Skal jeg gi opp denne dama?

Started by urlm, October 14, 2015, 19:31:42 PM

Previous topic - Next topic

urlm

Kort fortalt: Vi var pulevenner, men ble nesten bare på fylla. Så meg lei og inviterte til "netflix&chill" (se annen tråd her, lol), dette skjedde for ca. 1 og en halv uke siden. Tenkte ikke over at dette var noe annerledes enn de andre gangene vi hadde hatt sex, da vi gjorde akkurat det samme; hadde sex og pratet.

Uansett, lå med en annen dame dagen etter(lørdag), hun ringer febrilsk mens jeg er i senga med henne og sender masse meldinger hvor hun spør om hun skal komme til meg eller jeg til henne (ble plutselig dritgira etter å ha virket litt uinteressert tidligere egentlig). Svarer henne at jeg har en del folk her og at det passer dårlig.

Får voicemail av hun som snakker med venninnen og er sint.

Snakker ikke noe mer med henne. Er på en event på mandagen. Får plutselig melding fra henne hvor hun spør om jeg er der. Ender opp med å dra hjem til meg etter eventen og ha sex.

Hun begynner og spørre meg om lørdagen, og spør meg rett ut om jeg hadde sex med en annen dame. Bekrefter dette. Hun blir kjempelei seg og begynner å gråte.

(Keep in mind, dette er en dame som aldri har vist et snev av følelser, som jeg har mistenkt at nesten er psykopat tidligere fordi hun virker så kald og overlegen mot folk.)

Er helt sjokkert, var 100% uvitende, ikke en mistanke engang, om at hun faktisk likte meg. Men i etterkant burde jeg kanskje skjønt noe når hun ringte febrilsk lørdagen, og igjen på mandagen til og med etter at hun hadde blitt avvist sist gang. (Igjen, icequeen som aldri har brydd seg tidligere)

Prøver å trøste henne, og klarer i prosessen og inngå et slags "forhold"(?). Vi blir hvertfall enige om å ikke ha sex med andre, og det endte med god stemning, hun lå her, spiste frokost og dusjet dagen etter før hun dro. Avtaler at jeg skal komme til henne neste lørdag fordi hun er alene hjemme.

Drar på byen med felles venner torsdag igjen. Nå var hun plutselig blitt kald igjen. Får sove hos henne, men hun virker litt sur og likegyldig. Avlyser lørdagen fordi venninnen ikke skulle bort alikevel, foreslår at vi kan være hos meg i stedet og må faktisk overtale henne til å komme (WTF). Føler det er grei stemning når jeg drar om morgenen, men litt bismak pga diverse ting hun sa ila kvelden.

Spør lørdag formiddag når hun kommer. Sier hun må snakke med venninnen hun bor med og at hun skal si ifra om hun kommer eller ikke, og at jeg ikke skal holde av kvelden for henne. Jeg blir irritert (vi hadde jo en avtale) og svarer at jeg må ha svar nå hvis ikke legger jeg andre planer. Bestemte meg for at hvis jeg får noe annet enn et "ja" så skal bare blåse i henne. Får et tullete svar om hvor synd det er på venninnen som blir alene.

Svarer "Ok, glem det." og får bare "greit" til svar. Var frustrert over henne nå og hadde utrolig lyst til å skrive noe mer, men holdt meg i skinnet. (Prøver å kjøre en hardball taktikk, selv om det er risky og uutholdelig)

2 timer senere sender hun ny melding om at hun ikke vil at det skal være sånn, orker ikke dette mer, bla bla bla. (har jo hatt turbulens tidligere) Sier at jeg er enig, men at jeg er på vors og at vi kan snakke sammen om det senere (altså det helt føkka "forholdet" vårt og alt det der), hun svarer at hun vil det. (Hardball-taktikken funket overraskende bra)

Får melding ca. 01.30 mens jeg er ute på byen hvor hun spør om jeg vil sove hos henne. Kommer ca 2.30, da sover hun. Legger meg i sengen hennes og hun bare legger seg til å sove igjen. (Igjen, WTF????). Prøver å snakke med henne og hun virker bare likegyldig igjen. Sier jeg ikke kom hit for å se på henne sove.

