Daygame i Bergen

Started by Metus, July 11, 2012, 23:42:55 PM

Previous topic - Next topic

Metus

Quote from: QueenB on July 13, 2012, 15:28:04 PM
nei, et var snakk om en som har sittet rett ovrfor meg på trikken, og holdt blikket og smilt litt lurt. men dt har også skjedd at gutter på gata har smilt, men enten de har kommet mot meg eller gått litt ved siden av meg, så har vi hatt tid til å smil til hverandre i iallefall 5sek. ikke umulig, vet du ;)

noen gutter bare ER kjekke. eller så har de blitt kjekkere av at de har vist bittelitt interesse for meg, uten å angripe meg med sjekketriks. det er uansett hyggelig når folk smiler til deg :)

Hehe. Selvfølgelig er det hyggelig å smile og bli smilt til. Det er en egen forskningsgren (Gelotologi) som dokumenterer hvordan det å le / smile gir økt vellvære både på det fysiske og kognitive planet, men det er ikke resultatbringende med hensyn på sjekking.

Hvis en fyr smiler til deg og du smiler tilbake, men ingen av dere gjør noe, så blir dere aldri kjent med hverandre heller. Uten vilje til å handle går du glipp av mye i livet. Tenk hvordan de beste kjærlighetsfilmene er. Trur ikke jeg kan liste opp en eneste kjærlighetsfilm som startet med en bathroom-pull på en klubb.. Hvis du ikke har blitt suksessfullt sjekket opp på dagtid, så har du virkelig gått glipp av noe :)

PS: Hvis du ikke liker å avvise gutter ved å si "nei" kan du gjøre det den ene eksen min gjorde: Gi nummeret til noen du ikke liker (Les: meg). Fikk veldig mange telefoner og meldinger fra kåte gutter de første 2-3 månedene etter at vi slo opp :)

Dev

#16
Quote from: Metus on July 13, 2012, 17:47:27 PM
men det er ikke resultatbringende med hensyn på sjekking.
Tja, jeg vil vel si det er et veldig viktig element av helheten. Er man en skikkelig usikker fyr med sosial angst er det ikke (etter min egen erfaring) naturlig, eller lett å smile til fremmede. For meg har det hvert step 1, å prøve å se litt gladere ut og  "trene" meg opp til å smile til jenter ute på gata.

Ved å faktisk smile til random jenter er du MYE nærmere resultater enn om du bare ser sur ut. Har opplevd at random jenter sier hei til meg (på dagtid), det skjedde ALDRI før. Det resulterer til bedre selvtillit, som kan brukes til å ta det neste steget. Så det er absolutt resultatbringende selv om du ikke går aktivt inn for å bli kjent med alle du møter.

Litt offtopic, men måtte svare på påstanden din.


Stanley

#17
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

--WTF?--

Quote from: Autowin on July 13, 2012, 19:29:19 PM
PS: Hvis du ikke liker å avvise gutter ved å si "nei" kan du gjøre det den ene eksen min gjorde: Gi nummeret til noen du ikke liker (Les: meg). Fikk veldig mange telefoner og meldinger fra kåte gutter de første 2-3 månedene etter at vi slo opp :)

Hva betyr dette?

mine forslag:

- at det er psykisk ustabile / mangelfullt utviklede personligheter involvert.
- at den ene parten har gjort noe skikkelig jævlig mot den andre, slik at det legitimerer et så dårlig psykotriks.
- at det bare er sær internhumor.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Metus

Quote from: Dev on July 13, 2012, 19:09:02 PM
Quote from: Metus on July 13, 2012, 17:47:27 PM
men det er ikke resultatbringende med hensyn på sjekking.
Tja, jeg vil vel si det er et veldig viktig element av helheten. Er man en skikkelig usikker fyr med sosial angst er det ikke (etter min egen erfaring) naturlig, eller lett å smile til fremmede. For meg har det hvert step 1, å prøve å se litt gladere ut og  "trene" meg opp til å smile til jenter ute på gata.

Ved å faktisk smile til random jenter er du MYE nærmere resultater enn om du bare ser sur ut. Har opplevd at random jenter sier hei til meg (på dagtid), det skjedde ALDRI før. Det resulterer til bedre selvtillit, som kan brukes til å ta det neste steget. Så det er absolutt resultatbringende selv om du ikke går aktivt inn for å bli kjent med alle du møter.

Litt offtopic, men måtte svare på påstanden din.

Prøvde å ikke skrive en for omfattende post, men tenkte nok at denne kom. Jeg er selvfølgelig enig med deg i at det er både mulig og ofte hensiktsmessig med en gradvis eskalering av hva en gjør. Dog nevner du selv at dette er en byggesten som 'kan brukes til å ta det neste steget'. Hvis en bare går og smiler til jenter etter at en er komfortabel med det og det begynner å være en del av den generelle væremåten, så vil en også oppleve stagnering i utviklingen.

QueenB

Quote

Hehe. Selvfølgelig er det hyggelig å smile og bli smilt til. Det er en egen forskningsgren (Gelotologi) som dokumenterer hvordan det å le / smile gir økt vellvære både på det fysiske og kognitive planet, men det er ikke resultatbringende med hensyn på sjekking.

