ESTETIKKTRÅDEN! (Bildetråd; kropp, trening, fremgang)

Started by Stemning, August 10, 2012, 13:08:08 PM

Previous topic - Next topic

Stemning

Dere er rå da. Jeg har pleid å ro 1000 meter som oppvarming og har slete med å komme under 4 uten å være ødelagt for videre trening.

Eh

Quote from: deepArne on October 15, 2012, 23:31:01 PM
Quote from: Eh on October 15, 2012, 22:28:34 PM
Er kun på motstand 10 på romaskinen som gjelder!
Ja, testa ut forskjellig motstandar under oppvarminga. Umogeleg å få høg effekt på andre enn 10. Det går vel ikkje fortare på 1000 m med lettare motstand? Hadde same problemet som Claw og falt av fleire gonger:p Har forresten lagd ein funksjon som kan konvertere eller i det minste rangere prestasjonar på ulike distansar mot kvarandre. Reknearket ligg delt på google-documents, kan sende link dersom interesse.
Quote from: Eh on October 15, 2012, 22:28:34 PM
Knuse meg i chins? Bring it! Skal jo trene i vinter jeg og! Hvor mange har du nå?
Klarer ikkje meir enn 15-16 no, men satsar på at 10-15 kg mindre kroppsvekt skal hjelpe på (er seriøst overvektig). Persen er 20 med overhåndsgrep, trur gjennomføringa var godkjent også. Er eigentleg pinleg svak i det meste, men har alltid vore sterk i chins.
Quote from: Eh on October 15, 2012, 22:28:34 PM
Mye kardio og mat fordi jeg trenger mer mat enn f.eks byggere (de spiser mer portein, men mindre karb på diett) på grunn av energien jeg trenger til øvelsene. Dessuten trenger ikke vi være så harde og tørre i musklaturen på scenen, så tar all den maten jeg kan! Oppjusterte karbs mellom NO og NM, begynte oppkarbing på torsdagskvelden i stedet for på fredag. og 100g ris istedet for 65 på fredag og biff i stedet for kylling + 1 liter mer vann på fredag. Det funka bra, for jeg var både i bedre form og gjorde det mye bedre i øvelsene på NM!
Eg trur ein mister mykje fysisk kapasitet på å ha for låg feittprosent (spesielt over tid), men ein klarer å kompensere nokolunde med bra oppkarbing. Har prøvd litt kamikaze-diettar tidlegare og då har det vore hardt med (intensiv) kardio. Men i vår fekk eg diett av Børge Fagerli og då var det ingen problem sjølv om vekta gjekk ned bra. Har aldri vore i nærleiken av feittprosenten din så har ikkje peiling på korleis kroppen reagerer på det, men ser at Fagerli anbefaler mindre kardio på diett. Det er klart at du har roinga som du skal prestere på, men som sagt har eg meir tru på kvalitet på øktene framfor stor mengde. I tida fram mot ein konkurranse i AF er vel målet å behalde kapasiteten mest mogeleg, då det er vanskeleg å auke?

Ja, du må huske på at det er forskjell på å være i bra form og i sceneform! Det er kun den ene dagen og gjelder og derfor er også diettene mye mer ekstreme - spesielt mot slutten. I begynnelsen av dietten persa jeg både i benk og bøy.
Siste uka før konk er det hvile som gjelder. Fullkroppstrening mandag og tirsdag + kardio og hvile onsdag-fredag.
Har blitt coachet av en bygger gjennom dietten og ettersom jeg persa på konk må jeg har gjort noe riktig hvertfall! ;)

Stemning: er greit ødelagt etter 1000m! lå hvertfall en time etter roinga på nm å spydde og hadde kramper! :p

Claw

Tror du bommer litt Roark.

Er ikke snakk om at man ikke får effekt på andre belastninger enn 10 på concepten. Hadde jeg ikke brukt beina/ryggen hadde jeg ikke rodd 500m på 1:34 for å si det sånn. Er mer det at når man er en styrkejunkie er det utrolig kjedelig å ro på lavere belastning ;)
Regner med at Eh også har teknikken greit på plass..

Claw

Hehe, er ikke akkurat et sårt punkt da det er første gangen jeg ror annet enn oppvarmingstempo og roing er ikke noe jeg prioriterer.
Tror fortsatt du bommer litt.. er ikke alle som ser på romaskinen fra den synsvinkelen du har ;) For primært styrketrenende som vil bruke krefter i en 500m spurt er ihvertfall min mening at maks motstand er mer hensiktsmessig og ikke minst morsommere.

Kult, da har jeg noe å sammenlikne meg med  ::) Da ror de også på 10 i motstand (på Concept 2) går jeg utifra..?
Ganske heftige 15åringer ihvertfall, en kollega på 210cm som løfter adskillige KG i baseløft og har drevet med roing kom inn på 1:26.

Stemning

Quote from: Claw on October 16, 2012, 01:23:38 AM
... en kollega på 210cm som løfter adskillige KG i baseløft og har drevet med roing kom inn på 1:26.

Som en 16-17åring han da, altså. ;) (JEG BARE LEKER.)

Claw

De tenåringene tar sikkert proteinpulver, da er det juks.

Vandelay

Quote from: Claw on October 16, 2012, 01:00:51 AM

500m på 1:34

Ikke dårlig, spesielt hvis det var første forsøk. Tipper du merker rask fremgang hvis du forsetter.

Claw

Skal nok klare under 1:30 hvis jeg prøver igjen. Må også raffinere teknikken en del, måtte stå to personer oppå foran for at roern ikke skulle skli bortover.

Vandelay

Under 1:30 er bra. Kjipt at maskina ikke var stabil. Den burde ha vært bolta fast til gulvet. Da slipper du å stå i fare for å miste rytma hvis maskina beveger på seg...kan være et usikkerhetsmoment og potensielt prestasjonshemmende.

Stemning


Femininist

Quote from: Stemning on October 21, 2012, 22:47:41 PM
Savner bilder! :D:D:D

Ditto, roing er kjedelig å lese om, selv om denne tråden får meg til å ro litt når jeg er på senteret...
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

deepArne

Quote from: Femininist on October 22, 2012, 10:10:36 AM
Quote from: Stemning on October 21, 2012, 22:47:41 PM
Savner bilder! :D:D:D

Ditto, roing er kjedelig å lese om, selv om denne tråden får meg til å ro litt når jeg er på senteret...
Før:


Etter:



Femininist

Indikerer det siste bildet at vi nå skal diskutere vedhugging? :D

Før


Etter
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

deepArne

#163
Er eg fordomsfull når eg blir mistenksom av store gutar som trener dårleg? (Dvs. kun isolasjonsøvelsar utført med dårleg teknikk.)

EDIT: Pinlig skrivefeil.

Claw

Kan få gode resultater med dårlig teknikk og isolasjonsøvelser også ;) Så lenge de gjør mye annet riktig, spiser nok og har litt flaks. Så det alene er ikke grunn nok for at jeg skal anta noe.