Mine indre tanker

Started by Dwerg, June 21, 2013, 03:04:38 AM

Previous topic - Next topic

Dwerg

Nå begynner tilfeldighetene å bli litt ville. Ble bedt med på fest til broren av ei venninne. På denne festen sitter tilfeldigvis bestekompisen til hun som droppet filmdaten på fredag, men visste ikke det før han tok et bilde på snapchat av meg og sendte til henne.

Hadde planer om å møte henne på byen senere, men hun dukket plutselig opp på festen. Gikk ikke lang tid før vi klinte igjen. Når det nærmet seg midnatt så dro vi ut, vi gikk på en nattklubb. På denne nattklubben så var det en liten scene med teppe foran. Scenen var rett ved dansegulvet hvor det var masse folk, og plutselig var vi bak teppet. Ble litt tafsing nede i buksene, men ikke noe mer akkurat der.

Vi var der til de stengte og gikk for å skaffe røyk, og finne nach og transport. Vi fant ikke noe nach, og transporten ble en taxi hjem til meg. Satt og pratet litt i sofaen, og etter kort tid ble det mer roting. Tøyet begynte å fly av og vi gikk inn i senga. Endte opp med at jeg tok henne to ganger før vi sovnet og en gang når vi våknet.

Hvis jeg har tolket alle signalene riktig så har jeg nå en FB. Virker som hun vil se meg igjen ;)

Det jeg synes er litt interessant er at jeg kan telle på fingrene hvor mange ganger jeg har hatt sex, men hun så ikke ut til å merke det. Hun ga uttrykk for at hun likte det. Er jo ikke akkurat erfaren, men jeg bryr meg ikke om det. Jeg bare kjører på og gjør det som føles naturlig.

Eneste dumme er at vi var passe fulle, men vi var omtrent edru den siste gangen da. Vet ikke helt hva jeg faktisk gjør lenger. Jeg bare slapper av og har det gøy også går ting stort sett som jeg vil.

Dwerg

Er en stund siden jeg har skrevet noe nå, men en del ting har skjedd. Vil oppdatere litt om hva som skjer med hun fra forrige innlegg.

Et par dager etter vi hadde sex så tenkte jeg å sende henne melding, men hun kom meg faktisk såvidt i forkjøpet igjen. Hadde planer om å få litt mer action, men ble skikkelig syk akkurat den dagen. Ble litt meldinger utover uken, og jeg begynte å vurdere tanken på om hun kan bli noe mer.

Sist fredag spurte jeg om hun ville komme på søndagen, og kort fortalt svarte hun med å si hun hadde mensen. Men hun kom, vi pratet og hadde det gøy, klinte en del, så en film og koste, og kvelden ble avrundet med en 30 min kline session. Dagen etter traff jeg henne tilfeldigvis med et par venninner, og det første hun gjør når hun ser meg er å gi meg et kyss. Var der bare i 10 min siden begge måtte videre, men jeg kjenner sterkere indirekte tegn på at jeg er kjærestemateriale for henne.

Ble med henne og noen venninner av henne på stranda igår. Kysset litt og jeg pratet med alle og solte meg. Stort sett så oppførte jeg meg bare normalt og var overraskende komfortabel i situasjonen.

Nå begynner jeg derimot å bli litt usikker på hvilken retning dette går, jobben min kommer stadig i veien for å finne på noe. Vi skulle i utgangspunktet på et vors også på et arrangement i byen imorgen, og det var ganske tydelig når vi avtalte det at vi skulle ha sex også (ferdig med mensen). Problemet er at jeg skal på jobb veldig tidlig morgenen etter (hadde et lite forbehold om fri), og i tillegg fikk jeg nettopp melding om at hun som skulle ha vorset ville ha jentevors. Hun spurte da om jeg ville møte henne i byen etterpå.
Dette blir for mye stress så jeg dropper hele greia. Spurte om hun heller ville komme opp til meg på fredagskvelden også kunne vi ta igjen det andre senere. Har ikke fått svar ennå, men det kan hende hun har lagt seg.

Har lyst til å se henne mer, men ikke til enhver pris. Uansett hva slags respons jeg får så føler jeg at jeg vinner. Hvis hun går med på det så er det jo bare bra, og hvis ikke så får hun ta initativet til videre kontakt. Dropper hun meg så går jeg bare videre og finner ei annen.

