Regninga på date

Started by upandcoming, November 12, 2013, 10:30:14 AM

Previous topic - Next topic

upandcoming

Lite spørsmål angående regninga når man er på (første)date.

Jeg er student og 23 år. Pleier ikke gå på så veldig mange dates, men er vandt til fra Trondheim at man betaler for sitt på date, om det er en øl eller middag. 

Var på date i Oslo i går og antok at det var vanlig å dele på det. Vi hadde drukket en del og regninga kom på ca 700 kr. Hun jeg var med sa at hun mente jeg skulle betale og synes det var veldig rart at jeg trodde det var vanlig å dele? Er det sånn i Oslo? Er det egentlig sånn i Trondheim også og jeg som er helt på jordet?

Hva mener dere? Personlig vil jeg si det er litt forskjell for studenter og om jeg hadde vært i fast arbeid. Tjener jeg godt og jobber hver dag kunne jeg godt spandert. Hun var faktisk i fast arbeid.

Northwind

Tror hun er unntaket. Tror aldri jeg har møtt på jenter som krever at jeg skal betale til nå, vet ikke om det er tilfeldig.

Er hun interessert i å treffe deg igjen? Om du skulle spandert 700kr på at hun kunne drikke gratis en kveld og ikke ville truffet deg igjen, så hadde blitt litt pissed.


Openingherisont

Nesten alle jeg har datet, betaler for sin del. Mange har fortalt meg at de synes det er litt rart å bli spandert på, fordi de da føler at de "skylder" den andre parten noe.

Så jenta du datet er ett unntak. Stay away from gold-diggers!
Om man gjør det man alltid har gjort, vil man få det man alltid har fått.

Anders GV

Første date middag = spandere
Første date kaffe = dele

Lars GV

Var jenta etnisk norsk?