Da ender vi til slutt opp med å bare snakke hele natten, hun beklager for det hun gjorde tidligere og sa det var feil av henne, bla bla bla. Generelt grei stemning. Har ikke sex, bare prater.

Er tydeligvis keen på henne siden jeg ikke klarer å slutte å tenke på henne, men samtidig gjør hun meg frustrert og gæren. Har ikke vekslet et ord med henne siden lørdagen, og aner egentlig ikke hva som foregår nå. Møtte henne på skolen her om dagen og da oppførte hun seg egentlig som om jeg var hvem som helst.

Hun har teknisk sett tatt initiativet 3 av de 4 siste gangene, men har egentlig vært ganske kald alle gangene og avlyste til og med den siste gangen.

Så det jeg lurer på er egentlig a) Skal jeg i det hele tatt gidde denne dama? Er det bare meg eller virker hun helt håpløs? b) Hvis jeg bestemmer meg for ja, er det på sin plass at jeg tar initiativet nå? Selv etter lørdagen? Eller skal jeg bare kjøre hardball (slik som på lørdag) og vente på at hun tar kontakt? Det funket jo.

Er igjen usikker på om hun er interessert eller ikke fordi hun er så dårlig til å vise det. Har jo snakket med henne om det, og hun er klar over det, men likevel kjører hun den samme stilen. Er jo ikke normalt dette?


The Stig

Quote from: urlm on October 14, 2015, 19:31:42 PM
Er jo ikke normalt dette?

Det er en dame.Helt umulig å vite hva som er normalt og ikke i deres verden.
Sorry har ikke så mye mer lurt å si om situasjonen din, men sikkert noen av gutta her som er mer kalibrerte som kan komme med noe innsikt :)
bye bye comfort zone.Just die already.

piken

Det virker jo som om det er ganske mye mer jobb med denne dama enn hva du får tilbake .. Men det kan jo hende at ting blir bedre hvis dere tar en ordentlig prat med henne om det? Høre hva hun egentlig vil og fortelle henne hvordan du oppfatter henne. Hvis du skal gidde å fortsette synes jeg det er helt rimelig å ta en prat og stille noen krav til oppførsel. Det er ikke alltid vi damer vet at vi oppfører oss urimelig før noen påpeker det.

urlm

#3
Quote from: piken on October 14, 2015, 22:40:32 PM
Det virker jo som om det er ganske mye mer jobb med denne dama enn hva du får tilbake .. Men det kan jo hende at ting blir bedre hvis dere tar en ordentlig prat med henne om det? Høre hva hun egentlig vil og fortelle henne hvordan du oppfatter henne. Hvis du skal gidde å fortsette synes jeg det er helt rimelig å ta en prat og stille noen krav til oppførsel. Det er ikke alltid vi damer vet at vi oppfører oss urimelig før noen påpeker det.

Vi har prøvd å ha denne praten ca. 5 ganger allerede og det kommer ingen vei. Nå skal ikke jeg skylde på henne fordi jeg vet ikke konkret hva jeg vil jeg heller, men jeg vet bare at jeg liker å være med henne og at jeg vil se henne videre, og jeg føler i hvertfall at jeg gir et klart signal om dette.

Hun gir veldig blandede signaler. Hun kan være iskald og overlegen tidligere på kvelden og ringe meg senere for å møtes.

Når jeg konfronterer henne med dette sier hun at hun ikke kan huske at hun var overlegen eller at det ikke var meningen. Sier også at hun "hører det hele tiden" og at "hun bare er sånn" og at "hun ikke kan gjøre noe med det".

