Hvordan dumper du folk du dater?

Started by Eksotisk, June 29, 2013, 20:14:17 PM

Previous topic - Next topic

Eksotisk

La oss si man ikke føler noe kjemi/ ikke finner h*n attraktiv? Hvordan går dere frem for å kutte kontakten?

Dwerg

Gi de samme behandling som jeg har fått, slutt å svare. Hvis de har noe mellom ørene så tar de hintet, og du vil aldri høre noe igjen. Kan også svare veldig kjedelig på meldinger, eller vise veldig liten interesse.
Hvis det ikke fungerer så kan du være direkte og si det ikke fungerer, denne har jeg brukt selv og hørte lite etterpå.

Er ingen grunn til å gjøre det vanskelig. Jeg gjør selv bare nøyaktig det jeg føler passer for situasjonen.

Uansett så må du ALDRI fortelle en mann som du vet er interessert i deg at det er best å bare være venner, har fått denne selv og det gjorde jævlig vondt. Er mye bedre å dropppe på andre måter.

Anugita

Det spørs vel på hvor mange dates dere har vært på/ hvor mye fysisk kontakt osv...

Har det bare vært en "kaffedate" så er det vel bare si noe a la "sorry, men jeg tror ikke vi 2 vil passe sammen.. Lykke til videre"? 

Dwerg

Etter en enkel kaffedate ville jeg heller bare ignorert.
Hvis det ble noe fysisk kontakt ville jeg tatt det mer direkte.

Daredevil

Hvorfor kan du ikke bare være "straight up" med med han? 

Lisa

For å kutte kontakten tar jeg rett og slett å bare kutter den. Fortsetter han å ta kontakt svarer jeg litt avvisende de første to gangene og den tredje gangen får han ett litt mer ærlig svar "du virker ålreight, men jeg tror ikke vi passer så godt sammen" samtalen. Da kommer den ikke så overraskende på og det blir ett rent brudd. Dette gjelder da gutter jeg har møtt en gang eller tre.

Gutter jeg har hatt mer kontakt med får en ordentlig samtale tilpasset ham som person og det forholdet vi har hatt/ikke hatt.

Stanley

#6
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Lisa

Quote from: Selvtillit on June 30, 2013, 13:03:59 PM
Tilpasset samtaleopplegg for han som person :o? Føler jeg blir litt redd for å møte jenter med en slik innstilling.

Du foretrekker jenter som sier det samme til alle uavhengig av hvem de er? Folk er forskjellige og bør behandles deretter.

Stanley

#8
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Tjodleik

Quote from: Selvtillit on June 30, 2013, 13:49:30 PM
Du foretrekker jenter som sier det samme til alle uavhengig av hvem de er?

Ja.

I såfall har du sannsynligvis en særdeles lang jakt foran deg, da de aller fleste av oss tilpasser det vi sier til hvilken situasjon vi befinner oss i.

Greeneyed

Jeg sier ærlig ifra ganske fort. Hvis det er noen jeg har vært på date med noen få ganger, og ikke kjenner godt ellers, synes jeg det er greit å bare sende ei hyggelig, men bestemt melding. Har venninner som gjerne hjelper meg med å få meldingene litt mindre hyggelige, og litt mer bestemte (dårlig på det der selv) ::) Er det noen jeg tror det er best for å ta en samtale, tar jeg den samtalen. Skriver kanskje først en melding, "har du tid til å snakke litt nå snart?", så de får forberedt seg litt, så sier jeg det, og avslutter som venner. Altså, ikke venner-venner, men vennskapelig/hyggelig :)

Selvtillit; hva er feil med å tilpasse det en sier til den personen man snakker til? Man gjør da alltid det, helt automatisk?

dagligvare

#11
Selvtillit/autowin tror at det finnes en magisk perfekt formel som man kan si som passer til alle i enhver situasjon.

I forhold til trådens tema så må jeg innrømme at jeg er litt feig der. Jeg lar ting som regel renne ut ingenting ved å være utilgjengelig og ikke ta initiativ.

Stanley

#12
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Ananas

Quote from: Selvtillit on July 01, 2013, 23:09:57 PM
Det høres ut som en super plan i teorien Dagligvare, og den funker sikkert minst like bra i virkeligheten.

Vær uinteressert og utilgjengelig, slik at HUN slår opp, så tror hun at du ''tapte'' mens dere begge egentlig vinner. Win-Win?
Du tenker alltid *manipulasjon, manipulasjon, manipulasjon* ...

Greeneyed

#14
Quote from: Selvtillit on July 01, 2013, 23:09:57 PM
Det høres ut som en super plan i teorien Dagligvare, og den funker sikkert minst like bra i virkeligheten.

Vær uinteressert og utilgjengelig, slik at HUN slår opp, så tror hun at du ''tapte'' mens dere begge egentlig vinner. Win-Win?

Tape? Vinne? Det er da ikke noe gøy å være den som avviser? Den andre er jo fortsatt et menneske, som har følelser og kan bli lei seg. Det er derfor det er så vanskelig ... Synes jeg, da.

Det eneste som er vinn-vinn ved en sånn situasjon er vel at begge er en erfaring rikere, for verken det å bli avvist eller å avvise er toppen av lykke, for å si det på den måten.