Intuisjonen min forteller meg at hun holder på å slippe, men stoler ikke helt på den. Har skjedd før at jeg har hatt den følelsen, men så er hun fortsatt like på. Så nå må jeg vel bare vente på svar. Har heldigvis stor tålmodighet og holder meg opptatt med andre ting i mellomtiden.

Uansett så har jeg takket være henne fått styrket selvsikkerheten min rundt fysisk kontakt og snakke med kvinner. Merkelig nok så har jeg mer å prate om når jeg prater med kvinner enn menn. Får til en mye bedre samtale når jeg er alene med noen. Snakker ikke fullt så mye i grupper, men jeg sier noe der det faller seg naturlig selvfølgelig.

Sånn ellers i livet så virker det som de rundt meg (nye folk/kollegaer/venner) setter mer pris på meg. Det er ingen som hakker på meg lengre og jeg mottar betydelig mer komplimenter enn jeg gjorde for 2 måneder siden. Folk har større respekt for meg. Jeg er svært forsiktig med å ikke bli en drittsekk, men det har hendt at jeg har vært litt på kanten. Blir heldigvis veldig bevisst på det når det skjer og flytter på grensen litt.

Unloved

*krysser fingrene for Dwergs fremgang*

Og kjempegøy at det påvirker andre aspekter av livet også :)

Dwerg

Kort oppdatering. Fikk svar på meldingen på torsdag, og hun sa hun skulle sove hos venninnen på fredag... Jeg sendte en åpen invitasjon til å se meg senere på kvelden, sa hun skulle sende en melding. Har ikke hørt noe siden...
For meg blinker varsellampene nå, hun viser alt for lite interesse. Hadde hun vært interessert nok så hadde hun gjort mer for å se meg.

Siden handlingsmønsteret mitt er forandret så blokkerer jeg det som begynte av følelser, og finner andre ting å gjøre. Jeg tar dette som en avvisning. Merket jeg ble litt irritert, men det gikk over når jeg fikk sosialisert litt med venner. Merkelig nok så føler jeg meg helt topp, er fullstendig klar for å aldri se henne igjen.
Mulig hun tar kontakt når hun ikke hører et ord fra meg, men da bør interesse nivået være ganske høyt før jeg gidder.

Kastet meg like greit over sukkerprofilen igjen, og var pålogget et døgn. Fikk et gult hjerte og en melding fra ei, svarer så kreativt som overhodet mulig og det fungerer. Fyrte også avgårde meldinger til de 3 peneste i nærområdet. En ble lest og aldri besvart, den andre er ikke lest ennå og den tredje ble til en samtale.
Problemet er at jeg ikke har tid til å date. Blir vel til at jeg gjør som mange jenter gjør på sukker, søker bekreftelse... Får se om jeg gjør noe mer ut av det.

Ellers føler jeg meg sugen på å gå ut på byen og sjekke. Har ikke fått gjort dette så mye grunnet tid, men nå kommer heldigvis ferien min snart. Føler meg bare sykt klar mentalt sett.

En annen morsom ting jeg har begynt å gjøre er å prate til tilfeldige folk, og det skjer bare automatisk. Har fått en slags trang til å måtte prate med folk og sosialisere meg. Dette skjer som regel når humøret mitt er på topp og jeg føler meg positiv, og det er stort sett alltid når jeg er med andre.

Før kunne jeg gjerne sitte hjemme noen dager og spille/se på TV alene. Dette er snudd fullstendig på hodet. Har null lyst til å spille, og det er lite interessant på TV. Det er kjedelig å sitte alene, og jeg må gjøre noe hele tiden, og helst sammen med noen andre. Aktivitetsnivået har gått rett opp og jeg har tatt av meg ca. 6kg uten trening eller kostholdsendringer. Jeg ligger rundt idealvekten, men synes det var en interessant endring likevel.

Har innsett nå at jeg ikke bare lærer å bli bedre med jenter. Jeg legger faktisk om store deler av livet mitt og tankegangen. 8)

Lisa


Dwerg

#20
Var hos en kamerat for å grille og pilse litt, og planen var en rolig kveld. Men vi hadde mye gøy etterhvert. Ble ingen sjekking eller noe denne gangen, men vil nevne noe annet interessant.

Vi begynte å prate om førsteinntrykket til hverandre, selv om det er lenge siden vi ble kjent. Han ene hadde et førsteinntrykk av meg som om jeg var en skikkelig drittsekk, noe som overrasket meg litt. Har også hørt fra ei venninne at hun hadde lignende førsteinntrykk.

