Hvordan gå videre?

Started by urutinert, October 07, 2012, 15:25:57 PM

Previous topic - Next topic

urutinert

"Hallo ;-) tenkte du å finne på noe i helgen? Hørte med jenny og hun lurte på når vi skulle funnet på noe."

Fikk denne nå. Kan dette være et godt svar, VB? :
"Hei. Ja, har dere vært på teknisk museum før? Vi stikker en tur dit:)
Do something today that your future self will thank you for.

urutinert

Evt;

Ja, møtes sted klokka tid og ta det derfra?
Do something today that your future self will thank you for.

Stanley

#17
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

VB

Vel det er en stor forskjell på det du sier og det han sier Autowin, som jeg sa i min forrige post,

QuoteEt tips til, kutt ned på smilies i meldinger, man virker veldig usikker når man bruker smilies hele tida. Og hvis du absolutt vil bruke en så hold deg til en per melding. Kan også være lurt å unngå for mange utropstegn også.

Med andre ord å slenge en smiley inn i en slik melding er greit nok. Også utropstegn går an etter en hilsen og etter visse andre ting (eks. ironi, sarkasme, etc...).

Det har mye med at for mye smilies gjør ofte at du virker usikker, for mange utropstegn kan gjøre at du virker ekstremt ivrig eller bare som en tulling.

@urutinert
Slik jeg leser meldinga hennes spør hun om du skal noe allerede, så en klassisk "jeg hadde tenkt til å gjøre xxx på <sett inn dag>, interessert?" kan alltids fungere. Men skriv det du føler er rett, jeg vil ikke være ansvarlig for å fucke opp for deg hvis ting ikke går som det skal. Bare tenk over det jeg sier over, prøv å virke litt mindre usikker i meldingene dine (selv om det ikke betyr at du må kommandere henne, fordi det kan slå like ille ut).

Men hvis du holder oss på forumet oppdatert er det sikkert flere enn meg her som er villige til å gi deg tips om hva du kunne gjort bedre i ettertid.

Esteban

Lars sa til meg at man skal legge seg under eller på samme "stemningsleie" i kommunikasjon som facebook og sms, dvs. bruk like mange smileys som dama, helst færre og aldri flere. Dette syns jeg er en god regel.

Jeg bruker stort sett bare to smileys: :) og noen ganger ;). Sistnevnte er milevis bedre enn :P
I brings the ruckus to the ladies. Black man doing his thing, baby!

Stanley

#20
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

urutinert

#21
Takk for hjelp folkens... skal møte henne sammen med venninna hennes i byen der vi var på fest, på lørdag.. Noen som har noen tips om flørting, evt diskret eskalering når hun har med venninnen? Eller skal jeg bare forsøke å være laidback og jobbe med å få hennes tillit, og gjøre henne komfortabel på mitt nærvær?

Ganske så sikker på at venninnen er for at vi hooker opp, hvis det har noe å si..? Tror nok ikke hun kommer til å stikke kjepper i hjula.

EDIT: Jeg leser litt rundt på 0330 bloggen også, men har ikke funnet noe om nevnte problemstilling.
Do something today that your future self will thank you for.

Stanley

#22
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

VB

Quote from: Autowin on October 09, 2012, 17:20:40 PMJeg synes mange smilies utrykker ENTEN usikker, eller SELVSIKKER, fordi du gir faen i om det viser du er usikker, men det kan misforståes i kommunikasjonen over chatt.

! utrykker mere selvsikkerhet og bestemhet enn .

Dette er min mening.

Og din mening er basert på masse erfaring? Har du noe som helst grunnlag for å si dette bortsett fra at det høres bra ut inne i hodet ditt?

@urutinert
QuoteEller skal jeg bare forsøke å være laidback og jobbe med å få hennes tillit, og gjøre henne komfortabel på mitt nærvær?

Her må du nok bare bruke dine sosiale antenner for det de er verdt, litt flørting vil nok være lurt, men ikke overkompenser eller prøv å press inn flørting i situasjoner hvor det ikke passer seg. Da er det bedre at du bare virker normal og hyggelig. Ellers burde du lese e-bøkene til GV som Autowin nevner.

Stanley

#24
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Chuck Baz

Quote from: Autowin on October 09, 2012, 17:20:40 PM
! utrykker mere selvsikkerhet og bestemhet enn .
For en som er over gjennomsnittlig opptatt av språk: Utropstegn forsterker det du sier, bruker du utropstegn ofte vil jeg anta at du er en liten unge. Jeg gjør med utropstegn som jeg gjør med komplimenter, skriver det heller sjeldnere og tillegger det mer betydning når jeg først gjør det.

Chuck Baz

#26
Quote from: Autowin on October 09, 2012, 21:53:58 PM
Hørte fra andre sjekkenettsider at ! viser mer selvsikkerhet og bestemhet enn en Norsk-prøve-standar; .
Kan godt være, jeg har hørt at man bare skal trekke oppmerksomhet mot seg selv ved å kle seg som en douche i ting som folk kommenterer.. Jeg tror ikke det nytter å tenke for mye detaljer på det du skriver når du skriver noe. Skriv som det passer dere, bare ikke legg dere på nivået under. Som sagt, jeg forbinder overdreven bruk med liten, ikke selvsikker. Brukte selv utropstegn langt oftere når jeg var den lille gutten med regulering som satt å håpet at jentene skulle ringe på døren vår fordi jeg ikke tok initiativ selv.

lamasen

Mener dere virkelig at et utropstegn i en sms skal ha noe å si på om en jente
Liker deg eller ikke?

Stanley

#28
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Dev


Autowin, har sett deg si flere ganger at du heller ville hørt på Lars Monsen med masse erfaring om du skulle leve i villmarken, enn en forsker som bare sitter på kontoret sitt. Gjelder ikke det litt for oss også? Hvorfor skal vi høre på deg, som mangler erfaring, når vi kan høre på folk MED erfaring?