Sjekking og muligheter(Avsporing fra "Forsøk."

Started by VB, May 09, 2012, 10:15:50 AM

Previous topic - Next topic

VB

Quote from: Adriwen on May 08, 2012, 19:13:27 PMSjekking består av 2 ting, TEORI og PRAKSIS, du kan gå lei av TEORI, og fylle tomrommet opp igjen. Men PRAKSIS er noe NYTT. Det at du er lei av TEORI og DERFOR går over til PRAKSIS er ikke slik du tenker det. PRAKSIS er en egen del av sjekking...

Kanskje du burde tenke over hva du sier her og ta det til deg selv også? Så vidt jeg har forstått så har ikke du gjort så mye på praksis delen.

Stanley

#1
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

VB

Quote from: Adriwen on May 09, 2012, 14:43:48 PM
Jeg har ikke hatt muligheten... Sier jeg... Igjen...

Virkelig? Bor du på en oljeplattform eller øde øy med bare menn? Har sett unnskyldningene dine før, men det forblir det. Det er alltid muligheter, selv når det ikke er jenter i nærhet er det muligheter til å forbedre deg selv.

Start å tren, les opp om stil, skaff deg hobbyer hvor du møter andre folk, utvid vennekretsen, etc...

Hvis du fortsetter å utvide vennekretsen så møter du på jenter før eller siden.

Det er alltid muligheter, det er bare snakk om å gidde/tørre å ta dem.

Rebound

Quote from: Adriwen on May 09, 2012, 14:43:48 PM
Jeg har ikke hatt muligheten... Sier jeg... Igjen...

Nå skal jeg være veldig direkte, forhåpentligvis kan dette hjelpe deg litt på veien! Få pikken ut av hånda, legg ned teoriboka, kom deg ut av sofaen og snakk med en jente!

Jeg regner med at du har lest "min historie", jeg regner med at du er der jeg var. Jeg gikk 6 måneder og leste teori uten å snakke med en eneste ny jente, skal jeg si deg hva jeg fikk ut av det? IKKE EN DRITT! Det var 6 måneder bortkastet!

Alternativ en: Se for deg 6 måneder frem i tid, du snakker ikke med en eneste jente, du leser masse teori, men du blir ikke bedre. Om seks måneder kommer du til å se tilbake på denne dagen og ønske at du tok et valg, du kommer til å angre. Du kommer til å ha de samme bekymringene som i dag, du mest sannsynlig til å være jomfru, du kommer mest sannsynlig ikke til å bli invitert på noen flere fester.

Alternativ to: Nå vil jeg at du skal se 6 måneder frem i tid, hvor mange jenter skal du ha snakket med? Det er ca 180 dager til om 6 måneder, hvis du snakker med 3 jenter om dagen i de neste 6 månedene så har du snakket med 540 jenter, da kan jeg garantere deg at du kommer til å være på et sinnsykt mye høyere nivå enn det du er nå. Du kommer mest sannsynlig ikke til å være jomfru lenger, du kommer mest sannsynlig til å bli invitert på fester og ting du bekymrer deg for nå, kommer ikke til å være en bekymring lenger.

Hvilket alternativ velger du? Når du har valgt et alternativ så gjør du det! That's it!


Når det kommer til forsøket:

Tror man har sinnsykt godt av det, jeg har nok teori i hodet for 5 år frem i tid og jeg har kuttet ut all kontakt med "miljøet" og teoribøkene i 6-7 måneder nå, framgangen har vært sinnsyk! Jeg har ikke gått inn for å sjekke damer på samme måte som før, men jeg har fått bedre resultater fordi jeg ikke har tenkt så mye, heller bare gjort som jeg selv ønsker :) Lykke til!

Stanley

#4
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Rebound

Quote from: Adriwen on May 09, 2012, 21:15:14 PM
Jeg velger jo såklart det siste valget. Men jeg har ingen rollemodell å gå med, da...

Unnskyldninger! Du har tatt valg nummer 2, nå får du gjennomføre det. Jeg forstår virkelig ikke hva du gjør på dette forumet hvis du ikke har noen planer om å ta handling. Oppfordringen min er snakk med 3 NYE jenter i morgen, eller slett brukeren din

piken

Quote from: Rebound on May 09, 2012, 21:25:32 PM
Quote from: Adriwen on May 09, 2012, 21:15:14 PM
Jeg velger jo såklart det siste valget. Men jeg har ingen rollemodell å gå med, da...

Unnskyldninger! Du har tatt valg nummer 2, nå får du gjennomføre det. Jeg forstår virkelig ikke hva du gjør på dette forumet hvis du ikke har noen planer om å ta handling. Oppfordringen min er snakk med 3 NYE jenter i morgen, eller slett brukeren din

+1

Stanley

#7
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Lars GV

Tror kanskje du leste litt for mye i det Adriwen, det var bare en oppfordring, selv om han brukte litt sterke formuleringer. Tror det var bare ment for å motivere, ikke være frekk.

Rebound, noe lignende har faktisk vært foreslått til han fra før av.
Mye av det finner du i denne tråden her.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Chuck Baz

Quote from: Adriwen on May 09, 2012, 21:36:50 PM
Quote from: Rebound on May 09, 2012, 21:25:32 PM
Quote from: Adriwen on May 09, 2012, 21:15:14 PM
Jeg velger jo såklart det siste valget. Men jeg har ingen rollemodell å gå med, da...

