Boka til "Andreas"

Started by FatBoy, December 08, 2012, 13:11:10 PM

Previous topic - Next topic

Lars GV

Quote from: Chuck Baz on March 04, 2013, 11:10:31 AM
Spør igjen: Noen osm har link til artikkelen til db?

Quote from: Jeagle on January 26, 2013, 09:33:22 AM
http://www.dagbladet.no/2013/01/25/tema/klikk/helse/samliv/sjekking/25436302/
en sjekke ekspert ved navn andreas utaler seg til dagbladet. og rett før boka kommer ut. noen samenheng??? :P

:)
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Chuck Baz


Potet

Boka gir mange eksempler på hva som gir verdi og spenning. Hvilke eksempler er de viktigste i hver kategori?
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Andreas GV

Quote from: Potet on March 07, 2013, 06:53:43 AM
Boka gir mange eksempler på hva som gir verdi og spenning. Hvilke eksempler er de viktigste i hver kategori?

Dette har vi bevisst mer fokus på på bootcamp. Men i korte trekk er kvalifisering og variering av hvor fokusert du er på jenta de viktigste "teknikkene" fordi de trigger alle de tre formene for verdi (reproduksjonsverdi, valideringsverdi, investeringsverdi) samtidig.

Under spenning vil jeg si at øyekontakt og hvor nærme dere står hverandre er de to viktigste.

Potet

Quote from: Andreas GV on March 07, 2013, 09:57:29 AM
Quote from: Potet on March 07, 2013, 06:53:43 AM
Boka gir mange eksempler på hva som gir verdi og spenning. Hvilke eksempler er de viktigste i hver kategori?

Dette har vi bevisst mer fokus på på bootcamp. Men i korte trekk er kvalifisering og variering av hvor fokusert du er på jenta de viktigste "teknikkene" fordi de trigger alle de tre formene for verdi (reproduksjonsverdi, valideringsverdi, investeringsverdi) samtidig.

Under spenning vil jeg si at øyekontakt og hvor nærme dere står hverandre er de to viktigste.
Takk for det! Hvilke teknikker går under variering av hvor fokusert du er på jenta? Skjønner prinsippet om å ta to steg fram og ett tilbake, men har en følelse av at jeg har en lei tendens til å være litt for frekk/kødden når jeg skal vise disinteresse.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

VB

Noen andre som kjøpte i starten av februar og enda ikke har fått boka?

Jeagle

Etter og ha lest halve boka så sitter jeg og lurer på hvordan jeg skal bruke infoen i boka. Sliter litt med og forstå hvordan dette skal hjelpe meg. Eller kansje jeg ikke forstår. Btw kjenner igjen noen ting fra  pyskologi boka jeg meste som pensum. Noen tips??? På generelt basis.
å være eller ikke være

mortenoe

Quote from: Jeagle on April 22, 2013, 18:08:13 PM
Etter og ha lest halve boka så sitter jeg og lurer på hvordan jeg skal bruke infoen i boka. Sliter litt med og forstå hvordan dette skal hjelpe meg. Eller kansje jeg ikke forstår. Btw kjenner igjen noen ting fra  pyskologi boka jeg meste som pensum. Noen tips??? På generelt basis.

Bootcamp??  :-X
Er du klein eller?

vinteRR

Quote from: Jeagle on April 22, 2013, 18:08:13 PM
Etter og ha lest halve boka så sitter jeg og lurer på hvordan jeg skal bruke infoen i boka. Sliter litt med og forstå hvordan dette skal hjelpe meg. Eller kansje jeg ikke forstår. Btw kjenner igjen noen ting fra  pyskologi boka jeg meste som pensum. Noen tips??? På generelt basis.
Litt enklere om du spør konkret om et tema istedenfor at vi skal forklare meningen med hele boka/samtlige temaer :-)

Jeagle

først må jeg si at jeg ikke har kommet så langt i boka, men det er hovedsaklig for at jeg leser de første kapitelene om og om igjen i håp og om skjønne hvordan dette skal funke.
slik tolker jeg det jeg har lest så langt.
intro: finn ut hvem du er, og stol på andreas.
tiltrekning: alle starter vi på samme sted. ikke bruk replikker. vær deg selv.
Lyst og lov:  litt psykologi om evulusjonspsykologi (meget intresangt tema) og ikke minst en god historie om subkominikasjon.
midt inne i del to av lov og lyst tenker jeg egentlig mest wtf hvordan er dette relevant?
hva er det jeg ikke skjønner? føler meg meget teit nå for og si det slik

btw ikke råd til bootcamp
å være eller ikke være

vinteRR

#55
Har ikke boka til øyeblikkelig rådighet her nå. Men lyst = hvilke faktorer som er viktig for at hun skal føle tiltrekkelse. Lov = Hvilke faktorer som skal være der for at hun skal spille sin lyst.

