Bootcamp eller bedre beliggenhet?

Started by Chuck Baz, March 24, 2012, 23:51:15 PM

Previous topic - Next topic

Chuck Baz

Vurderer flytte til sommeren, men må i såfall bruke "bootcamp"-pengene mine, hva ville dere gått for? En langt bedre beliggenhet sentralt i Oslo by(Bor en halvtime med banen unna sentrum) eller bootcamp?

Edit: Bor i kollektiv nå med noen jeg ikke kjenner, men er stille og fredelig, ville bodd alene på ca like stor plass der.

Stanley

#1
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Anugita

Tror det har mer å si at det er kollektiv vs bo alene... Hvis du vil oppnå ONS er det lettere å få med noen hjem hvis de slipper å ta sjansen på at de(n) andre du bor i kollektiv med kanskje er noen dama studerer sammen med ;)

Chuck Baz

Quote from: Adriwen on March 25, 2012, 00:50:26 AM
Jeg ville valgt ''Bedre beliggenhet''. Det virker som du kan 'nok' om sjekking fra før, til å MÅTTE ta BC.
Og å være langt unna sentrum er ikke gøy (kan jeg tenke meg). + At å bo sentralt alene koster ganske mye har jeg forstått.
Teorien kan jeg, men jeg trenger noen til å sette meg i gang og gi meg noen perspektiver "live".

Anugita: De jeg bor med er aldri ute av rommet sitt så det er ikke noe problem :)

phalle

Jeg ville personlig gått for BC. Jeg har selv fått med min andel jenter hjem selv om jeg har bodd i kollektiv, og tror jeg hadde hatt mer nytte av BC enn å bo for meg selv mer sentralt. Til syvende og sist er det kun dine ønsker som teller. Trives du greit i kollektivet bør du bare bli boende, men ønsker du å bo alene er det lett verdt pengene!

Femininist

Trives du der du bor; bootcamp, om ikke, gå helt klart for å flytte.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Chuck Baz

Trives helt okei der jeg bor og med tanke på at jeg har en del sommerjobbing og får vel 17 000 i lån igjen i august så er det vel et spørsmål om å flytte før eller etter sommeren som først og fremst er spørsmålet har jeg regnet meg frem til! :)

coolio90

Dersom du bor 30 min unna sentrum med banen, forutsetter jeg at du må ta taxi hjem fra byen. Går du ut fredag og lørdag hver måned, blir dette fort 1600 kr i utgifter hver måned (200 kr pr. bytur).

I så tilfelle, er det ingenting i veien for at du kan få til begge deler. Jeg flyttet til sentrum for 2 år siden, og tok ikke taxi en eneste gang. Utrolig mye penger du sparer på dette. I tillegg er det lettere å droppe å kjøpe nattmat, når du vet at du har pizza, havregryn, brød mv. hjemme.

Når det er sagt, hvis du ikke er fornøyd med ditt sosiale liv slik det er nå, ville jeg definitivt tatt en bootcamp. Jeg er en meget god kamerat med en av GV-gutta (dette gjør meg kanskje inhabil), og har møtt de fleste andre av gutta, og kan anbefale en bootcamp på det varmeste. Disse gutta har superpeiling, og 5000 kr for å forandre livet ditt til det bedre er definitivt verdt det. Tenk på hvor mye dritt du bruker penger på. Snus, alkohol, litt ekstra sjokolade i hverdagen.... Herrejesus... Det handler om prioriteringer her i livet. Din suksess med jenter og din selvtrivelse i sosiale sammenhenger spiller en utrolig stor rolle med hvor happy du er med livet ditt. Jeg vet hvert fall at jeg ikke hadde tvilt et sekund på å ta en bootcamp, forutsatt at jeg ikke var happy med det sosiale livet mitt.

Egil GV

Quote from: Chuck Baz on March 24, 2012, 23:51:15 PM
Vurderer flytte til sommeren, men må i såfall bruke "bootcamp"-pengene mine, hva ville dere gått for? En langt bedre beliggenhet sentralt i Oslo by(Bor en halvtime med banen unna sentrum) eller bootcamp?

Edit: Bor i kollektiv nå med noen jeg ikke kjenner, men er stille og fredelig, ville bodd alene på ca like stor plass der.

Du kan alltids flytte nærmere byn..
På bc lærer du det du trenger til å ta med jenten hjem til deg uansett hvor du bor:)
Gjør en ting du er redd for hver dag!

Ole GV

Anbefaller helt klart bootcamp!
I tilegg til dette med og bli flink med jenter, lærer du også mye nyttig som du kan bruke ellers i livet  (tok bootcamp i februar, og har allerede funnet flere verdier som jeg trives med i livet mitt som ikke kom frem hos meg tidligere)


Har du ikke penger, så kan du enkelt skaffe deg 7000,- hvis du virkelig ønsker og ta bootcamp :)
Ta deg evt en helgejobb for ett par mnd, et engasjement ett sted etc.

Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

Stanley

#10
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Chuck Baz

Quote from: Adriwen on March 25, 2012, 16:00:07 PM
Hvordan ble du venner med GV-folka? Ønsker ikke de å være så anonyme som mulig?
De lever jo helt vanlige liv ved siden av så regner med at det går fint an å bli venn med de sånn sett.

Bestemt meg for å spare opp mot bootcamp og heller drøye å flytte litt til!

coolio90


Hvordan ble du venner med GV-folka? Ønsker ikke de å være så anonyme som mulig?
[/quote]

Tror du at de sitter alene i en kjeller og pønsker ut konspirasjonsteorier sammen? Han ene ble jeg kjent med ganske tilfeldig og vi ble etter hvert kompiser. De andre har jeg bare hilst på, men alle er oppegående personer med mye og bidra med.

Uansett, selv om personer ønsker å være tause om sitt yrke, så er det åpenbart at vedkommende har venner utenfor allikevel...

VB

Beliggenhet først, så bootcamp.

Det er UTROLIG viktig å bo sentralt, ikke bare for å få med folk hjem men for å komme seg ut på byen oftere. Terskelen for å stikke en tur ut å se hva som skjer er mye lavere når det er 5 min gange vs 30-45 med tog. Bor du rett ved barene så er det ingenting som stopper deg fra å traske ut en liten time midt i uka for å se hva som skjer. Bor du 30-40 min unna tar det fort 2-3 timer å gjøre det samme og da er det fort at det å sløve foran en skjerm er mer fristende.

Du vil også sitte i en mye bedre posisjon etter bootcamp når du allerede bor sentralt i stede for å ha stress med å flytte osv som vil distrahere deg. En bootcamp er mest effektiv hvis du faktisk har tid og mulighet til å følge opp aktivt i ettertid.

Og kollektiv trenger ikke være negativt, spørs hvordan folk du bor med. Hvis du bor med andre unge folk kan det gjøre det lettere å invitere med på nach. Da vil det også være lettere for deg å dra med en dame ut av gruppa for å "vise henne noe" eller ta en sightseeing i leiligheten som ender på soverommet. Bor du med kjipe folk er det selvfølgelig ikke positivt.

Koraboros

Stemmer for bootcamp jeg, fordi det er en engangspost. Så får du årnings på beliggenheten litt etter hvert.