Dette fikk meg til å tenke litt, fordi jeg har aldri oppfattet meg selv på den måten. Har alltid sett på meg selv som en person få setter pris på, og med det førsteinntrykket så er det forståelig. Mulig jeg har trodd jeg ikke var nok og kompensert med å være frekk og arrogant, har med nærmere ettertanke også blitt kalt bedreviter og kverulant.
Tror dette har vært en faktor som gjør at det tar lang tid å bli kjent med meg, fordi jeg har vært veldig grei når jeg ble trygg på folk. Nå er jeg heldigvis ikke slik lenger, og det vet jeg fordi jeg får mye positiv tilbakemelding selv fra nye folk.

Merker ekstremt mye tydeligere kjedelige/kleine folk, selv blant venner. Mulig jeg ikke merket det før fordi jeg var like rar og på bølgelengde med de? Nå klarer jeg faktisk ikke å føre en bra samtale med slike folk, jeg trenger respons av samme kaliber ellers mister jeg interessen.

Har fått melding fra ei annen jente på sukker nå, og hun ga meg et rødt hjerte.. Problemet er bare at hun bor 5 timer i bil unna og er 15 år. Hun sendte et hei, og jeg svarte med et hei. Så sa hun at jeg så snill og søt ut. Jeg takket og avviste henne med at hun var for ung og bodde for langt vekk. På toppen av det hele var matchprosenten 76 og det var fullstendig kollisjon på kritiske områder.
Tror jeg må jobbe litt mer med profilen... Virker som den trekker for unge jenter for tiden :-\

Oslomann77

Kanskje du burde vise mer interesse for folk? Og entusiasme. Da blir de ofte ikke like "kjedelige" tilbake.
Og ang hun siste jenta som glapp, her hadde det da ikke vært noe i veien for å dra i gang en sorry talk? De fleste liker det. F eks å si, at hadde du ikke hatt mensen skulle vi bla bla.. Osv.
Har ihvertfall opplevd i det siste at man kan dra den veldig langt, og at det er viktig å prate om sex også. Spesielt når hun er så åpen og nevner at hun har mensen.

Northwind

Syns du viser stor selvinnsikt i det du skriver, Dwerg.
Det står en god del om det å føre samtaler i boka: "Hvordan snakke med folk i enhver situasjon". Holder på å lese denne selv nå og den går veldig dypt i hvordan man skal bli sett på som interessant + hvordan man enklere gir den andre parten mer å spille på i hvordan man selv svarer, viktigheten av å lytte til det den andre sier osv.. anbefales :)

Dwerg

Quote from: Oslomann77 on July 29, 2013, 07:08:34 AM
Kanskje du burde vise mer interesse for folk? Og entusiasme. Da blir de ofte ikke like "kjedelige" tilbake.
Og ang hun siste jenta som glapp, her hadde det da ikke vært noe i veien for å dra i gang en sorry talk? De fleste liker det. F eks å si, at hadde du ikke hatt mensen skulle vi bla bla.. Osv.
Har ihvertfall opplevd i det siste at man kan dra den veldig langt, og at det er viktig å prate om sex også. Spesielt når hun er så åpen og nevner at hun har mensen.

Morsomt at du skulle si det. Hadde en sånn prat med henne når hun var oppe hos meg for en uke siden. Vi pratet om sex, så det er nok ikke der problemet er. Jeg føler jeg har investert litt mer enn hun har gjort, og sist gang jeg gikk ned den veien så endte det ikke bra.
Kort fortalt så forsvinner interessen min fordi jeg får ikke nok eller riktig respons.

Når det kommer til å vise interesse for folk så gjør jeg faktisk det, og er veldig entusiastisk første gang jeg snakker til de. De fleste er like entusiastiske som meg og det blir en bra samtale, mens andre svarer kjipt og kort. Jeg tviler på at problemet ligger hos meg, det ligger nok heller hos den andre personen. Ser det ofte på holdning, kroppsspråk og måten ting blir sagt på om det er en interessant person. Men ble lurt en gang av det også. Traff en fyr på en fest som virket kul og grei ut fra førsteinntrykk, helt til han begynte å prate et par timer senere. Han viste seg å være ekstremt klein i sosiale situasjoner.

