknemlighet :)

Studenten (M24)

Egil GV

Hun snakker med deg og svarer på meldinger = hun er hypp
Eskalering betyr ganske riktig som kaizer sier å ha mer kroppskontakt = tilfeldig berøringer som etterhvert blir hyppigere. Viktig at du ikke tar på henne på en "påtrengt" måte men gjør det casual og gjør det som du er komfortabel med. Ser poenget med at du bor i kollektiv men ikke la det være en hindring.
Forøvrig vil jeg anbefale å ta den første "daten" et sted hvor du kan komme i kontakt med henne. Da har du mulighet til å eskalere og gradvis skape spenning ved å f.eks si at hun lukter godt osv.
Jeg prøver alltid å gå for kyss på første date, du taper ingenting på det selv om du ikke får det. Så lenge du er komfortabel og ikke reagerer på at du ikke får det.
Da viser du at du er en mann med baller som er vant til å kysse tidlig.
Husk : Alle jenter vil at du skal eskalere. Jo lenger du venter med å eskalere og vise intensjonen din jo enklere er det å falle i friendzone.
Lykke til:)
Gjør en ting du er redd for hver dag!

Studenten

Takker så mye for hjelpen :)

Ser at utviklingen fort kan gå i feil retning her. Skal prøve å unngå det for alt det er verdt. Uskyldig og kanskje litt leken kroppskontakt er altså "svaret" mot eskalering.

Skal prøve å kaste ut kompisene mine og be henne på hjemmelaga pizza og film en kveld til uka ;)

Dorian Gray

Hvorfor kaste ut gutta?
Det at de er der er jo en gyllen unnskyldning for å se på film i senga på rommet ditt
Alle har noe å lære, og alle har noe å lære bort.

Studenten


Dorian Gray:
  Sant. Da viser man kanskje hensikten sin og at man virkelig er interessert sjøl. Større muligheter for kroppskontakt og leken putekrig i senga kontra i sofaen også. Det virker også kanskje positivt at jeg introduserer henne for mine venner? "Problemet" er det at vi har en stor flatskjerm i stua kontra min lille laptop på rommet. Men muligheten er stor for at vi forblir uforstyrra, de jeg bor med er hardcore gamere som er sjeldent utafor romma sine. Han ene forlater rommet sitt kun for å gå på do...

Dorian Gray

Quote from: Studenten on November 23, 2012, 22:25:03 PM

Dorian Gray:
  Sant. Da viser man kanskje hensikten sin og at man virkelig er interessert sjøl. Større muligheter for kroppskontakt og leken putekrig i senga kontra i sofaen også. Det virker også kanskje positivt at jeg introduserer henne for mine venner? "Problemet" er det at vi har en stor flatskjerm i stua kontra min lille laptop på rommet. Men muligheten er stor for at vi forblir uforstyrra, de jeg bor med er hardcore gamere som er sjeldent utafor romma sine. Han ene forlater rommet sitt kun for å gå på do...

De ideelle er jo å se film på den lille laptopen på rommet ditt. Da får dere ligget helt inntill hverandre, og det er veldig lett for deg å eskalere. Trikset er å være komfortabel med spenningen som oppstår når dere må ligge så tett.
Anbefaler å si at "TVen desverre er ødelagt, men heldigvis funker laptopen, så dere kan bare se film på den!"
Da kan du også dra frem morsomme youtube-videoer ol. hvis filmen blir litt døll.
Sykt mye lettere å gå for kysset dersom dere ligger tett inntil hverandre i senga på rommet ditt kontra sitte ved siden av hverandre i en sofa.
Alle har noe å lære, og alle har noe å lære bort.

Vandelay

#6
Quote from: Dorian Gray on November 23, 2012, 22:39:22 PM
Sykt mye lettere å gå for kysset dersom dere ligger tett inntil hverandre i senga på rommet ditt kontra sitte ved siden av hverandre i en sofa.

@Dorian: Enig i at laptop+seng ofte kan være bra dersom sjekking (eskalering) er hovedmålet, og ikke selve filmopplevelsen.