Unnskyldninger! Du har tatt valg nummer 2, nå får du gjennomføre det. Jeg forstår virkelig ikke hva du gjør på dette forumet hvis du ikke har noen planer om å ta handling. Oppfordringen min er snakk med 3 NYE jenter i morgen, eller slett brukeren din

Du skal faen ikke komme her med din 3 dagers historikk, og fortelle at jeg som har vært her siden starten av Januar 12 skal pelle meg ut, eller slette brukeren min! Lær deg å vis litt respekt for andre!
Overreaksjon er for noe? Virker det som om vi alle her har hatt skikkelig gode forbilder når det kommer til sjekking? Det gjelder å prøve, feile og skjønne hva som gikk galt for å prøve på  nytt til du klarer det nesten hver gang! Du er et år yngre enn Rebound og to år yngre enn meg så selv om du er yngst på forumet så kan du ikke klage på at det ikke går an. Jeg har aldri vært noe flink med jenter, men jeg tok et valg om at dette skulle jeg få til så gikk det en god stund før jeg ble for opptatt med andre ting, det er på mange måter som å bygge opp en god kondis, jeg mistet en del av det jeg kunne, men det tok ikke veldig lang tid å bygge det opp igjen. Enten prøver du å utføre det eller så mener jeg at du kaster bort tiden din på et sjekkeforum.

Rebound

Quote from: Adriwen on May 09, 2012, 21:36:50 PM
Quote from: Rebound on May 09, 2012, 21:25:32 PM
Quote from: Adriwen on May 09, 2012, 21:15:14 PM
Jeg velger jo såklart det siste valget. Men jeg har ingen rollemodell å gå med, da...

Unnskyldninger! Du har tatt valg nummer 2, nå får du gjennomføre det. Jeg forstår virkelig ikke hva du gjør på dette forumet hvis du ikke har noen planer om å ta handling. Oppfordringen min er snakk med 3 NYE jenter i morgen, eller slett brukeren din

Du skal faen ikke komme her med din 3 dagers historikk, og fortelle at jeg som har vært her siden starten av Januar 12 skal pelle meg ut, eller slette brukeren min! Lær deg å vis litt respekt for andre!

Kanskje jeg har problemer med å vise respekt for andre eller kanskje du legger fokuset litt feil. Kanskje jeg er en respektløs jævel, men det gjør ikke mitt forslag noe dårligere. Kanskje noe av grunnen til at du tar det så tungt og frekt er fordi det å snakke med 3 nye jenter i morgen er så langt utenfor din komfortsone at du ikke takler tanken. 3 jenter er bare et forslag, herregud om du bare holder øyekontakt med 3 jenter i morgen så er det bra! Da har du ihvertfall gjort noe.

Men det er vel ikke første gang du får beskjed om å praktisere. 700 poster uten noe særlig praktisering, om noe i det hele tatt? Det er ganske ekstremt!

Stanley

#11
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Stemning

Fokusér på å bli likt i første omgang Adriwen, om det så er på nettet. Burde igrunn være enklere på nettet enn ansikt til ansikt. Akkurat nå blir du ikke så godt likt.  ;)

Rebound

Quote from: Stemning on May 09, 2012, 22:35:54 PM
Fokusér på å bli likt i første omgang Adriwen, om det så er på nettet. Burde igrunn være enklere på nettet enn ansikt til ansikt. Akkurat nå blir du ikke så godt likt.  ;)
+1

Smooth

Jeg tror man må lære seg at en gang må man gi slipp på trygge omgivelser, og folk som støtter deg. Du er 17, en for lengst voksen nok alder til å måtte ta ansvar for seg selv, og skjønne at VI taper ingenting på at DU sitter inne foran pcen og forventer støtte.

Det er som en fotballtrening; du blir ikke en flinkere fotballspiller ved å si at du skal på fotballtrening, for så å kun gi 20% av det du egentlig bør, og så forvente at alle skal klappe deg på ryggen og si at de er stolte av deg for at du trente og du snart blir en proff fotballspiller.

Tenk deg f.eks. John Terry. Tror du han ble proff fotballspiller ved å si at "jeg har ingen rollemodell jeg kan følge" eller ved å si "men jeg kan jo ikke trene hvis ikke jeg spiller på en ordentlig fotballbane med 40.000 sitteplasser"? Han kom ikke med unnskyldninger til å ikke bli bedre, for deg er nemlig ingen andre som gjør jobben for deg. Han brukte det han hadde, og han har jo klart seg rimelig greit? Eller er ikke kaptein for det engelske landslaget en drøm mange drømmer om, men ikke klarer oppnå?

Det rare med mennesket er at vi har et forsvarsystem i hjernen som gjør at hver gang vi får kritikk, skal vi forsvare oss selv. Heldigvis er ikke det vanskelig å endre. Istedetfor å komme med unnskyldninger for at du ikke får gjort noe, eller når folk sier at det er noe galt med deg når du ikke tar til deg rådene du får og du likevel forlanger å få flere, ta heller selvkritikk. Godta at du ikke alltid kan ha rett, og at du bare må innrømme at du er redd/nervøs for å gå ut og møte folk. Hvis du sier det istedetfor å måtte forsvare deg hele tida, får folk mer forståelse. Men pass på, det betyr likevel ikke at du kan fortsette på den måten. Du må fortsatt komme deg ut og presse deg selv til å gjøre ting du ikke liker. Så lover jeg deg at du tenker etterpå: "Ey, dette var jo ikke så skummelt allikevel :)"