Hvorfor bli så få gode i game?

Started by Kaizer, July 09, 2013, 18:12:14 PM

Previous topic - Next topic

Biff

Brainstormer ut en del aarsaker her:

Motivasjon. Tror en del som starter ikke helt har kontroll paa hvorfor de vil bli gode, og hva de skal gjoere naar de har blitt gode. Dette foerer da, ved motstand, til en test av;

Viljestyrke. Det ligger i menneskets natur aa avfeie noe som bullshit naar man foeler at det ikke fungerer. Sjekking vil ikke fungere foer du har gjort det mange mange ganger, uavhengig av hvor mye teori du kan.

Modenhet og viljen til aa legge alt av fordommer/ego bak seg.

Generelt klein i sosiale situasjoner. Dersom du ikke klarer aa faa menn til aa like deg, saa kan du sannsynligvis glemme aa faa damer til aa like deg. Tren paa grunnleggende sosialiering.

gummibjørn

Carebear, kan du forklare hva du mener med følgende:
"- Folk har ikke til vane å utsette seg for sosiale situasjoner hele tiden (kun når de drar ut for å sjekke)."

Hva er det egentlig innebærer? (hvordan gjør man det?)

Stanley

#17
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Stylish

Jeg skal trekke noen linjer som sikkert er litt "over the top" for mange, men jeg mener det er gode poenger så jeg velger å dele tankene.
Hvis man vil bli god på sjekkeren - hva er forresten trådstarters definisjon på god? Når er man flink å sjekke? I mine øyne er man det når man klarer å pulle(hjem og pule)/close(nummer som ikke flaker. Nummer er ubrukelig før dama i det hele tatt har svart dagen derpå og er med på kaffe) jenter som man genuint finner attraktive hver helg. Hvorfor er det så få som kommer opp på det nivået? Jo, de fleste gidder ikke legge ned arbeidet som kreves for å komme dit. Sjekking er en av de tingene der man må legge ned en god porsjon arbeid hvis man vil bli skikkelig, skikkelig god. Man er også i stor grad etterlatt til seg selv. Sure, Du kan selvfølgelig betale for "Bootcamps" og få verktøyene tildelt, men det er meningsløst hvis man vil bli FLINK og samtidig ikke er villig til å legge ned tid. Ingen blir en casanova på en helg. Derfor er det mange som gir opp/slutter å gå på byen, spesielt hvis de har betalt for BC, vært ute litt og ikke har fått merkbare resultater. De fleste møter også "veggen", og lurer på om man i det hele tatt kommer til å bli god. Jeg traff den veggen for 1 1/2 år siden(tok BC i 2010). "Er det vits å gå ut? Jeg får hverken kyss eller knullings. Jeg kan like godt bare slutte å gå på byen". Hvis kan trekker linjer til andre deler av livet så har nordmenn det generelt jævlig enkelt.

- Suger du i matematikk? "Null stress". Pappa betaler for en privatlærer, så blir du flink.
- Dårlige karakterer på VGS? "Null stress". Pappa betaler for privatskole, så kan du ta opp fag og komme inn på det du vil.
- Dårlig med penger og trenger ny mobiltelefon? Pappa betaler for ny Iphone.
- Rusmisbruker og ingen jobb? "Null stress". Nav "tar vare" på deg

Hva skjer med mange som starter med PU? Jo, de treffer veggen rimelig kjapt fordi man forventer å få pikken avsugd etter tre uker med aktiv sjekking. Så melder man seg inn på GV sitt åpne forum og sutrer over hvor mye tid man har nedlagt uten å få fizze. (I realiteten har man bare holdt på i noen måneder). PS! Jeg peker ikke fingre på noen nå, prøver bare å fremme et poeng :)

Det er også viktig å understreke at alle har forskjellige ønsker med "PU". Noen har lyst å bli F-L-I-N-K, mens andre har lyst å få seg en kjæreste. Ingenting i veien med noen av ønskene :)

Til slutt vil jeg bare si: Verdsett det PU gir deg. En kveld på byen er i mine øyne betydelige mer givende enn en kveld hjemme med CS:GO og høyrehanda. Man får også mye utbytte av PU, ikke bare på damefronten :)

Oslomann77

En del synes det å gå ut på byen og dra hjem noen man treffer for første gang er helt meningsløst, og absolutt ikke synonymt med å være god.
i tillegg er de damene man får med seg.., tja.., de har kanskje gjort det før.
Denne innstillingen kommer nok kanskje litt med alderen;)
Men ut og flørte, (kanskje kline litt om man er på byen/fest), få kontaktinfo, og så be de ut en kveld senere er mitt "game". Sex i fylla gidder jeg heller ikke mer, er for gammel til det;-)

Carebear

Quote from: gummibjørn on July 28, 2013, 00:43:04 AM
Carebear, kan du forklare hva du mener med følgende:
"- Folk har ikke til vane å utsette seg for sosiale situasjoner hele tiden (kun når de drar ut for å sjekke)."