Det jeg lurer på er, dersom du har både seng og sofa i samme rom - hva da? Vil det være like "logisk" at vi skal se en film på senga? Laptopen kan jo tross alt settes på bordet.

lamasen

Hør på DG og 8, gutta er ramme :)

Generelt for eskalering: finn et sted/anledning or date som det er lov å kline++
Ta en øl fredag, er en god 2. Date imo. Lov å kline, fri dagen etter osv.

GL!

hieroglyphics

Som de andre gutta sier så er det en gyllen mulighet til å få hu inn på rommet ditt, i senga di. Go for it, men ja.. Hun kommer nok til å bli skeptisk, så vri det om. "Eyh, du må ikke begynne å fantasere eller prøve på noe ekkelt. Forstått? Bra.. Sleng deg ned mens jeg finner vann/te/whateva." - Du fatter poenget? Bare si det på din egen måte :)



Dorian Gray

Quote from: Vandelay on November 24, 2012, 00:20:26 AM
Quote from: Dorian Gray on November 23, 2012, 22:39:22 PM
Sykt mye lettere å gå for kysset dersom dere ligger tett inntil hverandre i senga på rommet ditt kontra sitte ved siden av hverandre i en sofa.
Jeg kan jo alltids plassere den svære ikea-handleposen med nyvaska klær i sofaen+ noen tilfeldige gjenstander... )


Yep.
Gjør det så enkelt som mulig for deg selv.

Quote from: Vandelay on November 24, 2012, 00:20:26 AM
@Dorian: Enig i at laptop+seng ofte kan være bra dersom sjekking (eskalering) er hovedmålet, og ikke selve filmopplevelsen.

Det jeg lurer på er, dersom du har både seng og sofa i samme rom - hva da? Vil det være like "logisk" at vi skal se en film på senga? Laptopen kan jo tross alt settes på bordet?

Husk at det er ditt hus og at det er du som leder. Hvis du legger deg på senga og ber henne legge seg inntil deg kan det bli litt klein stemning, men dersom du er komfortabel med det så forsvinner det fort.
Hvis hun ville sitte i en sofa og se film så hadde hun gjort det hjemme eller på kino. Det er en grunn til at hun er hjemme hos deg.
Alle har noe å lære, og alle har noe å lære bort.

VB

Jeg vil bare kaste ut noe for å sette et litt annet syn på det, dama jeg er sammen med nå datet jeg 5-6 ganger før det skjedde noe særlig. Det var litt fysisk flørting osv, men vi hadde det for det meste bare gøy sammen. Det eneste jeg sørget for var at det hele tida var fremgang, så det ble mer og mer fysisk kontakt og flørting for hver date sånn at det var klart hvor ting gikk.

Så ikke begynn å overtenk at du havner i friendzone osv, det er helt greit å ta et par prate dates først, bare prøv å holde det flørtete. Men du kan alltids invitere på film hjemme hos deg, det er alltid en gyllen mulighet for noe mer.

Studenten

Tenkte at en liten oppdatering var på sin plass, siden dere har gitt meg gode svar og respons.

Den pizzakvelden jeg nevnte ble kanselert, jenta skulle hjem den helgen. Men det satte ingen store bremser på progresjonen. Skal ærlig innrømme at jeg ble bekymret for vennefella, men etter svaret i fra VB, ble jeg beroliget. Og det er omtrent slik det har ut viklet seg.

Vi har brukt stadig mer tid sammen, flere lunsjer og kaffetimer. Eksamenslesinga til den første prøva gikk egentlig litt i dass ^^
Har prøvd å øke den fysiske flørtingen, noe som har fungert, særlig beinflørting ;) Kan også anbefale til dere som leser at sensuell hodemasasje er en sikker vinner.

