Tåpelig spørsmål fra nybegynner

Started by Smooth, February 15, 2015, 17:24:40 PM

Previous topic - Next topic

Smooth

Hei.

Jeg sliter litt med sosial angst, og trives ikke så mye med folk jeg ikke kjenner. Er derfor aldri ute på byen. Jeg var derimot første gang "ute på byen" i Oslo i går, og endte opp på samme utested som ei jente fra tinder. Vi hadde aldri møttes før, og jeg spurte på face om vi bare skulle ta en taxi og dra hjem til meg.

Vi gjorde det da, men jeg følte ting ble veldig kleint. Jeg var ikke full nok, hun hadde nesten ikke drukket og stemninga ble egentlig bare litt småklein. Satt og pratet et par timer før hun dro hjem. Hun satt i stolen og jeg i senga, og jeg tenkte hele tida at jeg nå må si at hun skal sette seg ved siden av meg eller noe, men følte at det ble for kleint der og da. Det var liksom ikke noe særlig stemning som tilsa at hun skulle sitte i senga med meg (og så ting skulle skje videre derfra).

Det jeg lurer på er, hva gjør man egentlig? Jeg er ganske ny i dette gamet, så kanskje litt tåpelig spørsmål. Men hva gjør man når man tar med jente hjem? Hiver seg over henne og ligger sammen, eller hva? Jeg tenkte at hun tross alt ble med en gutt hun aldri har møtt, med hjem, og da antageligvis ville ha seg et ligg. Stemmer det?

MaleOslo

Quote from: Smooth on February 15, 2015, 17:24:40 PM
Hei.

Jeg sliter litt med sosial angst, og trives ikke så mye med folk jeg ikke kjenner. Er derfor aldri ute på byen. Jeg var derimot første gang "ute på byen" i Oslo i går, og endte opp på samme utested som ei jente fra tinder. Vi hadde aldri møttes før, og jeg spurte på face om vi bare skulle ta en taxi og dra hjem til meg.

Vi gjorde det da, men jeg følte ting ble veldig kleint. Jeg var ikke full nok, hun hadde nesten ikke drukket og stemninga ble egentlig bare litt småklein. Satt og pratet et par timer før hun dro hjem. Hun satt i stolen og jeg i senga, og jeg tenkte hele tida at jeg nå må si at hun skal sette seg ved siden av meg eller noe, men følte at det ble for kleint der og da. Det var liksom ikke noe særlig stemning som tilsa at hun skulle sitte i senga med meg (og så ting skulle skje videre derfra).

Det jeg lurer på er, hva gjør man egentlig? Jeg er ganske ny i dette gamet, så kanskje litt tåpelig spørsmål. Men hva gjør man når man tar med jente hjem? Hiver seg over henne og ligger sammen, eller hva? Jeg tenkte at hun tross alt ble med en gutt hun aldri har møtt, med hjem, og da antageligvis ville ha seg et ligg. Stemmer det?

Du spurte på face? Mens du var på utested? Unnskyld meg, men åssen dame var dette?:p

Du skulle begynt å eskalere hvis du selv var keen på sex. Det gjorde jeg en gang på en jente jeg hadde på besøk. Jeg tok bare på puppene hennes. Da jeg bevegde meg ned mot underlivet hennes sa hun stopp. Etter det har hun tatt mye mindre kontakt, og sa bare at det hele ble feil. Føler jeg mistet vennskapet fordi jeg prøvde. Men egentlig for meg ingen stor deal. Merkelig jente.

Det kan være positivt at det ikke skjedde noe. Det gjør at det kan oppleves trygt for henne å bli med deg hjem neste gang fordi det ikke har skjedd noe. På den annen side er du kanskje på vei inn i vennesonen, som kan være vanskelig å komme seg ut av?

Smooth

Skulle jeg ikke spurt på face? Ser ikke helt hva du mener   :P

Vi hadde lagt hverandre til på facebook, jeg spurte på vorset om hun skulle ut og hvor de skulle. Hun sa utestedet de skulle på, og vi dro dit. Da vi var der så jeg henne mens jeg sto i kø, men fant henne da ikke når jeg kom inn. Jeg skrev noe om at jeg hadde sett henne for å gjøre henne litt ukomfortabel (på en god måte, forhåpentligvis) og vi hadde noen meldinger frem og tilbake der. Hun skrev kjapt at de nettopp hadde dratt på et annet utested, og da spurte jeg likegodt om hun skulle være med meg hjem.