Med andre ord må du ha både lyst og lov på plass i et sjekkescenario. Eksempelvis er dette faktorer som genererer lyst: Bra utseende, bra klesstil, lav reaktivitet til miljøet rundt deg, godt humør og preselection. Eksempler på lov er: Hun må føle at du ikke er en douche som bare vil bruke henne, så du må være tillitsfull. Eller du bør isolere henne vekk fra venninene for å kysse da mange jenter ikke føler de har lov foran venninene pga dømming.

Om dette var til hjelp. :-)

Jeagle

#56
lyst: jeg og skjønner prinsippene, men jeg sitter plutselig og tenkte hva er pent kledd, hva er spenenes, hva er drøyt, hvor kan jeg bruke dette, og svare er at jeg ikke anner hvor. eller hvordan kombinere dem.
lov: skjøner ikke helt denne, arg. heldigvis er boken så lang at du kan lese den et par ganger på en kveld.

ps: blir litt matt av lesinga og, føler jeg mestrer lite og ikke har noen skikelige evner. hehe
å være eller ikke være

Knipetak

Quote from: Jeagle on April 22, 2013, 22:17:39 PM
lyst: jeg og skjønner prinsippene, men jeg sitter plutselig og tenkte hva er pent kledd, hva er spenenes, hva er drøyt, hvor kan jeg bruke dette, og svare er at jeg ikke anner hvor. eller hvordan kombinere dem.
lov: skjøner ikke helt denne, arg. heldigvis er boken så lang at du kan lese den et par ganger på en kveld.

ps: blir litt matt av lesinga og, føler jeg mestrer lite og ikke har noen skikelige evner. hehe

Går du noe ut, eller gjør du noe annet for å treffe jenter?

Jeagle

#58
prøver så godt jeg kan, er vel ute 3 ganger i uken. skal ikke skryte på meg at jeg er så flink, men prøver og rette på det problemet så godt jeg kan. å derfor denne boka ble kjøpt inn.
er vel heller det at jeg ikke får teorien til og stemme da.
å være eller ikke være

vinteRR

Nå vet jeg ikke hvor mye felterfaring du har... Men det er naturlig at du ikke skjønner alle prinsippene dersom du ikke har tilstrekkelig erfaring i felt. Personlig var det ting jeg lærte på bootcamp jeg ikke skjønte ordentlig før 1-2 år etterpå. Dette er fordi å skape et scenario i hodet er tilnærmet umulig dersom du ikke har noen relevante referansepunkter.

Eksempel på lov fra felt på lørdagen min. Jeg var ute på en privatfest, var mye potensielle targets. Danset, og en jente kom bort til meg, og sa "hei, jeg må hilse på deg" og prøvde kysse meg før jeg fikk svart. Istedenfor å kline med henne(som hadde vært digg) så snudde jeg meg vekk så hun kysset meg på kinnet, og smilte lurt til henne. Hvorfor? Fordi mange av de andre jentene i lokalet ikke ville følt at de hadde LOV til å hooke opp med meg etter de har sett meg kline med en annen.

Annet eksempel: Det var en jente jeg hang med på lørdagen i kanskje 60 min før jeg prøvde å kysse. Jeg visste hun syns jeg var kjekk, men om jeg hadde eskalert for tidlig kunne hun tenkt at jeg prøvde meg på alle den kvelden. Og hun potensielt kunne avvist meg fordi hun tenkte jeg ville sjekket opp hvem som helst. Så jeg "ga" hun LOV til å hooke opp med meg ved å være tillitsfull og grei over en lengre periode. Skal sies at det var endel venue-skifter, en 60 min samtale på samme sted kan fort bli kjedelig(da bør man eskalere tidligere).