Har i etterkant kanskje plukket opp noen hint om hva hun vil og at hun venter på at jeg skal sette inn støtet, men måten hun oppfører seg ellers tilsier ikke at hun er interessert i det hele tatt..

Et eksempel jeg kommer på nå er en gang jeg sov hos henne og hun ba meg spørre henne om hva som helst, da jeg spurte hva jeg skulle spørre om ba hun meg spørre henne om vi skulle være kjærester, da jeg spurte "er det det du vil?" svarte hun "jeg vet ikke" og så langt kom vi.

Så kan hun plutselig begynne å snakke om hvordan dette ikke vil fungere osv. osv., og om jeg da sier "skal jeg dra?" får hun omtrent panikk.

Hun sier og gjør bare utrolig mye rart som tilsier at hun vil nesten sabotere greia, men i det jeg sier jeg vil dra blir hun panisk.

Et eksempel jeg kommer på er jo at hun lå og tekstet med en annen gutt mens jeg lå i sengen ved siden av henne. Jeg reagerte selvfølgelig på dette og det viste seg at dette var tydeligvis hennes måte å vise at hun var sur på at jeg ikke hadde blitt sjalu når hun snakket med han på telefonen tidligere, eller andre gutter generelt. (Jeg kunne jo ikke vite hvem det var hun snakket med)

Er hun gal eller er det bare meg? Hun VIL at jeg skal være sjalu. Hun har til og med prestert og si at HUN vil være sjalu, fordi det er den eneste måten hun klarer å føle noe (Dette passer forsåvidt ypperlig med hva som skjedde da hun fant ut av den andre dama jeg lå med). Hun er iskald i det ene øyeblikket og ringer meg ned i det andre. Hun sier ting hele tiden som jeg aldri ville turt og si i frykt for å ødelegge noe potensielt bra (sånn som "dette vil aldri fungere", "jeg kommer til å såre deg" osv.), og når jeg reagerer negativt blir hun panisk og sier hun ikke vet hvorfor hun sier sånne ting.

Burde kanskje styre unna?

Føler jeg har sagt ifra flere ganger om ting hun gjør som er urimelig, men det virker ikke som det går inn for henne. Har jo sagt "du tar aldri kontakt utenom fylla" og hun fortsetter jo slik.. Kjørte hardball på lørdag og da viste hun interesse. Mulig jeg bare lar hun playe meg for lett, og at jeg bare burde ignorere henne til å ta kontakt.

vinteRR

Hun høres ut som standard umoden jente i starten av tjue-årene. Grunnen til at du tenker så mye på henne er vekslingen fra kald til varm som skaper push-pull effekt. Hvis du virkelig er interessert ville jeg kommunisert at sånn av/på oppførsel er uakseptabelt, og at det fucker med hodet ditt. Så hvis hun ønsker å fortsette får hun starte å oppføre seg. Hvis det ikke hjelper, next!


urlm

Quote from: vinteRR on October 15, 2015, 02:00:49 AM
Hun høres ut som standard umoden jente i starten av tjue-årene. Grunnen til at du tenker så mye på henne er vekslingen fra kald til varm som skaper push-pull effekt. Hvis du virkelig er interessert ville jeg kommunisert at sånn av/på oppførsel er uakseptabelt, og at det fucker med hodet ditt. Så hvis hun ønsker å fortsette får hun starte å oppføre seg. Hvis det ikke hjelper, next!

Hun er 20 og har aldri vært i et forhold, så hun passer vel typen.

Har prøvd å kommunisere dette flere ganger, men jeg må jo innrømme at jeg er utrolig dårlig til å snakke selv, og har nok blitt alt for svak for denne jenta.

Liker egentlig at sånne ting skjer naturlig, at man snakker sammen, er sammen og ser hvor det går hen. Ikke at man har et "oppvaskmøte" hvor man setter merkelapper på ting.