Dwerg

#24
Nå har det skjedd noe nytt. Hun jeg har holdt på med i det siste har vist liten interesse for meg, og jeg fikk dette bekreftet av venner som var ærlige og fortalte meg hva de oppfattet (de har mer erfaring enn meg). De var bekymret for at hun brukte meg. Jeg føler meg derimot ikke brukt, og har hatt grei nok kontroll hele veien.

Hadde fortalt henne at jeg skulle på byen ikveld, men den meldingen fikk jeg aldri svar på. Jeg regnte med hun skulle til samme sted, og jeg så henne uten at hun så meg (veldig mange folk). Ble noen få meldinger og hun kom kjapt forbi og ga meg en klem. Senere kom hun med en kamerat på samme utested som jeg var på og satt seg ned rundt samme bord. Alt jeg gjorde var å ikke gi henne noe ekstra oppmerksomhet, og jeg gjorde ingen forsøk på å flørte. Litt senere fikk jeg dratt henne ut for en røyk, og jeg prøvde fysisk (tok rundt henne og prøvde å trekke henne litt mot meg) uten annen respons enn at hun ropte på en god venn av henne. Røyken som jeg fikk av henne røykte jeg opp, deretter gikk jeg uten å si et ord. Kom inn til vennene mine igjen, slettet nummer, facebook vennskap og meldinger. Har ikke sett eller hørt noe siden, og jeg vil ikke høre noe. Jeg avviser henne ved å ikke si noe, og hvis hun virkelig vil ha meg så kommer jeg til å la henne få fortjene sin plass  etter ferien.

Senere når jeg skulle gå og få mat så møtte jeg på en gruppe med jenter som alle gikk litt på meg. Hun ene virket veldig interessert og jeg begynte å kline med henne, og jeg husker ikke om jeg tok et hint eller om hun bare kastet seg over meg. Hun ville også legge meg til på facebook, men før vi kom så langt så kom ei av venninnene og dro henne med. Som om ikke det var nok så fikk jeg et smekk på kinnet av venninnen.
Jeg bryr meg ikke mye om den episoden, men det var uansett greit å få servert noen komplimenter og litt klining bare fordi man ser bra ut.

Skal ut imorgen også, og jeg vet jeg havner i en annen sosial setting. Jeg kommer til å være enda friere i hva jeg gjør og sier. Og etter denne oppvarmingen så håper jeg det blir vilt.

Dwerg

Var på en fest igår, og det var massivt flertall av gutter. Var 3 jenter der, og hun ene var sammen med han som holdt festen. Hun ene av de 2 andre var rett og slett ikke attraktiv, og hun siste var veldig tiltrekkende. Hun pene var veldig flørtende og det endte med at flesteparten prøvde seg på henne.
Jeg flørtet tilbake mye med blikket, og observerte andre bli friendzonet eller feige ut på rekordtid. Hun hadde derimot funnet tonen med en av de, og han fikk jeg inntrykk av at var litt sossete. Jeg anser meg selv som over det, og gikk etter lang tid inn for å prøve. Jeg satt meg ned ved siden av, berørte lett og snakket med henne. Gikk veldig hardt inn på flørtingen og fikk tilsynelatende bra svar, men hun stoppet meg når jeg dro henne litt mot meg. Jeg slapp da taket og totalt ignorerte henne.

I dette tilfellet så mener jeg at jeg hadde hatt en bedre sjanse om jeg ikke hadde prøvd så hardt. Jeg følte meg litt dum i etterkant siden jeg hadde prøvd det samme som flesteparten på festen, og feilet like hardt.

Humøret mitt var dårlig og ingenting fungerte på byen heller, så det endte i en taxi hjem alene.

Ble skuffet over at jeg ikke fikk til noe som helst, siden jeg har møtt lite motgang av denne typen siden jeg kastet meg ut i det. Uansett så vokser jeg for hver dag som går, men jeg vet jeg har en lang vei å gå. Det viktigste for meg er å ikke gi meg uansett hvor mye motgang jeg møter!

Dwerg

Har tenkt mye den siste tiden. Hun jeg kuttet kontakten med (innlegg 2. august) tok kontakt igjen en uke etter. Hun spurte om det gikk bra, og sa hun håpte jeg ikke var sur på henne. Jeg ga meg for lett og hun trengte ikke jobbe for å få meg, noe som selvfølgelig dreper interessen hennes. Spurte noen dager etterpå om hun ville komme opp, men ingen respons. Endte med at jeg sa vi kunne være venner, noe jeg angrer litt på nå. Dette er for meg "mer enn venner" eller ingenting.