For meg var dette kun en slags lær-og-feil, ettersom hun ikke er min type egentlig. Kunne godt hatt sex med henne, men om det ikke ble noe av var det ikke noen big deal uansett. Jeg har iallefall tatt et stort steg å dra ut i oslo og til og med tatt med ei jente hjem. For meg er det et stort steg i riktig retning, så nå ønsker jeg bare å lære mer om hva som er neste steg etc :) Om jeg nå er i vennesonen er det likegyldig for min del, det er ikke et must for meg at det er noe mer mellom meg og henne.

Kjetil GV

Du må eskalere og lede henne. Gjerne følge 2 steg frem 1 tilbake taktikken, og se om hun er komfortabel med mer og mer intim kontakt.

Siden hun ble med deg hjem, så var det opp til deg å lede henne veien til senga på riktig måte.

Når du syntes det ble kleint, så ble det automatisk kleint for jenta også. Så slike situasjoner er det
viktig at du vet hvordan du skal gå frem, og også være eller virke som om du er komfortabel.

Enkleste og korteste veien for deg å lære dette er å lese boka til Andreas og begynne å øve:
http://sjekkeskolen.no/bok.html#.VODopi4nh8E

Credz for at du gikk ut! :)
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

MaleOslo

Quote from: Smooth on February 15, 2015, 19:39:47 PM
Skulle jeg ikke spurt på face? Ser ikke helt hva du mener   :P

Vi hadde lagt hverandre til på facebook, jeg spurte på vorset om hun skulle ut og hvor de skulle. Hun sa utestedet de skulle på, og vi dro dit. Da vi var der så jeg henne mens jeg sto i kø, men fant henne da ikke når jeg kom inn. Jeg skrev noe om at jeg hadde sett henne for å gjøre henne litt ukomfortabel (på en god måte, forhåpentligvis) og vi hadde noen meldinger frem og tilbake der. Hun skrev kjapt at de nettopp hadde dratt på et annet utested, og da spurte jeg likegodt om hun skulle være med meg hjem.

For meg var dette kun en slags lær-og-feil, ettersom hun ikke er min type egentlig. Kunne godt hatt sex med henne, men om det ikke ble noe av var det ikke noen big deal uansett. Jeg har iallefall tatt et stort steg å dra ut i oslo og til og med tatt med ei jente hjem. For meg er det et stort steg i riktig retning, så nå ønsker jeg bare å lære mer om hva som er neste steg etc :) Om jeg nå er i vennesonen er det likegyldig for min del, det er ikke et must for meg at det er noe mer mellom meg og henne.

Skjønner mer nå hva du mener ;)
Godt gjort å få hele gjengen din å dra dit hun skulle da. Viser at du er sjef i gruppa. Hehe.

Hun må ha likt deg godt siden hun ble med deg hjem når hun var sammen med andre, og du spurte henne ikke engang face to face.

Babalu

Quote from: Måka on February 15, 2015, 19:49:14 PM
Du må eskalere og lede henne. Gjerne følge 2 steg frem 1 tilbake taktikken, og se om hun er komfortabel med mer og mer intim kontakt.

Siden hun ble med deg hjem, så var det opp til deg å lede henne veien til senga på riktig måte.

Når du syntes det ble kleint, så ble det automatisk kleint for jenta også. Så slike situasjoner er det
viktig at du vet hvordan du skal gå frem, og også være eller virke som om du er komfortabel.

Enkleste og korteste veien for deg å lære dette er å lese boka til Andreas og begynne å øve:
http://sjekkeskolen.no/bok.html#.VODopi4nh8E

Credz for at du gikk ut! :)

amazon linken på sida der funker ikke =)

Kjetil GV

Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Smooth

Takk for svar, har boka og skal lese mer i den :) En stund siden sist, men den skal bli mer brukt nå.

Var nettopp på kino, og så ei annen jente som jeg likte veldig godt. Hun så et par ganger på meg også, så jeg tenkte at jeg skulle finne henne etter at filmen var ferdig, og spørre om å ta en kopp kaffe. Dessverre fant jeg henne ikke :( Men utrolig mange fine jenter her i oslo!