Føler at et ultimatum vil være tap/tap, enten mister jeg henne for godt eller så havner jeg i et forhold via et "oppvaskmøte", ingen av delene er ønskelig. Skal det være så fryktelig vanskelig å bare like hverandre, møtes, ha det bra sammen og se hvor ting går? Må jeg virkelig ta en alvorsprat for at jeg skal vite sånn noenlunde hva som skjer?

Damn...

vinteRR

Nå vet jeg naturligvis ikke hele historien her, men mange av de tingene du nevner er varsellamper som ville fått meg til å styre unna.

Det er alltid kjipt å ta opp slike ting, men alternativet er at du finner deg i å bli tråkket på.

Dessverre er det ikke så lett nei :) Tolker at du er relativt ung eller ny i sjekking; etter hvert vil man kunne screene jenter ganske fort for slike egenskaper slik at man kan unngå emosjonell rollercoaster som fucker med hodet ditt.

Love

Du har sagt at dere går på skole sammen. Og det virker som om du liker henne, men du sier ikke så mye om hvorfor (annet enn at hun er pen/du tolker henne som populær blant gutter/fysisk tiltrekning)
Tror du ikke ser henne som kjærestemateriale, kanskje fordi hun er så ustabil.

Noen mennesker har med seg hjemmefra en utrygg tilknytningsstil (de er vant til å bli belønnet/straffet med oppmerksomhet/ignorering hjemmefra) Og har ofte måtte manipulere for å få det de vil ha. Det resulterer i umoden atferd og er vanskelig å leve med i voksen alder. Du kan ikke gjøre henne noe tryggere tror jeg, så det beste er nok å unngå henne. Men kanskje vanskelig om dere sees på skolen?

Anax

Altså er dette ei dame du kan se for deg passe på barna dine? (Som er ett naturlig resultat av et langvarig forhold) ..

urlm

Quote from: Love on October 15, 2015, 06:20:01 AM
Du har sagt at dere går på skole sammen. Og det virker som om du liker henne, men du sier ikke så mye om hvorfor (annet enn at hun er pen/du tolker henne som populær blant gutter/fysisk tiltrekning)
Tror du ikke ser henne som kjærestemateriale, kanskje fordi hun er så ustabil.

Noen mennesker har med seg hjemmefra en utrygg tilknytningsstil (de er vant til å bli belønnet/straffet med oppmerksomhet/ignorering hjemmefra) Og har ofte måtte manipulere for å få det de vil ha. Det resulterer i umoden atferd og er vanskelig å leve med i voksen alder. Du kan ikke gjøre henne noe tryggere tror jeg, så det beste er nok å unngå henne. Men kanskje vanskelig om dere sees på skolen?

Jeg liker henne fordi hun er den første jenta jeg har vært med som jeg klikker helt med personlighetsmessig. Vi har helt lik humor og forståelse for ting og kan snakke i 8 timer i strekk om alt og ingenting.

Jeg liker henne ikke fordi hun er utadvent og populær, dette synes jeg egentlig bare er litt slitsomt akkurat nå.

Også synes jeg hun er helt utrolig deilig, da.

Føler på sett og vis at det ikke er så farlig for henne om hun ser meg eller ikke fordi hun har alltid mange alternative planer hele tiden. Mitt sosialliv er ikke akkurat like sprudlende for øyeblikket og akkurat nå står det mellom og være alene eller med henne på fredag, det gir liksom et lite ekstra push til å ta kontakt med henne.

Hadde jeg vært fullbooket hver helg sånn som henne hadde jeg nok lettere klart og vente på at hun skal ta kontakt.

Føler meg egentlig litt som jenten i forholdet akkurat nå, blir stresset når hun ikke sier noe på 3 dager og klarer ikke gå mer enn 4-5 dager før jeg ender opp med å ta kontakt på et eller annet vis.

Mulig det har blitt forutsigbart for henne nå at jeg tar initiativet. Hun tar kun initiativet ved å ringe på fylla eller avtale et neste møte mens jeg er hos henne.