Jeg kutter nå kontakt uansett, og hvis hun fortsatt har snev av interesse så vil det vises. Blir nødt til å fokusere på å finne noen andre. Hvis hun mot all forventning skulle ta kontakt OG vise interesse for noe mer enn vennskap, så nekter jeg å gjøre samme feilene igjen. Er fortsatt litt interessert selv, men tviler på det varer lenge.

For meg er dette uansett en vinn-vinn situasjon, enten får jeg henne eller så lærer jeg noe. Leste dette http://www.sosuave.net/forum/showthread.php?t=134995 og det beskriver nesten perfekt hvordan min situasjon ble opplevd. Har irritert meg gal over hva jeg gjorde feil. Etter jeg leste det innlegget så gikk det opp for meg hva jeg gjorde feil, og det var ikke få ting jeg feilet med.

Har nå bestemt meg for å ikke prøve forhold på en god stund nå, vil heller prøve å skaffe FB, one night stands og booste selvsikkerheten min. Å våkne opp alene hver morgen kan jeg klare, men jeg nekter å leve uten sex igjen. Og det å få ei jente til sengs og være bra i senga er noe jeg ikke er håpløs på.

Dwerg

Lenge siden jeg har skrevet noe, er ikke aktiv i sjekking sånn sett. Har brukt veldig mye tid til å tenke i det siste. Det har ført til at jeg ikke tenker lenger når jeg prater med folk, og hvis jeg gjør det så er jeg heller stille.

Treffer fortsatt hun jeg holdt på med i sommer på utestedet jeg pleier å gå. Liker å tulle med henne, men ikke noe mer hvis ikke hun viser det klart. Det er inkludert ikveld.

Uansett så har jeg noe "game" nå, men det baserer seg ikke på en mentalitet om å få de med hjem for enhver pris. I praksis gidder jeg ikke bry meg om hva som skjer lenger.

Siste resultater er at jeg klinte med 3 jenter denne kvelden. Hun første var på vorset jeg begynte på, og forøvrig den eneste single untatt meg. Begynte vanskelig og jeg slang en del dritt samtidig som jeg lo av det, etterhvert ble hun provosert og utfordret meg til håndbak. Eide henne i dette og hun prøvde å overtale meg til å la henne vinne, noe jeg selvfølgelig lo hardt av. Uansett så ble det mye fysisk kontakt etter dette, og i en liten samtale hvor ansiktene var nære så gikk jeg inn for kysset. Tenkte ikke mye over det, fikk bare en impuls og jeg lot den passere. Mistet det litt i taxien på vei til utestedet, tenkte ikke mye over det.

Inne på nattklubben kom jeg etterhvert i prat med ei som forvillet seg inn på herretoalettet. Hun trodde hun hadde blitt dopet og var litt redd, syntes dette var litt morsomt. Roet henne ned og tok henne med ut, her ble det ganske heftig make-out session. Dro mot et annet utested for å finne venninnen hennes, fant venninnen og hun andre forsvant. Begynte å kline med veninnen til hun første, og alt var bare gøy.

Vandret litt rundt i byen med henne før jeg ikke gadd mer og stakk. Møter stadig på hun fra i sommer, men er bare hyggelig før jeg forsvinner. På dette punktet begynner jeg å gå opp til tilfeldige jenter, blir indirekte avvist mange ganger (relativt subtile hint). Ender i en taxi med et tilfeldig kvinnfolk som bor rett borti veien for meg, hun betalte visstnok turen og tipset sjåføren. Aner ikke hvordan det skjedde, men kan ikke akkurat klage på det.

Alt i alt en fantastisk kveld fra mitt perspektiv. Er ikke spesielt avansert, men jeg er meg selv og har det gøy. Merker at jeg er tilpasningsdyktig og snakker med individer ut ifra hvordan jeg ser de er. Finner fort ut hva folk reagerer på og spiller på dette. Jeg er ikke lenger sjenert, og vil påstå at jeg gjør mer enn folk jeg observerer rundt meg. Har ikke aktivt øvd på noen teknikker, men har lest og forstått de. Når humøret er bra så går jeg på autopilot og alt går min vei. Leser intuitivt folks følelser utifra kroppsspråk og ansiktsuttrykk, plukker opp små hint umiddelbart og handler deretter.

