Hva er det beste komplimentet du har fått?

Started by Tingles, June 16, 2013, 22:48:15 PM

Previous topic - Next topic

Unloved

Æææh vet ikke helt....
Var en som sa mye fordelaktig om meg som person en gang, men det var ikke ett direkte kompliment. Var mer att han prøvde å få meg til å innse at jeg ikke er så håpløs som det jeg selv tror. Det var jo ganske pent gjort :)

Lisa

Quote from: Potet on June 17, 2013, 12:57:34 PM
Generelt er nordmenn alt for dårlige til å gi komplimenter! Gi et genuint kompliment til en random og du vil se at du lyser opp dagen til personen.

Jeg synes faktisk nordmenn er veldig flinke til å gi komplementer. Har jeg pyntet meg, gjort noe bra, hjulpet noen eller sagt noe smart så er det som oftest noen som kommenterer det; "så flink du er", "så fin du var idag", "oi! det var smart" osv. Det er (heldigvis) sjelden noen stopper meg på gata for å komplementere, men i vennegjenger og blant bekjente så synes jeg vi er flinke. Om noe så synes jeg vi er litt for dårlige til å ta imot og merke oss ved komplementer.


Jeg kom forresten på et komplement som satte seg; En gang jeg var på fest så møtte jeg en gutt jeg har siklet litt etter i "jobb" sammenheng. Vi hadde nesten ikke snakket sammen den kvelden, men da han skulle dra videre så kommer han bort for å si hade. Rett før han drar så ser han meg rett inn i øynene, legger hendene på skuldrene mine og sier "du må aldri forandre deg!"

Zervs

`Du har verdens nydeligste og mest mystiske øyne`

Knipetak

Quote from: Selvtillit on June 17, 2013, 20:08:49 PM
Hvorfor er det EGENTLIG så galt å bli kalt søt?
Rent utenom at det assosieres med små babyer, hunder, og eventyr fra barndomstiden.

Det er ingenting i veien med å bli kalt søt, imo. Noen gutter tror at det å være søt er en slags motsetning til å være kjekk, mens jenter i realiteten ofte kan beskrive gutter som både søte og kjekke.

Stanley

#19
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Sola

Jeg jobbet deltid i kassa på en dagligvarehandel. De gangene kunder jeg hadde ekspedert kom tilbake for å si at jeg gjorde dagen deres bedre, da ble jeg glad. Sikkert fordi de på ingen måte er forpliktet til i det hele tatt å se meg inn i øynene. Så da de valgte å gå ut av bilen og komme inn igjen kun for å gi meg en kompliment, og bevisst gikk til min kasse neste gang de var i butikken, da visste jeg at det var en genuin handling.

Knipetak

#21
Quote from: Selvtillit on June 18, 2013, 08:04:09 AM
Greia er at jeg noen ganger før har blitt kalt søt, og da har jeg svart ting ala;

''Jeg tror du mener kjekk. Takk! ;)''.
''Takk for at du synes jeg er kjekk, da! :)''.

Hvor alle svarene jeg har fått tilbake (fra jenta som sa det, naturligvis) på begge, er helt like;

''Søt og kjekk er da langt i fra det samme..!''.

Vel, det er langt i fra det samme. Det er bare ingen ting i veien for at du kan være både søt og kjekk. Du gjør imo helt rett i å ta det som et kompliment, men du trenger ikke vri det til "kjekk" for at det skal være det.


Potet

Quote from: Lisa on June 17, 2013, 21:58:51 PM
Quote from: Potet on June 17, 2013, 12:57:34 PM
Generelt er nordmenn alt for dårlige til å gi komplimenter! Gi et genuint kompliment til en random og du vil se at du lyser opp dagen til personen.

Jeg synes faktisk nordmenn er veldig flinke til å gi komplementer. Har jeg pyntet meg, gjort noe bra, hjulpet noen eller sagt noe smart så er det som oftest noen som kommenterer det; "så flink du er", "så fin du var idag", "oi! det var smart" osv. Det er (heldigvis) sjelden noen stopper meg på gata for å komplementere, men i vennegjenger og blant bekjente så synes jeg vi er flinke. Om noe så synes jeg vi er litt for dårlige til å ta imot og merke oss ved komplementer.


Jeg kom forresten på et komplement som satte seg; En gang jeg var på fest så møtte jeg en gutt jeg har siklet litt etter i "jobb" sammenheng. Vi hadde nesten ikke snakket sammen den kvelden, men da han skulle dra videre så kommer han bort for å si hade. Rett før han drar så ser han meg rett inn i øynene, legger hendene på skuldrene mine og sier "du må aldri forandre deg!"
Jenter er mye flinkere til å gi andre jenter komplimenter, særlig når det gjelder hva de har på seg. Det er bare å se på Facebook og legge merke til hvor mange flere jenter som gir komplimenter til hverandre på profilbilder og lignende sammenlignet med gutter. Komplimenter går ofte på utseende og mange er også temmelig generiske og føles derfor ikke like ektefølt. Etter å ha blitt kjent med folk fra andre steder av verden legger man merke til hvor mye f.eks. amerikanere gir komplimenter. Dog skal det sies at de tidsvis har litt for lav terskel til å gi komplimenter slik at det mister litt av sin effekt.