Love

Så lenge du er defensiv så er du dama ja;)

Les deg opp på bloggen rundt det å ta initiativ, være mann/Alfa, lede, ha et liv, inner game osv. Lykke til!

urlm

Quote from: Love on October 15, 2015, 21:26:43 PM
Så lenge du er defensiv så er du dama ja;)

Les deg opp på bloggen rundt det å ta initiativ, være mann/Alfa, lede, ha et liv, inner game osv. Lykke til!

Droppet henne i går. Ble bare alt for mye.

Møtte henne litt tilfeldig på byen og hun sa hun skulle til et annet utested og ba meg komme, og sa at vi måtte sees senere i kveld (aka dra hjem til henne). Jeg kom aldri fordi jeg hadde det gøy der jeg var og gadd ikke dra alene til det utestedet bare for å møte henne.

Dro litt før stengetid og tok meg en røyk ute mens jeg snakket med noen randoms (må ærlig innrømme at jeg visste at hun kom til å ringe, og gadd ikke være halvveis hjemme da).

Hun ringer etter ca. 15 min og ber meg møte henne utenfor utestedet. Jeg kommer og møter henne og hun er bare rar og går rett bort og prater med 2 andre gutter hun kjenner. Blir stående der i ca. 5 minutter og vente før jeg møter noen bekjente som inviterer meg på nachspiel.

Så kommer hun bort igjen og sier "seriøst.. du kan ikke bli med meg hjem". Jeg spør hvorfor i helvete hun ringer meg da, og forklarer at jeg akkurat droppet nachspiel fordi jeg trodde jeg skulle være med henne.

Da blir hun irritert og sier "bare dra på nachspiel da!"

Nå er alternativet mitt og dra hjem alene og sur, og jeg ender opp med å liksom overtale henne til å bli med henne hjem, etter at hun ringer meg.

Innser hvor idiotisk dette er og sier at jeg drar hjem. Nå begynner hun plutselig å trygle meg om å bli med henne hjem. Går halvveis hjem til henne også begynner hun å snakke om at jeg må bli mer hard to get, og at hun vil at jeg skal gjøre henne sjalu.

Drar til henne og er med på en berg-og-dal-bane med motstridende utsagn og følelsesutbrudd fra henne. Kort fortalt sier hun utagerende ting (jeg vil at du skal gjøre meg sjalu, slutte å vise interesse, dette funker ikke, vi må slutte å se hverandre, osv. osv.) og når jeg sier "greit" og begynner å dra tar hun alt tilbake igjen og sier hun ikke vil det alikevel.

I tillegg til dette fant hun helt latterlige ting og bli sur for og prøvde å kaste meg ut flere ganger i løpet av kvelden, og jeg tror jeg begynte å kle på meg 3 ganger før hun tryglet om at jeg skulle bli alikevel.

Til slutt hadde vi sex og sovnet. Våkner dagen etter og begynner igjen å snakke om hvordan dette ikke kommer til å funke, at vi må slutte å se hverandre osv. Hun foreslår at vi skal ta det roligere den neste måneden, og at vi kan se andre mennesker. Jeg sier jeg ikke orker det, og at vi da bare må avslutte hele "forholdet".

Det vil ikke hun, og det virker ikke som hun helt skjønner at jeg mener alvor. Jeg begynner å kle på meg for å dra og hun begynner og si at jeg skal sette meg ved siden av henne og kysse henne før jeg drar. Sier at det bare er merkelig nå, og at jeg drar.

Så sier hun "jeg kommer til å bli så sykt gira på deg nå" og "jeg ringer deg i morgen".

Var hele tiden redd for at jeg kom til å bli trist og at jeg kom til å angre på om jeg avsluttet det, men har følt meg helt fin i hele dag, egentlig litt befriende.

