Høyde

Started by Zervs, February 29, 2012, 23:23:45 PM

Previous topic - Next topic

Zervs

Denne går spesielt til jentene her inne.
Hvor mye har høyden på gutten å si og hvilken høyde foretrekker dere? Er vel ikke mange som vil være sammen med en gutt som er mye kortere enn seg selv,selv om det finnes unntak.

Er selv 1.86.

Chuck Baz

Er 1-3 cm unna 1.90 og føler det hjelper meg greit med jentene. Veldig spent på hva jentene her inne vil si, men føler at en viss "presence" er viktigere enn både høyde og muskler.

deepArne

Eg har ein teori på at det er gjennomsnittshøgde som gjeld. Viss ikkje ville det jo vore seleksjon i ein annan retning, og dermed ville gjennomsnittet endra seg! Eg er ca 180 :D

Miss Føniks

Jeg er 1,60. Og foretrekker høye gutter. 1,80 - 1,90 er fin høyde! Lave gutter er turn off for min del. De kan ikke gi meg den samme trygghets følelsen. Men liker ikke høye fyrstikk menn. Må ha litt muskler, brede skuldre gjerne! Men ingen boleape takk!
The Phoenix always rises from the asses

Zervs

Quote from: deepArne on February 29, 2012, 23:40:57 PM
Eg har ein teori på at det er gjennomsnittshøgde som gjeld. Viss ikkje ville det jo vore seleksjon i ein annan retning, og dermed ville gjennomsnittet endra seg! Eg er ca 180 :D

Gjennomsnittshøyden for norske menn er 1.79 så da er du over ;)

deepArne

Quote from: Miss Føniks on February 29, 2012, 23:44:38 PM
Jeg er 1,60. Og foretrekker høye gutter. 1,80 - 1,90 er fin høyde! Lave gutter er turn off for min del. De kan ikke gi meg den samme trygghets følelsen. Men liker ikke høye fyrstikk menn. Må ha litt muskler, brede skuldre gjerne! Men ingen boleape takk!
Diverre har vi ikkje kvinnedata frå sesjon i Noreg, men vi kan ekstrapolere gjennomsnittshøgda for kvinner til 168 cm ut frå israelske sesjonsdata (dei har verneplikt for kvinner). Det betyr at når du finn deg ein mann på 187 har de i snitt gjennomsnittleg høgd. Eg likar best jenter som er på høgde med snittet, og utanfor intervallet [160-175] er nesten dealbreaker.

fuglen

Jeg tror det er følelsen av høyde som har noe å si. Jeg er 190 selv og snakket med en jente som var ca like høy som meg med høye heler. DA følte jeg meg liten, var som om hun var storesøstera mi på en rar måte. Mens når jeg snakker med lave jenter føler jeg meg i en rolle hvor jeg passer på jenta. Og vil tro at jenter føler seg ganske trygge om de står ved en fyr 30cm høyere enn en selv. Og skyt meg om jeg tar feil, men det er en følelse jentene digger! :)

Forøvrig kjenner jeg et kjærestepar hvor jenta er et par centimeter høyere enn gutten. Og de er kjempekule. Alt går an!

VB

Jeg er selv ca 1.78 og vil ikke si jeg har hatt noen problemer med hoyde enda. Det storste problemet har faktisk vaert i mitt eget hode hvor jeg tenker at en jente som er hoyere enn meg kan jo ikke vaere interessert. Men naar jeg forst gaar bort aa prater med henne er det som aa prate med en hvilken som helst annen jente.

Saa personlig tror jeg hoyde har lite aa si i de fleste tilfeller. Det vil vaere noen jenter som er ekstremt kresne paa det, men det er det jo paa alle ting. De fleste jenter vil nok si at de vil ha en gutt som er hoyere enn seg selv eller en viss hoyde, men det faller fort bort hvis de moter en lavere gutt med fet personlighet.

Men uansett om dette skulle vaere feil, hvis du er over 1.65 saa er det jo et dross av jenter som er lavere enn deg saa er ikke noe problem :)

lamasen

Quote from: Zervs on February 29, 2012, 23:23:45 PM

Er vel ikke mange som vil være sammen med en gutt som er mye kortere enn seg selv,selv om det finnes unntak.


Du er inne på noe med unntaket.. Alle jenter har noen preferanser, det være seg høyde, utseende, kroppsbygning, musikksmak osv. osv.
De ser f.eks  HELST at gutten er høyere, HELST at han er atletisk, HELST mørkt hår, HELST høyt utdannet.. Poenget er at ingen av disse kravene er absolutte, dersom det viktige på plass (kul, ålreit fyr).

Anugita

Jeg er 1.76 og foretrekker absolutt gutta som er 1.85 eller høyere... Men så lenge han ikke er mer enn ett par cm lavere enn meg, så er ikke høyden noen dealbreaker... Men jeg kunne f.eks aldri gjort som Gunhild Stordalen og liggi en halvmeter alene i senga ;)

Stanley

#10
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Eh

Det blir hva du gjør det til, Adriwen! :)


Jeg med mine 175ish cm har heller ikke så mye å skilte med, men så er jeg en skikkelig kul fyr så det spiller ingen stor rolle. Hehe!

VB

Quote from: Eh on March 01, 2012, 17:36:04 PMJeg med mine 175ish cm har heller ikke så mye å skilte med, men så er jeg en skikkelig kul fyr så det spiller ingen stor rolle. Hehe!

Mulig jeg har barnehage humor, men... haha, lattis :P

Eh

Det er din humor, og det kan ingen ta fra deg!



*gjemmer seg for referansepolitiet*

Zervs

Quote from: Eh on March 02, 2012, 14:44:22 PM
Det er din humor, og det kan ingen ta fra deg!



*gjemmer seg for referansepolitiet*

Lurt! Fikk forelegg fra bruker Lamasen nylig..