Det med søt vs. kjekk har også med at søt og kjekk ikke kun peker til utseende. Når jenter kaller deg for søt peker det gjerne også til at du er snill og søt som person. Jeg ble langt oftere kalt søt før, og det var fra jenter som ikke var seksuelt interessert i meg. Pen peker kun på utseendet. Sexy kan peke på utseende, men handler også om f.eks. utstråling og sjarm. Derfor ser jeg på søt som et mindre bra kompliment enn kjekk. Å kalle en gutt søt blir omtrent som å kalle en jente kjekk. Så klart, ved ulike kontekster kan søt bety mye forskjell og iblant også være veldig positivt, men generelt sett er kjekk et bedre kompliment å få enn søt. 
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Meauw

Jenter sier også søt, når de ikke tør å si kjekk.
Personlig kaller jeg jenter søte i stedet for pene, fordi det er lettere å erte de litt, og samtidig ikke så direkte.

Ang. komplimenter:

"Din pikk er den største jeg har sett.... denne uken!"

Mhm, fra spøk til revolver, "Du er bare en sinnsykt god venn!" Slikt varmer mitt kalde hjerte.

FatBoy


Å kalle en gutt søt blir omtrent som å kalle en jente kjekk.
[/quote]

I`m stealing this!
Jente: "Så søt du er!"
Fatboy: "Takk! :) Du er kjekk."
:-D
Haha

Dwerg

Sist date fikk jeg også komplementer om at jeg virket så sykt snill og søt. Jeg tok det bra der og da, men vil neppe høre ordet "snill" fra ei jente jeg vil ha igjen. Hun kalte meg søt mange flere ganger da. Til tross for å ha blitt stemplet som snill ganske tidlig så endte det likevel i senga.
Fikk også komplement for å ha sykt myk hud i hendene, hun mente det var som baby-hud. Dette er det beste komplementet jeg har fått, jeg kommer iallefall til å huske det lenge! Har aldri hørt det før, og det virket veldig genuint.

Stylish

#26
Dette er den store ego-boost tråden?  ;D

Quote from: Potet on June 17, 2013, 12:57:34 PM
Jeg får mest komplimenter på det ytre. Det jeg får hørt mest om utseendet er at jeg er generelt er kjekk, altså lite spesifikt om utseendet. Vet ikke helt om jeg skal ta det som et god tegn eller ikke. I alle fall bedre å bli kalt kjekk enn søt. Ellers får jeg ofte komplimenter fra begge kjønn for klestilen min, og da særlig klokken og dressen min.

Jeg tror det ligger litt i om du har maskuline eller feminine ansikstrekk. Jeg har blitt kalt kjekk og søt, men hører søt oftest. Tror det er på grunn av at jeg har feminine ansikstrekk.

komplimentene jeg har fått er;

Du er såå kjekk, du kan få hvem du vil.
Du har sykt med sjarm
Du er en skikkelig god person
Du er ganske søt
Du er sykt pen
Du har veldig sjarmerende smil(Pedofil mann i kassa på Rimi - Thanks bro)
Du er sykt skjønn
Du har stram rumpe

Det aller beste komplimentet fikk jeg fra moren til en komips av meg;
"Whoa! Det er ikke den Stylish jeg husker. Han har forandret seg sykt mye."

I've made progress 8)

Dwerg

#27
Har endret kroppsholdningen min de siste ukene, og idag merket en kamerat det. Jeg er i utgangspunktet høy, men han synes det så ut som jeg hadde vokst veldig i det siste. Jeg tok dette som et kompliment fordi det viser at jeg faktisk har endret meg litt, og jeg har ikke vokst en centimeter. :D

Dette er iallefall det beste komplimentet jeg har fått på lenge, jeg merket det skikkelig.

Jeg går alltid rundt med denne holdningen nå, det er fortsatt litt bevisst men jeg tror det begynner å sitte av seg selv. 8)

urutinert

Quote from: Potet on June 17, 2013, 12:57:34 PM
Ellers får jeg ofte komplimenter fra begge kjønn for klestilen min, og da særlig klokken og dressen min.

Og siden jeg er på utkikk etter en kul klokke for tiden, så må jeg spørre hva slags klokke du har? :)
Do something today that your future self will thank you for.

sitronsaft

Quote from: Lisa on June 17, 2013, 21:58:51 PM


Jeg kom forresten på et komplement som satte seg; En gang jeg var på fest så møtte jeg en gutt jeg har siklet litt etter i "jobb" sammenheng. Vi hadde nesten ikke snakket sammen den kvelden, men da han skulle dra videre så kommer han bort for å si hade. Rett før han drar så ser han meg rett inn i øynene, legger hendene på skuldrene mine og sier "du må aldri forandre deg!"

Wow, det der var et fint kompliment! Vitner jo til at han satte pris på deg slik som du var.

Selv fikk jeg høre at jeg hadde "ei veldig digg rumpe" og var "deilig". Ikke sånn spesielt for alle sikkert, men når jeg ikke er vant til å få så mange komplimenter av det motsatte kjønn OG dette var en gutt jeg likte..