Hva er det egentlig innebærer? (hvordan gjør man det?)

Såklart jeg kan :)

Man må gradvis utvide komfortsonen sin. Og når det går lang tid mellom gangene du gjør noe som ikke er helt komfortabelt for deg (som feks bare 2 ganger i uka: fredag og lørdag) vil du ikke få særlig stor framgang.

Dette ble nok fortalt på bootcamp, men jeg repeterer: Det funker som all trening. Du kan ikke være sjekke-gummibjørnen i helgen og bare være gummibjørnen i ukedagene. Dersom du skal få varig forandring må du ofre tid og krefter og samtidig selv ville ha lyst til å bli flink. Du må ofte (gjerne hver dag) gjøre ting som er litt utenfor komfortsonen din. Man blir ikke bodybuilder av å trene fredag og lørdag.

Så det jeg mente med å utsette seg for sosiale situasjoner var egentlig sosial- og personlig spenning, som det heter på fagspråket ;).
- Funshine Bear loves to play and tell jokes all the time, but sometimes forgets that there are times in life you must be serious.

[url="http://lolpics.se/pics/12317"]http://lolpics.se/pics/12317[/url].

dagligvare

Quote from: Selvtillit on July 28, 2013, 00:49:13 AM
Generelt klein i sosiale situasjoner. Dersom du ikke klarer aa faa menn til aa like deg, saa kan du sannsynligvis glemme aa faa damer til aa like deg. Tren paa grunnleggende sosialiering.

Uenig. Jeg er dårlig med jenter, men f.eks. er jeg bedre med de, enn jeg er med å kommunisere med gutter.

Så du er altså dårlig med både gutter og jenter. Da må du trene på grunnleggende sosialisering.

Stanley

#22
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

dagligvare

Quote from: Selvtillit on July 30, 2013, 15:19:09 PM
Skrev jeg var BEDRE med jenter, enn gutter. Noe som bør kunne tolkes positivt, uansett hvordan man ser det.

Nei, du skrev du var dårlig med jenter.

Og enda dårligere med gutter.

Quote from: Selvtillit on July 28, 2013, 00:49:13 AM

Jeg er dårlig med jenter, men f.eks. er jeg bedre med de, enn jeg er med å kommunisere med gutter.

Løsning: tren på grunnleggende sosialisering.

Carebear

Quote from: Carebear on July 29, 2013, 22:54:07 PM
Quote from: gummibjørn on July 28, 2013, 00:43:04 AM
Carebear, kan du forklare hva du mener med følgende:
"- Folk har ikke til vane å utsette seg for sosiale situasjoner hele tiden (kun når de drar ut for å sjekke)."

Hva er det egentlig innebærer? (hvordan gjør man det?)

Såklart jeg kan :)

Man må gradvis utvide komfortsonen sin. Og når det går lang tid mellom gangene du gjør noe som ikke er helt komfortabelt for deg (som feks bare 2 ganger i uka: fredag og lørdag) vil du ikke få særlig stor framgang.

Dette ble nok fortalt på bootcamp, men jeg repeterer: Det funker som all trening. Du kan ikke være sjekke-gummibjørnen i helgen og bare være gummibjørnen i ukedagene. Dersom du skal få varig forandring må du ofre tid og krefter og samtidig selv ville ha lyst til å bli flink. Du må ofte (gjerne hver dag) gjøre ting som er litt utenfor komfortsonen din. Man blir ikke bodybuilder av å trene fredag og lørdag.

Så det jeg mente med å utsette seg for sosiale situasjoner var egentlig sosial- og personlig spenning, som det heter på fagspråket ;).

Trodde jeg skrev til en tidligere deltager, men oppfattet nå at dette jo er på åpent forum. Regner med du forstod allikevel :)
- Funshine Bear loves to play and tell jokes all the time, but sometimes forgets that there are times in life you must be serious.

[url="http://lolpics.se/pics/12317"]http://lolpics.se/pics/12317[/url].