Etter sene kvelder på skolen hvor vi egentlig skulle jobbe, men bare satt å skravla + heftig beinflørting, merka jeg den første kvelden i det vi skulle skille lag utenfor at jenta sto å "venta på noe", på en måte. Forstod på veien hjem at hu ville at jeg skulle ta initiativ.
Så den andre kvelden står vi i helt lik situasjon, det er mørkt og lett nysnø. Litt romantisk egentlig. "Fuck it, bare gå for det" tenkte jeg. (Jeg er en person som sjeldent tar "store" steg). Da spurte jeg ho, litt lekende; "Skal jeg gå for det?" Først ble ho litt paff/usikker, så jeg spurte igjen, og hu smilte litt nølende "Ja".
Begge gikk for kysset, deilig.

De neste dagene har vi hengt mer sammen, og avskjedskyss hver gang. I kveld er det pizza og film. Det kan se ut til å utvikle seg mot noe mer, håper det, for denne jenta er virkelig fantastisk :)


VB

#12
Quote from: Studenten on December 07, 2012, 14:02:33 PMEtter sene kvelder på skolen hvor vi egentlig skulle jobbe, men bare satt å skravla + heftig beinflørting, merka jeg den første kvelden i det vi skulle skille lag utenfor at jenta sto å "venta på noe", på en måte. Forstod på veien hjem at hu ville at jeg skulle ta initiativ.
Så den andre kvelden står vi i helt lik situasjon, det er mørkt og lett nysnø. Litt romantisk egentlig. "Fuck it, bare gå for det" tenkte jeg. (Jeg er en person som sjeldent tar "store" steg). Da spurte jeg ho, litt lekende; "Skal jeg gå for det?" Først ble ho litt paff/usikker, så jeg spurte igjen, og hu smilte litt nølende "Ja".
Begge gikk for kysset, deilig.

De neste dagene har vi hengt mer sammen, og avskjedskyss hver gang. I kveld er det pizza og film. Det kan se ut til å utvikle seg mot noe mer, håper det, for denne jenta er virkelig fantastisk :)

Så søtt :)

Skjønner at det er første gangen du tar et slikt steg, så du spurte først, hvis det blir en ny jente senere så ikke spør, bare gå for det når du føler situasjonen er riktig (som den var i dette tilfellet). Det å ikke tørre å ta initiativ kan faktisk gjøre at en jente mister interesse, så til neste gang husk du er mann så ta initiativ som en mann. Tror du George Clooney ville spurt først om han kan kysse dama?

Hvis det er pizza og film med henne i kveld så sørg for at det skjer noe, husk du må ta initiativ, hvis hun ikke vil kan hun si nei. Hvis du tar initiativ og merker at hun ikke er komfortabel så kan du bare si rett ut at hun har lov til å si nei eller vent hvis hun vil og du vil ikke bli furt pga det.

Men nå har du tross alt allerede kysset henne så da er ikke veien så lang til klining og derfra når man er alene sammen hjemme hos noen er ikke veien lang til senga. Lykke til.

PS. Det er veldig mulig hun forventer at du prøver på mer i kveld og vil bli skuffet hvis du ikke gjør det. Det er mye bedre å gjøre en klønete eskalering eller å gå litt for langt enn ikke å ta initiativ i det hele tatt. Hun kommer definitivt ikke til å hate deg hvis du prøver å få til sex og hun ikke er klar for det, så lenge du respekterer hvis hun sier nei.

Esteban

Cool story bro! Jævlig bra jobbet :) Utrolig bra at du gikk for kysset da situasjonen tilsa det, det er veldig lett å feige ut selv om "alt ligger til rette".
I brings the ruckus to the ladies. Black man doing his thing, baby!

Ole GV

En ting som har hjulpet meg, og som jeg virkelig har innsett nå i det siste: "Du mister aldri jenta ved å eskalere (prøve å ta ting videre)"

Det kan hende at hun synes du er litt gæren, eller unormal hvis du gjør det ukongruent. Men da er det bare å bruke litt tid med henne etterpå for og motbevise det (være normal, og vise empati ovenfor henne)

Jeg hadde helt motsatt forestilling i hodet mitt før. Spesielt før Bootcamp
Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]