Hvis en fyr smiler til deg og du smiler tilbake, men ingen av dere gjør noe, så blir dere aldri kjent med hverandre heller. Uten vilje til å handle går du glipp av mye i livet. Tenk hvordan de beste kjærlighetsfilmene er. Trur ikke jeg kan liste opp en eneste kjærlighetsfilm som startet med en bathroom-pull på en klubb.. Hvis du ikke har blitt suksessfullt sjekket opp på dagtid, så har du virkelig gått glipp av noe :)

PS: Hvis du ikke liker å avvise gutter ved å si "nei" kan du gjøre det den ene eksen min gjorde: Gi nummeret til noen du ikke liker (Les: meg). Fikk veldig mange telefoner og meldinger fra kåte gutter de første 2-3 månedene etter at vi slo opp :)

njaa, tjaaa, joa. man vet ikke hva man går glipp av, men er det så farlig, da? det er en positiv opplevelse der og da som piffer opp hverdagen. Trenger ikke gjøre stort mer ut av det. Men selvfølgelig, hvis man vil bli flinkere med sjekking, så bør man begynne å snakke til personen etterhvert. Hvis det passer seg.

jeg har pleid å si, nei jeg har kjæreste. Pleier å funke! :P

WTF, jeg stemmer for alternativ 2., haha :)
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Metus

Quote from: --WTF?-- on July 13, 2012, 19:39:03 PM
Quote from: Autowin on July 13, 2012, 19:29:19 PM
PS: Hvis du ikke liker å avvise gutter ved å si "nei" kan du gjøre det den ene eksen min gjorde: Gi nummeret til noen du ikke liker (Les: meg). Fikk veldig mange telefoner og meldinger fra kåte gutter de første 2-3 månedene etter at vi slo opp :)

Hva betyr dette?

mine forslag:

- at det er psykisk ustabile / mangelfullt utviklede personligheter involvert.
- at den ene parten har gjort noe skikkelig jævlig mot den andre, slik at det legitimerer et så dårlig psykotriks.
- at det bare er sær internhumor.

Haha. Min første dag på forumet og min psykisk ustabile side er allerede avdekket :)

Er mer at når vi slo opp forstod hun det som at hun ikke var tiltrekkende for meg mer. Dette var kanskje hennes måte å vise at hun var? Kan selvfølgelig ikke utelukke at hun gjorde det for selfamusement også :)

Som en liten digresjon er det interessant å se at mangelfullt utviklede personligeher og særhet bli flettet inn i samme forklaring, da de er distinktivt forskjellige karakteristikker. En kan umulig være sær og ikke ha en utviklet personlighet. Kvaliteten på personligheten trenger ikke å være bra der i mot, men det igjen er en vurdering av persepsjon.

--WTF?--

Quote from: Metus on July 13, 2012, 20:02:32 PM
Haha. Min første dag på forumet og min psykisk ustabile side er allerede avdekket :)

Evil knows evil... (mitt favoritt-filmsitat!)

Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Metus

Quote from: QueenB on July 13, 2012, 19:56:22 PM
njaa, tjaaa, joa. man vet ikke hva man går glipp av, men er det så farlig, da? det er en positiv opplevelse der og da som piffer opp hverdagen. Trenger ikke gjøre stort mer ut av det. Men selvfølgelig, hvis man vil bli flinkere med sjekking, så bør man begynne å snakke til personen etterhvert. Hvis det passer seg.

jeg har pleid å si, nei jeg har kjæreste. Pleier å funke! :P

WTF, jeg stemmer for alternativ 2., haha :)

Det høres ut som du allerede har funnet drømmepartneren, er i det perfekte forhold og har akkurat den perfekte mengden perfekte venner, men for oss som ikke har er det 'veldig farlig'.

Hver pen jente/gutt som du ikke tar sjansen på å møte / bli kjent med mister du enda em mulighet for å finne det du leter etter. Dette gjelder alt fra ONS, LTR, FB, mLTR eller bare en ny venninne/venn.

Metus

Quote from: --WTF?-- on July 13, 2012, 20:09:54 PM
Quote from: Metus on July 13, 2012, 20:02:32 PM
Haha. Min første dag på forumet og min psykisk ustabile side er allerede avdekket :)

Evil knows evil... (mitt favoritt-filmsitat!)

Ahahahaha. Du må slutte å quote så gamle filmer. Føler meg utdatert for å faktisk kjenne den igjen :)

Stanley

#25
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

QueenB

haha, go Autowin! men hva betyr LTR og mLTR?
Quote from: Metus on July 13, 2012, 20:19:09 PM

Det høres ut som du allerede har funnet drømmepartneren, er i det perfekte forhold og har akkurat den perfekte mengden perfekte venner, men for oss som ikke har er det 'veldig farlig'.

Hver pen jente/gutt som du ikke tar sjansen på å møte / bli kjent med mister du enda em mulighet for å finne det du leter etter. Dette gjelder alt fra ONS, LTR, FB, mLTR eller bare en ny venninne/venn.

skjønner hva du vil frem til. Men personlig har jeg tatt sjansen på å bli kjent med mange flere enn jeg burde- folk som har vist seg å ikke være direkte fantastiske.... Lei av det. Bestemte meg i våres, for å roe ned på det sosiale, ikke date på en stund, spesielt ikke gutter fra nettet, prøve å unngå å møte nye gutter irl (så langt det lar seg gjøre), og ikke ha sex (naturlig nok). Altså det motsatte av hva alle andre på forumet vil :P

men nå skal jeg slutte å legge en demper på day gaminga deres. Carry on, then!

:)
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.