Ole GV

Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

Selveste

Syns alltid det samme rådet her inne er "bootcamp" eller "les boken til Andreas". Det finnes så sykt mye ressurser på nett, rsd osv, som er gratis og har alt det som trengs ved siden av faktisk erfaring, at disse rådene tar fokus vekk fra det som faktisk trengs: egen erfaring.

Det du først og fremst bør gjøre er å dra ut mye, og når du drar ut faktisk snakke med jenter, samtidig som du alltid prøver å ta ting videre. Må bare pushe deg ut av komfortsonen.


fri90

Litt uenig der. Råd på nettet er ofte fra folk som ikke har praktisk erfaring med det og ofte vil det være pua råd som er unødvendige og ikke tilpasset det norske miljøet. Ved å ta bootcamp får du både toeri og praksis erfaring, pluss tilbakemeldinger direkte. Dette vil være en ganske lur snarvei og ta. For å bli flink må man både ha teori og noen man kan modellere, det får du begge deler av på bootcamp. Som en bonus får du også en voldsom boost etter endt kurs :)

Smooth

Så en med 0 erfaring med å dra ut på byen og ta kontakt med jenter, kan etter kurset lære seg alt som trengs for å få seg dame/sex/hva nå målet er?

piken

Nå har ikke jeg tatt bootcamp selv, men lest mye på begge bloggene, om bootcamp og hengt på forumet i flere år, så føler jeg sitter med et visst inntrykk av hva det innebærer.

Bootcamp kan på en måte sammenliknes litt med utdannelse; du lærer teori og hvordan du skal bruke den i praksis. Har du ikke "utdannelse" så kan du alltids lære deg akkurat de samme tingene ved bare å øve mye, men går du på bootcamp lærer du deg de nødvendige verktøyene for å bli god med jenter, samtidig også mye om hva som ligger bak hvorfor ting funker og ikke funker. (rett meg gjerne hvis noe av dette er direkte feil info)

Du virker såpass "ustødig" på sjekkefronten at jeg vil anbefaler deg å ta et kurs ! (hvis økonomien din tillater det vel og merke). Evt kan du gi deg selv en tidsgrense; "hvis jeg ikke får fremgang innen en hvis tid, så tar jeg et kurs" - så får du tid til å spare opp penger samtidig.

Ole GV

En av de store positive tingene med BC er at instruktørene forteller deg hva akuratt DU gjør rett og galt med jenter.
Det sparer deg for mange timers hodebry.

I tilegg er det mye læringsverdi i å modellere dem :)
Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

Kjetil GV

Quote from: Vaffel on February 17, 2015, 06:27:30 AM
En av de store positive tingene med BC er at instruktørene forteller deg hva akuratt DU gjør rett og galt med jenter.
Det sparer deg for mange timers hodebry.

Selv om det høres ut som om vi er ansatt i et fremsnakkingsbyrå for Gode Vibber, så er det utelukkende fordi vi har så gode erfaringer og ser bevisene på at det fungerer.

Fordelene her er allerede nevnt. Det du lærer er all teorien du trenger. Det er kun den teorien/teknikkene Andreas bruker når han er ute.

Når det er sagt, så er det ikke sikkert at du blir kjempegod raskt. Mye handler om utgangspunktet du har fra før, og hvor dedikert du er til å lære deg teorien og gå ut å øve. Noen er nok fornøyde med nivået sitt etter bootcamp og kan allerede da sjekke opp jenter lett, da de allerede har mye på plass fra før, mens andre må bruke flere år på å bli skikkelig flink.

Jeg vet i allefall at jeg brukte en 2-3 år på å sluke alt av teori fra hele nettet, og endte opp med å sitte hjemme og lese meg i hjel. Tanken på å gå ut edru var skremmende og urealistisk på egenhånd. Bootcamp ga meg det sparket i ræva som jeg trengte.

Og selvsagt fungerer ressursene på nett, men det er nok vanskelig å selv filtrere ut hva som fungerer og ikke fungerer. I tillegg så er GV metoden så naturlig at du ikke trenger å gjøre rare ting eller huske rutiner eller annet. Du kan bare være normal og den beste versjonen av deg selv.

Om du går ofte ut på byen i helgene og drikker så kan du spørre deg selv

Hvor mange byturer må du droppe for å få nok penger til en bootcamp?

Tenk på pengene som blir brukt:
-Øl til vors
-Inngangspenger
-Taxi
-Drinker og øl ute
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]