Middag på første date, hjelp!

Started by Esteban, January 28, 2013, 06:22:04 AM

Previous topic - Next topic

Esteban

Har møtt en perfekt jente på sukker, og vi har fått et usedvanlig bra og spesielt forhold over 1 ukes meldinger. Har aldri hatt en sånn connection med noen over tastaturet, da det gjerne er smack*smack*smack og raskest mulig avtale om date, deretter ingen chatting før vi møtes. I utgangspunktet var hun skeptisk til å møtes da jeg foreslo det, men vi chattet en stund videre og plutselig sa hun at hun hadde utrolig lyst til å møte meg likevel. Vi har chattet i timevis, og vi står hverandre på en merkelig måte veldig nær. Fallgruve yes.

Jeg foreslo en bar, men hun hadde heller lyst til å spise middag på en restaurant, og jeg sa selvsagt ikke noe på det. Jeg har sluttet å være spesielt nervøs for dates, men syns typisk "amerikansk" datingkultur med middag på første date er ganske kleint og risky, og jeg har aldri vært borti dette (jenta er norsk så det er sagt, ikke amerikansk). Når jeg drar på en vanlig date, da er jeg som regel smooth sånn at vi betaler hvert vårt, men hva er forventet her? Jeg har ikke noe særlig problem med å paye for henne, men jeg vet bare ikke hva som er riktig å gjøre sosialt sett. Hun er veldig romantisk anlagt, er mitt inntrykk. Er det naturlig at jeg betaler? Hva er eventuelt den smoothe fremgangsmåten?

Jeg hadde stor suksess med håndberøring av en jente jeg hooket opp med da jeg var i California nettopp, det var fra håndberøring og "håndkosing" rett til klining, nesten magisk! For å få raskest mulig kroppskontakt med fredagsdaten min, på en restaurant, er det akseptabelt å gå inn for håndkontakt under middagen?

Jeg føler meg helt noob foran denne middagsdaten og setter pris på alle tips og råd!
I brings the ruckus to the ladies. Black man doing his thing, baby!

bareAre

Problemet med å snakke så mye før man møtes, er at man fyller inn alle de ukjente faktorene med positive forventninger om at en person er på en bestemt måte, man får et drømmebilde av hverandre. Dermed åpner det for en helt ekstrem god kjemi. Jeg har hatt en rekke slike dates (før GV-tiden og mens jeg hadde dårlig profil på nett-til og med før Sukker ble oppfunnet) hvor ting har falt i grus ganske kjapt etter møte. Blir selv veldig skeptisk når jenta tar helt av og omtrent vil gifte seg før vi møtes, for da har hun fått dette "idealbildet" som er vanskelig å leve opp til... I ett tilfelle gikk det så langt at det ble et lengre forhold ut av det, men det skal altså mye til.. Det er som å lese en bok som er veldig bra og tenker at den må bli bra som film, den der kan de ikke ødelegge...

Men.. det er iallefall viktig å ikke fremstå som "solgt" når du møter henne. Hold deg til GV-reglene. I utgangspunktet ville jeg ikke spandert.

Håndkontakt og annen berøring er aldri negativt - vil nesten si det er påkrevd. Hvis hun responderer positivt, så er det ikke noe i veien for å ta det videre.

Knipetak

Quote from: bareAre on January 28, 2013, 15:56:30 PM
Men.. det er iallefall viktig å ikke fremstå som "solgt" når du møter henne. Hold deg til GV-reglene. I utgangspunktet ville jeg ikke spandert.

Enig. Du sier du har møtt en perfekt jente, men en mer fornuftig tanke er nok at du har funnet en interessant jente.

Imo bør hun tilby å betale sin del, og det synes jeg du ska la henne. Om hun ikke reacher så aner jeg ikke hva du bør gjøre, kanskje erte henne litt for det og plukke opp regninga.

Esteban

Enig i deres betraktninger rundt forventninger som skapes ved å snakke mye, problemet var at jeg ikke hadde særlig valg mht denne jenta. Hun sier at hun har behov for å prate mye på forhånd, så la gå tenker jeg.

Ja, jeg syns også at det er en god idé å splitte regningen, bra at dere ikke syns at det er gjerrig til å med og kommentere det så lenge man gjør det litt lekent kanskje, om hun ikke gjør "sin jobb" og er normalt dannet.

Takk for svar!
I brings the ruckus to the ladies. Black man doing his thing, baby!

MVP

Jeg ville egentlig droppet middag og gått for kaffe på første date. Det er litt enklere og mer casual pluss jeg tenker at det kanskje kan lette presset litt både hos deg og for henne. Går kaffeen bra kan dere evt dra videre å spise etterpå.

Anbefaler deg forøvrig å lese litt i boka om dating som du finner her: http://www.godevibber.no/boker/
Her står alt du trenger å vite og jeg fikk ihvertfall veldig mye ut av den :)


Lykke til på date! ;)
Feltrapporter:
[url="https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0"]https://www.godevibber.no/forum/index.php?topic=3213.0[/url]

Egil GV

Enig med de andre her. Ville alltid gått for kaffe eller øl på første date.
Grunnen til at det er lurt å ikke stikke på en restaurant, er at forventingene til både deg og jenta blir for høye.
Presset om at "dette skal være perfekt" gjør at det ikke blir like casual som det faktisk burde være på en første date.
Bare si at dere kan jo møtes på en kaffe først og hvis det går bra kan det dere ta den andre daten på restaurant.
Det er også vanskeligere å eskalere fysisk på en restaurant som du sier. Altså ting er ikke til fordel for deg,
og det vil du jo  at de skal være
  :)
Gjør en ting du er redd for hver dag!

lamasen

Nå har du jo engang avtalt middag, så da er det bare å pløye gjennom.
Selv om det ikke er ideelt, så har da folk vitterlig fått det til å gli på sånne dater før. Lag deg en liten plan så nailer du dette.

