pulevenn

Started by mini, February 07, 2014, 20:38:10 PM

Previous topic - Next topic

mini

Hvordan fungerer det for dere å være pulevenn? Er det lurt å ha et slik forhold? Opplever dere at det er noen visse regler? Gjelder 'hard to get' opplegget her også, eller kan du ta kontakt når som helst?

Er usikker om jeg burde ta det steget eller ei...

Slaktern

Er dere først pulevenner så kan du ta kontakt når du føler for det, men vær forsiktig at dere ikke møtes for ofte om du/dere vil unngå følelse drama.

mini

Jeg er sikker på at han ikke kommer til å få følelser.
Men hva er reglene i et sånn forhold? Finnes det noe foreplay, type se film osv, eller er det bare hei hallo puling også snakkes? Hvordan tar man initiativ til et sånt forhold?

Er nå ganske tydelig at jeg ikke har gjort dette her før... :P

piken

Jeg tror at man finner ut disse reglene best i fellesskap - veien blir til mens man går.

De aller viktigste reglene er vel åpenhet og ærlighet, og utover dette må man finne ut om man er såpass gode venner i tillegg at man kan tenke seg å bruke hverandre som litt "hobbykjærester" eller om det kun er sex og ingen kos.

Jeg har hatt flere pulevenner, både som har startet som en dating-greie hvor vi etter en prat ble enige om at vi ikke skulle gå exclusive og en annen greie hvor vi begge visste på forhånd at det aldri kunne bli noe mer. Den relasjonen hvor vi begge visste på forhånd at det aldri skulle bli noe mer funket best og han er jeg fortsatt god kompis med i dag, selv om han nå har kjæreste og ikke er tilgjengelig for sex.

Så om det er lurt å ha en pulevenn tror jeg kommer an på relasjonen man allerede har til vedkommede og hvor ærlig og åpne man klarer å være med hverandre. Men det er nok greit å ikke lage for mye regler om hva man kan gjøre og ikke gjøre heller, da blir det jo mer stress enn hva det er gøy.

mini

Ja jeg tror det er best at begge vet at det ikke blir noe mer på forhånd.. Men hvordan tar man initiativ til å starte pulevenn forholdet?
Vi har kjent hverandre i noen år nå. Jeg ble interessert i han mens eksen min og jeg var i ferd med å slå opp og vi var mye med hverandre, men rett etter jeg og eksen slo opp "friend zonet" han meg, og vi mistet kontakten. Sist uke kom han bort en kveld og da tenkte ikke jeg at noe kom til å skje pga det, men han prøvde seg litt og det ble litt kladding osv. Passet ikke for meg å ta det videre den kvelden, men er svært interessert i å gjøre noe med det nå, jeg vet bare ikke hvordan! Hva bør jeg gjøre?

Slaktern

Inviter han på filmkveld

mini

Prøvde å sexte. Snakk om å bli avvist.

Greeneyed

Quote from: mini on February 09, 2014, 20:51:38 PM
Prøvde å sexte. Snakk om å bli avvist.

Oj, neei? Ikke gøy. Ta det som en erfaring, lær av det. Det å bli avvist er noe de fleste mennesker frykter, selv om det er helt ufarlig. Dermed kan det å erfare hvor ufarlig det egentlig er gjøre deg tøffere, så lenge du tar det på riktig måte, mener jeg. Altså, ikke la det gå inn på deg eller ta det personlig, selv om det er lettere sagt enn gjort :) Fikk forklart litt dårlig hva jeg mener, men håper du skjønner likevel ;)