Slutte å snuse/røyke

Started by Jungeldyret, May 28, 2012, 23:57:40 PM

Previous topic - Next topic

Jungeldyret

Nå skal jeg slutte å snuse fra i morgen tidlig!

Litt feil og si: Men nå trenger jeg virkelig backup, har prøvd 100 ganger snust i 8 år.
Dette står kun på meg, men kanskje det hjelper at jeg går ut med det og ikke tenker tanken selv.

Vet at jeg må ha noe å gjøre konstant, evt en backup om jeg skulle få lyst på.
Trene

Noen andre som har råd som kan funke eller har vært i samme situasjon?

mortenoe

#1
Jeg er i samme situasjon, vil følge denne tråden! Prøver å slutte å røyke, men det er ganske vanskelig. Spesielt alene.

Bestilte denne boken for 10 sekunder siden, http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1320226&rom=MP.
Har fått utrolig mye bra tilbakemeldinger, samt noen som ikke ville fullføre boken fordi dem innså at de ikke ville slutte.
Er du klein eller?

Jungeldyret

Da kjører vi samme båt. Med i morgen?
Skriver vi om det er noe her angående røyk/snus.

Stemning

Jeg sluttet å snuse på dagen for 2 år siden etter 7 års sammenhengende bruk. Ikke noe nedtrapping eller noe. Det var ekstremt tungt i 3 uker, og så bare litt irriterende i 3 måneder. Etter det har jeg aldri sett tilbake. Jeg vet at jeg vil ha snus nå, og jeg vet at jeg syns det er digg, men jeg kjenner liksom ikke suget.

Lykke til dere! :)

Stanley

#4
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Jungeldyret

Liker at du forklarer hvorfor du skriver ting :) Absolutt, avhenighet går om hverandre. Egentlig samme hva det er.
Jeg vil si at matvaner og annet er mer avhenighetskapende enn nikotinen som røyk og snus, men det blir vel det samme etter noen år i form av vanesaker.

Kjempe bra Stemning, hater deg virkelig akkuratt nå! ;)
Skal faen ikke være dårligere enn deg.

mortenoe

Quote from: Autowin on May 29, 2012, 01:05:13 AM
Takk, her var det mye fint info og innspill å hente.

Mortenoe; Bøkene til Allen Carr er strålende. Hans slankebok er det som gjorde meg til den forhatte slanke-guruen her inne. Men jeg gikk ned 15 kilo på 3 mnd. og har aldri følt meg bedre. + at han har andre bøker som er bra for alt med kropp og sinn.

Dette går i hverandre.

Stemning: Akkurat slik føler jeg det også, ikke at jeg har røyket. Men spist usunt. Jeg leste boken til Allen Carr om slanking, og nå så har jeg noenganger LYST på Junk, og godteri. Men jeg kjenner ikke suget etter det.

Måtte bare skrive her, da interresante poenger går i hverandre, litt...

Liker deg litt mer allerede :D

Til jungeldyret, er med i morgen ja! Skal kaste røykpakken i søppelet.

Er du klein eller?

phalle

Jeg skal slutte å røyke 7. juni. Da er jeg ferdig med eksamener og skit, så stressrøyken er ikke lenger et problem. Holder på med boka til Allen Carr, og har lest den en gang før for 6 år siden. Forrige gang jeg leste den, slutta jeg i tre uker uten noe problem, men sprakk etter det. Mye av grunnen var nok at jeg var 16 da, og ble pålagt av min mor å slutte. Ingen internalisert motivasjon :P

Akkurat nå skriver jeg regelmessig ned alle gode grunner til å være ikke-røyker som jeg kommer på, og repeterer lista daglig. Så skal jeg fortsette med det hver gang jeg kjenner røyksuget etter 7. juni

Jungeldyret

Jeg kaster snusen AKKURATT NÅ! kjenner alleredet at det svir i kroppen.

Hopefull

Quote from: Autowin on May 29, 2012, 01:05:13 AM
Takk, her var det mye fint info og innspill å hente.

Mortenoe; Bøkene til Allen Carr er strålende. Hans slankebok er det som gjorde meg til den forhatte slanke-guruen her inne. Men jeg gikk ned 15 kilo på 3 mnd. og har aldri følt meg bedre. + at han har andre bøker som er bra for alt med kropp og sinn.

Dette går i hverandre.

Stemning: Akkurat slik føler jeg det også, ikke at jeg har røyket. Men spist usunt. Jeg leste boken til Allen Carr om slanking, og nå så har jeg noenganger LYST på Junk, og godteri. Men jeg kjenner ikke suget etter det.

Måtte bare skrive her, da interresante poenger går i hverandre, litt...

jeg kjenner at jeg synes postene dine er mye mer ålreit å lese for tida, fortsett som du holder på nå :D du er inne på riktig retning tror jeg!

Hopefull

Stå på dere som forsøker å kutte snus/ røyk, verst den første tida, men har trua på dere :)

Jungeldyret

Nå klikker det, nå var jeg sikker på at jeg hadde vært snusfri 1 uke, så har det bare gått 3 dager!?

Drit og dra, tar meg en røyk i stedet.

Claw


Jungeldyret

Klarer ikke komme med et comback engang;) Men har i værtfall ikke snust!! ;)

mortenoe

Har ikke røykt eller snust!
Er du klein eller?