1: Jeg ville gått for en veldig uformell type restaurant. Om dere spiser litt eller drikker kaffe er ikke så stor forskjell, bare det ikke er hvite duker, 14 gafler, 7 retter og kelnere i hvite snipper. Bor du i Oslo kan du kjøre på med noe som brygghuset på løkka eller kanskje Crossroad Club i maridalsveien (rocka miljø og latterlig god mat til en billig penge.

2: Finn en ålreit bar dere kan stikke på etter middagen om du liker dama.

3:

Dorian Gray

Quote from: lamasen on January 29, 2013, 14:15:07 PM
Nå har du jo engang avtalt middag, så da er det bare å pløye gjennom.
Selv om det ikke er ideelt, så har da folk vitterlig fått det til å gli på sånne dater før. Lag deg en liten plan så nailer du dette.

1: Jeg ville gått for en veldig uformell type restaurant. Om dere spiser litt eller drikker kaffe er ikke så stor forskjell, bare det ikke er hvite duker, 14 gafler, 7 retter og kelnere i hvite snipper. Bor du i Oslo kan du kjøre på med noe som brygghuset på løkka eller kanskje Crossroad Club i maridalsveien (rocka miljø og latterlig god mat til en billig penge.

2: Finn en ålreit bar dere kan stikke på etter middagen om du liker dama.

3:


God plan, approved.
Ser ingen grunn til at middag ikke skal funke like bra som kaffe dersom hun har foreslått det. Greia med å invitere på kaffe fremfor middag er jo først og fremst at det er lettere for jenta å si ja til. Kan kanskje argumentere med at middag setter litt kjæresteramme rundt det hele, men det er jo lett å kontre.
Kjør på med middag, ta henne med på bar dersom det er litt rart å be henne emd hjem med en gang og så dra hjem og pul. Ferdig snakka.
Alle har noe å lære, og alle har noe å lære bort.

Egil GV

Quote from: Dorian Gray on January 29, 2013, 14:33:58 PM
Quote from: lamasen on January 29, 2013, 14:15:07 PM
Nå har du jo engang avtalt middag, så da er det bare å pløye gjennom.
Selv om det ikke er ideelt, så har da folk vitterlig fått det til å gli på sånne dater før. Lag deg en liten plan så nailer du dette.

1: Jeg ville gått for en veldig uformell type restaurant. Om dere spiser litt eller drikker kaffe er ikke så stor forskjell, bare det ikke er hvite duker, 14 gafler, 7 retter og kelnere i hvite snipper. Bor du i Oslo kan du kjøre på med noe som brygghuset på løkka eller kanskje Crossroad Club i maridalsveien (rocka miljø og latterlig god mat til en billig penge.

2: Finn en ålreit bar dere kan stikke på etter middagen om du liker dama.

3:


God plan, approved.
Ser ingen grunn til at middag ikke skal funke like bra som kaffe dersom hun har foreslått det. Greia med å invitere på kaffe fremfor middag er jo først og fremst at det er lettere for jenta å si ja til. Kan kanskje argumentere med at middag setter litt kjæresteramme rundt det hele, men det er jo lett å kontre.
Kjør på med middag, ta henne med på bar dersom det er litt rart å be henne emd hjem med en gang og så dra hjem og pul. Ferdig snakka.

Vel ja, det funker jo dette også  8)
Gjør en ting du er redd for hver dag!

Esteban

Takk for råd. Ville som sagt valgt kaffe/øl om ikke hun hadde foreslått noe annet. Så jeg tar henne på en easy restaturant, et pizzasted eller noe, og da skal det gå bra forhåpentligvis. Blir interessant å dra på en sukkerdate hvor jeg faktisk har pratet veldig mye med jenta på forhånd, har aldri gjort det før. Jeg skal skrive her litt hvordan det går :)
I brings the ruckus to the ladies. Black man doing his thing, baby!

Femininist

Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Dag

Husk å ikke dra på et sted bare fordi det er "trygt", og at hvilket sted kan kommunisere noe om deg som person  ;)

Esteban

#12
Oppdatering:

Daten gikk veldig fint, og vi hadde en supergod connection. Selv om jeg endte opp med å dra kortet, uten at jeg følte at det var noe stort problem. Det virket nesten som om hun "forventet" at jeg skulle betale (siden det var jeg som hadde bedt henne ut, aner ikke?), jeg lagde i hvert fall ikke noe nummer ut av det, men det virker som om hun satt pris på det og takket flere ganger for maten og hvor hyggelig det hadde vært. Vanligvis ville jeg stusset litt på å ta en regning på 500 spenn, men nå gjorde det meg ikke noe. Kanskje fordi jeg likte henne såpass godt :) Det var faktisk aldri kleint, og min frykt for en klein og langdryg middag viste seg aldri å stemme. Ganske interessant å møte en person jeg har pratet såpass mye med på forhånd, og det gjorde meg egentlig veldig avslappet siden jeg følte at vi kjente hverandre godt. Vi hadde i hvert fall massevis å prate om. 

Ble avsluttet med heftig klining i bilen, før jeg kjørte henne til toget. Vi skal møtes igjen på søndag.
I brings the ruckus to the ladies. Black man doing his thing, baby!

Dag


Esteban

I brings the ruckus to the ladies. Black man doing his thing, baby!