Trenger fortsatt å jobbe med å få humøret opp fortere for å fungere optimalt. Synes det er gøy nok å holde på med at jeg ikke tenker stort på resultater, men blir fornøyd når jeg først får til noe. Har jeg litt uflaks så var det iallefall gøy å prøve. Føler meg fornøyd, og som jeg kan takle alt som måtte skje.

Dwerg

Leste de gamle innleggene mine i denne tråden, og selv om det er mer som en hendelseslogg så merker jeg forskjell. Føler ikke jeg har helt fulgt godevibber oppskriften, men har heller funnet min egen vei til lykken. Det er vel kanskje det som er meningen?

Har endret mange synspunkter som har bidratt til å fjerne negativ tankegang. Viktigst at jeg ikke er verdt mindre enn noen andre i denne verden, men heller ikke mer enn alle andre. Det er best å ikke tenke for mye på fortid og heller ikke drømme seg bort i mulige (og umulige) fremtider. Har sterk tro på at jeg kan takle hva enn som skjer, enten på den ene eller andre måten.

I motsetning til før så føler jeg meg veldig komfortabel blant folk, uansett hva som skjer. Kan spontant finne på å snakke med fremmede (uavhengig av utseende og kjønn), men det er for det meste situasjonelt. Jeg tviler ikke lenger på hva jeg skal gjøre. Dermed så går det meste veldig lett siden jeg ikke har ett tonn med tanker som skaper press på meg.

Målet mitt har endret seg, og i grunnen så kommer jeg ikke i mål før jeg ligger under et par meter jord. Jeg vil nyte livet, gjøre det beste ut av det og bli det beste jeg kan bli på alle områder som betyr noe for meg. Kjæreste tenker jeg ikke på lengre, det får skje når jeg føler for det. Er fortsatt på sjekkeren når jeg ser muligheten, men oppsøker ikke aktivt jenter.

Til tross for gode resultater så har jeg mye igjen å lære, men i motsetning til før så er det mer gøy fremfor skummelt. :)

Greeneyed

Quote from: Dwerg on October 10, 2013, 18:07:36 PM
Leste de gamle innleggene mine i denne tråden, og selv om det er mer som en hendelseslogg så merker jeg forskjell. Føler ikke jeg har helt fulgt godevibber oppskriften, men har heller funnet min egen vei til lykken. Det er vel kanskje det som er meningen?

Har endret mange synspunkter som har bidratt til å fjerne negativ tankegang. Viktigst at jeg ikke er verdt mindre enn noen andre i denne verden, men heller ikke mer enn alle andre. Det er best å ikke tenke for mye på fortid og heller ikke drømme seg bort i mulige (og umulige) fremtider. Har sterk tro på at jeg kan takle hva enn som skjer, enten på den ene eller andre måten.

I motsetning til før så føler jeg meg veldig komfortabel blant folk, uansett hva som skjer. Kan spontant finne på å snakke med fremmede (uavhengig av utseende og kjønn), men det er for det meste situasjonelt. Jeg tviler ikke lenger på hva jeg skal gjøre. Dermed så går det meste veldig lett siden jeg ikke har ett tonn med tanker som skaper press på meg.

Målet mitt har endret seg, og i grunnen så kommer jeg ikke i mål før jeg ligger under et par meter jord. Jeg vil nyte livet, gjøre det beste ut av det og bli det beste jeg kan bli på alle områder som betyr noe for meg. Kjæreste tenker jeg ikke på lengre, det får skje når jeg føler for det. Er fortsatt på sjekkeren når jeg ser muligheten, men oppsøker ikke aktivt jenter.

Til tross for gode resultater så har jeg mye igjen å lære, men i motsetning til før så er det mer gøy fremfor skummelt. :)

Wow. Dette likte jeg å lese. Eller jeg elsker å lese det, fantastisk! Jeg liker den tankegangen, at man verken er mindre verdt eller mer verdt enn andre. Det er så sant, men det er så altfor lett å glemme det, og heller se opp til alle andre.

Jeg har selv også det siste halvåret merket mye av det samme som du beskriver her, med å bli tryggere i sosiale situasjoner etc. Selv er jeg fortsatt en sånn mennesketype som ofte (men slett ikke alltid) søker råd hos andre før jeg bare kjører på, så herfra kommer det nok fortsatt dumme spørsmål :P Men samtidig skjønner jeg hva du mener, og det gjorde godt å lese det. Du satte ord på mye for meg også der, og samtidig er det så utrolig koselig å lese at du føler alt har blitt så mye bedre!! Bra jobba! :D :D