Alt dette skjedde i dag tidlig. Og mottok allerede i skrivende stund SMS  "Skjer?" fra henne.

Det verste er at jeg ble jævlig glad når jeg fikk meldingen, noe som irriterer meg siden jeg har følt meg så overraskende fin i hele dag. Men samtidig er det alt for håpløst dette her. Aner ikke hva jeg skal svare. Gidder ikke sitte og tekste meningsløse ting med henne nå. Men føler likevel at jeg burde svare, vi skal tross alt se hverandre en del fremover enten vi vil det eller ikke, så har ikke lyst til at det skal være dårlig stemning.

Og om jeg ikke svarer virker det som om jeg er sur. Jeg er ikke sur, bare lei av å styre med henne romantisk. Noe jeg kan svare som sier at dette er fucka, men likevel viser at jeg ikke er sur, men at jeg bare vil være venner?

Love

Men hva med å bare date andre en periode for å få tankene bort?
Hun er tydeligvis litt hekta på oppmerksomhet fra deg så tror ikke du trenger å svare på sms. Jo mer du ignorerer jo mer hekta virker hun.... ::)
Problemet for din del er at denne "leken" hekter deg også, og dersom livet ditt plutselig dreier seg om hva hun til en hver tid måtte finne på så blir det slitsomt.
Hva med å bare treffes i edru tilstand, kanskje hun er roligere da?

Kaizer

Klassisk PUA-situasjon. Relativt fersk sjekker med dårlige «foundations» møter jente som ikke er helt mental sunn. Det inngås en eller annen form for forhold, med påfølgende mye drama. Forholdet tar så slutt etter en turbulent periode. PUA-en sitter så igjen med egne hypoteser om at kvinner liker drama og at man aldri må miste framen sin og alltid være alfa for å lykkes.

Like tiltrekker like, og dette gjelder især i forhold. Har man selv issues vil man tiltrekke seg jenter med issues i kjæresteforhold. Er denne dama penere enn andre du har vært med? Det er nemlig lett å bli betatt av en jente når hun er deiligere enn resten av de du har pult.

Mitt råd til deg er å dumpe henne helt. Du kan ikke forandre henne. Slike psykologiske tilfeller er mat for psykologer, ikke dine følelser.

urlm

Svarte på meldingen "Vi skulle slutte med det her."

Drar på byen med gutta. Finner ut at hun er der og blir helt rar i kroppen, føler meg skikkelig dritt og selvtilliten er i bånn, aner ikke hvorfor det skjer.

Drar på nach, hun ringer, hadde tydeligvis ringt mange ganger og sendt melding. Klarer og overtale meg til å komme til henne til tross for at jeg sier det er en dårlig idé.

Drar til henne og er egentlig klar for å bare avslutte det som venner, og ikke lage dårlig stemning.

Jeg kommer og er kjempeseriøs, hun åpner døren og smiler fra øre til øre og jeg har aldri sett hun så glad. Neste timen går med på at hun forteller hvordan hun ikke klarer å slutte å tenke på meg, at hun hadde blitt knust av meldingen jeg sendte i går og at hun hadde lett etter meg hele kvelden. Har tydeligvis blitt gal etter meg nå.

Hun ber meg om å gi henne en sjanse til, og sier hun vet hva hun vil ha nå, osv. osv. Jeg bare ligger der og sier ingenting egentlig. Stemningen er bare rar og dramatisk som vanlig og jeg klarer ikke se for meg at den vil bli bedre.

Plutselig letter stemningen seg av en eller annen grunn, og vi begynner bare og prate og tulle som vi gjorde tidligere, har fantastisk sex og prater i mange timer slik vi pleide å gjøre før. Vi hadde det rett og slett jævlig bra sammen.

Men føler fortsatt at alle varsellampene som finnes har kommet, og at hun fortsatt bare vil ha meg fordi hun tror hun kanskje ikke kan få meg.

Nå får hvertfall hun ta initiativet fremover.